***ELOisat tiistaina***
Kommentit (51)
Tummatukkainen, sunnuntailapsi, tyttö syntyi 20. päivä klo 10.43 rv 40+2. Strategiset mitat olivat 3770g ja 51cm. Synnytys oli todella vauhdikas (= kivulias ja ilman mitään kivunlievitystä): kokonaiskesto 2h35min ja ponnistusvaihe 8min. Tänään pääsimme kotiin ja nyt vain toivomme, että tyttö ei ala isosiskon tapaan kellastumaan.
Neeuskalle, Muumikalle, Picapicalle ja Tumpelle. Toivottavasti en unohtanut ketään!!
Tapaamisesta sen verran että minäkin kannatan lokakuun loppua tai marraskuuta jos vikojen elomammojen vauvat vielä viihtyvät muutaman viikon masussa.
k.h.p., mainitsit asuvasi myyrmannin lähellä, minullekin sopisi asumispaikan puolesta tuo myyrmanni hyvin =) Jumbokin käy, ei siinä mitään mutta kuten karmiini totesi, siellä ei välttämättä tilavaa kahvilaa. Vai olikos siellä Fazerin kahvilassa vähän enemmän tilaa vai muistelenko ihan väärin?
Voi että tulee ihan tuskainen olo teidän puolesta jotka kärvistelette näitä vikoja päiviä ja murehditte kokoa yms. Ei ole herkkua, ei.
Laitoin äsken hyvälle työkaverille viestiä jolla oli laskettu aika 12.8. viestitti takaisin että supistaa supistaa mutta vauva ei ole laskeutunut ollenkaan, on osastolla odottamassa mitä tapahtuu ja yksi vaihtoehto on leikkaus jos ei vauva laskeudu. ei luonnollisesti mieluisin vaihtoehto mutta varmasti on hyvässä hoidossa siellä.
Itsellä vielä hiukan kaksijakoiset tunnelmat. Toisaalta alkaa olla tämän vatsan kantaminen ihan sikaväsyttävää mutta toisaalta taas omituisella tavalla nautin näistä vikoista päivistä ennen h-hetkeä. Ehkä olen ihan pimiö mutta kahdessa ekassa raskaudessa muistelen näitä aikoja mielelläni. Tietää että uusi ihana pieni ihminen on tulossa maailmaan ja ihan kohta pääsee pikkuista tuoksuttelemaan.
JÄLKISUPPAREISTA piti vielä kysymäni, ne olivat aikamoiset viime kerralla, siis koskivat enemmän kuin varsinainen synnytys. Nyt hiukan jännitän niiden mahdollista ilmaantumista. Miten teillä muilla, etenkin monisynnyttäjillä. Oletteko saaneet kivunlievitystä helposti?
ei muuta tälle illalle. huomenna neuvola, vaihtelua arkeen =)
t.tuuli jolla huomenna eräpäivä
ja sen verran vielä vauvan koosta, että se ei piru vie pienene, muttei enää kiloissa kasvakkaan. Leikkaus ei ole kiva, mutta ei se alateitsekkään herkkua ole. Molempi pahempi siis. Eikä asia tatusti minun napisemisella paranekkaan!
Näilllä eväillä sänkyyn ja unen metsästys yritys käyntiin.
Kauniita unia kaikille, keru ja naatti 39
ONNEA kaikille oikein sylintäydeltä!!! minäkin hiukka elon synnytyskertomusta ajattelin kysellä, mutta taitaapi tuo arki olla aika täynnä touhua muutenkin ;)
Tapaamisesta niin lokakuu tai miksei marraskuukin sopii meikäläiselle. Tuo Pumpulin HoåLop idea isille+sisaruksille oli kiva. Minä en noista Vantaan puolen jutskista tiedä, mutta täällä Espoon Sellossa on aika hyvin tilaa. ehkäpä kun nyytit maailmassa voisi pistää kyselyä ajasta ja paikasta pystyyn, että saataisiin tosiaan suht nopsasti päivä tietoon.
Kiitos OPEMAMMA kyselystä sektoon liittyen. Täytyy tunnustaa, etten ole asiaa vielä jotenkin sisäistänyt enkä kauheasti pohtinut. Kaipa se iskee sitten viimeistään, kun sairaalan pihaan kurvataan... Hiukka kyllä jännittää tuo selviäminen kotona sitten, kun pojalla kamala äitivaihe päällä. Niin ja ei ole muutamaa tuntia pidempään ollut hoidossa eli 3-4 päivääkin voi olla toiselle järkytys.
