Sivut

Kommentit (106)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Australiaan en lähde sitten ikinä.
Entäs Japanissa? Onko sielläkin paljon hämiksiä?

Joo kertokaa Japanista jos tiedätte, en uskalla googlettaa kun pärähtää heti verkkokalvolle sellaiset kuvat että terve...

Japanissa on kyllä isoja hämähäkkejä, sellaisia pitkäkoipia jotka tekevät isoja verkkoja. Mutta itse en ainakaan ole törmännyt niihin missään epämiellyttävässä paikassa. Pusikossa ei kannata kävellä.

Mutta jos iso hämis aiheuttaa paniikkikohtauksen niin en suosittele Japania :D

Ai niin piti sanoa, että näin mm. omakotitalon, jonka ulko-ovessa oli edessä oven kokoinen seitti ja keskellä monta isoa hämistä :D Vähän kauempana talossa oli sivuovi jota asukkaat ilmeisesti käyttivät :'D

• ylös 20
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Alkoi houkuttamaan katsoa hämähäkki elokuvia.
Tiedättekö mitään mahdollisimman iljettävää hämähäkki elokuvaa?

Vierailija

Siis Balin hämähäkit on just ihan hirveitä, siellä on myös sellaisia paksumpia joilla on sellainen "jäntevä" ruumis ja kipittävät tuhatta ja sataa. Meillä oli sellainen ulkokylppärin wc-pöntössä. Muutenkin siellä on kaikkia elukoita ihan törkeästi, jatkuvasti saa olla varpaillaan. Käärmeitäkin olen nähnyt. Onko muita kohtalotovereita, jotka rakastavat Balia, mutta ne elukat hirvittää?

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Australiaan en lähde sitten ikinä.
Entäs Japanissa? Onko sielläkin paljon hämiksiä?

Joo kertokaa Japanista jos tiedätte, en uskalla googlettaa kun pärähtää heti verkkokalvolle sellaiset kuvat että terve...

Japanissa on kyllä isoja hämähäkkejä, sellaisia pitkäkoipia jotka tekevät isoja verkkoja. Mutta itse en ainakaan ole törmännyt niihin missään epämiellyttävässä paikassa. Pusikossa ei kannata kävellä.

Mutta jos iso hämis aiheuttaa paniikkikohtauksen niin en suosittele Japania :D

Ai niin piti sanoa, että näin mm. omakotitalon, jonka ulko-ovessa oli edessä oven kokoinen seitti ja keskellä monta isoa hämistä :D Vähän kauempana talossa oli sivuovi jota asukkaat ilmeisesti käyttivät :'D

Hei hyi helv!!! Mua karmii hämähäkeissä eniten tuo, miten ne "tunkeutuvat" omalle alueelle ja ovat sellaisia hallitsemattomia. 8 yhtä aikaa sekopäisesti salamannopeasti liikkuvaa jalkaa on vaan liikaa. Ja vielä 8 silmää! "

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Australian lempinimi joissain meemeissä ei turhaan ole "Nope-land" :D Ja näitä meemejä ei tosiaan kannata googlettaa, jos ei halua nähdä kuvia niistä hämähäkeistä. Mieleeni ovat erityisesti syöpyneet muistot uutisista joissa tuhansia hämähäkkejä roikkui puhelinlangoista alas ja se kun joku chihuahuaa isompi aggressiivinen jahtihämähäkki piti pariskuntaa vankina kotonaan linnoittautumalla ulko-ovelle. Googlatkoon ken haluaa...

Se on jännä miten yhden maan fauna (todennäköisesti myös flora) on päättäväisesti keskittynyt tuhoamaan ihmisen 😄.

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sillä koolla niin väliä, mutta Espanjassa minua puri pieni hämähäkki sääreen kahteen kohtaan. sairaalareissu tuli ja vielä vuosien jälkeenkin on pohkeessa muuta ihoa tummempi alue, meni kai jonkinlaiseen nekroosiin. Myös miehelle jäi pysyvä arpi hämähäkin puraistua poskeen, vaikka antibioottikuurin hänkin sai.

Eikö jotain tuollaisia ole Helsingissä jossain museoissa tms?

On! Luonnontieteellisessä museossa on asunut 70-luvulta saakka ruskohämähäkkikanta. Näiden purema voi aiheuttaa kudosvaurioita ja pahimmillaan kuolion, mutta otukset ovat äärettömän arkoja. Ei siis haittaa tai vaaraa asiakkaille tai henkilökunnalle.

Tässä yksi juttu. HUOM SISÄLTÄÄ KUVIA:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/11/02/luonnontieteellisen-museon-myrk...

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ihan suomessa, oli tosi iso ja väärinpäin, meinasin lähteä pakoon.

Hyi v*ttu!

Vierailija

Karmein kokemus oli 60-luvulla. Olin kylässä kavereiden luona maalaistalossa. Riihen vintin ylisiltä hypittiin alas heinäkasaan. Olin odottamassa vuoroani hypätä, kun käsivarteen sattui. Vilkaisin ja siinä oli iso hämähäkki. Keltaruskea vartalo ja huusin niin paljon! Huiskaisin sen pois ja käsi turposi jälkeen päin. En vieläkään tiedä, mikä se oli.

• ylös 24
  • alas 0
Vierailija

Itävallassa :D Vaikkei se edes ole hirveän kaukana, niin ilmeisesti siellä on kuitenkin niin paljon lämpimpää että kaikki ötökät ja hyönteiset oli moninkertaisia kooltaan verrattuna Suomeen. En tiedä mikä hämppy oli kyseessä mutta se oli musta, sisätiloissa ja sillä oli pitkät paksut jalat. Aloin arvostamaan sitä että Suomessa sisätiloissa tulee vastaan vain jotain laihoja lukkeja

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Thaimaassa olen nähnyt isoimmat, mutta olivat myös jollain tapaan kauniita. Oli näitä nephila-suvun hämppyjä. Tekivät kultaisia todella isoja verkkoja. Briteissä olen nähnyt sitten jotain niin hirveitä otuksia! Ei millään tavalla kauniita. Hyi hitto.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Kun asiaa mietin, niin melko harvoin on tullut ulkomailla hämähäkkejä nähtyä vaikka matkustellut olenkin ja eksoottisissakin maissa. Norjassa kaverin kellarissa oli melko iso ja ruma (anteeksi) hämähäkki joka ei päästänyt mua vessaan. :(

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Thaimaassa olen nähnyt isoimmat, mutta olivat myös jollain tapaan kauniita. Oli näitä nephila-suvun hämppyjä. Tekivät kultaisia todella isoja verkkoja. Briteissä olen nähnyt sitten jotain niin hirveitä otuksia! Ei millään tavalla kauniita. Hyi hitto.

Nuo nephila-suvun hämähäkit on kuin koruja. Ihan jäätävän suuria ja pelottavia, mutta kauniita. Kauniita ovat myös ne verkot.

Löytyy googlettamalla Golden silk orb-weavers, jos joku kiinnostui tarkemmin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No Australiassa tietenkin :D. Kerran katselin inhon vallassa kun sand cricket ja red back spider ottivat matsia olohuoneen lattialla... Red back yllättäen voitti. Myös niitä leipälautasen kokoisia ruskeita karvajalkoja oli joskus seinällä. Hyi ssssaaaaaa....

Mutta sielläpäin sattuu ja tapahtuu. Pihalla oli joskus tappava käärme, vessassa asui gekkoja, keittiöön tunki rottia vaikka kaikki lävet oli kiinni, pihapuu iltaisin mustanaan lepakkoja (päivällä undulaatteja), opossumit huuteli öisin ja tonki roskikset, torakat oli valtavia ja lensivät päälle, heinäsirkka saattoi helposti olla 15-senttinen, kookaburra oli hyvä herätyskello viideltä aamulla... Hämähäkit oli vain piste iin päällä 😅.

Koko maa on yks iso luonnon nälkäpeli. Melkein kaikki siellä on myrkyllistä, ihan helvetin kiukkusta, parhaassa tapauksessa molempia tai muutenvaan vittumaista ihan kasveista lähtien. Paitsi koalat, ne istuu puissa ihan pilvessä ja saattavat lähinnä vahingossa paskantaa ohikulkijan niskaan. 

• ylös 34
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vähän aloin kammoksua järvessä uimista, kun mökillä näin valtavan vesihämähäkin. On niitä isoja hämähäkkejä Suomen luonnossakin.

Jos oli isorantahämähäkki? Googlatkaa! Itse nähnyt myös sellaisen ja menee kepeästi veden pinnalla. Monta kertaa isompi kuin aiemmin koskaan näkemäni hämähäkit Suomessa. Arvelisin, että voi purra kipeästi ahdistettuna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt ulkomailla. Asuttiin 40-luvulla rakennetussa ok-talossa ja siellä alakerrassa oli iso huonehämähäkkipopulaatio. Sauna ja suihku oli myös alakerrassa ja melkein sinne ei uskaltanut selvin päin mennä. Suurin näkemäni oli kinttuineen noin kahden euron kolikon kokoinen.

Se talo oli ihana 3-kerroksinen "muumitalo", mutta hämppyjen takia ei ole ikävä. Syksyllä joskus jouduin hyppäämään pöydälle, kun hirvitti niin. Tätä häpeän ja mulle nauretaan sitä vielä joskus edelleen. Ne ei kyllä olleet hämähäkkejä vaan niitä pitkäkoipisia lukkeja.

Toin siis syksyllä kuistin kaiteella tuulettumassa olleet matot sisälle ja sieltä niitä koipeliineja hyökkäsi PALJON.

Siis vielä pieni isorantahämähäkkiin verrattuna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Australiassa tietenkin :D. Kerran katselin inhon vallassa kun sand cricket ja red back spider ottivat matsia olohuoneen lattialla... Red back yllättäen voitti. Myös niitä leipälautasen kokoisia ruskeita karvajalkoja oli joskus seinällä. Hyi ssssaaaaaa....

Mutta sielläpäin sattuu ja tapahtuu. Pihalla oli joskus tappava käärme, vessassa asui gekkoja, keittiöön tunki rottia vaikka kaikki lävet oli kiinni, pihapuu iltaisin mustanaan lepakkoja (päivällä undulaatteja), opossumit huuteli öisin ja tonki roskikset, torakat oli valtavia ja lensivät päälle, heinäsirkka saattoi helposti olla 15-senttinen, kookaburra oli hyvä herätyskello viideltä aamulla... Hämähäkit oli vain piste iin päällä 😅.

Koko maa on yks iso luonnon nälkäpeli. Melkein kaikki siellä on myrkyllistä, ihan helvetin kiukkusta, parhaassa tapauksessa molempia tai muutenvaan vittumaista ihan kasveista lähtien. Paitsi koalat, ne istuu puissa ihan pilvessä ja saattavat lähinnä vahingossa paskantaa ohikulkijan niskaan. 

Koalat nukkuvat 75% ajastaan, loput syövät tai panevat. Heittävät sitten henkensä herpekseen. Mikä elämä.

Australialla on tällaisia keljuja sentin läpimittaisia kuutiomeduusojakin. Tappavia, tietenkin. https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuutiomeduusat

Taannoin tavattiin pohjoisessa aussi-hollantilaispari. Keskusteltiin kattoteltoista, Australiassa ei ole järkevää laittaa telttaa maahan, se on auton katolla...syystä.

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Balin ja Thaikkulan hämppikset tosiaan yllättävän ok, vaikka niitäkin säikyn ja välttelen. Kuitenkin sellaisia ohuita ja siroja, omissa oloissaan ja sulautuvat ympäristöön. Niin kuin joku sanoi, omalla tavallaan kauniita.

Järkyttävin minkä olen itse nähnyt oli jossain opiskelijabileissä jonkun tutun tutun terrariossa oleva karvainen läski tarantella. Meinasin saada sydärin kun se nousi takajaloilleen ja heilutteli etujalkojaan ja louskutteli pihtejään, kuin hirviö. En ymmärrä, miten joku voi hankkia tuollaisen kotiinsa.

• ylös 19
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.