Miksi minun pitäisi tuntea tatuoinnistani huonommuutta?
Miksi?
Mitä sinulla on minua vastaan vain sen takia, että olen ottanut tatuoinnin omaan ihooni? Taidolla tehdyn ja ihan kauniin, en mitään halpaa suttua kännissä. Mikä sinä olet arvostelemaan minua tämän valintani vuoksi? Mitä se sinulle edes kuuluu? En minäkään ääneen kommentoi sinun nenääsi, vaatteitasi tai ryppyjäsi. Mikä oikeus sinulla on arvostella minua?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoittaa huonoa ymmärrystä, jos tuota täytyy tulla tänne palstalle ulísemaan.
Niinkö? Kuitenkin täällä palstalla jatkuvasti ulistaan tatuoiduista naisista, varsinkin näin kesän tultua ja vaatteiden vähennyttyä katukuvassa. En voi ymmärtää, miten joitain ihmisiä riepoo toisten tatuoinnit, ja ihmiset niiden vuoksi nähdään jotenkin pohjasakkana. Sen vuoksi kysyin, miksi minun pitäisi tuntea huonommuutta tatuointini takia. Koska selvästi täällä (ja kadulla), jotkut ihmiset näin ajattelevat.
Ap
En minäkään voi ymmärtää miten vaikkapa minun kaljuuntumiseni kuuluu muille, mutta niin täälläkin on vain (yleensä naisten) toimesta usein haukuttu ja haukutaan kaljuuntuvia miehiä, kuinka rumaa se on ja muuta. Tatuointien ottamisesta kaikki päättävät kuitenkin ihan itse, riskit tiedostaen. Eli yritä kestää se arvostelu, sitä vaan on aina ollut ja tulee varmaan jatkossakin olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoittaa huonoa ymmärrystä, jos tuota täytyy tulla tänne palstalle ulísemaan.
Niinkö? Kuitenkin täällä palstalla jatkuvasti ulistaan tatuoiduista naisista, varsinkin näin kesän tultua ja vaatteiden vähennyttyä katukuvassa. En voi ymmärtää, miten joitain ihmisiä riepoo toisten tatuoinnit, ja ihmiset niiden vuoksi nähdään jotenkin pohjasakkana. Sen vuoksi kysyin, miksi minun pitäisi tuntea huonommuutta tatuointini takia. Koska selvästi täällä (ja kadulla), jotkut ihmiset näin ajattelevat.
ApEn minäkään voi ymmärtää miten vaikkapa minun kaljuuntumiseni kuuluu muille, mutta niin täälläkin on vain (yleensä naisten) toimesta usein haukuttu ja haukutaan kaljuuntuvia miehiä, kuinka rumaa se on ja muuta. Tatuointien ottamisesta kaikki päättävät kuitenkin ihan itse, riskit tiedostaen. Eli yritä kestää se arvostelu, sitä vaan on aina ollut ja tulee varmaan jatkossakin olemaan.
Ihmisten haukkuminen jostain sellaisesta fyysisestä johon he itse eivät juurikaan (tai ehkä jopa mitenkään) voi vaikuttaa se vasta rumaa ja moukkamaista onkin.
Oikeastaanhan se menee jopa kaiken moukkamaisuudenkin alapuolellekin.
Se oikeastaan kertoo heistä (jotka niin haukkuvat) ihan kaiken mitä heistä on tarpeen tietää.
No toisilla ihmisillä on kovat ennakkoluulot ulkoisten piirteiden ja kehonmuokkauksen osalta. Minua on aina ihmetyttänyt, miten mikään tekee toisesta ihmisestä sen huonompaa, kun kaikilla on kuitenkin ne omat preferenssit. Turha niistä on välittää.
Toisia häiritsee silmälasit, toisilla hiusten väri, ihonväri, pituus, paino ihan kaikki ja sitten ne lävistykset ja tatuoinnit. Ite oon tykänny mun omasta lääkäristä ihan vaan kun sillä on kädet ja kaula täynnä tatuointeja - rennon oloinen kaveri, jonka luennoilla oon käynyt muutamaan otteeseen.
Ja nää, joilla on todella näyttäviä tatuointeja/kehotaidetta ei tunnu olevan koskaan mitään ihan köyhiä tai kouluttamattomia, vaan päinvastoin. Yrittäjiä, oman alansa huippuja ja oman tien kulkijoita, mutta aivan yhtälailla on myös jotka ei halua niitä tatuointeja/muita juttuja kehoonsa ja se on ihan ookoo. Monella tuntuu olevan vahva tarve olla oikeassa ja korostaa omaa oikeaa mielipidettään ihan raivoamiseen asti, vaikka aihe on jotain niin pikkumaista kuin tAtUOInniT. Kiinnostaisi tietää, mistä tämä erilaisuuden sietämättömyys kumpuaa? lapsuuden perhearvoista? mediasta? "Pirjo on kova muija ja se sano et tatuoidut ihmiset ovat oikeasti huumeita käyttäviä narkkiksia, joilla on päihdeongelma!"
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten haukkuminen jostain sellaisesta fyysisestä johon he itse eivät juurikaan (tai ehkä jopa mitenkään) voi vaikuttaa se vasta rumaa ja moukkamaista onkin.
Oikeastaanhan se menee jopa kaiken moukkamaisuudenkin alapuolellekin.
Se oikeastaan kertoo heistä (jotka niin haukkuvat) ihan kaiken mitä heistä on tarpeen tietää.
Kyllä, olen täsmälleen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei vaadi sinua tuntemaan huonommuutta tatuoinneistasi. Oletko täysin ulkoaohjautuva henkilö, joka ottaa tatuoinnit muiden painostuksesta ja sitten häpeää niitä, kun jotkut pitävät niitä tyylittöminä?
Missä vastuun ottaminen omista valinnoista?
Ymmärsit koko aloituksen aivan väärin. Kysyin, miksi minun pitäisi... En sanonut tuntevani huonommuutta. Tuossa aloituksessa penäsin niitä perusteluita ja syitä siihen, miksi tatuoinnit joidenkin mielestä tekevät ihmisestä kakkosluokan kansalaisen. Ei kyllä yhtään yllätä, että yksikään täällä ei ole osannut sanoa yhtäkään järkevää tai perusteltua syytä tälle ajattelutavalleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin tai näin, on ne rumia, ei voi mitään.
Samalla logiikalla sinun mielestäsi myös kaikki taulut, piirrokset ja maalauksetkin ovat rumia, eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikalla sinun mielestäsi myös kaikki taulut, piirrokset ja maalauksetkin ovat rumia, eikö vain?
Tais mennä vähän tunteisiin. Eikö vain?
Taulun saa aina seinältä, mut se leima sinussa on ikuista.
Jos pukeutuu tai laittautuu huomiota herättävästi, saa osakseen huomiota. Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole. Jos mies pukeutuu kirkkaankeltaiseen pukuun, niin johan kysellään, että mistäs nyt tuulee, ja muut supattavat keskenään kehuen tai naureskellen. Sama koskee tatuointeja. Eivät ne huomaamatta jää. Kaikki ajattelevat niistä jotain, mutta useimmat eivät sano mitään. Selän takana niistä ihan varmasti puhutaan - kuten tälläkin palstalla yleisellä tasolla.
Tatuoinnit ovat viestejä siinä missä muutkin ulkoasuun liittyvät valinnat. Tatuoinnin ottajan kannattaa muistaa, että läheskään kaikkien silmissä tatuoinnin viesti ei ole kovin ylevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais mennä vähän tunteisiin. Eikö vain?
Taulun saa aina seinältä, mut se leima sinussa on ikuista.
Kyllä sen tatuoinninkin saa halutessaan pois, ei ne mitään ikuisia ole. Mutta minä en mitään rumaa tatuointia ottaisikaan. Miksi sinä pidät mielestäsi rumia tauluja seinällä ollenkaan? Ja miksi kiersit kysymyksen?
Vierailija kirjoitti:
Hei, tatuoidulla pitää olla sen verran itsetuntoa, ettei piittaa vauvapalstan haukkumisista! Älä nyt ihmeessä täältä kysele, tatuoinninvihaajien kokoontumisajoista 😆
Mihin aikaan He kokoontuvat? Haluaisin niin kovin olla paikalla.
En ole ap.
Mulla on kädessä tatuointi, joka värillinen, taidolla tehty ja aidonnäköinen kuva aiheestaan. Kerran kadulla kävellessä oli penkillä kaks juoppoa ryysyissään ja pullo kädessä, mies ja nainen. Nainen katsoi pitkään kättäni ja lopulta totesi "mä en koskaan ottais tatuointia". Vastasin "mä en koskaan juopottelisi kaduilla missään ryysyissä keskelle päivää". Niin, elämä on valintoja. Kukin vastatkoon vain omistaan.
Kaikenmaailman nössökät hakee jotain katu uskottavuutta noilla töherryksillä.
Haukutaanhan täällä kaikkea muutakin.
Tänään on haukuttu ainakin ylipainoiset ja ohuthiuksiset, rumat/ei niin kauniit ja lyhyet.
Vierailija kirjoitti:
Nainen katsoi pitkään kättäni ja lopulta totesi "mä en koskaan ottais tatuointia". Vastasin "mä en koskaan juopottelisi kaduilla missään ryysyissä keskelle päivää".
Never say never. Ei sitä koskaan tiedä, miten elämä heittelee. Saatat hyvinkin juopotella ryysyissä kadulla jonakin päivänä.
Se nyt vaan on niin, että kaiken maailman hutsut ja nistit on pilanneet tatuointien maineen. Niitä kyllä näkee huutamassa kaupungilla kamapäissään ja mitä muutakaan kuin tatuointeja vartalossa. Näin ollen jotkut varsinkin vanhemmat ihmiset käsittää kaikki tatuoinnit likaisiksi, koska niitä nyt sattuu näkemään tuolla.
Itselläni oli jonkun aikaa irokeesi ja johan tuli vartijat perässä joka paikassa. Deal with it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen katsoi pitkään kättäni ja lopulta totesi "mä en koskaan ottais tatuointia". Vastasin "mä en koskaan juopottelisi kaduilla missään ryysyissä keskelle päivää".
Never say never. Ei sitä koskaan tiedä, miten elämä heittelee. Saatat hyvinkin juopotella ryysyissä kadulla jonakin päivänä.
Ihan yhtä hyvin saattaa kuka vain ottaa tatuoinnin.
Vierailija kirjoitti:
Haukutaanhan täällä kaikkea muutakin.
Tänään on haukuttu ainakin ylipainoiset ja ohuthiuksiset, rumat/ei niin kauniit ja lyhyet.
Kyllä pitää ihmisillä olla paha olla, että haukkuu muita tuollaisista asioista tai että ylipäätään haukkuu... Oman pahan olon ja pikkumaisuuden purkamistahan se vain on, mutta silti. Vastenmielistä ja oksettavaa. Negatiiviset ihmiset eivät ole koskaan kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä hyvin saattaa kuka vain ottaa tatuoinnin.
Ei nyt sentään. Esimerkiksi minä en tule koskaan ottamaan tatuointia. Sen uskallan sanoa ihan varmaksi.
Niinpä. Ja sitten jotkut vielä väittävät, että tatuoimattomuus on se radikaali valinta ja että tatuoidut menee jonkun massamuodin mukana. 😂 Please. Homma on ihan toisin päin, vaikka tatuoinnit yleistyvätkin.