Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveys romahtaa karanteenissa, mutta lääkäriin ei pääse

Vierailija
10.06.2021 |

Olen nyt siis jo 18. päivää karanteenissa (perhealtistuminen) ja jäljellä on vielä ainakin 13vrk jos kukaan muu ei enää sairastu. Tosin vaikka sairastuisikin, niin minulla tuskin on mahdollisuutta viedä testeihin oman terveydentilani takia.
Itse en ole saanut tartuntaa, mutta kärsin kroonisesta kivusta ja käytän sen hoitoon lääkärin määräyksellä Subutexia.
Minun oli tarkoitus tavata lääkäri reseptin uusimista varten, mutta se peruuntui karanteenin takia ja nyt lääkkeet ovat olleet viikon ajan loppu.
Kärsin todella kovista kivuista, lääkettä ei saa lisää ennen kuin karanteeni loppuu ja oikeasti en pysty edes huolehtimaan lapsistani tai tekemään heille ruokaa. Jokainen tunti on pelkkää selviytymistä.
Mitä h*lvettiä oikein teen?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä omakantaan uusimispyyntö. Uusivat yleensä suht nopeasti.

Vierailija
22/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa, että karanteenissa ei todellakaan lähdetään mihinkään lääkäriin vaikka olisi negatiivinen tulos. Jos perheenjäsenillä on korona niin se voi tarttua koska vaan vaikkei olisi edellisellä näytteenottohetkellä vielä näkynyt. Siitä on ihan tiukka tartuntautilain mukainen määräys olemassa.

Minä myös ottaisin yhteyttä potilasasiamieheen tuossa tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on liioittelun makua tässä. Ihan "terveys romahtaa" pelkän kivun takia, vaikka ilmeisesti mitään sairautta tai vammaa ei kuitenkaan ole? Ei se kipu vahingoita sinua mitenkään, olet nyt vain normaalisti ja huolehdit lapsistasi kuten kuuluu.

Karanteenin jälkeen saat taas lääkettä, eli ei tarvitse kauaa jaksaa.

Vierailija
24/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko pieni vinkki sinulle, ettei subutexiä tipu enään.

Lääkäri on siinä tapauksessa velvollinen etsimään jonkun muun lääkkeen avuksi, on ammattietiikan vastaista jättää potilas kokonaan ilman apua.

Itse tiedän että tuo on koukuttava lääke ja sitä käytetään viihdetarkoituksessa paljon ja katukauppa kukoistaa, mutta lääkäri on sen alunperinkin varmasti tarpeeseen määrännyt, ei noita myönnetä helpolla.

Vierailija
25/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten karanteeni voi olla noin pitkä? Eikö sitä voi lyhentää negatiivisella tuloksella? Vapaudenriisto tuollainen karanteeni!

Vierailija
26/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeassa, että karanteenissa ei todellakaan lähdetään mihinkään lääkäriin vaikka olisi negatiivinen tulos. Jos perheenjäsenillä on korona niin se voi tarttua koska vaan vaikkei olisi edellisellä näytteenottohetkellä vielä näkynyt. Siitä on ihan tiukka tartuntautilain mukainen määräys olemassa.

Minä myös ottaisin yhteyttä potilasasiamieheen tuossa tapauksessa.

Minä ottaisin yhteyttä vieroitushoutoon ja sitten päihdejoitoon, jos olisin opiaattikoukussa.

Vierailija
27/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän on liioittelun makua tässä. Ihan "terveys romahtaa" pelkän kivun takia, vaikka ilmeisesti mitään sairautta tai vammaa ei kuitenkaan ole? Ei se kipu vahingoita sinua mitenkään, olet nyt vain normaalisti ja huolehdit lapsistasi kuten kuuluu.

Miten ihmeessä hoidat lapsiasi, jos olet niin kivulias että et pysty liikkumaan?

En ole ap, mutta inhottaa tuommoinen vähättely. Sulla ei ilmeisesti ole ollut ikinä vaikeita kipuja jotka estää normaalielämän.

Vierailija
28/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko pieni vinkki sinulle, ettei subutexiä tipu enään.

Lääkäri on siinä tapauksessa velvollinen etsimään jonkun muun lääkkeen avuksi, on ammattietiikan vastaista jättää potilas kokonaan ilman apua.

Itse tiedän että tuo on koukuttava lääke ja sitä käytetään viihdetarkoituksessa paljon ja katukauppa kukoistaa, mutta lääkäri on sen alunperinkin varmasti tarpeeseen määrännyt, ei noita myönnetä helpolla.

