Miehen ruoanlaitto viikonloppuna tarkoittaa ulkofileen grillausta
Mies sanoi, että hän tekee perheelle tänä viikonloppuna ruokaa. Kysyin mitä hän olisi tekemässä ja ehdotin feta-appelsiini-vesimeloni salaattia lohella. Ei kelvannut vaan hän sanoi, että nyt grillataan.
Miehille ruoanlaitto on siis ulkofileen ja ribsien käristäminen. Vaimo saa tehdä vaivalla salaatit ja dipit ja paistaa patongit. Lopulta mies on ylpeä siitä kun teki perheelleen ruokaa, vaikka hänen ruoanlaitto tarkoitti 10 minuutin seisomista grillin äärellä.
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kyllä grillataan myös kasviksia. Mies ei todellakaan osallistu niiden pilkkomiseen ja maustamiseen. Kunhan nakkelee grilliin valmiit vartaat ja folionyytit. Ja nekin kannetaan hänelle siihen grillin ääreen, eihän hän niitä keittiöstä nouda, kun sitä grilliä pitää vahtia.
:D Jep, just näin! Tai sitten hän tulee keittiön ovelle kengät jalassa, ja mun pitää ne ruuat hänelle ojentaa, koska kengillä ei saa tulla keittiöön (minun kielto). Se kielto on tosin miehen mielestä voimassa vaan silloin, kun hän grillaa, muuten saa kulkea vapaasti kengät jalassa ympäri tupaa..
Jos minä teen ruokaa, minä ostan (ja maksan) sen, valmistelen ja valmistan, katan pöydän ja syönnin jälkeen tyhjään pöydän, täytän tiskikoneen yms. Mies istuu olohuoneessa odottamassa ruokaa. Miksi sama ei voi toimia tuon grillauksen kanssa? Että minä odotan sohvalla ruokaa, ja pääsen valmiiseen pöytään?
Jos se on noin vaikeaa, minä miehenäsi lopettaisin ruoanlaiton kokonaan.
Ai. Ei se hänelle ole vaikeaa. En nyt ymmärtänyt pointtiasi? Hän odottaa ruokaa, kun minä teen sen, kun hän grillaa, hän vain grillaa, minä jopa ojennan hänelle grillattavat ruuat, joko vien grillin luo hänelle tai hän hakee ne keittiöstä minun ojentamana.
Hirveen paljon jaksuja, tsemppiä ja haleja sinne. On sulla ihan kamalia vastoinkäymisiä elämässäsi.
Ei pitäisi yhden ihmisen ihan kaikkea joutua kokemaan ja kärsimään. Huhhuh. -eri
Meillä otettiin käyttöön tapa, että miehen kokkausvuorolla mennään ulos syömään, mies tietenkin maksaa. Koronan vuoksi monta ravintolareissua on jäänyt väliin, mutta käydään sitten myöhemmin vähän useammin, niin saadaan vaje paikattua. Kelpaa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Ai. Ei se hänelle ole vaikeaa. En nyt ymmärtänyt pointtiasi? Hän odottaa ruokaa, kun minä teen sen, kun hän grillaa, hän vain grillaa, minä jopa ojennan hänelle grillattavat ruuat, joko vien grillin luo hänelle tai hän hakee ne keittiöstä minun ojentamana.
Kannattaisiko keskustella kyseisen miehen kanssa? Onko hän kykenemätön esimerkiksi pilkkomaan kasviksia, kun sinä kokkaat? Oletko pyytänyt tai käskenyt pilkkomaan?
Älkää tehkö niitä lisukkeita. Kyllä se mies oppii miettimään koko ruoan, jos sen tarvitsee.
Itsekään en kyllä suuriruokaisena naisena millään melonisalaatilla pärjää. Se on alkuruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit tyytyväinen, että joku tekee ruuat. Onko ne vielä miehen rahoilla ostettu?
T:sinkku
Minkä ihmeen takia aina oletetaan että mies maksaa kaiken? Niin ärsyttävää.
Esim siitä, että näissä ketjuissa makaa palstalla ainoastaan naiset keskellä työviikkoa ja -päivää, vuodenajasta riippumatta. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit tyytyväinen, että joku tekee ruuat. Onko ne vielä miehen rahoilla ostettu?
Esim siitä, että näissä ketjuissa makaa palstalla ainoastaan naiset keskellä työviikkoa ja -päivää, vuodenajasta riippumatta. -eri
Niin kuin sinäkin. Oletko muuten koskaan vuorotöistä kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet tienaavat puolisoitaan huomattavasti enemmän 51% kaikista parisuhteista. Maksaa kaiken? Ei ehkä, mutta helkkaristi enemmän.
Pakko vielä tätä ketjua katseltua kommentoida yksi asia: MIKÄ TEITÄ VAIVAA???
Mulla on 3-ja 7-vuotiaat lapset. Tahtoo nyhjätä sylissä, tahtoo leikkiä ja kertoo hauskoja juttuja. Vaimon kanssa niitä ihmetellään joka päivä. Ollaan aika myöhään noi tehty, joten kavereilla lapset jo 16-20-vuotiaita.
IHAN KOHTA nämä on teinejä ja niillä on oma elämä ja omat jutut. Siinä välissä tulee vaihe, että Super-Iskä onkin P**ka-Iskä.
Tämä on täysin ainutlaatuista aikaa mun elämässä ja kun se on ohi en saa sitä takaisin enää ikinä. Onko se teillä muilla jotenkin eri tavalla? Voitte valittaa ja kärsiä tämän rundin ja sitten seuraavalla kerralla nauttia noista pienistä ja puolisoistanne? Kateeksi käy jos näin on.
T: Kokkimies 52
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat ap "mies" ja puhut kuinka vastasit hänelle. Tarkoititko siis puolisoasi?
Sitten yleistät kuinka ruoan laitto tarkoittaa miehille jotain.
Miksi kirjoitat miehistä tuolla tavalla? Miksi lietsot miesvihakiimaa? Oletko joku hullu riidanhaastajapalstanarttu joka saa näistä ketjuista nautintoa? Entä nuo kymmenet viestistä tykänneet räkähuoranartut?
Niin, tällä palstallahan makaavat ainoastaan naiset. Ja Tuikkis :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Se ei selitä sitä, että täällä on päiväaikaan satoja naisia makaamassa ja haukkumassa miehiä joka ikinen arkipäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinulla on aikaa olla täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Se ei selitä sitä, että täällä on päiväaikaan satoja naisia makaamassa ja haukkumassa miehiä joka ikinen arkipäivä.
Sinäkin makaat täällä, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat ap "mies" ja puhut kuinka vastasit hänelle. Tarkoititko siis puolisoasi?
Sitten yleistät kuinka ruoan laitto tarkoittaa miehille jotain.
Miksi kirjoitat miehistä tuolla tavalla? Miksi lietsot miesvihakiimaa? Oletko joku hullu riidanhaastajapalstanarttu joka saa näistä ketjuista nautintoa? Entä nuo kymmenet viestistä tykänneet räkähuoranartut?
Juuri sitä tämä on. Palstan katkerat ulinaiset täällä meuhkaamassa munanpuutteessaan.
Kappas, vastailet itse kommentteihisi. Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on satoja tuhansia.
Miksi ehdotat yhtikästä mitään, jos toinen on aikonut tehdä sitä ruokaa. Antaa tehdä oman päänsä mukaan.
Meillä vaimo varmaan osaisi tehdä useimmat asiat paremmin kuin minä, ainakin omasta mielestään....tosin grillaaminen ei kuulu niihin asioihin. Mutta mitä hyötyä siitä on? Kaikki tuntemani naiset ovat....tässä yleistäminen on perusteltu.....koko ajan, ainakin oman ilmoituksensa mukaan niin "väsyneitä" tai sitten "sairaita", että eivät oikein tunnu saavan aikaan mitään. Eli se menee niin, että omissa kuvitelmissaan se nainen JOS tekisi jotain, JOS jaksaisi, niin saisi aikaan parempaa lopputulosta kuin minä. Kun siis käyttäisi siihen tolkuttomasti aikaa ja ähräisi sen kotiaskareen kanssa. Mutta käytännössä ainakin mun vaimo tiristää viimeisetkin rippeet energiastaan pelkästään palkkatyöhönsä ja on aivan koomassa muun ajan....etenkin lapsille ja perheelle. Säästää energiaa jotta jaksaa seuraavan päivän palkkatyön.
Oikeassa elämässä kaikki jää siis mulle. Minä teen, pyrin siis "riittävän hyvää jälkeen", koska pitää miettiä kokonaisuutta, en voi käyttää johonkin yksittäiseen kotiaskareeseen liikaa aikaa, kun kaikki muukin on minun vastuulla....kun se vaimo on palkkatyöstään niin väsynyt, niin eihän hän saa mitään aikaan. Silloin jos vaimo auttaa minua vaikka grillaamisen valmisteluissa, niin salaatteja, eri ruokalajeja on enemmän.
Itse olen yli viisikymppinen ja vaikka oman vaimoni kohdalla ihmettelen suuresti, että mikä hitto häntä väsyttää? Samalla tavalla minäkin käyn palkkatyössä. Itse olen perheen naisiin verrattuna superenerginen ja aina kuin lentoon lähdössä.... heh. Vaimo On nyt pitkällä kesälomallaan ja siitä huolimatta minä työpäiväni jälkeen hoidan pääosan kotiaskareista. Yhä edelleen siellä siis koomaillaan ja kun työpäivän jälkeen pääsen kotiin, niin senkun valittavat siitä tai tästä( esim. pesemäni pyykit kasaan piruuttani vaatekaappeihin, joissa on valtavat vuoret vaimon ja teinien vaatteita pusseissa, kun eivät saa aikaan itse laitetuksi niitä kaappeihin. Minä laitan vain omat ja pienten vaatteet kaappiin sekä petivaatteet). Niinpä vaikka tänään perhe lämmittää mikrossa minun eilen laittamani eväät.... Laitoin uunilihat eilen marinoitumaan suoraan uuniastiaansa ja sen ehkä saavat laitettua uuniin....salaattia tuskin saavat aikaan....väsynyt vaimo ja väsyneet teinitytyttäret. Voi raukkoja! Pitäähän heitä auttaa että eivät kuole kesälomallaan nälkään sillä aikaa kun mä oon töissä .Mutta naisina potevat tietysti ylemmyyttä minuun nähden, että jos eivät olisi väsyneitä=lue jos viitsisi/kehtaisi, niin tekisivät parempaa jälkeä kuin minä. Tänäänkin olisi paremmat ruoat kotona, jos itse tekisivät....mutta kuin ei jaksa. Ei pysty. Ei huvita. Toisaalta on totta, että jos joku epäonnistuu meillä jossain kotiaskareessa niin se olen luultavasti minä, näet jos ei tee juuri mitään, niin on vaikea epäonnistua myös missään. Riski epäonnistua tulee siitä että tekee jotain....muuten sitä ei oo.
Ja mielellään sitten naristaakin vaikka grillaamisen lopputuloksesta. Halutaan nähdä vain ne kärtsänneet fileet, vaikka samaa aikaan ois 15 muuta ruokalajia onnistunut samalla grillaamisella. Olen alkanut sanomaan että siitä vain yrittämään....mitään ei kuitenkaan näytä koskaan tapahtuvan. Itsella on muuten pihalla kaasugrilli, hiiligrilli, puugrilli vaihtoehdot erikseen....jopa niille erilliset kesäkeittiöt ja oleskelutilat. Lisäksi on vielä kylmäsavu- lämminsavuvaihtoehdot erikseen lihalle ja kalalle ja vielä puuversiot tästä erikseen. Että siitäpä panemaan paremmaksi! Heh. Ja niin....vaimo kutsui eilenkin sukulaisia syömään meille mun grillaamia safkoja. Semmosta se on mun elämä.
Faith kirjoitti:
Totta kai se, joka tekee ruoan, tekee koko ruoan eli myös lisukkeet. Salaattiainekset voi pilkkoa siinä samalla kun liha grillautuu.
Joka tekee ruuan myös päättää mitä tehdään. Eli ne salaatit voi jättää pois.
En ymmärrä näitä possun ulkofileen grillaajia, siinähän ei ole lainkaan rasvaa ja lopputulos on sitkeänkuiva kengänpohja. Mikään marinointi ei asiaa paranna. Kassler on jo huomattava parannus asiaan. "Fileee`" taitaa vaan kuulostaa hienommalta juntin mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se pitää niin usein paikkansa,
Osta sille crocsit. Ne on helppo potkaista pois jalasta ja tulla itse hakemaan ne grillattavat :)