En halua harrastaa seksiä ennen parisuhdetta... Onko tämä ongelma miehille?
Pohjustuksena keskustelulle, että olen 24v nainen, en ole koskaan seurustellut ja olen myös neitsyt.
Nyt olen tullut siihen tulokseen, etten tapaa miehiä oikeastaan missään "tosielämässä" ja harkitsen tinderin lataamista. Treffailusta nykyään on vaan muodostunut mielikuvaksi, että seksiä odotetaan viimeistään kolmansilla treffeillä tai juttu kaatuu siihen. Haluan edetä hitaammin ja sitoutua ensin parisuhteeseen ennen kuin mennään sänkyyn, koska tarvitsen ensin sitä sitoutumista, luottamista ja aidosti syviä tunteita.
Löytyykö nykyään miehiä, jotka jaksaisivat odottaa?
Kommentit (155)
2020-luvulla ei enää osteta sikaa säkissä.
Vierailija kirjoitti:
Seksi on tärkein, ellei ainoa syy olla naisen kanssa parisuhteessa. En ottaisi sikaa säkissä.
Huh huh. Lisää syitä odottaa hetki.
Olen nainen enkä odottaisi seksiä. Mutta ihmisiä taitaa olla erilaisia. Joillekin miehille nimenomaan minun tyylini tuntuu olevan ongelma, ja hakevat ennemmin sellaista ap:n kaltaista joka haluaa seksiä vasta vakavassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on hyvännäköinen, niin en koe ongelmaksi odottaa seksin aloittamisen suhteen. Hyvää pitää pystyä odottamaan.
Keskinkertaisen näköisen naisen kanssa en kyllä jaksa kovin kauaa odotella.
Eli ei missään tapauksessa ei kannata mennä heti sänkyyn. Tulee karsittua pahimmat ällötykset.
Puolensa ja puolensa. Toisaalta jos on liian pidättyväinen, on riski löytää joku palstaulityyppinen kaksinaismoralisti.
Sellainen mies, joka ei jaksa odottaa. Ei ole sinun arvoisesi. Mä olen 45v. Edellisessä vuoden kestäneessä suhteessa nähtiin lähes päivittäin 2kk ennen, kun harrastimme... Nukuimme melkein kaikki yöt yhdessä. Hitaasti tutustumalla syntyy aidoimmat suhteet.
Samoilla linjoilla olin, en halua harrastaa seksiä ilman sitoutumista eli jo vähän vakavampaa seurustelua. Mies ymmärsi, mutta kieriskeli kyllä himoissaan ja yritti päästä pöksyihin aina välillä, lopetti tietysti, kun sanoin, että ei vielä.
Nyt myöhemmin jo vakaassa suhteessa, jossa on seksiä, sanoo että kunnioittaa tosi paljon sitä, että olin pysyny lujana myös aiempien tapailumiesten kanssa.
Ei kaikki halua vain paneskella sellaisten kanssa, joista ei ole vielä varma. Odottaminen on arvokasta monille.
Kihlajaiskahvit, Pano, Kihlauksen purku...
Kaikki saa sovitettua muutamaan tuntiin.
No jaa...jaksaisiko odottaa vai ei. Toisaalta oot neitsyt, joten se lisää kiinnostusta.
Ei seurustelu välttämättä siihen lopu, jos et suostu yhfyntään...Mutta kyllä sinun pitäisi suostua muuhun läheisyyteen. Esim. Yhdessä saunomiseen.
Itse ootan avioon ja yllättävän monelle ei ongelma ja vaikka olisi niin silti kunnioittavat päätöstä. Kyllä niitä löytyy, eikä muutenkaan kannata tehdä jotain mikä ei tunnu itsestä hyvältä.
Mitä oikein tarkoittaa "parisuhteeseen sitoutuminen"?
Eihän se parisuhde tietenkään ensimmäisistä treffeistä sinänsä ala, mutta toisaalta, jos joku nainen ehdottaisi minulle toista tapaamista, niin jotenkin olettaisin sanomattakin, että hän ei tapaile muita samaan aikaan (niin kuin en itsekään tekisi) Ja ehkä jo sen ensimmäisen tapaamisen jälkeen voisi olla ihan hyvä sanoa suoraan tulee toista.
Eiköhän jokaiselle löydy joku samoin ajatteleva. Minulle tuollainen ei kävisi. Haluan tutustua kumppaniini myös fyysisesti ennen sitoutumista avo-tai avioliittoon.
N 33
On fiksua olla panematta tuntemattomia mahdollisia tautipesiä. Kannattaakin ensin tutustua ihmiseen, seksi on parempaa kun mukana on tunnettakin. Mutta ota myös ap huomioon, ettei "pelkkä" sopimus parisuhteessa olemisesta vielä sido kumpaakaan osapuolta ollenkaan, vaan mies voi ottaa ja lähteä heti seksin jälkeen. Et ole siis sikäli yhtään sen enempää turvassa kuin tapailusuhteessakaan, vaan henkisesti eron riski on aina läsnä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokaiselle löydy joku samoin ajatteleva. Minulle tuollainen ei kävisi. Haluan tutustua kumppaniini myös fyysisesti ennen sitoutumista avo-tai avioliittoon.
N 33
Ei jokaiselle löydy jotain, erityisesti jos ei tee kovasti töitä asian eteen. Aikamoinen optimisti täytyy olla, jos kuvittelee toisin.
Voin taata, että hyvin moni mies olisi kiinnostunut pelkästään tuon aloitusviestin perusteella. Nainen, joka pidättäytyy seksistä nykyaikaina ja säästää itseään tulevaa miestä varten, on todellinen harvinaisuus nykyään.
Kyllähän tällaisia fiksuja, käfrrsivällisiä miehiä löytyy... mutta mistäs sulle sellainen saatais? Suurin osa on jo varattu, jo sinun iässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Voin taata, että hyvin moni mies olisi kiinnostunut pelkästään tuon aloitusviestin perusteella. Nainen, joka pidättäytyy seksistä nykyaikaina ja säästää itseään tulevaa miestä varten, on todellinen harvinaisuus nykyään.
Ja pidemmän päälle suuri riski henkisellä puolella, kun on kokematon. En osaa arvostaa miestä, jolle naisen neitsyys on erityisen tärkeää. Tulee sellainen olo, että mies ajattelisi omistavansa naisen korkkauksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
No jaa...jaksaisiko odottaa vai ei. Toisaalta oot neitsyt, joten se lisää kiinnostusta.
Ei seurustelu välttämättä siihen lopu, jos et suostu yhfyntään...Mutta kyllä sinun pitäisi suostua muuhun läheisyyteen. Esim. Yhdessä saunomiseen.
Läheisyyttä voi olla oikein hyvin vaatteet päällä. Saunomisen aikana ei olla ihossa kiinni, joten sinulla on vain halu nähdä toinen alastomana ja tietenkin suostua käpälöitäväksi. Sinulla ei ole kovin kummoista kiinnostusta naisten keskuudessa, vaikutat ällöltä.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile, sillä se selviää.
Itse en halua harastaa seksiä,vaikka kokeumusta siitä on.Vasta sitten kun kemiat kohtaa toisen kanssa Ymmärtänyt nuo mainitsemasi netti forumi on seksiä,seksiä ilmaseksi ja kunnonn tyypin varmaan löydät livenä ihan arki elämäsi.Kun katsot ympärillesi ja hymyilet!
En usko että se on ongelma, jos mies on samoilla arvoilla. Esim uskovaiset miehet saattavat hyvinkin olla samoilla linjoilla kanssasi ja niissä vasta hyviä miehiä onkin.
Mutta kyllä uskonnoton/pakana/hippi mikä lie voi myös hyväksyä tuon. Tässä on tärkeää se, että viet itse juttua eteenpäin aktiivisesti siihen parisuhde-juttuun. Olet aivan oikeassa, että jos kolmansilla treffeillä ei ala tapahtua, niin sulla täytyy olla jotain muita aseita ja sun täytyy SUORAAN SANOMALLA ilmaista miehelle, että hei mä olen kiinnostunut jatkamaan juttua mutta haluan säästää seksin parisuhteeseen suojellakseni sydämiämme.
Myös, se, mitä jätät tekemättä on tosi tärkeätä. Eli jätä pois kaikenlainen treffailu, jossa mies tarjoaa sulle illallista tai juomia ravintolassa ja kakenlainen palvelusten tekeminen. Silloin miehelle ei tule susta semmoinen olo, että sä vaan koitat käyttää hyväksi mutta mitään pillun siivua ei lohkee hänelle. Pyri sen sijaan tekemään hänelle juttuja jos haluat hänet suhteeseen. Leivo kakkua, tarjoa, pistä nätit vaatteet, ole kiinnostunut miehen harrastuksista ja ota osaa niihin. Mene tunteisiin. Ota selvää, onko mies sellainen, että hän osaa puhua tunteistaan. Jos osaa, hän todennäköisesti pystyy olemaan samalla linjalla seksinkin suhteen.
Ja kun tulee vastaan semmoinen mies, kenen kanssa sun tekee mieli hypätä sänkyyn heti ennen suhdetta, niin kierrä kaukaa, koska tosi moni muukin nainen on sellaisesta kiinnostunut.
Tässä tällaisen vaatimattomasti 5:n naisen kanssa pitkässä suhteessa olleen ja satoja naisia treffailleen miehen ajatuksia, jolla on sekä hyviä että huonoja kokemuksia naisista.
- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.
Eli ei missään tapauksessa ei kannata mennä heti sänkyyn. Tulee karsittua pahimmat ällötykset.