Viihdekäyttöä juurikin narkkareilla.

Vierailija
29/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmä ja empatiakyvytön olet. Iskisipä sulle joku kipua aiheuttava tauti ja tule sitten sanomaan että elät normaalisti😤

Vierailija
30/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä omakantaan uusimispyyntö. Uusivat yleensä suht nopeasti.

Ap sanoi, että lääkäri ei suostu uusimaan ilman vastaanottoaikaa, jota ei saa karanteeniin takia.

Vierailija
31/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta — koronan takia karanteenissa/eristyksissä olevien ihmisoikeudet eivät toteudu. Meilläkin oli kummaltakaan aikuiselta kysymättä kirjoitettu jokaisen (5-henkinen perhe) Omakantaan ”ruokahuolto järjestetty”, vaikka ei tosiaan ollut eikä asiaa meiltä kysytty. Minulle tuli rytmihäiriöitä eristyksen aikana ja avun saanti oli nihkeää, lääkäri ilkeä jne.

Eristys ei muutenkaan voinut täysin toteutua koska jätteet meidän oli silti käytävä viemässä taloyhtiön jätehuoneeseen. Jätteitä perheessämme syntyy kaksi Ikea-kassillista/vrk.

Vierailija
32/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän koronapotilaitakin hoidetaan suojautuneena.

Olisko mahdollista saada kipupiikki terveyskeskuksesta asiallisesti suojautuneena?

Vierailija
33/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä vähättelijöistä, ovat onnekkaita kun eivät tiedä mistä puhuvat. Kun omalla kohdallani kolmoishermosärky iskee, se on jotain niin lamauttavaa ja hirvittävää kidutusta, ettei sitä yksinkertaisesti kestä. Jos en saisi lääkkeitä, yrittäisin varmaan tavalla tai toisella riistää henkeni tai ainakin päästä tajuttomuuteen, että se hirveä tuska vain loppuisi. 

Vierailija
34/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmaan aiemmin kokeiltu muitakin lääkkeitä kun ei noin vahvoja lääkkeitä ensikäynnillä määrätä. Onko niitä jäänyt kaappiin josko niistä olisi edes jotain apua?

Vierailija
35/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä vähättelijöistä, ovat onnekkaita kun eivät tiedä mistä puhuvat. Kun omalla kohdallani kolmoishermosärky iskee, se on jotain niin lamauttavaa ja hirvittävää kidutusta, ettei sitä yksinkertaisesti kestä. Jos en saisi lääkkeitä, yrittäisin varmaan tavalla tai toisella riistää henkeni tai ainakin päästä tajuttomuuteen, että se hirveä tuska vain loppuisi. 

Ootko opiaattikoukussa?

Se koukku vasta tuskaa on.

Vierailija
36/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi et pääse lääkäriin jos olet käynyt testissä eikä sulla ole tartuntaa?

Terveysviranomaisten määräämä karanteeni.

Vierailija
37/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on provo. Mä sain käydä hammaslääkärissä syksyllä, vaikka olin koronaeristyksessä. - Tänne vaan, ei me sua pelätä, hihkaisi iloinen hoitaja. Luulin että ne hyppii seinälle siellä. No itse "tauti" oli lievempi kuin flunssat. Paikka tuli kuntoon ja ainoa vaiva parani heti.

Vierailija
38/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken järjen mukaan asia pitäisi olla jollain puhelin- tai videoyhteydellä hoidettavissa ainakin karanteenimääräyksen esittämällä/toimittamalla. Lienee potilaan luvalla se myös julkisen terveydenhuollon tietokannoista myös todennettavissa, jolloin on todistettavissa että asianlaita myös niin on oikeasti. Etenkin kun karanteenia on vielä sen verran pitkään, eikä esim paria päivää.

Ei ole terveydenhuoltojärjestelmänkään kannalta oikein, että joutuisit päivittäin hakemaan kipupiikin päivystyksestä, kun kivut ovat jo päällä.

Vierailija
39/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaskunto alkaa romahtaa ja rasvamassa lisääntyä jo parissa viikossa. Jos kipujen takia täytyy vielä olla petipotilaana eikä saa yhtään liikuntaa tai syötyäkään, niin varmasti romahtaa, kokeilepa itse.

Vierailija
40/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko opiaattikoukussa?

Se koukku vasta tuskaa on.

En ole, mutta en todellakaan usko, että sekään olisi kertakaikkisen yhtään mitään kolmoishermosäryn rinnalla. Edes avomurtuma ei ole yhtä kammottavaa (silloinkin pysyy sentään jossain määrin toimintakykyisenä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän