Millainen ihminen ei pidä matkailusta?
Kommentit (166)
Miksi syödä mitään muuta ruokaa kuin maksalaatikkoa, kun maksalaatikko on niin hyvää? Miksi tuhlaisin aikaani mihinkään muuhun ruokaan?
Minä tykkäsin matkustella nuorempana, mutta nyt nelikymppisenä en vaan enää jaksa olla kiinnostunut. Tuntuu että kaikki on jo "nähty". Enemmän nautin omasta rauhasta järvenrannalla täällä Suomessa. Mutta toki myös ihan perusarjesta nautin.
Taas tämä aihe.
Minä olen sellainen ihminen. Olen asunut nuoren aikuisena useamman vuoden ulkomailla ja käynyt myös sieltä käsin monessa maassa ja ne asuinmaiden lähiseudun tietenkin kolusin huolella läpi. Sen jälkeen olen tehnyt työmatkoja kyllästymiseen saakka, joten jossakin vaiheessa matkustaminen vain alkoi tuntumaan tylsältä. Matkustamme tottakai Suomessa, Norja, Ruotsi, Viro on koluttu muutamaankin kertaan esimerkiksi asuntoautolla, mutta hinkua ei ole lähteä Suomea kauemmaksi.
Suomessa olemme käyneet lähes joka puolella ja nytkin olemme mökillä. Tämä riittää nyt. Syksyllä on tarkoitus lähteä lappiin viikoksi vaeltamaan, jouluna olimme Ylläksellä pari viikkoa. Viihdyn kotona ja mökillä nyt, tulevasta en tiedä.
Osalle matkailu on uusien näkökulmien saamista, mutta suurelle osalle se on vain matkaamista lämpimään, jossa sitten ollaan ja eletään kuten kotimaassakin. Matkailijoita on siis montaa eri tyyppiä ja ihmisillä on myös monia eri syitä miksi ei haluta matkustaa. Kaikki eivät ole samasta muotista. Nuorempana matkustin ja halusin matkustaa, nyt vanhempana en enää vain tavan vuoksi. Olisi joitain paikkoja, joissa haluan käydä. Mutta jokavuotinen etelän loma ei kiinnosta. Uusia näkökulmia saan seuraamalla laajasti maailman asioita ja tapahtumia. Se ei vaadi matkustamista. En ole paikoilleni jämähtänyt, mutta mukavuudenhaluinen kylläkin. Tuttavapiiriin kuuluu myös eri kulttureista kotoisin olevia eli täälläSuomessakin saa kokemuksia eri puolilta maailmaa. Töpaikallakin yksi työkielistä on englanti, joten se kielilläpuhuminenkin järjestyy ilman matkailua.
M26 kirjoitti:
Sellanen, jolla ei oo tarvetta nostaa itteensä muitte yläpuolelle.
Ja tuolla kommentilla sinä yrität nostaa itsesi muiden yläpuolelle, epäonnistuen TAAS .
Voi lapsiparka.
Hieman nyt yleistäen sanoisin että ainakin arat ihmiset, jotka eivät muutenkaan tykkää kokeilla uusia asioita. He tykkäävät pysyä siellä omalla mukavuusalueellaan ja kaikki uusi ja ennalta-arvaamaton koetaan pelottavana. Matkustella taas tykkäväät enemmän sellaiset elämyskeskeiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun keksitään, miten sinne lomalle pääsee teleporttaamaan itsensä, sopii minulle. Matkustaminen on stressaavaa paitsi omalla autolla.
Omalla autolla on tullut matkustettua Varsovaan. Oli hieno kokemus. Suosittelen.
Onko teillä kotona kilometrejä pehmeää hiekkarantaa, eksoottisia puutarhoja ja vieraita kulttuureja?
Ne jotka on nähneet vain kodin ja kirkonkylän, eivät edes tiedä miten paljosta jäävät paitsi.
Toki kotona on paras elää, mutta matkustaminen oikeasti muuttaa maailmankuvaa ja opettaa viisautta. Poislukien ne matkat, joissa matkustetaan uusiin kuppiloihin paikallisräkälän sijaan, mutta ne on poikkeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka viihtyy parhaiten omassa kodissaan. Sellainen kuin minä, joka ei halua tuhlata minuuttiakaan elämästään poissa kotoa, jos se vain on mahdollista.
Eli todella rutinoitunut ihminen, joka ei halua koskaan mitään uutta?
Eikös se matkustaminen, joka lomalla ole aika rutinoitunutta touhua? Robottina varataan aina uusi lomamatka.
No minä ainakin varaan lomamatkan aina kohteeseen, jossa en ole käynyt ennen. Loma New Yorkissa on ihan erilainen kuin jossain Sveitsin Alpeilla tai Keniassa safarilla.
Olen matkustanut aika paljon ennen koronaa.
On kiva nähdä erilaisia kulttuureja ja paikkoja, mutten välitä seurasta. Haen rauhaa olla luvallisesti epäsosiaalinen ja puhumaton, koska työ on luonteeltaan yltiösosiaalista.
Rakastan Lappia kaamosaikaan, koska siellä on mahdollista asua jopa pidempiä aikoja aivan rauhassa, korkeintaan käy ruokakaupassa välillä sanomassa päivää kiitos näkemiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kotona kilometrejä pehmeää hiekkarantaa, eksoottisia puutarhoja ja vieraita kulttuureja?
