Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanoutuisitko tässä tilanteessa?

Vierailija
13.06.2021 |

Akateeminen koulutus ja koulutuksen mukainen monen mielestä hyvä työpaikka. Mutta inhoan työpaikkaani ja työpaikka ahdistaa minua niin paljon että usein oksettaa. Tämä on jatkunut vuosia. Vihaan joka aamu mennä työhöni.

Olen hakenut aktiivisesti töitä kolme vuotta, ei ole tärpännyt. Olen käyttänyt vuorotteluvapaan ja opintovapaan, vapaalla olin rento ja onnellinen mutta töihin palatessa hirveä ahdistus palasi. Työuupumus- ja ahdistusdiagnoosi on, psykologitkin käyty. Neuvona oli että vaihda työpaikkaa.

Koska en ole saanut uutta työtä niin mietin irtisanoutumista koska voin niin huonosti työn takia. Mutta olen yh, lapsi elätettävänä ja karenssikin tulisi eikä uudesta työstä ole mitään takeita, asumme Helsingissä ja pk-seudulla menee aika paljon rahaa asumiseen.

Neuvoja?

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö karenssin aikana ole mahdollista saada toimeentulotukea? Jos ei säästöjä ole. Ja asumistukea. Tai alat tekemään 100% työaikaa, jää säästöönkin. Ja senkin takia, että saa sitten isomman ansiosidonnaisen, kun jää työttömäksi. Puolisen vuotta luulisi kestävän vielä.

Jos osittaiselta hoitovapaalta joutuu työttömäksi niin ansiosidonnainen määräytyy kuitenkin täyden työajan palkan mukaan.

Vierailija
102/103 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö karenssin aikana ole mahdollista saada toimeentulotukea? Jos ei säästöjä ole. Ja asumistukea. Tai alat tekemään 100% työaikaa, jää säästöönkin. Ja senkin takia, että saa sitten isomman ansiosidonnaisen, kun jää työttömäksi. Puolisen vuotta luulisi kestävän vielä.

Jos osittaiselta hoitovapaalta joutuu työttömäksi niin ansiosidonnainen määräytyy kuitenkin täyden työajan palkan mukaan.

Onko näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin nyt ensimmäisenä sairaslomaa. Sairasloman aikana hakisin aktiivisesti töitä.

Lisäksi, mikäli sinulla ei ole säästöjä, pyrkisin pienentämään menoja ja säästämään, jotta irtisanoutuminen olisi oikeasti stressitön (tai stressittömämpi) vaihtoehto sitten, jos oikeasti näyttää siltä, että se on ainoa vaihtoehto.

Miettisin toki myös, että mikä siinä työssä aiheuttaa uupumuksen ja inhon? Voiko sitä muuttaa? Voisitko ruveta tekemään lyhyempää työaikaa? Onko sinulla liikaa töitä? Oletko väärissä tehtävissä? Onko vika pomossa? Kun keksii sen, mistä se oikeasti kumpuaa, niin on myös helpompi hakea uusia töitä, koska jos tehtävät on se syy, niin ihan turha hakea muualta samanlaisia tehtäviä. Mutta jos vika on esim. pomossa tai työmäärässä, niin asia on ihan eri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän