Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei pidä matkailusta?

Vierailija
12.06.2021 |

Minusta se on ihanaa.

Kommentit (166)

Vierailija
21/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskammoinen introvertti, köyhä, mielisairas, kielitaidoton autisti.

Annoin tälle pisteen vain siksi, että nauroin makeasti ääneen.

Vierailija
22/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka viihtyy parhaiten omassa kodissaan. Sellainen kuin minä, joka ei halua tuhlata minuuttiakaan elämästään poissa kotoa, jos se vain on mahdollista.

Eli todella rutinoitunut ihminen, joka ei halua koskaan mitään uutta?

Miksi ihmisen pitäisi haluta jotain uutta koko ajan, jos on onnellinen elämässään sellaisena kuin se on? Eivät kaikki ihmiset halua uusia kokemuksia. Rauhallinen, rentouttava oleminen omassa kodissani on parasta mitä tiedän. En halua olla poissa kotoa, tuhlata aikaa jossain matkoilla ja koko ajan miettiä, koska taas pääsen omaan rakkaaseen kotiini.

Ei pidä halutakaan uutta kokoajan. Välillä voi mieltä virkistää käydä muutaman päivän ajan jossain tai jopa viikon. Saa uutta näkökulmaa ja kokemuksia. Ehtii siellä kotona olemaan 360 päivää sitten vuodessa taas.

Mä saan päivttäin kotona uusia näkökulmia. Ei mun tarvitse lähteä johonkin Dubaihin shoppailemaan muiden tyhjäpäiden kanssa ja esittää kuinka matkailu avartaa. :D

Huomaan, ettei sulla ole mitään käsitystä matkailusta, eikä sinulla ole mielikuvitusta, jos kuvittelet, että Dubai on ainoa tapa matkustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei pidä, koska hänen mielestään se on stressaavaa, vaarallista ja hankalaa. Hän vain valittaa kuinka ulkomailla ei saisi edes hyvää gluteenitonta ruokaa, vaan pitäisi olla omat eväät koko reissun mukana.

Vierailija
24/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluu muutenkin liian nopeaan, en halua tuhlata siitä yhtään viikkoa johonkin jonkun mielestä niin ihanaan matkailuun, kun en itse matkailusta pidä. Haluan viettää aikani kotonani, minulle riittää pikainen kävely kotikaupungin puistoissa tai hautausmailla, ne virkistävät minua, ei matkailu.

Vierailija
25/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankea, itara, ja aika tyhmä. Sellainen jonka mielestä matkailu tarkoittaa Kanariansaaria, ja possujuhlat on pakolliset.

Maailmalla on valtavasti mielenkiintoista nähtävää, tylsät ihmiset ei tajua.

Vierailija
26/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka viihtyy parhaiten omassa kodissaan. Sellainen kuin minä, joka ei halua tuhlata minuuttiakaan elämästään poissa kotoa, jos se vain on mahdollista.

Eli todella rutinoitunut ihminen, joka ei halua koskaan mitään uutta?

Eikös se matkustaminen, joka lomalla ole aika rutinoitunutta touhua? Robottina varataan aina uusi lomamatka.

Miten niin robottina? Voi välillä matkustaa hetken mielijohteesta, välillä suunnittelee matkaa pari vuotta, välillä ei matkusta ollenkaan, välillä tekee lähimatkailua jne. Minusta tuo on vaihtelevaa elämää, eikä mitään joko-tai.

"Eikös se matkustaminen, joka lomalla ole aika rutinoitunutta touhua?"

opettele lukemaan

En nyt sanoisi. Voi mennä vaikka yhtenä kesänä kaupunkilomalle Lontooseen ja seuraavana kesänä Etelä-Ranskaan maaseudulle. Eivät ole kohteina ollenkaan samanlaisia. Sitä paitsi jokainen matkakokemus samaankin paikkaan on usein hyvin uniikki, kaikilta kommellusilta ja hauskoilta sattumilta on hankala välttyä.

Vierailija
27/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sellainen jolle pois tutustaympäristöstä luo vain stressiä, ei osaa olla ku kaikki on tuntematonta.

Itse oen toisin, suurimmanksi osaksi ainakin. Ja välillä viihdyn kotona.