Ne jotka on nähneet vain kodin ja kirkonkylän, eivät edes tiedä miten paljosta jäävät paitsi.
Toki kotona on paras elää, mutta matkustaminen oikeasti muuttaa maailmankuvaa ja opettaa viisautta. Poislukien ne matkat, joissa matkustetaan uusiin kuppiloihin paikallisräkälän sijaan, mutta ne on poikkeuksia.
Hohhoijaa.
Matkailu saastuttaa. Ei pelkästään se lentäminen vaan kaikki asiat matkailussa.
Oma kroppani ei pidä matkailusta. Vieras bakteerikanta ei helli muuten hyvin voivaa suolistopuutarhaani. Aikaero ei myöskään sovi minulle. Enkä pidä siitä stressistä, mikä vieraassa ympäristössä kulkemisessa tulee, kun pitää olla valppaana ennakoimassa tilanteita ja vahtimassa omaisuutta. En osaa nukkua vieraassa paikassa.
Oma kotini on varusteltu niin hyvin, että se mahdollistaa kaikkein parhaiten täydellisen rentoutumisen ja työstressistä palautumisen.
Lomalla tehdään kyllä reissuja, mutta kohteet on valittu tästä läheltä siten, että pääsee kotiin nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Osui ja upposi :)
Ei kannattaisi kuvitella niin paljon mitä se matkustaminen on, sen sijaan että eläisi. Tapaisi uusia ihmisiä, saisi uusia vaikutteita. Lähtisi sieltä betonikuutiosta tai äidin kotoa, voisi löytyä se nainenkin kun sinussa olisi jotakin kiinnostavaa. Voisi vaikka saada vähän itsetuntoa ja itseluottamusta.
Mutta et uskalla, tiedetään.
Tavallinen.
Minua ei saisi matkustamaan ulkomaille, en kaipaa mitään hiostavia ihmismassoja ja lentokentillä jonottamista, typerää hommaa.
Mitä siellä ulkomailla sitten pitäisi tehdä. Katesella ihmismassoja ja ostaa krääsää?
Ei kiitos.
Minulle riittää matkailuksi esim metsään meneminen. Siellä sielu lepää.
Tai ihan vain mennä johonkin syrjäiselle rantakivelle istuskelemaan.
Olen niin paljon kotona, että ihan omalla kylänraitilla liikkuminen ja kaupassa käyntikin on tarpeeksi vaihtelua. En tarvitse mitään erikoista eksotiikkaa ollakseni iloinen/tyytyväinen päivääni.
Vierailija kirjoitti:
Hieman nyt yleistäen sanoisin että ainakin arat ihmiset, jotka eivät muutenkaan tykkää kokeilla uusia asioita. He tykkäävät pysyä siellä omalla mukavuusalueellaan ja kaikki uusi ja ennalta-arvaamaton koetaan pelottavana. Matkustella taas tykkäväät enemmän sellaiset elämyskeskeiset ihmiset.
Sellaiset elämyskeskeiset ihmiset ovat rasittavaa seuraa. Eivät myöskään ole koskaan onnellisia. Aina pitäisi olla jotain erikoista ja ilotulitusta, muutoin kyllästyvät.
Näitä tuntuu olevan erityisen paljon asukkaisiin nähden Helsingissä. Siellä ei tunnuta viihtyvän yhtään, aina pitää lentää jonnekin vähän fantsumpaan paikkaan, kun ollaan niin maailmankansalaisia. Suomesta ei tunneta kuin Lapin hiihtokeskukset ja Helsinki, mutta ollaan niiiiiin kosmopoliittia että.
Buahahaha. Säälittävää sakkia nämä oman elämänsä pähkinä-miikat ja belörffit.
Rollaattorin kanssa on hankala matkustaa.
Terveisin
Mummeli
Olen ensinnäkin aika laiska matkustelemaan. Toisekseen, asun itä-Suomessa ja vaikka tulisikin mieleen käväistä vaikka lautalla Virossa, pitäisi ensin raahautua Helsinkiin junalla tms. Kolmanneksi rahatilanne on ollut heikko oikeastaan aina.
Olen käynyt eräässä Välimeren maassa ja lähivaltioissa muutamia kertoja joten en ihan kokematon ole. Tällä hetkellä kiinnostaisi etupäässä Suomen nähtävyyksien ja kaupunkien koluaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset elämyskeskeiset ihmiset ovat rasittavaa seuraa. Eivät myöskään ole koskaan onnellisia. Aina pitäisi olla jotain erikoista ja ilotulitusta, muutoin kyllästyvät.
Näitä tuntuu olevan erityisen paljon asukkaisiin nähden Helsingissä. Siellä ei tunnuta viihtyvän yhtään, aina pitää lentää jonnekin vähän fantsumpaan paikkaan, kun ollaan niin maailmankansalaisia. Suomesta ei tunneta kuin Lapin hiihtokeskukset ja Helsinki, mutta ollaan niiiiiin kosmopoliittia että.
Buahahaha. Säälittävää sakkia nämä oman elämänsä pähkinä-miikat ja belörffit.
No vaikka tykkääkin siitä Helsingistä niin mitä pahaa on siinä, että haluaa nähdä muitakin maita ja kulttuureita? Mitä pahaa on siinä, että haluaa elämyksiä? Ja miksi pitäisi koluta jokainen hornantuutti Suomessa?
Tuhlaa kallisarvoista aikaansa. Selvä. Taitaa pipo kiristää päätä vähän liikaa. 😅