Miehen ruoanlaitto viikonloppuna tarkoittaa ulkofileen grillausta
Mies sanoi, että hän tekee perheelle tänä viikonloppuna ruokaa. Kysyin mitä hän olisi tekemässä ja ehdotin feta-appelsiini-vesimeloni salaattia lohella. Ei kelvannut vaan hän sanoi, että nyt grillataan.
Miehille ruoanlaitto on siis ulkofileen ja ribsien käristäminen. Vaimo saa tehdä vaivalla salaatit ja dipit ja paistaa patongit. Lopulta mies on ylpeä siitä kun teki perheelleen ruokaa, vaikka hänen ruoanlaitto tarkoitti 10 minuutin seisomista grillin äärellä.
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit tyytyväinen, että joku tekee ruuat. Onko ne vielä miehen rahoilla ostettu?
T:sinkku
Minkä ihmeen takia aina oletetaan että mies maksaa kaiken? Niin ärsyttävää.
Koska se pitää niin usein paikkansa,
Ei pidä.
Kyllä pitää.
-eri
No kun ei pidä.
-toinen eri :D
Mies tienaa huomattavasti enemmän yli 51% parisuhteissa. Kerro toki mihin miehen rahat menevät jos vaimo ostaa aina kaiken yhteisen, maksaa vuokrat, ja tekee hankinnat lapsille?
Ja millä rahalla se tehdään? Mieskö eläisi köyhyydesäs ja kurjuudessa vain koska vaimo on pienituloinen käsienheiluttelija?
Yhteiset menot laitetaan puoliksi ja lopuilla rahoillaan kumpikin tekee mitä lystää. Noin se menee.
Kerrotko vielä, miksi mies menee yhteen pienituloisen käsienheiluttelijan kanssa? Eikö miehen kannattaisi etsiä vaikka DI-nainen? Tuo ei lakkaa ihmetyttämästä minua.
Kovatuloinen DI-nainen hakeutuu vielä kovatuloisemman seuraan ja tekee sitä kunnes saa haluamansa.
Valinta mihin mies osallistuu on se, että hän lähestyy naisia jotka sallivat hänen lähestyä. Luulisi että tiedät sen oikein hyvin.
Mutta ihan oikeasti, ei se ole sattumaa että TILASTOKESKUKSEN MUKAAN
51% mies tienaa huomattavasti enemmän
29% about samat tulot
20% nainen tienaa enemmän
Ilman jää:
- köyhimmät miehet
- keskituloiset naiset (joille ei riitä sitä varakasta miestä eikä ne kelpuuta keskituloista)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kyllä grillataan myös kasviksia. Mies ei todellakaan osallistu niiden pilkkomiseen ja maustamiseen. Kunhan nakkelee grilliin valmiit vartaat ja folionyytit. Ja nekin kannetaan hänelle siihen grillin ääreen, eihän hän niitä keittiöstä nouda, kun sitä grilliä pitää vahtia.
:D Jep, just näin! Tai sitten hän tulee keittiön ovelle kengät jalassa, ja mun pitää ne ruuat hänelle ojentaa, koska kengillä ei saa tulla keittiöön (minun kielto). Se kielto on tosin miehen mielestä voimassa vaan silloin, kun hän grillaa, muuten saa kulkea vapaasti kengät jalassa ympäri tupaa..
Jos minä teen ruokaa, minä ostan (ja maksan) sen, valmistelen ja valmistan, katan pöydän ja syönnin jälkeen tyhjään pöydän, täytän tiskikoneen yms. Mies istuu olohuoneessa odottamassa ruokaa. Miksi sama ei voi toimia tuon grillauksen kanssa? Että minä odotan sohvalla ruokaa, ja pääsen valmiiseen pöytään?
Jos se on noin vaikeaa, minä miehenäsi lopettaisin ruoanlaiton kokonaan.
Ai. Ei se hänelle ole vaikeaa. En nyt ymmärtänyt pointtiasi? Hän odottaa ruokaa, kun minä teen sen, kun hän grillaa, hän vain grillaa, minä jopa ojennan hänelle grillattavat ruuat, joko vien grillin luo hänelle tai hän hakee ne keittiöstä minun ojentamana.
Osta sille crocsit. Ne on helppo potkaista pois jalasta ja tulla itse hakemaan ne grillattavat :)
Samanväriset kuin sinulla, niin olette kuin veljekset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat ap "mies" ja puhut kuinka vastasit hänelle. Tarkoititko siis puolisoasi?
Sitten yleistät kuinka ruoan laitto tarkoittaa miehille jotain.
Miksi kirjoitat miehistä tuolla tavalla? Miksi lietsot miesvihakiimaa? Oletko joku hullu riidanhaastajapalstanarttu joka saa näistä ketjuista nautintoa? Entä nuo kymmenet viestistä tykänneet räkähuoranartut?
Niin, tällä palstallahan makaavat ainoastaan naiset. Ja Tuikkis :)
En kyllä kirjoittanut mitään palstalla makaamisesta ja kuinka se olisi naisten yksinoikeus.
Puhun tästä ketjusta. Mikä sen funktio on ja miksi siinä yleistetään jonku asian olevan miesten mielipide.
Minun tulkintani mukaan räkähuorapalstanarttu on lietsomassa kaltaisiaan johonkin vihakiimaan. Olenko tässä väärässä?
Vastaan kysymyksiisi heti kun opit kirjoittamaan asiallisesti ilman noita naisia halventavia haukkumasanoja.
"haukkumasanat" ovat vastine ulìmiehelle jota tykkäätte viljellä. Sehän ei katsos koske silloin naisia vaan ainoastaan palstanarttuja.
Ikävää jos tunnistit itsesi
Montako kertaa olet tästä ketjusta bongannut tuon sanan? Itsehän sinä sitä näytät viljelevän. Olet lapsellinen riidanhaastaja. Ota oppia vaikka tuosta Kokkimiehestä, joka kirjoittaa asiallisesti.
Miksi kirjoittaisin asiallisesti ketjuun jonka ainoa funktio on haukkua miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit tyytyväinen, että joku tekee ruuat. Onko ne vielä miehen rahoilla ostettu?
Ei pidä.
Kyllä pitää.
-eri
No kun ei pidä.
Mies tienaa huomattavasti enemmän yli 51% parisuhteissa. Kerro toki mihin miehen rahat menevät jos vaimo ostaa aina kaiken yhteisen, maksaa vuokrat, ja tekee hankinnat lapsille?
Ja millä rahalla se tehdään? Mieskö eläisi köyhyydesäs ja kurjuudessa vain koska vaimo on pienituloinen käsienheiluttelija?
Laitatko ede jonkun linkin vahvistamaan tuota mutuilua? Kun mun lapsuudenkodissa äiti oli enemmän ansaitseva puoliso, samoin miehelläni. Ja mun ja miehen palkkaero on, toki miehen eduksi, 10%. Eli ei nyt HUOMATTAVASTI enemmän mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä.
Kyllä pitää.
-eri
No kun ei pidä.
Yhteiset menot laitetaan puoliksi ja lopuilla rahoillaan kumpikin tekee mitä lystää. Noin se menee.
Kerrotko vielä, miksi mies menee yhteen pienituloisen käsienheiluttelijan kanssa? Eikö miehen kannattaisi etsiä vaikka DI-nainen? Tuo ei lakkaa ihmetyttämästä minua.
Kovatuloinen DI-nainen hakeutuu vielä kovatuloisemman seuraan ja tekee sitä kunnes saa haluamansa.
Valinta mihin mies osallistuu on se, että hän lähestyy naisia jotka sallivat hänen lähestyä. Luulisi että tiedät sen oikein hyvin.
29% about samat tulot
Ilman jää:
- köyhimmät miehet
- keskituloiset naiset (joille ei riitä sitä varakasta miestä eikä ne kelpuuta keskituloista)
Se ei silti tarkoita sitä, että mies maksaa perheen menoista aina enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä.
Kyllä pitää.
-eri
No kun ei pidä.
29% about samat tulot
Ilman jää:
- köyhimmät miehet
Se linkki, kiitos.
Jokainen saa valita sellaisen puolison millä kriteereillä tahansa. Jos joku mies ei saa kuin kouluttamattoman ja tulottoman naisen, niin vink vink, ei sitä ole pakko ottaa. Jatkaa vaan etsimistä.
Vierailija kirjoitti:
Se on työläämpää kaikin tavoin. Ruuanlaitto on monelle kiva harrastus, mutta kun se toistuu päivästä toiseen, niin se alkaa tuntua työltä. Lasten ollessa teienjä ruuan kulutus on valtavaa, jääkaappi on aina tyhjä ja sitä ruokaa pitää laittaa koko ajan. Kun menet jääkaapille aloittaaksesi ruuanlaiton, ne varaamasi tarvikkeet on jo syöty.
Lasten ollessa teinejä he osaavat myös osallistua erilailla ruuanlaittoon. Eilen oma 10v teki kesän eka raparperipiirakan. Joo aikaa meni ja sotkua tuli, mutta kykeni myös siivoamaan sotkunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat ap "mies" ja puhut kuinka vastasit hänelle. Tarkoititko siis puolisoasi?
Miksi kirjoitat miehistä tuolla tavalla? Miksi lietsot miesvihakiimaa? Oletko joku hullu riidanhaastajapalstanarttu joka saa näistä ketjuista nautintoa? Entä nuo kymmenet viestistä tykänneet räkähuoranartut?
En kyllä kirjoittanut mitään palstalla makaamisesta ja kuinka se olisi naisten yksinoikeus.
Puhun tästä ketjusta. Mikä sen funktio on ja miksi siinä yleistetään jonku asian olevan miesten mielipide.
Minun tulkintani mukaan räkähuorapalstanarttu on lietsomassa kaltaisiaan johonkin vihakiimaan. Olenko tässä väärässä?
Vastaan kysymyksiisi heti kun opit kirjoittamaan asiallisesti ilman noita naisia halventavia haukkumasanoja.
"haukkumasanat" ovat vastine ulìmiehelle jota tykkäätte viljellä. Sehän ei katsos koske silloin naisia vaan ainoastaan palstanarttuja.
Montako kertaa olet tästä ketjusta bongannut tuon sanan? Itsehän sinä sitä näytät viljelevän. Olet lapsellinen riidanhaastaja. Ota oppia vaikka tuosta Kokkimiehestä, joka kirjoittaa asiallisesti.
No menisit sitten pois koko ketjusta jos kerran ahdistaa niin paljon, ettei voi kirjoittaa asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet tienaavat puolisoitaan huomattavasti enemmän 51% kaikista parisuhteista. Maksaa kaiken? Ei ehkä, mutta helkkaristi enemmän.
Tuota on sitten tutkittu jossain, joten laitatko linkin Suomessa tehtyyn, suomalaisia koskevaan tutkimukseen.
Siinä on yksi, en odota että kaltaisesi vänkääjä osaisi kiittääm ette te koskaan osaa.
https://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2021/miehet-ja-naiset-tulol…
jankutijankuti voitan jankutuksen intternetissä vi t t u :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No menisit sitten pois koko ketjusta jos kerran ahdistaa niin paljon, ettei voi kirjoittaa asiallisesti.
Pilaanko miesvihakiimaketjusi? Voi harmi. Ette saa nyt rauhassa haukkua toista sukupuolta.
Mitäs nyt sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilaanko miesvihakiimaketjusi? Voi harmi. Ette saa nyt rauhassa haukkua toista sukupuolta.
Mitäs nyt sitten?
Sinun jatkuvaan palstalla makoiluusi ja samojen naisvihaisten fraasiesi letkautteluun on jo niin tottunut, että et todellakaan pysty pilaamaan päivääni. Olet lähinnä huvittava, kuin räksyttävä pikkupiski. Ja minä en ole tätä ketjua aloittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet tienaavat puolisoitaan huomattavasti enemmän 51% kaikista parisuhteista. Maksaa kaiken? Ei ehkä, mutta helkkaristi enemmän.
Tuota on sitten tutkittu jossain, joten laitatko linkin Suomessa tehtyyn, suomalaisia koskevaan tutkimukseen.
Siinä on yksi, en odota että kaltaisesi vänkääjä osaisi kiittääm ette te koskaan osaa.
Ja etsi sieltä:
Eri sukupuolta olevien lapsettomien pariskuntien naisista joka neljännen puoliso kuului suurituloisimpaan 20 prosenttiin. Miehillä suurituloisimpaan viidennekseen kuului vain vajaat 12 prosenttia puolisoista.
Kaiken kaikkiaan hieman yli 29 prosentilla lapsettomista pariskunnista puolisot olivat suurin piirtein samalla tulotasolla. Noin 51 prosentilla eri sukupuolta olevista lapsettomista pariskunnista miehen tulot olivat naisen tuloa selvästi suuremmat ja vajaalla 20 prosentilla naisen tulot olivat selvästi suuremmat. (Taulukko 1.) – Samaa sukupuolta olevien pariskuntien tuloja ei käsitellä tässä yhteydessä.
Eli valitettavasti et pääse edes selittelemään lasten tekemisen vaikutusta tulotasoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko vielä tätä ketjua katseltua kommentoida yksi asia: MIKÄ TEITÄ VAIVAA???
Mulla on 3-ja 7-vuotiaat lapset. Tahtoo nyhjätä sylissä, tahtoo leikkiä ja kertoo hauskoja juttuja. Vaimon kanssa niitä ihmetellään joka päivä. Ollaan aika myöhään noi tehty, joten kavereilla lapset jo 16-20-vuotiaita.
IHAN KOHTA nämä on teinejä ja niillä on oma elämä ja omat jutut. Siinä välissä tulee vaihe, että Super-Iskä onkin P**ka-Iskä.
Tämä on täysin ainutlaatuista aikaa mun elämässä ja kun se on ohi en saa sitä takaisin enää ikinä. Onko se teillä muilla jotenkin eri tavalla? Voitte valittaa ja kärsiä tämän rundin ja sitten seuraavalla kerralla nauttia noista pienistä ja puolisoistanne? Kateeksi käy jos näin on.
T: Kokkimies 52
Onpa teillä pienet lapset. Tulet huomaaman senkin, että vuosien myötä lasten ruuan tarve kasvaa ja ruokaa pitää laittaa paljon enemmän mitä ennen. Kaksin- tai kolminkertainen määrä ei valmistu yhtä nopsaan mitä pieni annos, siinä on paljon enemmän työtä. Jos tekee entisen kahden päivän määrän, se meneekin yhdellä ruokakerralla eikä ihan riitäkään.
Samalla vaivalla se isompikin määrä ruokaa tulee tehtyä, en ole koskaan ymmärtänyt tätä argumenttia.
Ellet nyt sitten pilko jollain tylsällä hedelmäveitsellä itse perunoita kiusaukseen suikaleiksi.
-eri
Helpompi ja nopeampi ainakin minun on kuoria ja pilkkoa neljä perunaa mitä 20 ja yksi sipuli mitä neljä. Jauhelihan paistaa yhdellä pannullisella, kun isompi määrä pitää jakaa kahteen tai kolmeen.
Siltikään niiden 20 perunankaan kuorimiseen ei mene kuin viisi minuuttia.
Mutta jos sinulle on tärkeintä ruoanlaiton nopeus, niin osta eineksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, löysin jo tuon aiemmin ja lukaisin pikaisesti. Heti ensimmäisestä taulukosta näkee, että miehet tienaavat enemmän, mutta en sanoisi, että huomattavasti enemmän. Siksi minua kiinnostaa etenkin tuo mainittu 51 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko vielä tätä ketjua katseltua kommentoida yksi asia: MIKÄ TEITÄ VAIVAA???
Mulla on 3-ja 7-vuotiaat lapset. Tahtoo nyhjätä sylissä, tahtoo leikkiä ja kertoo hauskoja juttuja. Vaimon kanssa niitä ihmetellään joka päivä. Ollaan aika myöhään noi tehty, joten kavereilla lapset jo 16-20-vuotiaita.
IHAN KOHTA nämä on teinejä ja niillä on oma elämä ja omat jutut. Siinä välissä tulee vaihe, että Super-Iskä onkin P**ka-Iskä.
Tämä on täysin ainutlaatuista aikaa mun elämässä ja kun se on ohi en saa sitä takaisin enää ikinä. Onko se teillä muilla jotenkin eri tavalla? Voitte valittaa ja kärsiä tämän rundin ja sitten seuraavalla kerralla nauttia noista pienistä ja puolisoistanne? Kateeksi käy jos näin on.
Onpa teillä pienet lapset. Tulet huomaaman senkin, että vuosien myötä lasten ruuan tarve kasvaa ja ruokaa pitää laittaa paljon enemmän mitä ennen. Kaksin- tai kolminkertainen määrä ei valmistu yhtä nopsaan mitä pieni annos, siinä on paljon enemmän työtä. Jos tekee entisen kahden päivän määrän, se meneekin yhdellä ruokakerralla eikä ihan riitäkään.
Okei. Siis meidänkin elämä tulee olemaan h3lvettiä... :D
Hauskaa kesää kaikille. Koittakaa nyt iloita edes siitä vaikka onkin ihan pyllystä varmaan sekin.
Älä keksi omiasi. Se on työläämpää kaikin tavoin. Ruuanlaitto on monelle kiva harrastus, mutta kun se toistuu päivästä toiseen, niin se alkaa tuntua työltä. Lasten ollessa teienjä ruuan kulutus on valtavaa, jääkaappi on aina tyhjä ja sitä ruokaa pitää laittaa koko ajan. Kun menet jääkaapille aloittaaksesi ruuanlaiton, ne varaamasi tarvikkeet on jo syöty.
Jeee... kyllä se elämä onkin ihmiselle kurjaa aikaa.
Kokkimies 52
Olisit onnellinen että miehesi laittaa yleensä ruokaa. Mikä valittaja !
Ap puhuu ruuanlaitosta, viimeisimmät viestit ilm tulonjaosta. Joten minusta aivan sama mitä ruokaa mies laittaa jos laittaa. Miksi nokka pitää siihenkin työntää. Niin se vaan menee että harva mies loistaa kokkailussa.
Toiseksi tulonjakokysymys. Tietysti yhteiset menot jaetaan prosenttiosuudella suhteessa tuloihin. Tästä tai tämän reiluudesta ei pitäisi olla kysyttävää. En olis päivääkään miehen kanssa joka tienaa puolet enemmän ja vaatii multa saman summan. Olen korkeasti koulutettu ja niin on mieskin, mutta hän tienaa 4-5 kertaa enemmän kuin minä, eikä itsellenikään huonot tulot ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja etsi sieltä:
Eri sukupuolta olevien lapsettomien pariskuntien naisista joka neljännen puoliso kuului suurituloisimpaan 20 prosenttiin. Miehillä suurituloisimpaan viidennekseen kuului vain vajaat 12 prosenttia puolisoista.
Kaiken kaikkiaan hieman yli 29 prosentilla lapsettomista pariskunnista puolisot olivat suurin piirtein samalla tulotasolla. Noin 51 prosentilla eri sukupuolta olevista lapsettomista pariskunnista miehen tulot olivat naisen tuloa selvästi suuremmat ja vajaalla 20 prosentilla naisen tulot olivat selvästi suuremmat. (Taulukko 1.) – Samaa sukupuolta olevien pariskuntien tuloja ei käsitellä tässä yhteydessä.
Eli valitettavasti et pääse edes selittelemään lasten tekemisen vaikutusta tulotasoon.
Selvästi ei ole synonyymi sanalle huomattavasti. Jos kumpikin tienaa riittävästi menoihin verrattuna, niin mitä väliä tuloerolla on? Varsinkin, kun kyse on lapsettomasta pariskunnasta.