Missä maassa olet nähnyt karmeimman hämähäkin?
Ja millainen se oli? Olen toipuva araknofoobikko, joka on päättänyt karaista itsensä tästä fobiasta, jotta se ei rajoita elämää ja tulevaisuuden matkailuhaaveita. Nyt vuorossa mielikuvaharjoittelua pahimmista skenaarioista, antakaa tulla kauhutarinoita!
Kommentit (124)
Ihan omassa kodissani mattohämähäkki, joskus - 90 luvulla. Linkki kuvaan alla.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suppiloh%C3%A4m%C3%A4h%C3%A4kit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun inhottavin hämähäkkikohtaamiseni tapahtui Irlannissa asuessani. Päästäkseni erään joen yli piti tietenkin kävellä siltaa pitkin ja jo n. 100 metrin päästä näin, kuinka sillalla olevassa lyhtypylväässä heilui pitkän seitin varassa noin kämmenen kokoinen pitkäjalkainen musta hämähäkki tuulessa ihan joka suuntaan ja koko tien leveydellä. Silmissäni vilisi jo tilanne kuinka yritän hiippailla ohi ja yhtäkkiä hämis lävähtää kasvoilleni tai laskeutuu hiuksiini. Hetken siinä sitten kauhuissani tuijotin elukkaa ja suunnittelin siirtoani, sillä yli oli päästävä. Lopulta tuuli heilautti hämäkäkin vauhdilla aivan toiselle puolelle autotietä ja minä syöksyin juosten katulampun ali ja toivoin ettei se ehdi palata lennoltaan ennen, kuin olen päässyt ohi. Käännyin vielä katsomaan taakseni ja siellä hämis edelleen tyytyväisenä heilui tuulessa. Pikkuisen nolotti jälkikäteen sillä eihän ne hämähäkit sielläkään vaarallisia ole, mutta eipä se fobia sillä tiedolla häviä.
Huh :o Samanlaista kauhua oli koettavissa Päijänteellä luontopolulla aurinkoisena loppukesän päivänä. Polku oli ansoitettu pitkin poikin isoilla seiteillä, joissa väijyi ja huojui 2 euron kolikon kokoisia monstereita. Isoimmat seitit oli valehtelematta VAAKASUORAAN yli parimetrisiä ja Luojalle kiitos siitä, etten ehkä nähnyt noiden kaikista suurimpien asukkeja DDD: Kyllä hävetti juosta pitkin poikin kädet viuhtoen pitkin metsiä kun koukkailin pahimpien paikkojen ohitse. Onneksi ei ollut hirveästi ihmisiä näkemässä :(
Tuollaista se minunkin luonnossa ulkoilu on ihan täällä kotosuomessa :D
- se Irlannissa säntäilijä
Siksi luontoilut ja eräilyt vain pohjoisessa Lapissa, jossa ei ole puita eikä niissä vaanivia hämähäkkejä :D
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu u
Ihan Suomessa. Entisen duunipaikan -kehitysvammaisten asumisyksikkö- lattioilla juoksenteli öisin varastohämähäkkejä. Hieman kuumottavaa oli joskus yksin valvoessa..