Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*tiistaipinoon JOULUn tähdet*

22.08.2006 |

uusi päivä, uusi pino!

äitikuu

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin Kultikutrille paljon lämpöisiä ajatuksia ja toivotaan että kaikki menee hyvin. Kovin pieni oli meidän ensimmäinen jouluntähtönen.

Kysymyksiin...

Onko monella jo nyt vaikeuksia nukkua? löytyykö hyvää asentoa ja mikähän se mahtaa olla?

Mulla on ollut vaikeaa löytää hyvää asentoa, jos nukkuu kyljellään tyyny jalkojen välissä tai toisen jalan alla niin joskus onnistuu mutta välillä alkaa niin kamala ahdistus mahassa että ei tule mitään, välillä selällään nukkuminen onnistuu, yleensä vauva alkaa heti potkimaan että sekin asento ei aina käy... viime yö oli niin tuskallinen että kiva jos tälläistä alkaa olemaan joko yö.

Onko muut huomanneet verenmakua suussa? Alkaako suunkin " limakalvot" jotenkin ohkanemaan vai mistä moinen ilmiö?

Liikkeistä joku kyseli eilen ja itselläni on tuntunut liikkeitä jo ihan hyvin kuukausi toista ja aina vaan kovenevat, maha hytkyy ihan selvästi kun potkuja ym. liikkeitä tulee ja välillä tuntuu että sielä vedetäänkin jotain johonkin vai onko vaan asennonvaihtoa :)

Mutta aurinkoista päivää kaikille ja ne joilla niitä supistuksia on niin nyt sitten on viimmeistään pakko muistaa todella levätä!!

rv.24+5

Vierailija
2/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatukset kyllä olivat eilispäivänä useaan otteeseen Kultikutrissa ja hänen perheessään. Ei auta kuin hartaasti toivoa, että vauva selviytyy ja kaikki menee olosuhteisiin nähden hyvin. Kivinen taival on varmasti edessä, mutta eiköhän sekin helpota. Ihmisestä löytyy kummasti voimavaroja, kun niitä vaaditaan.

Tuntuu vähän turhamaiselta vastailla ja kertoa näitä omia juttuja, jotka tuntuvat nyt kovin mitättömiltä, mutta...

NUKKUMINEN. Minulla oli ennen esikoista loistavat unenlahjat. Välillä ne olivat hukassa, mutta ovat onneksi palautuneet taas. Toisin sanoen ainakaan tähän asti ei tuota mitään tuskaa nukahtaminen tai nukkuminen. Ainoa eroa aikaisempaan on, että näen todella paljon unia. En edes ravaile yöllä vessassa, mutta en tainnut tehdä niin esikoiseltakaan. Tosin sitä raskautta kesti vain 35 viikkoa, joten saa nähdä, mitä on luvassa, jos pääsen nelosella alkaville viikoille.

VERENMAKU. En ole tuntenut verenmakua suussa, mutta muutaman kerran on nenästä tullut verta. Mistä lienee johtuu?

SAIRASLOMA JA SUPISTUKSET. Olin tosiaan viime viikon sairaslomalla supistusten takia. Lepo teki terää, sillä ainakaan eilen, ensimmäisenä työpäivänä, ei juuri supistellut. Päivällä tuli pari ihan lievää, ja illalla ainoastaan kaksi napakampaa, pitkäkestoista supparia.

Ilman sairaslomaa on hankala ottaa rennosti tai levon kannalta, kun kuitenkin pitää kulkea töissä, hakea esikoinen tarhasta ja tehdä hiljakseen normaaleja kotihommiakin. MUTTA aion ottaa supistukset vakavasti. Jos niitä jatkuu, aion seurauttaa kohdunsuun ja -kaulan tilannetta enkä aio ujostella heittäytyä sairikselle, jos se on tarpeen. Siihen asti elän kuitenkin ihan normaalisti, lukuun ottamatta kuntosalilla käyntiä, mitä ei suositeltu NKL:lla. Ne käynnit jätän väliin varmuuden vuoksi.

ILMAT JA PUKEUTUMINEN. Onneksi täällä etelässäkin ilmat viilenivät vähän. Minulle ainakin alkoi riittää tuota jatkuvaa hellettä ja kuumuutta. Toki sitä tulee ikävä syksyn viileissä ilmoissa, mutta hyvä näin kuitenkin. Pukeutuminen töihinkin (toimistotyö) on helpompaa, kun on vähän enemmän valinnanvaraa.

Sitten takaisin Kultikutriin. Toivotan edelleen kovasti voimia hänelle ja hänen perheelleen! Toivon täydestä sydämestä, että vauva selviäisi ja " kaikki" alkaisi sujua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli Kultikutrille paljon voimia pienenpienen tytön kanssa. Toivon sydämestäni, että kaikki sujuu hyvin ja pieni saa vähitellen lisää voimaa.

Täällä raskaus on sujunut aika lailla kirjojen mukaan, supisteluja ei ole juuri ollut ja olo on väsymystä lukuunottamatta oikein hyvä. Nukkuminen on kieltämättä jo haasteellista, mutta vielä onnistuu nukahtaminen vatsallaan...uni tulee noin nopeasti.

Vaatepulmia on täälläkin, ystävän lainaamilla housuilla pärjää töissä, mutta omat farkut olis niiiin kiva vetäistä jo jalkaan... No joulun jälkeen sit (niin varmaan..).

Mukavaa tiistaita!

Vierailija
4/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muillakin, ajatukset ovat olleet Kultikutrin perheen luona. On jotenkin vavahduttavaa, kun ihanaan asiaan kuten lapsen syntymään liittyy kuitenkin niin suurta huolta ja ihmetystä kun lapsi saapuu maailmaan reilusti ennen aikojaan. En olisi minäkään millään voinut kuvitella, että ensimmäinen tähtönen syntyykin jo elokuussa! Tunteet ovat todella pinnassa ja olen yrittänyt mielessäni kuvitella pienenpientä tyttövauvaa, joka mahtuu kämmenelle. Liikutuksen itkuhan minultakin eilen pääsi.

Kultikutrin perheelle onnea ja paljon voimia!

Omaan napaan ei mitään uutta, muuttopäivä lähestyy ja elämä pahvilaatikoiden keskellä loppuu vihdoinkin. Sen verran vastausta gallup-aiheisiin, että liikkeitä aloin tässä raskaudessa (toinen raskaus siis kyseessä) tuntea todella varhaisessa vaiheessa, varmaan jo viikoilla 13-14. Nyt potkut ovat todella tuntuvia ja vauvan kääntyminen tuntuu muljahduksena :D (Nytkin tuli napakka potku, lähettää varmaankin terveisiä teille ;D)

Nyt esikoisen kanssa MLL:n perhekahvilaan.

Tinuri ja Itu rv 23+3

Vierailija
5/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin on ajatukset olleet moneen kertaan kultikutrissa ja hänen pikkuruisessa vauvassaan. Toivon todella, että kaikki menee heillä hyvin.

NUKKUMISESTA: Mulla on myös ollut viimeiset pari yötä ihan tuskaisia. Hyvää asentoa on vaikea löytää, vaikka tyyny on jalkojen välissä. Eilenkin illalla vauva aloitti selllaisen iltajumpan, että oli aivan mahdoton ajatella nukahtamista.Tuntui, että vauva potki napakasti jokapuolella masua. Kauhistuttaa jo ajatus viimeisistä viikoista, kun nyt jo potkut ja muljahdukset tekee melkein kipeää.

Oma napa: Eilen olin taas lääkärissä poskiontelojen tyhjennyksessä ja sairaslomalla olen ainakin vielä tämän viikon, sillä edelleen toinen ontelo tulehtunut(perjantaina taas uusi tyhjennnys:(.) Tinuriko se oli, jolla myös oli ollut taipumusta tähän vaivaan. Olen hiljattain ostanut mainitsemasi nenänhuuhtelukannun. Kannun käyttö vielä vähän takkuaa..ehkä yritän ottaa sen säännölliseen käyttöön, jos saisi sillä lisäapua. Kiitos tuesta!

Huomenna on neuvola supistelujen vuoksi. Nyt kuitenkin tilanne helpottanut, kun oon saanut lepäillä saikulla. Tuleehan supistuksia jokapäivä, muttei niin usein eikä niin voimakkaita kuin töissä ollessa tuli. Kunhan vaan saisin poskiontelotulehduksesta voiton, niin olisi töihinkin jo kiva palata.

Tuuti73 rv 24+6

Vierailija
6/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli on maassa edelleen... Ajatukset on paljon Kultikutrin perheen voinnissa ja etenkin pienen prinsessan alkutaipaleessa, mikä ei varmasti ole helppo. Voi kunpa hän olisi niin vahva, että selviäisi tästä kaikesta ja vieläpä terveenä!

Mieltä masentaa myös oman perheen tilanne, eilen appi joutui illalla sairaalaan ja huomenna on edessä ilmeisesti tyrän leikkaus. Eihän se sinäänsä suuri juttu kai ole, mutta kun appi asuu Ruotsissa eli täällä Suomessa ei ole kotia ja annoppikin on jo palautunut Ruotsiin pari viikkoa sitten. Mitetityttää, miten kotihoito leikkauksen jälkeen ja etenkin kotiin paluu... Lisäksi oma äitini sekä mummini ovat molemmat sairaassa tällä hetkellä enkä oikein tiedä, missä pitäisi olla. Ainakin sellainen olo, ettei täällä töissä! Samaten pitkään odottamani loma mökillä taitaa olla tuhoon tuomittu idea, eipä appiukolla ole muita hoitajia täällä. Tiedän, että tämä on kovin itsekäs ajatus, mutta olen todella odottnut, että saisimme olla oman perheen kesken tämän rankan kesän jälkeen, jolloin kaikki tuntuu olleen syystä tai toisesta sairaalassa tai muuten vaan murheissaan. Lisäksi esikoinen valvottaa jo kohta toista viikkoa öisin eli väsymys vaan pahentaa omaa fiilistä. Ehkäpä tämä tästä ja iltapäivällä kenties olis jo parempi mieli...

Liikkeet tuntuu kivasti, eilen mieskin sai osakseen potkuja :-))) Alakerrassa on jokin tulehdus, yritän nyt selvitä reseptivapailla, mutta jos ei auta niin viikon päästä lääkärille, näin neuvottiin neuvolasta.

Pahoittelen tätä valttavaa viestiä, omat murheet kun ovat edelleen niin pikkuriikkisiä Kultsin tilanteeseen verrattuna, voi miten toivon, että kakki kääntyisi parhain päin heillä!!!

Tiistain jatkoa,

Tiina 24+5

Vierailija
7/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo omat murheet ole mitään, kun miettii Kultikutria ja pientä nyyttiä :( Joten pidän omat muminani omana tietonani. Eli en valita tänään mistään. *Lähettää lämpöisiä ajatuksia Kultikutrille ja perheelle*

Oma napa paisuu paisumistaan.. ja avopuolisko sanoo jo möhköfantiksi :D

T: Tirppis ja Pimu 21+7

Vierailija
8/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin olla " nettikatkolla" selän kipeytymisen vuoksi hetken ja johan täällä tapahtuu....

[color=red][size=24]ONNITTELUT ja tsemppaukset kultikutrille ja ensimmäiselle pienen pienelle jouluntähdelle!!![/color][/size]

Itkuhan tässä tuli kun luin eilisen uutisen... on hän niin mahdottoman pieni vielä.. enkeleitä matkalle ja täältä virtuaalinen tuki.

Tapaamisesta... Mulle sopii tapaamisen venyttäminen. Katsellaan lähemmin. Meillä tytöt on päiväkodissa päivät joten ne on vapaat mutta viikonloppuisin voivat tulla mukaan tai jäädä isille. Miten vaan sovitaan! Ja tulkaahan ihmeessä kaikki muutkin mukaan jotka asutte siedettävän ajomatkan päässä!!!

Oma napa: Työ edistyy, selkä tohjona mutta loppu häämöttää... vielä muutama viikko ja aloitan viimeisen kappaleen :):):)

nyt on pakko palata sorvin ääreen enkä ehdi nyt kommentoida kovasti muuta mutta palaillaan...

Tiina-Maria rv 24+5..

Vierailija
9/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukalle tuosta nukkumisesta vastailen, että mulla on ollu myös tosi paljon hankaluuksia... Mulla on ollu aina hankaluuksia kipeiden hartioiden, niskan ja selän kanssa ja siksi lempiasentoja ovat olleet mahallaan ja selällään nukkuminen eikä kumpikaan käy enää. Kyljellään nukkuminen onnistui kyllä alussa, mutta nyt on hartiat ja olkapäät tosi kipeänä ja mies joutuu hierontapuuhiin koko ajan =) Nukkuminen on ollu katkonaista ja huonolaatuista myös vessakäyntien ja potkujen takia -poju nimittäin potkiskeli taas melkein koko yön. Nyt ei asia vielä hirveesti vaivaa kun oon lomalla, mutta kyllä vähän huolestuttaa että miten selviän kun koulu alkaa kun viime yönäkin sain kunnolla unen päästä kiinni vasta kuuden jälkeen aamulla =/

Kultikutrille hirveästi tsemppiä. Koko ajan mietityttää että mikähän siellä on tilanne...

Vierailija
10/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita että öisin vaivaa myös kummalliset puutumiset eli varsinkin kädet meinaa puutua koko ajan ja siksi pitää olla kääntämässä kylkeä jatkuvasti... Ja mullahan on vaivannu myös suonenvedot -useimmiten vetää molemmista pohkeista yhtäaikaa =/

On tuo vaikeaa tuo nukkuminen =)

Vierailija
11/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultikutrille alkuunsa oikein paljon onnea pikkutytön syntymän johdosta!Oikein paljon ihania enkeleitä vauvan sängyn viereen.Toivottavasti vauvalla voimia taistella elämää vastaan.Alkuun varmasti monenmoista ongelmaa,mutta toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!!Paljon ootte mielessä olleet ja kyyneleet silmissä niinkuin monella muillakin meistä!Itsellä esikoinen syntyi isona keskosena rv 34,mutta ongelmaa oli paljon hengityksen kanssa ja pitkään meni hengityskoneessa yms.Teholla oltiin 6vk ja tuona aikana samassa huoneessa näin läheltä kuinka ne aivan pienet alle kilon painoiset taistelivat elämästä.Täytyy sanoa että on ne vaan sinnikkäitä.Ja onneksi Suomessa on niin hyvä keskosten hoito!Hoito kestää pitkään,mutta se palkitaan.

Nukkumisesta:Alkanut olla pientä ongelmaa,jommalla kummalla kylellä.Selällä ois ihana nukkua muttei enää voi,kun mun norm raskausajan vaiva häntäluu painaa ja kipeytyy.

Liikkeet:Mulla nyt kolmas lapsi tulossa ja kaikista myöhempään olen nyt liikkeitä tuntenut.Aikaisemmissa raskauksissa n.18-19 viikolla.Nyt n.20 viikolla ja aivan viime päivinä vasta kunnon tumpsauksia.

Eilen viimeinkin oli rakenneultra.Siellä kaikki ok.Sukupuolta en kysyny,paljastukoon sitten joulukuussa.Huomenna sitten neuvola.

Hyvää vointia kaikille!

Jotto 21+6

Vierailija
12/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viimeinkin neuvola - viimeksi ollut juhannustorstaina: mun mielestä aikas pitkä väli :o Tai tiiä tuota, voipi olla ihan normaaliakin - vai? Siis, kaikki kunnossa :) Hb hyvä, RR hyvä, painoa +400g, vauvan sydänäänet ja liikkeet ++. Sain ne Kelan paperitkin ja pääsee anomaan äippäpakkausta, jee jee :)) Sokerirasituskokeeseen lähettävät mokomat kun tuo BMI sattuu olemaan enempi kun suositus :o höh... (vai että pullea, hmph :o ).

Joku ihmetteli sitä verenmakua suussa: minä ilmottaudun mukaan, semmonen rauta-veri-sekotusmaku.. ei kauheen maukasta :( Sanotaan että jos maku suussa, sen puute - - ei piä paikkansa kun multa justiin otettiin Hb ja oli hyvä... ehkä olen sitten yölennoilla (vampyyri) käynyt tankkaamassa :O hih..

No joo, töissä en jaksais (kauhee väsy) enkä viitteis (tylsää) olla ja kotona olis kyllä parempaakin tekemistä :)) esim. vauvan vaatteiden hypistely ym. tärkeellinen asia... :))

Kohta taas yksi työpäivä takana ja kotiin. Voimallinen lähetys Kultikutrille, vauvalle, perheelle ja meille ihan kaikille :)

RauPotar ja toukka 24+3

Vierailija
13/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

FIUTURA ja KULTIKUTRI: En ole ehtinyt lukea pariin päivään pinoja ja tuli kyynel silmään kun luin Kultikutrin pienokaisesta. Toivon oikein paljon onnea, toivoa ja rakkautta pienelle tytölle.

Vierailija
14/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies ei ole kotona, rutisen teille rakkaat jouluiset!

Suorastaan pas*a päivä, päätä särkee, väsyttää, vaatteet kiristää eikä huvita mikään.

Yläkerrassa täysi kaaos, vaihdoimme tytsyn kanssa huoneita, koska vauvansänky ym. tavara ei meidän pikkumakkariin mahdu mitenkään. Tällä hetkellä meidän parisänky on pystyssä uudessa huoneessa ja tyton tavarat käytännöllisesti kaikki vielä vanhassa huoneessa. Ollaan miehen kanssa nukuttu vierashuoneessa eritaso-majoituksessa, minä telaketjusohvalla ja mies lattialla, siinä telaketjusohvassa voi olla osasyy tämän päivän kiukutteluun.

Työkaveri kävi tänään kahvilla ja kertoi työpaikan kuulumiset. Ja sehän sitten alkoi ahdistamaan... Mutta kai sitä jotenkin tämän 2,5kk " helverin esikartanossa" jaksaa. Tosin mieskin taisi pelästyä Kultakutrin kuulumisia sen verran, sanoi illalla, että jäät sitten heti saikulle, jos alkaa yhtään kovemmin supistamaan. Tuntuu, ettei ole ottanut supisteluja tosissaan, ennenkuin nyt, kun tajusi, että ne vauvat voivat todella syntyä, vaikka viikkoja on vasta kovin vähän.

Tämä rouva on kirjaimellisesti puhjennut " kukkaan" ! Mun naama on täynnä näppylöitä ja finnejä ja karvat kasvaa! Hiukset rasvoittuvat puolessa päivässä ja tuntuu, ettei dödökään pidä kunnolla. Hajuhaisti haistelee omiaan ja suussa maistuu veri. Mielenkiinnolla odotan perjantaita ja hemoglobiiniarvoja. Epäilen väsymyksen olevan alhaisista lukemista johtuvaa. Ja todennäköisesti saan minäkin sokerirasituslähetteen, pitävät pulleana.

Ja sitten tämä kuumuus! Vaikka ulkona nyt ei enään niin lämmin olekaan, niin mulla on NIIN kuuma koko ajan! Jos en tietäisi olevani raskaana, niin epäilisin jo vaihdevuosia! Yöllä herään pää ja tyyny märkänä, käyn pitkin yötä terassilla vilvoittelemassa, juomassa ja pissalla. Aamulla sitten nukuttaisi kyllä... Toisaalta kai tämä ukonilma osaltaan aiheuttaa painostavaa oloa ja päänsärkyä? Aiheuttaahan???

Enään ei sitten tästä listasta puutu kuin närästys ja peräpukamat, mutta 98% varmuudella kiukuttelen niistä tuonempana. Vielä suututtaa tv-tarjonta ja kelan byrokratia, mutta sitten mut jo varmaan poistettais muihin osastoihin täältä...? ;)

Kyllähän helpotti, tuli paljon parempi mieli, kun sai virtuaalisesti kiukutella!

Päivän hyvä uutinen oli, että naapurin rouva sai aamulla tyttären!

Kultakutrille ja vauvalle jaksuja kovasti!

Kiukku-Iita Kirsikka ja parhaillaan jumppaava aarre rv 21+4

Vierailija
15/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aloitetaan olennaisimmalla eli

[color=483D8B] PALJON VOIMIA KULTIKUTRILLE JA TOIVOTAAN ETTÄ KAIKKI MENEE HYVIN! KYLLÄ TULI EILEN KYYNEL SILMÄÄN KUN UUTISIA LUIN. [/color]

[color=FF1493] NUKKUMINEN [/color] ole vielä tässä vaiheessa mulla tuottanut ongelmia. Muutenkin nukun melkein aina kyljellään niin asentokaan ei oo muuttunu. Ja toiseks usein peittokin on jalkojen välissä tavallisestikin, joten sekään ei oo mitään uutta=) Vessassa juoksen kerran yön aikana, mutta unet jatkuu saman tien, kun palaan peiton alle. Pitäis varmaan koputtaa jo valmiiks puuta.... *kop kop* :)

[color=FF1493] NEUVOLA KUULUMISIA [/color] oli jollakin... mäkin kävin viime viikolla viimeks. Muuten ei mitään kummaa, mutta paino oli sit noussu melkein kilon (muistaakseni 980g/vko) viikko tahtia edellisestä kerrasta. On tainnu nyt ruoka ja erityisesti kaikki makee maistua täällä päin.... ;)

Ainii ja sit muutama kysymys teille viisaammille:

[color=FF1493] ÄITIYSRAHA HAKEMUKSESTA: [/color] eli pitääkös tässä vaiheessa jo tarkalleen tietää, koska isä pitää isyyslomansa, kun tossa kysytään isyysraha ajalta se ja se.... vai voikos se sit ilmottaa myöhemmin kelaan? ja pitääkö siihen tässä vaiheessa nyt laittaa jotain päiviä vai jätänkö mielummin tyhjäks? *tuli ihan tyhmä olo kun tota täyttelin*

ja sit toinen kohta tuotti myös päänvaivaa eli tuo missä kysytään " olen ollut poissa töistä kohdassa 1 ilmoittamani ajan" , niin koskeeko tuo vaan erityisäitiysrahaa eikä tavallista äitiysrahaa, jota mä siis haen?

Huh huh kun vaan sais ton hakemuksen valmiiks ja äkkiä palkanlaskijalle, niin vois sen pakkauksenkin joskus saada ja pääsis hipelöimään niitä ihania pikku pikku vaatteita;D

-nani 22 tasan

Vierailija
16/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanille vastailen kun kyselit siitä isyyslomakohdasta...

Meille annettiin äitiysneuvolasta kaksi kappaletta niitä hakemuksia ja neuvottiin että toisella haettaisiin vain sitä äitiysrahaa ja -pakkausta ja sitten myöhemmin täytetään se toinen jolla haetaan isyysrahaa. Sen isyysrahan voi kuulemma hakea jopa takautuvasti isyysloman jälkeenkin eli sen hakemuksen voi jättää vaikka sitten kun tietää tarkalleen ne lomapäivät. Sillä ei kuulemma ole niin kiirettä kuin äitiysrahahakemuksella. Ja olikohan niin, että jos sen kuitenkin halusi lähettää niin ne päivät voi ilmottaa sitten myöhemmin kun tietää milloin ne on... Jos oikein muistan...

Vierailija
17/17 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kaikilla muillakin, myös täällä ajatukset vahvasti Kultikutrin ja pienokaisen voinnissa. Toivottavasti fiutura vie terveiset ja lämpimät ajatukset Kultsille ja käy täällä muutenkin kirjoittelemassa kuulumisia!

KIRSIKKA34: Täällä saa kuule ihan vapaasti rutista!! Täältä löytyy kyllä varmasti vertaistukea, ainakin minusta kirjoituksesi kuulosti hyvinkin tutulta. Olisi voinut olla suoraan omasta elämästäni =)

-NANI-: Me ainakin haimme isyysrahaa " takautuvasti" eli vasta kun isyysloma oli pidetty. Muutenhan noita päiviä ei tiedäkkään etukäteen. Myös tuosta kohdasta työstäpoissaolo: koskee kyllä ihan " tavallista" äitiyspäivärahaakin, sillä vain ilmoitetaan Kelalle että et ole ollut töissä ilmoittamanasi aikana. Toisaalta aika hassua, eihän sitä voi tietää etukäteen onko vai eikö ole töissä äitiys- ja vanhempainrahakauden aikana. Esim. itse olen tehnyt aiemmissa raskauksissa muutamaan otteeseen keikkaa viikonloppuisin, sanoivat kyllä Kelasta että koska työ on hyvin satunnaista (3-4 pv/äitiysloma), niin ei vaikuta tukien maksuihin.

Oma napa: eilisestä asti tullut taas pientä tuhruvuotoa. Sitä tuli tuossa jossain viikon 12-13 paikkeilla ja sen jälkeen ei ole mitään tullut. Silloin kaikki oli ultrassa kunnossa. Nyt vuoto taas alkanut uudestaan, alavatsalla jonkin verran menkkamaisia kipuja ja ennakoivia supistuksia (ei kipeitä) jonkin verran. Ehkä tietysti hieman Kultikutrin tilanteesta pelästyneenä, olen jo ehtinyt miettiä, pitäisiköhän sitä ottaa yhteyttä neuvolaan. Näin kolmannessa raskaudessa tuntuu että ei enää saisi " vauhkota" asioista, mutta kyllä tilanne kuitenkin mietityttää.

Ilma on tuskaisen kostea, työpäivän jälkeen väsynyt olo ja selkää särkee. Mutta yritetään kuitenkin nauttia raskaudesta!!

Teppis ja Juniori 22+3