Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisat tiistaina***

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitti jorvista ja mahtuu tulee,mut se että tästä on tulossa yli 4kg nii pelottaa ja oon käynny juttelee siitä,sain ens tiistaille ajan ' juttelee' vaikka sanoin että haluan käynnistyksen ku en vaan jaksa tän mahan kanssa,en saa öitä nukuttuu sattuu joka paikkaan,en voi päivisinkään liikkua paljoo kun sattuu niin vitusti :' ( pitäs jaksaa kohta 6-vuotiaan tyttösen kanssa touhuu..

voiskohan ne käynnistää sillon tiistaina? samalla koska mitä järkee pelkopolista on jos pahin pelko on jo täyttyny,tätä pelkäsin et mä saan tollasen ison vauvan synnytettäväksi..mun tekis niin mieli vaan itkee!!!!!

pikkunen k.h.p ja jumppaPULLERO tärppi 39+2

Vierailija
22/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tosi hyvin että sua pelottaa tuo koko. Mua pelottaa myös mahtuuko tulemaan varsinkin, kun luulen tämän olevan reilusti neljän kilon päälle, sitten kun viitsii syntyä ja MITÄÄN merkkejä ei ole siitä et tulis ulos.

Kuitenkin tuttuni synnytti lähaikoina suht helposti ja nopeasti melkein 5 kiloisen. Vaikka oletkin pienikokoinen, moni on synnyttänyt alakautta isoja ilman ongelmia. Uskoisin, että ammattilaisiin voi luottaa jos sanovat, että mahtuu. Toivottavasti saisit rauhallisemman mielen... ymmärrän liiankin hyvin ajatuksesi, kun mulla koko raskauden tuo pelko, mahtuuko syntymään... Liekkö ollaan Jorvissa samaan aikaan kun meidän LA:t peräkkäin? :oP

Villa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yhtenä kappaleena.

Onneksi olkoon Hannele, Jamssa, Elo, Neeuska, Muumu.... ketä kaikkia vielä olikaan!! En oo päässyt muutamaan päivään koneelle, joten en jaksa muistaa kaikkia.. Onnea kuitenkin kaikille tasapuolisesti!!!

Ja K.P.H:lle tsemppiä!!! Mua pelottaa kanssa ison vauvan tulo (tästä ennustettu myös 4 kilosta) mutta mulla on kuulemma hyvä synnyttäjän lantio, että ei pitäis tulla sillä saralla ongelmia. Mutta siis voin kuvitella että sua pelottaa, ku muakin pelottaa vaikka tosiaan, en oo kapealanteinen.

Kerutukselle myös jaksuja, vilaisin noita edellisiä pinoja läpi ja kerroit siitä sun perhetilanteesta. On varmasti rankkaa. Muuten pitänee kysyä (sohasta ampiaispesää..) että kävitköhän lukemassa silloin onnettomuuden jälkeen vielä mun tekstin, missä pyysin anteeksi aiheuttamaani väärinkäsitystä. En siis ollut järkyttynyt silloin siitä että kerroit onnettomuudesta ja purit täällä ahdistusta vaan siitä, kun pinon lopussa oli kaks asiatonta iltasanomista revittyä juttua. Ajattelin vielä selventää, ettet inhoa minua sen vuoksi.

Meillä isäpappa sairaalassa, siksi muutaman päivän tauko täällä palstailussa. Kaikki kyllä nytten hyvin. Sen pitäis päästä toiseen ohitukseen, mutta sydän ei kestä enää niin isoa leikkausta eikä se sydän kestä leikkaamattakaan. Pattitilanne. Itselläni vointi mitä parhain, vaiukka huomenna olis se maaginen 40 täynnä. Eli myös minulla Tuulin ja Emalin kanssa samana päivänä eräpäivä. Päästäspäs kaikki lähtemään tosi toimiin!!!

Tänään kävin kampaajalla, ja oli melko homma istua siellä monta tuntia, mutta kyllä se oli sen arvosta. Nyt on tukka kuosissa, että olis senkin puolesta valmista kauraa synnyttämään. Muuten, sunnuntai iltana minulle tuli ensimmäiset todelliset supistukset. Ja kyllähän se niin oli, että niistä ei voi erehtyä kun ne alkaa =) Mutta tyssäsivät myös melkein het alkuunsa. Ja mä kellon kans laskin että milloin saa lähteä... Noh, varmaan menee käynnistykseen sitten syyskuun puolella ellei tuu ihan yllätyslähtöä.

Mutta mä lähen ompeleen nyt vaippoja =)

Ikarus, 39+6

Vierailija
24/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kretukka

Vierailija
25/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta lokakuusta oli vain puhetta kesäkuisessa tapaamisessa.

Idea irtosi tuosta Opemamman viestistä, että isä lähtee isompien kanssa hurvittelemaan tapaamisen ajaksi. Mitäpä jos tapaamme hyvien kulkuyhteyksien varressa Jumbossa ja isät lähtevät isojen sisarusten kanssa HopLopiin, jota kovasti on elokuisissa mainostettu ;-) Aattelin tota tapaamispaikaksi, jotta saatais myös Hesan lähistöllä ja kauempanakin asuvat mukaan ilman että tarvii posauttaa tulla keskustaan.

Mutta jatketaan ideointia, onhan tässä aikaa.

Vierailija
26/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kesäkuussa olinkin töissä ja kävin tosi vähän sivuilla kevätkesästä. Joten en edes tiennyt tuolloisesta tapaamisesta. :) Jumbo varmasti ihan hyvä vaihtoehto, sitten on Myyrmanni, joka ois junaradan varressa, jolloin vois tulla junalla Helsingistä ja muualta Suomesta? Siellähän kans isommille lapsille leikkipaikka, mitäs sanot? :)

Vierailija
27/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Peukaloisen haudonta loppui perjantai-iltana yhdentoista maissa (40+2), ja munasta kuoriutui punatukkainen poika, 3680 g ja 49 cm.

Synnytys oli tuskaa aina epiduraaliin asti, sen saatuani päätin sittenkin vielä elää eteenpäin tätä elämää! Avautumisvaiheeseen saatiin tuhrattua 18 tuntia ja ponnistamiseen 54 minuuttia.

Pojun kanssa päästiin eilen kotiin, ja nyt elämä on kaalinlehtien käärimistä rintoihin... Maitoa tulee, ja se tuntuu, kun AA-kupista siirryttiin kerralla jonnekin D:n päälle. No, toivottavasti homma tässä tasoittuu pikkuhiljaa.

Jaksamista kaikille vielä odotuksen puolella oleville ja onnittelut kaikille tässä välissä synnyttäneille!

Onnesta soikeana

Picapica ja Peukaloinen tänä iltana 4 vrk

Vierailija
28/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikarus, en mie ketään vihaa, enkä muistele pahalla, edes muistanu koko juttua:)

Nyt on ollu maha lupaavasti (kai?) kipeä..oon huseerannu koko päivän, ehkä siinä syy.

KHP ja muut suurta vauvaa pelkäävät; teille on sentään tehty edes jonkinlainen kokoarvio. Täällä ei mitään! Ei synnytystapa/kokoarviota, ultrallakaan ei oo vilastu moneen viikkoon kun ne idioottisijaiset ei osaa sitä käyttää! Mulla vielä ihan hirveä paniikki, että jos joutuu sektioon. Ikinä kun ei ole edes luomenpoistoon joutunu niin ton sortin leikkaus pelottaa ihan tosissaan, ja jos siitäkin saa tietää n.15min ennen niin HUH! Yritän silti suhtautua mahdollisimman positiivisesti (iltaisin sängyssä pyöriessä on kyllä tosi vaikeaa)...Kai se tästä, tsemppiä meille!

keru

Vierailija
29/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä Keru, kumpaa pelätä enemmän sektioa vai alatiesynnytystä. Pelkään et se jumittuu alatiessä ja nukutukseen en ainakaan haluis... Ois kurja jossen näkis ku vauva syntyy.. On tää kans. Ja sit toivon viel et se syntyis vaikka pelkäänkin, koska luultavasti mahaan jääminen ois huonompi vaihtoehto! :oP Villa

Vierailija
30/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mun kokoarvio on vain neuvolantädin epämääräinen.. eli voi heittää paljonkin.. Saan tietää valitettavasti vasta synnytyksee mennessä ilmeisesti " oikean" kokoarvion ultralla tai kätilön tekemänä.

Vierailija
31/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, Kuten Velhokin tietää varmaan, niin täällä ruotsissa ei kokoa arvioida missään vaihessa. Eikä alapäätä ronkita missään vaiheessa koko raskausaikana, eikä yhtään lääkärintarkastusta. Siis sellainen linja Tukholmassa. Eli mulle on kaikki ihan yhtä suurta yllätystä sielä synnärillä :). Kyllä sekin vähän hirvittää. Sitä piti kysyä, että tehdäänkö noita kokoarvioita kaikille suomessa? Mäkin olisin halunnut edes jonkunlaista tutkimusta, muutakin kun verenpainetta ja hemppaa, mutta ei täällä... katkeraa tilitystä :).

Vierailija
32/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks ois hyvä et kaikki elokuiset sais nyyttinsä ensin ulos? kiva meitä ketkä joutuu venyy ehkä syyskuulle ni ei siinä viitti lähtee pikkasen kanssa,tosin ite asun myyrmannin läheisyydessä niin siihen voisikin ajatella lähtöä milloin vaina ;):)

Vierailija
33/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukkuu niin piti tulla lueskelemaan.

ONNEA kaikille jakaantuneille hurjasti: Muumikka, lem, hanneli, elo... paljon niitä on varmaan ollut.

JAKSUJA mahakkaille.

OLON PARANEMINEN: opemamma ja puuhis ainakin sanoivat olon parantuneen. Mulla oli ennen synnytystä sama juttu, viimeinen viikko oli periaatteessa kaikki krempat ja kivut pois. Éhkäpä sitä kroppa valmistautui...

Nyt pikkuriepu ikkustaa. Maitoa tarjolle.

Jamssa + tyttö 4 vrk

Vierailija
34/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä mielummin oisin ollu tietämättä että on tulossa tollanen pullero ehkä se stressikään ei iskis,nyt tää loppu menee pelätessä ja tuskin vielä uni tulee nyt yhtään helpommalla,kiva mennä synnyttämään kun on valmiiks tiltissä :S

taitaa itku päästä jos meinaavat antaa tän kasvaa vielä lisää..mä vaadin ens viikolla käynnistystä tai sitten suoraan sektioo,kyllä muakin pitää kuunnella!

Vierailija
35/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtinova; En tiedä mikä käytäntö on ympäri Suomea, mutta kyllä kokoarvioa voi kysyä neuvolassa ja yksityisellä tietty. Yksityisellä joutuu maksamaan niin paljon, etten mä ainakaa viitsi varailla aikoja joka syyn takia. Neuvolassa taas ei saa ainakaa meillä ultrausta, joten vain tosi epätarkan kokoarvion. Sairaalaan on turha mennä huvikseen kyselemään arvioita, ellei päteviä syitä siihen.. Luulen, että potkisivat pois sieltä.

K.H.P. oon samaa mieltä tuosta tapaamisjutusta mitä sanoit. Itsekään en kovin kaukana mannista asu. ;) Ihan pikkuisen kanssa en lähtisi kyllä ihmisten ilmoille tauteja hakemaan sille... Se ehkä suurin syy miks toivoisin tapaamista marraskuussa aikaisintaan. :)

Villa

Vierailija
36/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tarkoittanutkaan kokoarviota noilla tutkimuksilla vaan ihan noita lääkärintark. ja muutenkin on tosi harvassa neuvola kontrollit täällä. Niin kauanhan tämä systeemi varmasti toimii kun kaikki on hyvin ja normaalisti, mutta helpommin ehkä tapahtuu tai tulee yllättäviä vaaratilanteita. Kysyin neuvolassa kokoa ja kätilö sanoi suurpiirteisesti, että normaalikokoinen, ei pysty muuta sanomaan :). No ihan sama, kohtahan se selviää mulle! ( 3 viikon sisään ;) ).

Vierailija
37/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat onnittelut kaikille suloisille käärylöille! Ja onnea meille vielä mahakkaille odottajille!

Täälä elo jatkuu ilman ongelmia. Tietäiskö se muka synnytyksen lähestymistä. Vikkoja kasassa 41 tasan. Sunnuntaiksi sain ajan kontrolliin silloin 41+5. Josta luulen et taas passitavat kotiin. Nuorimmainen syntyi 42+2 viikoilla. Et täs voi joutuu odottamaan viel yli viikon.

Tänään kun ois syntyny ois viel kerenny leijonaksi. Niiku se nyt olis tärkeää.

Tänään neuvolassa kaikki kunnossa. Paineet, pissa, paino tippunu (onneksi), ja sydänäänet ok. Vielä perjantaiksi anto ajan ennen sunnuntain kontrollii. Kun nyt tajuis lähtee syntymään ihan iteksiään. Mikähän siihenki vaikuttaa ku jotku vauvat vaan viiiiihtyyyyy ja viiiihtyyy mahassa pitempään ku toiset.

On se onni ku teitä kanssasisaria löytyy muitakin.

nyt lopetan löpinät.

Hiiru3 41 tasan

Vierailija
38/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PICAPICA: Mä kanssa tiedän, miltä tuntuu kun entinen AA-kuppilainen vaihtaa kuppikoon yhdessä yössä reilusti suurempaan. Rinnat sattuivat melkein enemmän kuin muu synnytys yhteensä... ...mutta se tasoittuu kyllä ja olo helpottuu.

TAPAAMISESTA: Mulle sopii hyvin tuo lokakuu (loppukuu olis hyvä!), ja kannatan tuota Jumboa, kun satun muuttamaan juuri lokakuussa siihen melkein naapuriin. Aloin vaan miettimään, että onko sielä tilaa esim. 15:sta vaunulle + äidille, sillä Jumbon ravintolamaailma/kahvila on muistaakseni aika ahdas paikka.

T: karmiini + poju (huomenna ikää 4 vkoa!)

Vierailija
39/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kirjoittelu jäi odotusajalla kokonaan, alun muutaman viestin jälkeen.. Ehkä joku muistaa. Olen kuitenkin ahkerasti käynyt juttujanne lukemassa. Olin tosi väsynyt koko raskausajan ja tuntui ettei se lopu ikinä. Varsinkin kun esikoinen syntyi pari viikkoa ennen laskettua aikaa ja tätäkin sinttiä odoteltiin jo hyvissä ajoin.. Tytön tyllerö päätti putkahtaa maailmaan vasta 18.8. eli rv 40+6. Mitat oli 3700 g ja 50 cm. Synnytys oli aika tuskainen mutta onneksi lopputulos on sen arvoinen. :) Ehkä saan taas joskus tänne kirjoiteltua, nyt en kärsi istua kauempaa.. Paikat edelleen tosi kipeenä! Onnittelut kaikille vauvansa saaneille ja voimia vielä odottaville - hyvää kannattaa odottaa!

tumpe ja tuhiseva sintti

Vierailija
40/51 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumikalle tytöstä,

Picapicalle pojasta,

Tumpelle tytöstä

puuhis, lauma ja pikku-ukko 40+5