Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva tulossa ja mies ei kosi

Vierailija
10.06.2021 |

Olemme 30-40 välillä oleva pariskunta, yhdessä 3 vuotta. On yhteinen talo. Tein pos.raskaustestin, yllättäen, mutta mies on toivonut lasta. Ongelma on ettei mies kosi/sovi päivää. Itselleni riittäisi vaikka kahden naimisiin meno maistraatissa. En vain haluaisi lasta ennen avioliittoa. Yhdessä liitossa jo olin, jossa mies ei halunnut naimisiin..mielestäni se kertoo jostain. Mitä ihmettä tehdä...

Kommentit (446)

Vierailija
301/446 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ei auta itse kosia, kun olen jo asian ilmaissut. Koko ajan hänellä ollut sellaista,että pian mennään muttei ole menty. Ap

Meneekö sitten lastenvalvojalle mielummin vauvan syntymän jälkeen selvittämään isyyttään ja mm. sitä kysytään, onko seksiä harrastettu tuona ja tuona ajankohtana.

Vierailija
302/446 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei auta itse kosia, kun olen jo asian ilmaissut. Koko ajan hänellä ollut sellaista,että pian mennään muttei ole menty. Ap

Meneekö sitten lastenvalvojalle mielummin vauvan syntymän jälkeen selvittämään isyyttään ja mm. sitä kysytään, onko seksiä harrastettu tuona ja tuona ajankohtana.

Ei nykyään enää tartte avoliitossa tuota tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/446 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eronnut kirjoitti:

Minullakin tuleva tilanne olisi kuin viestissä nr 192;

Eksäni sukunimi tulevalla lapsella.

Tyttönimeeni vaihtaminen tai muut suvun sukunimet eivät ole vaihtoehto, joten vaikka v 2021 jonkun mielestä naimisiinmeno on old school, niin täytyy ymmärtää, että tilanteita on erilaisia ja tarpeita naimisiinmenolle voi olla myös nykypäivänä.

Onko siis lapsen isälle ok, että hänen lapsensa on sinun ex-miehen nimellä? Minusta tuntuu todella hurjalta.

Juu, ei kuulemma haittaa yhtään. Vähän kyllä sitä itsekin ihmettelin, mutta kukin tyylillään.

Ei ollut minun vastaus tämä. Ja kyllä kuulemma haittaa, joten kosintaa odotellessa.

Vierailija
304/446 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies pelaa varman päälle jos vauva on musta.

😂

Eihän aloituksessa sanottu, voi olla että tämä naimisiin haluamaton mieskin on musta.

Vierailija
305/446 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies pelaa varman päälle jos vauva on musta.

😂

Eihän aloituksessa sanottu, voi olla että tämä naimisiin haluamaton mieskin on musta.

Ei ne taloja osta ellei naisen siivellä.  Vetkuttelee että pääsisi irti koko sumpusta. Puhuu yhtä tekee toista.

Vierailija
306/446 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän maailmaan ei kyl lapsia kannata tehdä.ja jos myn tyttöystävä pamahtais paksuks niin se ois ovesta ulos ja heti.mun elämää ei lapset pilaa.

Vierailija
307/446 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikosta, että mies katosi.

Varaa aapee se maistraatti, pidätte sitten halutessanne joskus myöhemmin juhlat.

Vierailija
308/446 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko itse lasta ja tuntuuko tämä tilanne hyvältä siihen? Ottaen huomioon että ette ole naimisissa. Jos ei tunnu hyvältä niin keskeytä raskaus tai ala yksinhuoltajaksi, mutta toiselta vaikea vaatia mitään. Kosinta ehkä tulee joskus tai sitten ei koskaan

Jos teillä on erilainen arvomaailma niin sitten erotkaa.

Vierailija
309/446 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä päättyi iloisesti, nyt on hääpäivä sovittu. Vähän painostusta vaati, mutta.. mies on jääräpäinen, ei menisi pakottamalla eli kai itsekin haluaa. Ap

Onnea, sait miehen painostettua avioliittoon! Auvoisaa tulevaisuutta.

Vierailija
310/446 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh.. kysy mieheltä haluaako mennä naimisiin vai ei. Jos ei, niin se siitä. Jos joo, niin mietitte miten. Ei oo päätös minkä voisit vaan ite tehdä, ja tuskin kuitenkaan haluisit että toinenkaan vastentahtoisesti naimisiin menisi. Nimiasiat varmaankin saatte kyllä sujumaan, voihan lapsi olla miehenkin nimellä jos et omasta tykkää. Tai vaihdat oman nimesi ennen lapsen syntymää joksikin muuksi. Naimisiin saa haluta myös 2021, mutta eiköhän se ole pariskunnan osapuolien yhteinen päätös ja olisi todella huonolla tolalla parisuhde ihan alkuunsa jos se olisi vaan toisen sanelema juttu. Myöskin joku kiristys/manipulointi juttu on kyl super turn off. Keskustelulla selviää mitä kumpainenkin haluaa ja sitten keskustellen etsitään se yhteinen kompromissi . Jos tämä ei onnistu, niin kandeeko edes miettiä mitään avioliittoa kun yhteistaival tuskin mikään kauheen iso success.. 

Kiristyksestä ja manipuloinnista puhuminen on vastenmielistä. Itsehän mies seurustelee ja n*ssii naista vuosikausia, jonka tahdon kyllä tietää. Kosiminen on miehen tehtävä, ei naisen. Moni väittää vastaan ja alapeukuttaa, koska on joutunut itse kosimaan laiskamatomiestään.

Lapselle tietty sinun sukunimesi, ap. Jos siis pidät lapsen.

Vastenmielistä tuollainen 50-luvun roolijako. Kosiminen on yhtä paljon miehen tehtävä kuin lasten hoito on naisen.

Vierailija
311/446 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh.. kysy mieheltä haluaako mennä naimisiin vai ei. Jos ei, niin se siitä. Jos joo, niin mietitte miten. Ei oo päätös minkä voisit vaan ite tehdä, ja tuskin kuitenkaan haluisit että toinenkaan vastentahtoisesti naimisiin menisi. Nimiasiat varmaankin saatte kyllä sujumaan, voihan lapsi olla miehenkin nimellä jos et omasta tykkää. Tai vaihdat oman nimesi ennen lapsen syntymää joksikin muuksi. Naimisiin saa haluta myös 2021, mutta eiköhän se ole pariskunnan osapuolien yhteinen päätös ja olisi todella huonolla tolalla parisuhde ihan alkuunsa jos se olisi vaan toisen sanelema juttu. Myöskin joku kiristys/manipulointi juttu on kyl super turn off. Keskustelulla selviää mitä kumpainenkin haluaa ja sitten keskustellen etsitään se yhteinen kompromissi . Jos tämä ei onnistu, niin kandeeko edes miettiä mitään avioliittoa kun yhteistaival tuskin mikään kauheen iso success.. 

Kiristyksestä ja manipuloinnista puhuminen on vastenmielistä. Itsehän mies seurustelee ja n*ssii naista vuosikausia, jonka tahdon kyllä tietää. Kosiminen on miehen tehtävä, ei naisen. Moni väittää vastaan ja alapeukuttaa, koska on joutunut itse kosimaan laiskamatomiestään.

Vastenmielistä tuollainen 50-luvun roolijako. Kosiminen on yhtä paljon miehen tehtävä kuin lasten hoito on naisen.

Sinä sen sanoit.

Summa summarum

imetys onnistuu edelleen luontevammin naiselta kuin mieheltä, joten mitä voimme tästä päätellä?

Vierailija
312/446 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitsi kun myöhästyin! Olisin sanonut, että jätä se sika. Mutta tässä tapauksessa sanon, että onneksi olkoon!

Vierailija
313/446 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosiminen kuuluu miehelle. Piste.

Vierailija
314/446 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakset avataan vasta papin aamenen jälkeen.

Vierailija
315/446 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen eduksi ainakin on, että koko perintö siirtyy suoraan lapselle ilman verottavia välikäsiä, kun vanhemmat eivät ole avioliitossa.

Vierailija
316/446 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen ei halua lapsia ennen avioliittoa niin silloin hänen ei kannata avata jalkoja ja päästä miestä päälleen ennen kuin hääyönä ja silloinkin niin kannattaa tehdä vain miehelleen.

Vierailija
317/446 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aiotko olla eri niminen lapsesi kanssa? Minä en."

No mi h e l v e t t i ä nyt taas?! Koittakaa takoa jo kaaliinne, ettei nimi ole mitenkään riippuvainen naimisissa olosta. Nimilaki puoltaa äidin sukunimeä, jos vanhemmilla on eri nimet. Jos lapsella on sisarus, niin silloin sen sisaruksen nimeä, vaikka se ei olisi kummankaan vanhemman nimi.

2022!

Vierailija
318/446 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläisillä nyt on ihan turha uhkailla 😆

Voi ei ja hui!!? Ne kysyy seksistä, kamalaa!

Ehkä ihan normaali keskustelu olis parempi. Sanoa, että se on itselle arvokysymys. Jos aikoo saada yhteisen lapsen olisi suotavaa, että vanhemmat ovat kykeneviä sitoutumaan parisuhteeseen. Jos toinen ei sen vertaa arvosta sua ja sun toiveita, on teillä perustavanlaatuinen arvoristiriita eikä lasta ainakaan kannata tehdä, ero mieluiten.

Vierailija
319/446 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä sen sanoit.

Summa summarum

imetys onnistuu edelleen luontevammin naiselta kuin mieheltä, joten mitä voimme tästä päätellä?

En ole se jolle vastasit, mutta lastenhoito ei ole yhtä kuin imetys. Lapsi selviää myös ilman imetystä. Kaikenlaista muuta hoitoa se kyllä tarvitsee.

Vierailija
320/446 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläisillä nyt on ihan turha uhkailla 😆

Voi ei ja hui!!? Ne kysyy seksistä, kamalaa!

Ehkä ihan normaali keskustelu olis parempi. Sanoa, että se on itselle arvokysymys. Jos aikoo saada yhteisen lapsen olisi suotavaa, että vanhemmat ovat kykeneviä sitoutumaan parisuhteeseen. Jos toinen ei sen vertaa arvosta sua ja sun toiveita, on teillä perustavanlaatuinen arvoristiriita eikä lasta ainakaan kannata tehdä, ero mieluiten.

Eikö parisuhteeseen voi sitoutua ilman avioliittoa?

Täytyykö juuri sen avioliittoon haluamattoman joustaa ja arvostaa toisen toiveita suosimalla vihille? Miksei toisinpäin?