Vierailija
28/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sitä pakkaamista, suunnittelua, aikatauluttamista, odottamista, hikoilemista, yleisiä likaisia vessoja, pissahätää, pahaa kahvia jne.

Onhan se matkustaminen ihan kivaa vaihtelua välillä, mutta kyllä se oma arki on kuitenkin kaikista parasta. Silloin sitä ei ihan hirveästi hingu matkalle ja pakoon arjesta.

Vierailija
29/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun keksitään, miten sinne lomalle pääsee teleporttaamaan itsensä, sopii minulle. Matkustaminen on stressaavaa paitsi omalla autolla. 

Vierailija
30/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen, jolla ei oo tarvetta nostaa itteensä muitte yläpuolelle.

Vierailija
31/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankea, itara, ja aika tyhmä. Sellainen jonka mielestä matkailu tarkoittaa Kanariansaaria, ja possujuhlat on pakolliset.

Olipa rajoittunut kommentti. Luuletko, että sellaiset ihmiset, jotka eivät matkusta, tiedä, mitä matkustaminen tarkoittaa ja kuinka paljon erilaisia paikkoja maailmassa on? Meillä on internet ja TVn matkaohjelmat. Niiden avulla pystyy muodostamaan aika hyvän kuvan siitä, kuinka paljon maailmassa on nähtävää. Jos haluaa nähdä erilaisia paikkoja ja saa siitä nautintoa. Miksi ihmisten on niin vaikea ymmärtää, että toiset ihmiset eivät nauti sanoista asioista kuin he, eivätkä saa samoista asioista uusia elämyksiä? Minä en halua matkustaa, rakastan olemista kotonani. Mutta saan suurta nautintoa käydessänin kotikaupunkini taidemuseoissa ja konserteissa. Matkustamaan minua ei saa sitten millään. Mutta en ole ankea, itara enkä tyhmä. 

Vierailija
32/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun keksitään, miten sinne lomalle pääsee teleporttaamaan itsensä, sopii minulle. Matkustaminen on stressaavaa paitsi omalla autolla. 

Heureka! Sitten kannattaa matkustaa omalla autolla. Sekin on sallittua.

Vierailija
33/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa rajoittunut kommentti. Luuletko, että sellaiset ihmiset, jotka eivät matkusta, tiedä, mitä matkustaminen tarkoittaa ja kuinka paljon erilaisia paikkoja maailmassa on? Meillä on internet ja TVn matkaohjelmat. Niiden avulla pystyy muodostamaan aika hyvän kuvan siitä, kuinka paljon maailmassa on nähtävää. Jos haluaa nähdä erilaisia paikkoja ja saa siitä nautintoa. Miksi ihmisten on niin vaikea ymmärtää, että toiset ihmiset eivät nauti sanoista asioista kuin he, eivätkä saa samoista asioista uusia elämyksiä? Minä en halua matkustaa, rakastan olemista kotonani. Mutta saan suurta nautintoa käydessänin kotikaupunkini taidemuseoissa ja konserteissa. Matkustamaan minua ei saa sitten millään. Mutta en ole ankea, itara enkä tyhmä. 

Ihan mielenkiinnosta kysyn. Onko niin, ettei muutaman päivän reissu johonkin Keski-Euroopan maahan, ja siellä taidemuseoissa käynti tai konsertissa käynti, olisi sinulle millään tavalla hyvä kokemus?

Vierailija
34/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn. Onko niin, ettei muutaman päivän reissu johonkin Keski-Euroopan maahan, ja siellä taidemuseoissa käynti tai konsertissa käynti, olisi sinulle millään tavalla hyvä kokemus?

Ei olisi. Mitä uutta se antaisi, että matkustaisin johonkin muuhun paikkaan kuuntelemaan jotain konserttia tai katsomaan taideteoksia, kun voin käydä taidenäyttelyissä ja konserteissa kotikaupungissani, miksi minun sen takia tarvitsisi matkustaa yhtään mihinkään ja tuhlata siihen aikaa ja rahaa? Internetistä katselen kuvia taideteoksista ja konsertteja ympäri maailmaa - ihan omalta kotisohvaltani omassa rakkaassa kodissani. Niin helppoa ja mukavaa eikä tarvitse stressata matkustamisesta ja matkatavaroiden katoamisesta matkalla.

