Kruunusiltahanke pitäisi haudata ja korvata lauttaliikenteellä.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/jos-helsingin-kruunusillat-hanke-hau…
Halvempi vaihtoehto.
Kommentit (84)
Hanke kulkee ninellä Kruunusillat-projekti. Siihen kuuluu paljon muutakin, kuin ne sillat.
Siltarahoilla saisi kaikille Kruunuvuorenrannan asukkaille HSL-liput 54 vuodeksi
Vierailija kirjoitti:
Lautta on järjettömän hidas raitiovaunuun verrattuna ja houkuttelisi vain hyvin harvoja.
Esim. Sydneyn keskustasta lähtee "bussimaisesti" monta lauttalinjaa ja käyttäjiä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Lautta on järjettömän hidas raitiovaunuun verrattuna ja houkuttelisi vain hyvin harvoja.
Harva Vihreitä äänestävä käy töissä, joten heillä on aikaa matkustaa.
Ei kai kukaan edes kuvittele, että hinta jäisi tuohon 800 miljoonaan...
Yli mijardin menisi varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lautta on järjettömän hidas raitiovaunuun verrattuna ja houkuttelisi vain hyvin harvoja.
Esim. Sydneyn keskustasta lähtee "bussimaisesti" monta lauttalinjaa ja käyttäjiä riittää.
Täysin eri maasto/vesistö ja asutusrakenne.
Laajasalosta ei ole mitään ongelmaa päästä Helsinkiin itäväylän kautta
Toivottavasti pormestari Halla-aho laittaa tälle typeryydelle lopun.
Vierailija kirjoitti:
Laajasalosta ei ole mitään ongelmaa päästä Helsinkiin itäväylän kautta
Tai Kulosaaren. Silta sinne maksaisi varmaan alle kymmenesosan.
Vierailija kirjoitti:
Hanke kulkee ninellä Kruunusillat-projekti. Siihen kuuluu paljon muutakin, kuin ne sillat.
Niin, eikä koko hommassa ole järjen hiventä. Joukkoliikenneyhteys lähimmälle metroasemalle korvaa tuonkin ylihinnoitellun sekasotkun. Hinta lie jotain sadasosa kruunusiltojen hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lautta on järjettömän hidas raitiovaunuun verrattuna ja houkuttelisi vain hyvin harvoja.
Harva Vihreitä äänestävä käy töissä, joten heillä on aikaa matkustaa.
Eikä yksikään persuja äänestävä. Rikollisilla ei ole aikaa työntekoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laajasalosta ei ole mitään ongelmaa päästä Helsinkiin itäväylän kautta
Tai Kulosaaren. Silta sinne maksaisi varmaan alle kymmenesosan.
Mutta Laajasalosta ei voi rakentaa siltaa Kulosaareen koska Kulosaaren kermaperseet ovat rauhoitettu laji.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanke kulkee ninellä Kruunusillat-projekti. Siihen kuuluu paljon muutakin, kuin ne sillat.
Niin, eikä koko hommassa ole järjen hiventä. Joukkoliikenneyhteys lähimmälle metroasemalle korvaa tuonkin ylihinnoitellun sekasotkun. Hinta lie jotain sadasosa kruunusiltojen hinnasta.
Ja matka-aika on mikä? Tai tuollaisen bussivaihdon houkuttelevuus ylipäätään?
Miksi Laajasalon kasvavan mutakuonolayhdyskunnan pitäisi päästä nopeasti ratikalla keskustaan? Ei ainakaan töiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanke kulkee ninellä Kruunusillat-projekti. Siihen kuuluu paljon muutakin, kuin ne sillat.
Niin, eikä koko hommassa ole järjen hiventä. Joukkoliikenneyhteys lähimmälle metroasemalle korvaa tuonkin ylihinnoitellun sekasotkun. Hinta lie jotain sadasosa kruunusiltojen hinnasta.
Ja matka-aika on mikä? Tai tuollaisen bussivaihdon houkuttelevuus ylipäätään?
Mihin sulla on kiire?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti pormestari Halla-aho laittaa tälle typeryydelle lopun.
Todennäköisemmin pormestari Vartiainen.
Lautan hyvä puoli olisi toki myös se, että reittejä voisi olla useita toisin kuin sillalla. Yksi linja voisi tulla suoraan Kauppatorille, toinen Kalasataman metropysäkin luo jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanke kulkee ninellä Kruunusillat-projekti. Siihen kuuluu paljon muutakin, kuin ne sillat.
Niin, eikä koko hommassa ole järjen hiventä. Joukkoliikenneyhteys lähimmälle metroasemalle korvaa tuonkin ylihinnoitellun sekasotkun. Hinta lie jotain sadasosa kruunusiltojen hinnasta.
Ja matka-aika on mikä? Tai tuollaisen bussivaihdon houkuttelevuus ylipäätään?
Mihin sulla on kiire?
Ei mihinkään. Siksi kaikki moottoritiet voikin bulevardisoida, koska autoillessanikaan minulla ei ole mihinkään kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanke kulkee ninellä Kruunusillat-projekti. Siihen kuuluu paljon muutakin, kuin ne sillat.
Niin, eikä koko hommassa ole järjen hiventä. Joukkoliikenneyhteys lähimmälle metroasemalle korvaa tuonkin ylihinnoitellun sekasotkun. Hinta lie jotain sadasosa kruunusiltojen hinnasta.
Ja matka-aika on mikä? Tai tuollaisen bussivaihdon houkuttelevuus ylipäätään?
No kysy vaikka Länsimetron käyttäjiltä. Suorat bussilinjat keskustaan korvattiin vaihdollisilla bussi+metro-yhteyksillä.
Lautta on järjettömän hidas raitiovaunuun verrattuna ja houkuttelisi vain hyvin harvoja.