Mistä saatte motivaatiota elää? Olen alle 40v ja ei enää jaksaisi.
Ikuista työttömyyttä ja senttien laskemista.
Rikkaana voisin elää ikuisesti.
Ollapa Minttu Räikkönen..
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Ihminen yleensä saavuttaa sen minkä uskoo saavuttavansa. Ei kenenkään ole pakko olla loppuelämäänsä työtön. Lähde opiskelemaan, perusta oma yritys...
Mulle kelpaisi esim lääkärin ammatti. Mutta en ymmärrä mitään matematiikasta, kemiasta ja fysiikasta... Että ei se uskomalla toteudu
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole lapsellinen, vaan tylsistynyt täti ihminen, jonka elämä on ohi
Ap
Ei ole vielä tuossa iässä ohi. Olet masentunut, mikä saa asiat tuntumaan pahemmilta kuin ovatkaan. Elämällä on vaikka mitä annettavaa vielä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi opinnot? Uusi suunta elämälle. Jospa rahaakin tulisi.
Itse ole 42v. Ole töissä ja tilanne sellainen, että etsin uutta työpaikkaa, kivat lapset, miesystävä. Kesäloma ja kesäsuunnitelmat. Pari ystävää. Näillä mennään ja kivasti menee. Elämä on vain parantunut tähän mennessä.
Löytyy kaksi turhaa ammattia, en halua kolmatta kertaa opiskella työttömäksi.
Kakan, oksennuksen ja pissaan siivous ei kiinnosta.
ApMikä on se sellainen asia mitä tykkäät tehdä vapaa-ajalla? Sitten mietit miten rakentaa ura sen ympärille, kyllä tuon ikäisenä voi vielä mainiosti muuttaa elämän suuntaa.
Olen vapaalla 24/7
Tykkään syödä, leipoa, uida ja pyöräillä.
Ulosotossa joku 35 000e,jos sillä merkitystä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käänny Herran puoleen.
"Hän pelastaa sinut linnustajan ansasta, ja pahan sanan vallasta. Hän levittää siipensä sinun yllesi, ja sinä olet turvassa niiden alla." psalmi 91.
Kai se täytyy
Ap
Älä hyvä ihminen lankea uskomustieteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin ne murheet vaan muuttuvat toisiksi. Antaisin vasemman käteni jos omista murheistani häviäisi suurin osa niin että jäisi vain työttömyys jäljelle.
Sanoo ihminen, jolla on ollut vakityö 35 vuotta. Et edes tiedä mitä kakkaa elämä voi oikeasti olla!
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole lapsellinen, vaan tylsistynyt täti ihminen, jonka elämä on ohi
Ap
Ainakin sulla on joka päivä energiaa tehdä näitä aloituksia tänne.
Opi uutta. Aloita kitaran soitto, uuden kielen oppiminen jne... Jos elämä on aina samaa ja ei ole mitään saavutuksia alkaa tylsistymään ja masentumaan. Ihmisen pitäisi aina yrittää oppia uutta.
Sitten vielä - tutustu uusiin ihmisiin, voit vaikka mennä baariin ja alkaa juttelemaan ihmisten kanssa.
Voi kuule, itseä piinasi nuorena aikuisena rahattomuus mutta pikkuhiljaa asiat on kääntynyt parempaan. Päälle 10 vuotta siihen meni muttei koskaan pidä antaa periksi.
Kyllä elämästä saa paljonkin iloa jos viitsii. Esim. luonto on ilmainen meille kaikille. Jos sosiaaliset jutut kiinnostaa niin vapaaehtoistyö voi olla hyvä vaihtoehto.
Onhan se surullista jos ei elämässä muuta tekemistä keksi kuin se työ jota muut käskee tekemään.
Videopeleistä. Mulla on niitä niin iso jono odottamassa, että riittää hautaan asti ja pidemmällekin.
Siinä välissä syödään, juodaan, naidaan ja käydään saunassa.
Kissaakin on kiva silitellä.
Kyllä se tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen yleensä saavuttaa sen minkä uskoo saavuttavansa. Ei kenenkään ole pakko olla loppuelämäänsä työtön. Lähde opiskelemaan, perusta oma yritys...
Mulle kelpaisi esim lääkärin ammatti. Mutta en ymmärrä mitään matematiikasta, kemiasta ja fysiikasta... Että ei se uskomalla toteudu
Ap
Voit opiskella hoitajaksi ja pääsee heti töihin jos on yritteliäs. Yksi tuttu meni opiskelemaan 1,5 vuotta kestävään hoiva avustaja koulutukseen. Siinä ei mitään ihmeempiä matikka ja kielitaitoja tarvitse. 40v vielä ehtii uudelleenkouluttautumaan. Uudelleen kouluttauduin nelikymppisenä ja toisen, viimeisen kerran viiskymppisenä mutta sitten tuli vaikeat vaihdevuosioireet ja muitakin sairauksia niin se jäi kesken. Nykyään ihmisillä on monta ammattia ja välillä uudelleenkouluttaudutaan. Ketään jaksa kiinnostaa tuollaisen paikalleen jähmettyneen ihmisen ruikutusta joka ei keksi mitään mielenkiintoista tekemistä tässä yhteiskunnassa. Ota elämäsi omiin käsiisi äläkä ruikuta. Olet kuin pikkuvauva että yhteiskunnan pitäisi holhota kun sua ei mikään kiinnosta.
Öpiskele kokiksi. Heti olis tarjolla vakkaripaikka.
Järkyttää ne ihmiset jotka ovat keski-ikäisiä eikä ole päivääkään tehneet töitä. Ei tietenkään mitään koulutustakaan ettei vaan joudu töihin. Sitten ne valittavat köyhyyttä kun veronmaksajien rahoilla ei pärjää tarpeeksi hyvin.
Koko ajan valitat täällä. Sun elämäs on just sellasta, minkälaista siitä teet. Ja sä oot päättänyt, että se on vauvapalstalla negailua ja pullansyöntiä. Mitä jos tekisit vaihteeksi jotain positiivista?
Vierailija kirjoitti:
Öpiskele kokiksi. Heti olis tarjolla vakkaripaikka.
Jos ei ole neljäänkymmeneen ikävuoteen tehnyt mitään muuta kuin kääntänyt kylkeä sohvalla niin sellainen ei siihen työhön pysty.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon AP ollu 12v3kk työtön putkeen, ja elän täällä ihan muiden kiusaksi valtion rahoja käyttäen. Mulle on se ja sama jos oon seuraavatkin 12v työtön, mulle tulee jokatapauksessa takuueläke vaikka en tekis päivääkään töitä. Valmistuin vuosi sitten vaikeiten työllistävälle alalle, ja kouluun en pääse opiskelemaan toista turhaa tutkintoa, eli työttömänä on oltava. Mulla ei ole koskaan ollut ainuttakaan ystävää, enkä edes halua. En ole koskaan seurustellut, enkä edes halua. Mulle ei ole yhtään harrastusta, enkä edes halua. Yksin eläminen on kaikkein parasta.
Mies 35v turusta.
Mitä tapahtuisi, jos joku ihana nainen osoittaisi kiinnostusta sinua kohtaan? Miten muuten vietät arkeasi? Olisi kiva kuulla.
Eurojackpot on ainoa mahdollisuus. Jos ei natsaa niin puolivälissä ns. vihellän pelin poikki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ne murheet vaan muuttuvat toisiksi. Antaisin vasemman käteni jos omista murheistani häviäisi suurin osa niin että jäisi vain työttömyys jäljelle.
Sanoo ihminen, jolla on ollut vakityö 35 vuotta. Et edes tiedä mitä kakkaa elämä voi oikeasti olla!
Ap
Jouduin kylläkin työkyvyttömyyseläkkeelle parikymppisenä. En varmasti ole kokenut minkäänlaisia vastoinkäymisiä elämässäni... 🙄
Uteliaisuus. Haluan tietää mitä kaikkea ihmiskunta vielä keksii. Teknologia kehittyy kiihtyvällä tahdilla ja 20 vuoden päästä tai jopa aiemmin maailma voi olla ihan eri näköinen.
En saanut starttirahaa, koska luottotiedot. Että se siitä yrityksestä.
Ja opintolainaa en saa myöskään. Ei varaa opiskella, kun työttömänä saa enemmän kun 200e netto opintuki.
Ja yhden ammatin opiskelin jo työttömyysetuudella, että umpikuja minulla :(
Hauta kutsuu
Ap