Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereen huonoimmat asuinalueet?

Vierailija
12.02.2015 |

Siinäpä se, listatkaa Treen paskimmat asuinalueet mielellään perustelujen kera. Sinne pitäisi muuttaa ja haluan tietää mitä kannattaa ehdottomasti välttää.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekala, Härmälä, Multisilta, Tesoma. Ei näihin.

Vierailija
2/82 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jakaa aina mielipiteet meissä tamperelaisissa. Mutta itse en muuttaisi Tesomalle, Nekalaan, Kalevaan tai Hervantaan. Tiedän että näissä viihdytään, mutta mulle nämä on ei ikinä paikkoja. Itse asun muuten Peltolammilla ja tätäkin monet vihaavat. Me emme taas halua muuttaa täältä koskaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härmälässäkin on hyviä alueita, esim. Härmälänranta... Mutta itsekin sanoisin just Tesoma ja Multisilta. Aika monissa asuinalueissa on hyvää aluetta ja sitten sellaista vähän huonompaa. Siis esim. just Härmälässä ja vaikka Järvensivulla, Pispalassa ja Pyynikilläkin.

Vierailija
4/82 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multisilta ja peltolampi on niin lähekkäin että en kumpaankaan muuttais. En myöskään Hervantaan, tesomalle tai kalkkuun. Uusi ghetto.

Vierailija
5/82 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesoma, Nekalan tietty puutalokortteli, Kaukajärven keskusta.

Vierailija
6/82 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan. Itsellä köyhänä opiskelijana ei juurikaan vaihtoehtoja. Asun Kalkussa. Pari kuumottavaa juoppoa on, mutta yleisesti ottaen missä vain saa olla rauhassa jos ei tee numeroa itsestään.

Vierailija
7/82 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:22"]Nekala, Härmälä, Multisilta, Tesoma. Ei näihin.
[/quote]

Ja osittain Hervanta. Multisillasta ei bussiin juuri normaalia porukkaa tule..

Vierailija
8/82 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesoma, Multisilta, Kalkun vanha puoli.

Vierailija
9/82 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesoma, Hervanta, pappila, kalkku

Vierailija
10/82 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Nekalassa ja on ihan kiva alue. Alueella huono maine muutamien kaupungin vuokratalojen vuoksi ja siellä oli aiemmin sellainen "parakkikylä", missä oli hieman levotonta. Ei ole enää. Nekala kävelymatkan päässä keskustasta n.3km, siirtolapuutarha, kivoja pieniä puutaloja ja oikein kotoisa paikka. Riippuu lähinnä siitä, mihin taloon muuttaa. Iidesjärven ympäristöä suunnitellaan uusiksi ja alueesta voi vielä tulla hyvin haluttu ja suosittu alue sijaintinsa takia. Nyt kannattaa siis ostaa sieltä halvalla kämppä ihan sijoitusmielessä! :D Omaa kokemusta myös Tahmela, Pispala, Pyynikki, Tammela, Kaleva, Järvensivu on kivoja ja lähellä keskustaa.

Härmälässä en ole asunut. Hyvät joukkoliikenneyhteydet keskustaan ja Pirkkalassakin päin hyvin palveluja. Härmälä on siistiytynyt ja alueelle rakennetaan paljon, toki sielläkin on joitakin vanhoja kaupungin vuokrataloja, mistä sitten ehkä tulee tuo rauhaton maine.

Peltolammin joku mainitsi, lähiöalue ja ihan kiva luonnonläheinen ja kohtuullisen rauhallinen paikka. Peltsussa olen asunutkin. Multisillassa olen jonkin verran käynyt ja vaikuttaa aika rauhattomalta, en viihtynyt.

Jos jonnekin en haluaisi muuttaa niin Tesoma-Rahola-Haukiluoma -alue vaikuttaa välillä rauhattomalta ja ei niin viihtyisältä. Sinne en itse halua muuttaa. Hervannasta joko pidetään tai sitä vihataan. Iso alue, paljon kerrostaloja vieri vieressä, kuitenkin kattavat palvelut ja luonto ja maastot lähellä. Sivummalla oikein kivoja taloja.

Olkahinen, Atala, Linnainmaa kivoja rauhallisia alueita, paljon lapsiperheitä. Kaukajärvi ja Annala hieman mulle vieraita alueita, halpoja asuntoja. Matkaa keskustaan tulee, jotenkin on jäänyt noista hieman rauhaton kuva?

Vierailija
11/82 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesoma ja Herwood, estottomasti. 

