Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei pidä matkailusta?

Vierailija
12.06.2021 |

Minusta se on ihanaa.

Kommentit (166)

Vierailija
81/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu seikkailuineen ja hankalien olosuhteiden sietämisineen ja uusien ihmisten jaksamista ja muuta vastaa kuuluu nuorille ja nuorenmielisille. Tungos, kuumuus, kopeloinnit, hienhaju, ihmisten äreys, taskuvarkaat, huumekauppiaat, kerjäläiset, kaltoinkohdellut eläimet kaduilla, ruuan puhtaus tai saastaisuus, juomaveden saanti, samojen juttujen toistaminen ihmisestä toiseen, huijausyritykset, jatkuva tinkiminen ja vänkääminen. Ei niitä enää vanhana jaksa.

Vaikka sitten joskus  tulee vastaan joku mielenkiintoinen ihminen (esim. vaikkapa se meidät kotiinsa kutsunut ja pippalot järjestänyt jugoslavialainen galleristi, ja joka ennusti meille Jugoslavian hajoamisen ja tulevat sodat kuusi-seitsemän vuotta ennen kuin ko. asiat tapahtui), mielenkiintoinen harrastus (vaikkapa kotkan ruokinta Espanjassa tai shakkiporukat Moskovan puistoissa), silmiähivelevä paikka, jännittävä seikkailu (Rooman katakombit, Ranskan luolat, Yellowstone (pelkäsin että minä olen se laukaiseva tekijä) tai pilkkopimeässä Maunu Kean teleskoopille kapuaminen joka on ollut sykähdyttävä hetki - tähtinen taivas yllä, ympärillä vellova Tyynimeri ja alla hot spot - tulivuori, joka jossain välissä romahtaa /huuhtoutuu mereen).

Itse en jaksa enää matkustella, siitä on mennyt hohto. Nyt jos jonnekin lähden, niin jonkun konsertin, teatteriesityksen tai näyttelyn takia. Ja ei oikein sekään enää jaksa innostaa. 

Vierailija
82/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali ihminen olen enkä lähde mihinkään mikä vaatii tuntien lojumista lentoasemalla tai koneessa. Sen ajan voi käyttää parempaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ja appi ramppaa hirveästi ulkomailla.

Vähän kyllä mietityttää, että kun viihtyvät ravintoloissa ja baareissa niin onhan tuo lähipubi olemassa

Mutta haluavat siis syödä hyvin. Ja pitävät kunnon meiningistä.

En ymmärrä noita tenuttajia, johan silä matkarahalla saisi viinaa kapit täyteen? 

No toisaaltä ymmärrän eron suomalaisen räkälän ja eurooppalaisen pubin tai viinibaarin välillä vaikka turistikohteissa ei asiakaskunnassa olekaan hirveästi eroa...

Vierailija
84/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ap:lla on tarve erotella miksi joku ei pidä matkustelusta? Jos joku ei pidä matkustelusta, entä sitten. Minä pidän. 

Vierailija
85/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavuudenhaluinen. Ainakin puolet matkustamisesta on muuta kuin nautintoa: odottelua, hikoilua, jalat sattuu, yleiset vessat ovat kamalia, sänky ei ole oma,

Paljon olen reissannut, mutta enää ei tee mieli.

Minulla on juuri mukavuudenhalu, joka latistaa kiinnostuksen matkustamiseen. Ei tässä iässä enää kiinnosta hankkimalla hankkia epämukavuutta. Elämykset painavat vaa`assa vähemmän. 

Vierailija
86/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskammoinen introvertti, köyhä, mielisairas, kielitaidoton autisti.

Kaikki osuu, mutta pidän matkailusta. Suurin ongelma on selkävaiva, joka pahenee jos joutuu pitkään istumaan. No myönnetäköön, ehkä ihmisvihaava on minua kuvaavampi mitä ihmiskammoinen.

Vierailija
87/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka viihtyy parhaiten omassa kodissaan. Sellainen kuin minä, joka ei halua tuhlata minuuttiakaan elämästään poissa kotoa, jos se vain on mahdollista.

Eli todella rutinoitunut ihminen, joka ei halua koskaan mitään uutta?

Miksi ihmisen pitäisi haluta jotain uutta koko ajan, jos on onnellinen elämässään sellaisena kuin se on? Eivät kaikki ihmiset halua uusia kokemuksia. Rauhallinen, rentouttava oleminen omassa kodissani on parasta mitä tiedän. En halua olla poissa kotoa, tuhlata aikaa jossain matkoilla ja koko ajan miettiä, koska taas pääsen omaan rakkaaseen kotiini.

Ei pidä halutakaan uutta kokoajan. Välillä voi mieltä virkistää käydä muutaman

Mieti, mun kaverini matkusti juuri Lapin mökiltään Helsinkiin 19 tuntia. Minulla kestää etelä-Euroopan kotiin ovelta ovelle 8h. 

Mä pääsen rentoutumaan lähes puoli vuorokautta aiemmin!

Vierailija
88/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistunut,  herkkä , pelokas.

Vierailija
89/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi sellainen, joka on koko ikänsä joutunut matkustamaan koulun, opiskelun ja työn takia. Sitä riemua ei enää vapaa-ajalleen halua.

Vierailija
90/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään en matkusta kun on polven nivelrikko. Nuorempana Ruotsin risteilyt ja etelänmatkat kävin. En ole kauhean innokas matkailija koskaan ollut.

Vierailija
91/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kotona kilometrejä pehmeää hiekkarantaa, eksoottisia puutarhoja ja vieraita kulttuureja?

Ne jotka on nähneet vain kodin ja kirkonkylän, eivät edes tiedä miten paljosta jäävät paitsi.

Toki kotona on paras elää, mutta matkustaminen oikeasti muuttaa maailmankuvaa ja opettaa viisautta. Poislukien ne matkat, joissa matkustetaan uusiin kuppiloihin paikallisräkälän sijaan, mutta ne on poikkeuksia.

Hohhoijaa.

Osui ja upposi :)

Ei kannattaisi kuvitella niin paljon mitä se matkustaminen on, sen sijaan että eläisi. Tapaisi uusia ihmisiä, saisi uusia vaikutteita. Lähtisi sieltä betonikuutiosta tai äidin kotoa, voisi löytyä se nainenkin kun sinussa olisi jotakin kiinnostavaa. Voisi vaikka saada vähän itsetuntoa ja it

Olen. Viimeksi koronakesänä 21 kiersimme viikon Suomea, ei rahan arvoista! Lapsuuteni kesät vietin järviseudulla ja olen pakon edessä ollut Lapissa kesällä ja talvella. Ja paljon muitakin paikkoja veneellä, teltalla, mökillä, asuntovaunulla jne

Ja edelleenkin inhoan Suomen ilmastoa enkä saa tästä maasta mitään irti. Kallista ja hyvin ankeaa. Suomen kohdalla mulle riittää kuvien katselu netistä.

Muun maailman haluan kokea konkreettisesti, joka solullani! 2,5 vkoa sitten tulin Suomeen katsomaan saako puutarhahommia jo tehtyä mutta 3,5 vkon kuluttua päösen taas pois 9 viikoksi etelän kotiini.

Vierailija
92/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kotona kilometrejä pehmeää hiekkarantaa, eksoottisia puutarhoja ja vieraita kulttuureja?

Ne jotka on nähneet vain kodin ja kirkonkylän, eivät edes tiedä miten paljosta jäävät paitsi.

Toki kotona on paras elää, mutta matkustaminen oikeasti muuttaa maailmankuvaa ja opettaa viisautta. Poislukien ne matkat, joissa matkustetaan uusiin kuppiloihin paikallisräkälän sijaan, mutta ne on poikkeuksia.

Itselläni on niin hyvä mielikuvitus, että voin päästä vain mielikuvittelemalla tuollaiseen paikkaan heti. Ja se on oikeastaan parempaa kuin oikea, koska kaikki tosimaailmaan kuuluvat epämukavuudet voi karsia pois. Esim. mielikuvituksen trooppisessa paratiisissa ei ole koskaan liian hiostavan kuuma, monsuunisateita tai parvittain moskiittoja. EIkä tarvi lentää minnekään. Olen minä oikeastikin nuorempana matkustellut, mutta todennut että minä nautin siitä paljon vähemmän kuin siitä, että katson vaikka dokumentteja erilaisista paikoista ja sitten mielikuvittelen itseni sinne kun kaipaan pakoa arjesta.

Vierailija
93/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka on onnellinen ja jonka ei tarvitse paeta omaa pitkästyttävää elämäänsä.

Miksi ajattelet, että matkustelevilla ihmisillä olisi pitkästyttävä elämä? Moni matkusteleva ihminen elää muutenkin jo varsin rikasta elämää, mutta matkustele tekee jo hyvästä elämästä vielä paremman.

Vierailija
94/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä

Vierailija
95/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kahdenlaisia ihmisiä, toiset nauttivat uusien asioiden kokemisesta ja elämyksistä kuten matkustaminen ja sitten on ne toiset joille kaikki uusi on ahdistavaa ja he taas nauttivat tutusta ja turvallisesta. Näin siis hieman kärjistettynä.

Vierailija
96/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arka ihminen. Ulkomailla joutuu aina astumaan jonkin verran oman mukavuusalueen ulkopuolelle. Vieras kieli, vieraat ihmiset, vieras ruoka...

Vierailija
97/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen ei pidä matkailusta?

No tällainen.

Vierailija
98/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vähän tuhlausta matkustaa ulkomaille ja olla yhdessä kohteessa joku hikinen viikko-pari. Eihän siinä edes ehdi tutustua koko paikkaan. Itse viipyisin mieluummin pidemmän aikaa yhdessä paikassa että oppisin kulttuurin, eikä mitään pelkkää turistielämää jne.

Mikä estää sinua olemassa pidempään, se on vain järjestelykysymys.

Vierailija
99/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on niin hyvä mielikuvitus, että voin päästä vain mielikuvittelemalla tuollaiseen paikkaan heti. Ja se on oikeastaan parempaa kuin oikea, koska kaikki tosimaailmaan kuuluvat epämukavuudet voi karsia pois. Esim. mielikuvituksen trooppisessa paratiisissa ei ole koskaan liian hiostavan kuuma, monsuunisateita tai parvittain moskiittoja. EIkä tarvi lentää minnekään. Olen minä oikeastikin nuorempana matkustellut, mutta todennut että minä n

Teetkö kaiken muunkin aina ainoastaan mielikuvituksessasi? Mielikuvituskumppani on varmasti parempi kuin oikea kumppani, mielikuvitusseksi parempaa kuin oikea seksi, syöt mielikuvitusruokaa mielikuvitusravintoloissa ja asut mielikuvitustalossa? Jos ulkona sataa kaatamalla niin kaatosateessa kävellessäkin vaan kuvittelet, että kävelet auringonlämmossä?

Vierailija
100/166 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen? No esimerkiksi minä. Olen päälle 40-vuotias, yliopiston käynyt, koko ikäni ollut työelämässä. Rakastan tehdä kaikkea käsilläni, urheilen paljon. Sisustan kotiani. Ja niin edelleen.

Minusta on kiva kuunnella muiden matkakertomuksia. Omat matkustuskokemukseni ovat olleet ihan jees, mutta olen todennut, että en saa näistä reissuista riittävästi vastinetta rahoilleni ja reissaamiseen käytetylle työmäärälle. Laitan rahani mielummin muuhun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme