Missä maassa olet nähnyt karmeimman hämähäkin?
Ja millainen se oli? Olen toipuva araknofoobikko, joka on päättänyt karaista itsensä tästä fobiasta, jotta se ei rajoita elämää ja tulevaisuuden matkailuhaaveita. Nyt vuorossa mielikuvaharjoittelua pahimmista skenaarioista, antakaa tulla kauhutarinoita!
Kommentit (124)
Balilla hämähäkit oli tosi isoja. Mutta kumma kyllä, ne ei mielestäni silti olleet niin pelottavia ja häijyn näköisiä kuin jotkut tyypilliset isot hämikset. Niillä oli pieni karvaton keskiruumis ja pitkät ohuet jalat, oleilivat omissa oloissaan puissa. Tai no riippuu varmaan mitä pitää karmeana, itse miellän karmeiksi jotkut karvaiset lintuhämähäkit ja tarantellat yms :D
Prahassa... Ei niinkään se hämähäkkien koko (vähän Suomen "isoja" isompia) vaan se MÄÄRÄ!!! Illan pimetessä koko joen ranta oli niitä ihan mustanaan. Lamput, kaiteet, talojen seinät. Mihin tahansa katsoit niin näit niitä vilistämässä hirveät määrät. Hotelli oli tietenkin valittu juuri joen rannalta, öisin änkesivät sisälle 🤮🤮🤮 En tiedä mistä ihmeestä tuossa oli kysymys, en ollut missään nimessä osannut varautua tuollaiseen eurooppalaisella kaupunkilomalla. Noh, varoituksen sana kaikille foobikoille, älkää menkö Prahaan tai jos menette niin älkää missään nimessä pimeän aikaan lähellekään sitä hemmetin jokea. Kuin kauhuleffasta.
Tansaniassa, Zanzibarilla. Iso kaveri. Tuli vieläpä päin, mutta sain säikytettyä sen pois.
ihan suomessa, oli tosi iso ja väärinpäin, meinasin lähteä pakoon.
Laittakaa lisää, näitä on "hauskaa" lukea, tai siis hirveää mutta jollain tavalla kutkuttavaa :D
Tällainen oli aamukahvikupissani, johon olin juuri tarttumassa, se oli suuri, peitti kolmanneksen kahvikupin ulkosivusta.
https://www.scorpions.co.za/sac-spider/
Ap googlaa goljatlintuhämis.. Läpimitaltaan ruokalautasen kokonen :D
Vierailija kirjoitti:
Tällainen oli aamukahvikupissani, johon olin juuri tarttumassa, se oli suuri, peitti kolmanneksen kahvikupin ulkosivusta.
https://www.scorpions.co.za/sac-spider/
Ei sittenkään, nämä ovat liian pieniä. Mutta aika samannäköinen.
Australiassa asuin vuoden, upea maa, mutta voi h*lvetti niitä elukoita.... Noh, siellä ehkä oppi pelkäämään aiheesta, koska useat hämähäkit ja käärmeet olivat myrkyllisiä, jotkut jopa tappavia. Ei sillä, että pienen lapsen kokoinen myrkytön huntsmankaan olisi ollut mikään miellyttävä juttu. Paikalliset pitivät niitä kotihämiksinään ja jopa lemmikeinään, kun "niin ihanasti syövät kaikki pienimmät öttiäiset". Juu, olivat sen kokoisia, että olisivat voineet saman tien syödä koiran. Kaikkea sitä luoja luo....
Ei pliis kuvia eikä varsinkaan mitään videolinkkejä tähän ketjuun!
Nepalissa. Halkaisija yli 10 cm.
Ausseissa tietty.. :DD
Olin au pairina, ja eräänä upeana aamuna bongasin keittiön seinästä arviolta (TODELLAKIN arviolta, en astunut lähemmäs kuin oli aivan pakko) 10cm halkaisijaltaan pitkän, ruskean, läskijalkaisen hämähäkin. Tästä hoitamalleni lapselle kertoessa hän totesi tyynesti "ohhh yeah that. Sen äiti on täällä jossain, toi on vauvahämähäkki"
Asuttiin vuokralla, ja siellä oli tapana, että 3kk välein tarkastaja käy tsekkaamassa vuokra-asuntojen kunnon. En ollut itse paikalla, mutta tarkastajan tehdessä kierrosta oli hämis hypännyt tarkastajan niskaan keittiön seinältä. Koko perhe, tarkastaja (2-metrinen iso mies) mukaan lukien juoksivat kiljuen ja kädet heiluen pihalle talosta :''DD Olisin itse tehnyt ihan samoin, mutta nauroin kippurassa perheen kertoessa tapauksesta. Näin päättyi vauvan tarina, äitiin en törmännyt onneksi koskaan..
En halua edes ajatella niitä suurimpia lautasen kokoisia. Ne vielä hyppää saaliin kimppuun. Mulla on lievä inho hämiksiä kohtaan. Kuitenkin olen jo vuosia korkeintaan kantanut niitä lehdillä ulos. Hämis on yleensä hyvis koska hoitelee niin paljon ötököitä.
Oon mä siitä saanut jotain kun olen mukas niin rohkea ja kiltti. Pitäähän sitä naisen silmissä olla rohkeaa miestä kun vastassa on niinkin peloittavaa kuin pikkuinen hämähäkki.
Vierailija kirjoitti:
Ausseissa tietty.. :DD
Olin au pairina, ja eräänä upeana aamuna bongasin keittiön seinästä arviolta (TODELLAKIN arviolta, en astunut lähemmäs kuin oli aivan pakko) 10cm halkaisijaltaan pitkän, ruskean, läskijalkaisen hämähäkin. Tästä hoitamalleni lapselle kertoessa hän totesi tyynesti "ohhh yeah that. Sen äiti on täällä jossain, toi on vauvahämähäkki"
Asuttiin vuokralla, ja siellä oli tapana, että 3kk välein tarkastaja käy tsekkaamassa vuokra-asuntojen kunnon. En ollut itse paikalla, mutta tarkastajan tehdessä kierrosta oli hämis hypännyt tarkastajan niskaan keittiön seinältä. Koko perhe, tarkastaja (2-metrinen iso mies) mukaan lukien juoksivat kiljuen ja kädet heiluen pihalle talosta :''DD Olisin itse tehnyt ihan samoin, mutta nauroin kippurassa perheen kertoessa tapauksesta. Näin päättyi vauvan tarina, äitiin en törmännyt onneksi koskaan..
Hah, apua :D Olin kans nuorempana reissaamassa Ausseissa ja tuo hämähäkkihomma siellä kyllä jotain aivan legendaarista. Nuo sentään säikkyivät hämistä. Kuten joku tuolla aiemmin kirjoitti, joillakin paikallisilla oli tapana paapoa "pikku-huntsyjä" kotonaan. Tapailin siellä yhtä poikaa ja kerran menimme hänen vanhemmilleen grillijuhliin. Kesken kaiken huomasin olkkarin seinässä ihan jäätävän kokoisen hämähäkin. Spontaani reaktioni oli huuto. Vanhemmat vain olivat, että "älä turhaan säiky, tuo on meidän Margaret, ei se mitään tee". Voi luoja!!! Silloin ihan vakavissani mietin lentojen tilaamista kotiin tuolta hullujenhuoneelta. En ymmärrä, miten jotkut voivat pitää kotonaan jotain noin hirveän näköistä. Joo ei ole myrkyllinen ja varmaan ihan "hyödyllinen" kun syö muut elukat ja hyönteiset, mutta silti 😭
En ole muualla nähnyt hämähäkkejä, kuin vain Suomessa. Jossain eläin-näyttelyssä oon niitä tarantelloja sun muita isokokoisia hämähäkkejä nähnyt.
Otsikosta tuli mieleen elokuvat:
Kahdeksan jalkaiset kummajaiset
Spiders 3D
Mulla on varsinainen kauhutarina, jossa varmaan ihmeteltävää jos jonkinmoiselle fobialle...
Oltiin Thaimaassa Koh Lantalla ja saatiin hyvä idea lähteä seikkailemaan johonkin luolaan, koska se oli paikallinen nähtävyys. Se oli ihan hirveää ja toivon että olisin jättänyt sen tekemättä. Luolassa oli pilkkopimeää ja oltiin otsalamppujen kanssa, ne paljastivat seinillä kuhisevat isot häijyn näköiset hämähäkit yms. muut hirvitykset, lepakkojakin siellä roikkui luolan katossa ihan mustanaan, melko aavemaisen näköistä. Pahinta oli ahtaat käytävät ja onkalot, joiden välistä piti pujahtaa tietäen mitä seinillä vilistää🤮🤮 Hyi, vieläkin nousee syke.
En ole muualla käynyt katselemassa, mulle riittää ihan nämä kotoisat juoksuhämikset tms.