Vierailija
35/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan, mutta johtuu varmaan eniten lentämisestä, jos olisi joku muu keino voisin vielä mennäkkin jonnekin kauas, en tosin halua mihinkään missä köyhyyttä ja kurjuutta, myös venäjä ja kaikki muslimimaat on bannissa.

Vierailija
36/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi. Mitä uutta se antaisi, että matkustaisin johonkin muuhun paikkaan kuuntelemaan jotain konserttia tai katsomaan taideteoksia, kun voin käydä taidenäyttelyissä ja konserteissa kotikaupungissani, miksi minun sen takia tarvitsisi matkustaa yhtään mihinkään ja tuhlata siihen aikaa ja rahaa? Internetistä katselen kuvia taideteoksista ja konsertteja ympäri maailmaa - ihan omalta kotisohvaltani omassa rakkaassa kodissani. Niin helppoa ja mukavaa eikä tarvitse stressata matkustamisesta ja matkatavaroiden katoamisesta matkalla.

Tässä joitain eroja. Eri kaupunki, eri arkkitehtuuri, erilaiset museot, erilainen tunnelma, eri kieli, erilaiset ihmiset, ravintolat, ilmasto, irtautuminen täysin tutusta.

En sano, että sinun kuuluu nauttia kaikista noista, mutta sanoinpahan vain, miten paljon erilaisuutta sitä näkee, kun käy muualla.

Vierailija
37/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkin verran matkaillut ulkomailla nuorempana.. mutta enää en lähtisi. Viihdyn parhaiten omissa oloissani kotona. En ole sosiaalinen enkä puhu kunnolla englantia. Koen matkailun rasittavana. Ehkä Suomessa voisin vielä lähteä Lappiin

Vierailija
38/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä joitain eroja. Eri kaupunki, eri arkkitehtuuri, erilaiset museot, erilainen tunnelma, eri kieli, erilaiset ihmiset, ravintolat, ilmasto, irtautuminen täysin tutusta.

En sano, että sinun kuuluu nauttia kaikista noista, mutta sanoinpahan vain, miten paljon erilaisuutta sitä näkee, kun käy muualla.

Ja tuhlaa kallisarvoista aikaansa ja elämäänsä matkustamisella noihin kohteisiin.  Kun henkilö kerran ei pidä matkustamisesta ja ajan tuhlaamisesta siihen, niin ei siinä paljon ehdi arkkitehtuuria katsella, jos matkustaa vain sitä varten, että pikaisesti käy konsertissa tai museossa. Jos ihminen kerran ei halua tuhlata aikaansa ja olla poissa kotoa, hän ei todennäköisesti halua käydä ravintoloissa tai ihmetellä ilmastoa niissä kaupungeissa, joihin menisi pistäytymään konserteissa tai taidemuseoissa. 

Vierailija
39/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kahdesti ulkomailla, jonka jälkeen lomamatkailu loppui kokonaan.

Nautin hitaasta ja syvällisestä tutustumisesta kieleen, kulttuuriin ja eri maiden erityispiirteisiin. Turisteille on aina turistimajoitukset, turistikohteet, turistikadut ja turisteille kohdennettu kohtelu.

Lomamatkailu on kuin populäärikulttuuria: valmiiksi pureskeltua, helppoa ja viihdyttävää. Joillekin se sopii, itselleni ei. Pahimmillaan kokemuksen kerryttämiseen ei ole varattu kuin pitkä viikonloppu. Kokemus on nätisti sanottuna lattea ja stressaava verrattuna esimerkiksi puolen vuoden tai useamman vuoden asumiseen ulkomailla. Lisäksi tiedostavuuteni rajoittaa ankarasti niinkin ihanan asian kuin lentomatkailun hyödyntämistä: pidän lentämisestä kovasti, mutta olen tehnyt periaatepäätöksen elää ilman sitä.

Vierailija
40/166 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä. Ei vain kiinnosta niin paljon, että haluaisin siihen laittaa aikaa tai rahaa. Inhoan pakkaamista, mahdollista aikaeroväsymystä tai muuten sekaisin menevää vuorokausirytmiä, odottelua, tuntikausien paikallaan istumista ja varsinkin lentämistä. Kotikaupungissani ja lähialueilla on minulle ihan tarpeeksi tehtävää ja nähtävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän