Miksi minun pitäisi tuntea tatuoinnistani huonommuutta?
Miksi?
Mitä sinulla on minua vastaan vain sen takia, että olen ottanut tatuoinnin omaan ihooni? Taidolla tehdyn ja ihan kauniin, en mitään halpaa suttua kännissä. Mikä sinä olet arvostelemaan minua tämän valintani vuoksi? Mitä se sinulle edes kuuluu? En minäkään ääneen kommentoi sinun nenääsi, vaatteitasi tai ryppyjäsi. Mikä oikeus sinulla on arvostella minua?
Kommentit (85)
Tatuoinnit ovat kyllä ihan hirveän rumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olet huonompi.
Hanki jostain se itsetunto, niin ei tarvitse vertailla.
Itsetuntoni on kunnossa. Minun ei tarvitse kysellä vauvapalstalla miksi minun täytyy tuntea huonommuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on fakta ettå alemmat sosiaaliluokat ja etenkin rikolliset tatuoittavat eniten.
Missä satumaailmassa sinä oikein elät?
Mistä tulee tämä teidän pakottava tarve haukkua muita? Onko teillä niin huono itsetunto että se on ainoa huvi minkä keksitte.
Minä en ole koskaan haukkunut tatuointeja. En kenellekään, enkä edes av:lla. En edes tässä ketjussa.
Silti: ylläoleva kirjoittaja on oikeassa. Hyvin, hyvin usein tatuointi kertoo alemmasta sosiaaliluokasta. Tatuointi on ikäänkuin huutomerkki tai nuoli tällaisessa ihmisessä, että alempi sosiaaliluokka korostuu entisestään.
Ei sillä, että siinä olisi mitään pahaa, että on alempaa sosiaaliluokkaa. Mitä sitä piilottelemaan.
Ni mitäs Parempaa Väkeä sinä sitten edustat? 🙄
En puhu itsestäni tässä, vaan ihan objektiivisesti sosiaaliluokasta. Tiedoksi kuitenkin, että en ole itse bättre folkia.
Mä ottaisin naamatatuoinnin, jos se olisi yhteyskunnallisesti hyväksyttyä. On monia muitakin asioita, mitä haluaisin tehdä, mutta en tee, jotta pärjäisin paremmin ihmisten keskuudessa ja en esimerkiksi vaarantaisi työllistymismahdollisuuksiani.
Se on jotenkin tosi surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olet huonompi.
Hanki jostain se itsetunto, niin ei tarvitse vertailla.
Itsetuntoni on kunnossa. Minun ei tarvitse kysellä vauvapalstalla miksi minun täytyy tuntea huonommuutta.
No eikös tuo kysymys lähinnä tarkoittanut sitä, että oletettavasti täällä olevan yleisen mielipiteen mukaan jokaisen tatuoidun pitäisi ymmärtää miten huonoja ja typeriä ihmisiä ovat. Ei sillä että kukaan heistä niin tekisi, mutta näin heidät yritetään saada tuntemaan.
Ja yleensä se dissaaminen kertoo dissaajasta itsestään kuin kohteestaan.
-eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoittaa huonoa ymmärrystä, jos tuota täytyy tulla tänne palstalle ulísemaan.
Mutta te ulisette täällä jatkuvasti MUIDEN ulkonäöstä??
Mitäs se on? Kyllä olette vähä-älyisiä.
Tottakai, niin tietysti.
Saanko minäkin tulla haukkumaan sinun ulkonäköä päin naamaasi, kyllä olet ruma, oksettava ja sinulla ilkeä ja ruma persoonallisuus.
Et saa. En ole voinut vaikuttaa kyseiisiin ominaisuuksiin. Tatuoinnit ovat oma valinta. Se että olen syntynyt rumana,oksettavana ei ole, siitä saat pilkata minua tehnyttä naista.
-Eri
Vierailija kirjoitti:
Jos otat tatuoinnin niin kasvata palllit ja seiso tatuointisi takana mitä tahansa mieltä muut siitä ovat. Olen varmaan tatuointisi huolellisesti valinnut ja se edustaa sinulle jotain tärkeää.
Vauva-palstalla itkeminen on typerää. Kaikki eivät tykkää tatuoinneista. Se on vain kestettävä eikä se muuksi muutu.
Kyllä mä seisonkin mun tatuointien takana ja just siksi välillä poikkean näihin ketjuihin sanomaan oman mielipiteeni.
Pidän 99% tatuoinneista rumina ja huonosti tehtyinä ja suurinta osaa niiden ottajista muodin mukana menevinä typeryksinä ja alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvina. Muistan lapseni syntymäpäivöt, ilman, että sitä olisi pitänyt tuhria käsivarteeni. Samoin edesmenneen koirani muistan ilman, että sen naamaa pitäisi olla pohkeessani. Naamatatuoinnit nyt on kaikkein typerin valinta ja kertoo halusta pysyä sivistyneen yhteiskunnan ulkopuolella. Mutta en minä sitä toki heille itselleen päin naamaa kerro. Niin kuin en hauku läskejä tai rumia tai huonosti pukeutuviakaan. Omassa päässäni saan ajatella ihan mitä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Pidän 99% tatuoinneista rumina ja huonosti tehtyinä ja suurinta osaa niiden ottajista muodin mukana menevinä typeryksinä ja alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvina. Muistan lapseni syntymäpäivöt, ilman, että sitä olisi pitänyt tuhria käsivarteeni. Samoin edesmenneen koirani muistan ilman, että sen naamaa pitäisi olla pohkeessani. Naamatatuoinnit nyt on kaikkein typerin valinta ja kertoo halusta pysyä sivistyneen yhteiskunnan ulkopuolella. Mutta en minä sitä toki heille itselleen päin naamaa kerro. Niin kuin en hauku läskejä tai rumia tai huonosti pukeutuviakaan. Omassa päässäni saan ajatella ihan mitä haluan.
Sivistynyt yhteiskunta? Tuo sun tyyli keskustella aiheesta on aika kaukana siitä. Tuo ylimielinen ja alentava lähestymistapa ei ole erityisen sivistynyttä.
Ei pidä. Oikeus olla sellainen kuin olet niinkuin niilläkin joilla ei tatuointeja ole. Ei tällaisia asioita tarvitse kenellekään selistellä eikä perustella, jos joku ei tykkään on se hänen ongelmansa.
Järkevät ihmiset tajuaa, että noihin kuvioihin kyllästyy ajan myötä. Eihän kukaan pidä samoja tauluja tai koriste-esineitäkään kodissaan esillä vuosikymmeniä. Taulun saa vaan helpommin pois seinältä kuin tatuoinnin iholta. Monet ottavat sitten uutta kuvaa ihoonsa, kun vanha menettää hohtonsa.
Ymmärrän kyllä jonkun pienen tatuoinnin "muistona" tapahtumasta. Esim. urheilijoilla näkyvät olympiarenkaat on ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Mä ottaisin naamatatuoinnin, jos se olisi yhteyskunnallisesti hyväksyttyä. On monia muitakin asioita, mitä haluaisin tehdä, mutta en tee, jotta pärjäisin paremmin ihmisten keskuudessa ja en esimerkiksi vaarantaisi työllistymismahdollisuuksiani.
Jos joku on surullista niin se, ettet sinä uskalla ympäristöpaineiden takia tehdä mitä haluaisit.
Niin tai näin, on ne rumia, ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on fakta ettå alemmat sosiaaliluokat ja etenkin rikolliset tatuoittavat eniten.
Missä satumaailmassa sinä oikein elät?
Mistä tulee tämä teidän pakottava tarve haukkua muita? Onko teillä niin huono itsetunto että se on ainoa huvi minkä keksitte.
Minä en ole koskaan haukkunut tatuointeja. En kenellekään, enkä edes av:lla. En edes tässä ketjussa.
Silti: ylläoleva kirjoittaja on oikeassa. Hyvin, hyvin usein tatuointi kertoo alemmasta sosiaaliluokasta. Tatuointi on ikäänkuin huutomerkki tai nuoli tällaisessa ihmisessä, että alempi sosiaaliluokka korostuu entisestään.
Ei sillä, että siinä olisi mitään pahaa, että on alempaa sosiaaliluokkaa. Mitä sitä piilottelemaan.
Ni mitäs Parempaa Väkeä sinä sitten edustat? 🙄
En puhu itsestäni tässä, vaan ihan objektiivisesti sosiaaliluokasta. Tiedoksi kuitenkin, että en ole itse bättre folkia.
Sinä esität olettamuksia ja väitteitä muiden sosiaaliluokista, mutta et tykkää, kun muut tekevät samaa sinulle. Jännä juttu...
Tiedostat onneksi itsekin että se oli virhe. Nyt alat säästää rahaa niiden poistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tatuointien pidäkin olla radikaaleja ja jonkun olla uranuurtajia seuraaville polville, muuten ei tule muutosta jos kaikki ovat pelokkaita vellihousuja.
Tietty jos menee massan mukana niin noinhan se sitten on, ettei uskalla.
Nätit tatuoinnit on kivoja katsellakin.(tosin ei mielellään niitäkään muualla kuin käsivarsissa)
Aggressiiviset (ja sellaisiksi toki tarkoitetutkin )tunnukset ,lauseet , liput ,vaakunat, aseiden kuvat, pääkallot yms. ovat tietenkin (ja jo vastenmielisyydessään sinänsä) kuin varoitusmerkkejä yksilöstä, jonka kanssa ei juuri kannata olla tekemisissä.
Kukaan ei vaadi sinua tuntemaan huonommuutta tatuoinneistasi. Oletko täysin ulkoaohjautuva henkilö, joka ottaa tatuoinnit muiden painostuksesta ja sitten häpeää niitä, kun jotkut pitävät niitä tyylittöminä?
Missä vastuun ottaminen omista valinnoista?
Jos otat tatuoinnin niin kasvata palllit ja seiso tatuointisi takana mitä tahansa mieltä muut siitä ovat. Olen varmaan tatuointisi huolellisesti valinnut ja se edustaa sinulle jotain tärkeää.
Vauva-palstalla itkeminen on typerää. Kaikki eivät tykkää tatuoinneista. Se on vain kestettävä eikä se muuksi muutu.