Täälläkään ei synnytykseen viittaavia vaivoja ole ja jotenkin ehkä mietin, että mitä jos putkahtaa vaikka viikonloppuna maailmaan, niin mitäs sitten. Hih, lauantaina vietetään 6 vuotista hääpäivää, mutta taidetaan ihan kotiympyröissä pysytellä.
l.h.p:lle kovasti tsempityksiä!!! Toivottavasti ymmärtävät tilanteesi/pelkosi ja ottavat ne tosissaan. Kuten sanoin jossakin aiemmin, niin lantiosta meikäläiselläkin jätkä mahtui hyvin (4,5kg) mutta tuo alapää sitten hidasti menoa. Olen kuitenkin kuullut mm. työkaverin 165cm naisen synnytyksen helppoudesta, miten 5kg jötkäle tuli maailmaan 10 minuutissa!!!
mulla oli paljon muutakin kommentoitavaa, mutta aivot taitavat tehdä tepposia taas enkä muista mitä. Viime yönä nukuin 2h ja ihmeen pirteänä ilman päikkäreitä olen päivästä selvinnyt. Kohta kai voisi heittäytyä sängylle... tosiaan selailin vajaa kahden vuoden aikana otettuja digikuvia ja laitoin tilauksen menemään. Vajaa vajaa 500 kuvaa tuli sitten tilattua...
Air 38+3
täällä jo vähän " toivuttu" koko järkytyksestä,kyllähän se päässä tulee pyörii,mutta,eiköhän ne osaa mua auttaa,pitää luottaa täysin niihin kätilöihin/lääkäreihin. käynnistyksestä en mieltäni muuta ;)
kiva kuulla että täällä on muistakin ' myrdeläisiä' :)
nyt makoomaan,eipä sitä muutakaan elämää tällä hetkellä oo..
yöt kaikille Zzzzz..
k.h.p ja pullerotärppi
Muumikalle, tumpelle ja Riikalle tytöistä ja picapicalle pojasta.
Ehkä minäkin kallistuisin ennemmin sinne marraskuun tapaamiseen mutta katsotaan mitä enemmistö päättää.
Air, just tajusin että sulla saattaa olla vauva sylissäsi ennen minua :) muistan kuinka tapaamisessa vertailtiin viikkoja.
Nyt taidan aloittaa vaikka kyykkyhyppelyn harrastuksen jos siitä olisi apua...
pubu ja Unski
Itse olisin ehkä jonkinlaista arviota toivonut. Esikoinen oli ihan keskikastia (3630g ja 50cm), mutta tämä tyyppi on takuulla isompi. Esikoisen synnytys ei mennyt ihan putkeen ja siksi jännittää. Neuvolassa on ihan turha mitään kysyä. Sanoin ennen viime kertaista neuvolaa miehelle, että kysyn, mutta kätilö sanoo kumminkin 3500g, kun se on semmoinen keskiarvo. Se vastaushan sieltä tuli ;) Eli eipä paljoa viisaammaksi tullut.
Kuten Tähtinova mainitsi, niin täällä naapurissa ei normaaliin raskaudenseurantaan kuulu lääkärikäyntiä eli alakerran tila on arvoitus sairaalaan saakka.
ONNITTELUT uusille lapsettuneille!!
Velho78 rv40+6
Jokohan sitä joskus pääsisi ihan tositoimiin? Ei supistele eikä mitään muitakaan oireita. Viikko sitten paikat oli vielä täysin epäkypsät ja kaulaakin jäljellä 3 cm. Käy ihan kateeksi kaikkia niitä elokuisia, jotka nyyttinsä ovat kotiin jo noutaneet. Silti erittäin suuret onnittelut heille jokaiselle! Henkinen rasitus alkaa olla tässä jo fyysistä moninkerroin suurempi, mutta ei kai sitä kukaan ole sisään jäänyt - tai sitten minulla on se ensimmäinen ;)
Lyyti 40+6
Riikalle ja Tumpelle tyttövauvoista
Picapicalle onnea pienestä pojasta, " ylitöiksi" meni ja viimeinen rutistuskin oli melkoisen pitkä, mutta nyt on vaaleansininen palkinto sylissä :)
t. Kretukka
onnentoivotukset MUUMUKKA, PICAPICA JA TUMPE ihanista nyyteistä!
myry ja poika 5vk