Vierailija
12/82 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Tampereella ei kauhean huonoja asuinalueita edes ole. Multisilta ja Tesoma varmaan ankeimmasta päästä. Mutta monessa muussa esim. Hervannassa on myös kivoja, rauhallisia pientaloalueita. Myös Nekalassa ja Viinikassa. Minusta ei ihan yksiselitteisesti voi puhua huonoista alueista - huonoista kortteleista ja katuosuuksista ehkä. Siellä missä on kaupungin vuokratalot on valitettavasti hyvin usein rauhattomin ja ankein katukuva. Myös keskustan tuntumasta löytyy ns. huonoja taloja, mutta sitten myös niitä hyviä.

Vierailija
13/82 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Itse sanoisin että Nekala, Tohloppi, Multisilta, Tesoma, Annala

Vierailija
14/82 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan talostakin missä asuu. Tuttu asuu multisillassa kerrostalossa eikä naapureista ole koskaan ollut mitään haittaa. Naapureina ei ole yhtäkään mustalaista eikä maahanmuuttajaa, kaikki on ihan kantasuomalaisia. Toivottavasti te automaattisesti jonkun paikan haukkujat ymmärrätte, että voi niitä rauhallisiakin taloja olla asuinpaikan huonomaineisuudesta huolimatta.

Itse Nekalassa pari vuotta sitten asuneena voisin todeta ihan samaa kuin Multisillastakin. Siellä on niitä huonojakin taloja. Itse asuin talossa, jossa oli vain äärimmäisen hankala keski-ikäinen nainen naapurina. Meidän talossa ei ollut juoppoja, mutta toki onhan niitäkin.

Kaukajärven keskustassa on aika paljon uusia asuntoja, joten uskoisin niissä olevan ihan kunnollisia asukkaita (vuokrat kun on mielestäni aika korkeat). Huonompaa pohjasakkaa voi sitten löytyä niistä 80-luvulla rakennetuista kaupungin halvoista vuokrakämpistä sieltä sininauhakodin tuntumasta esimerkiksi.

Sukulainen asuu Hervannassa vanhemmassa kerrostalossa ja on tykännyt asua siellä enemmän kuin omakotitalossa Annalassa, vaikka naapureina on kaikenkirjavaa väkeä maailman "vähän joka kolkasta".

Nekalaan en menisi takaisin, mutta esimerkiksi Multisiltaan voisin hyvinkin muuttaa. Kaukajärvellä ei ole minulle oikein mitään, joten en menisi sinnekään. Hervanta tuntuu olevan pelkkää kerrostaloa, opiskelijoita ja maahanmuuttajia, en menisi sinnekään. Tesoma, Rahola, Kalkku -akselille en lähtisi ikinä.

Vierailija
15/82 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Multisillassa ja tykkäsin kovasti. Meidän vuokratalo oli kiva ja kouluun ja päikkyyn lyhyt matka. Peltolammi lähellä, jossa kivat uimarannat ja lenkkimaastot. Itse en muuttaisi Hervantaan, paljon maahanmuuttajia... Atala rumaa seutua mielestäni. Härmälässä on kova liikenteen melu. Nekalassa tosiaan kaksi puolta... Koivistonkylä kaunis asuinpaikka! Tämmösiä aatoksia mulla. :)

Vierailija
16/82 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervanta, Härmälä, Peltolammi ja Multisilta ovat suht levottomia, toki riippuu alueesta. Lentävännimessä levotonta jatkuvien rakennustöiden takia. Olen asunut monissa paikoissa Tampereella, nykyisin vanhan Kalkun alueella. Täällä on mielestäni rauhallista ja peruspalvelut, kuten kauppa, koulu ja päiväkoti löytyvät. Samoin hyvät ulkoilumaastot. Jotkut kertovat uuden Kalkun olevan vähemmän viihtyisä ja levottomampi. Siellä on paljon taloja lähekkäin eikä kauppaa. Vanha Kalkku väljempää, pieniä kerrostaloja ja pientaloaluetta.  En ole törmännyt täällä mihinkään levottomuuksiin, toisin kuin esim. Kalevassa ja keskustan tuntumassa, missä olen myös asunut aiemmin. 

Vierailija
17/82 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tesomalla jo pitkään joten tunnen alueen hyvin.

Tohloppi - Haukiluoma - Ikuri ovat alueen levottomampaa seutua (tosin rauhallisia nekin verrattuna Keskusta - Tammela - Kaleva alueeseen).

Rahola - Ristimäki - Uusi Kalkku taas ovat hyvinkin rauhallisia paikkoja. Vanhasta Kalkusta en mene sanomaan mitään kun en tiedä.

Uuden liikekeskuksen ja uuden yhtenäiskoulun lähistölle keskittyneet palvelut  ovat mielestäni yhdet Tampereen parhaimmista ja alue modernisoituu lähivuosien rakennushankkeiden seurauksena edelleenkin voimakkaasti.

Vierailija
18/82 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensimmäisenä tulee mieleen Multisilta ja Peltolammi. Itse asun Lempäälässä ja kun menen bussilla Treelle niin kyllä näistä kahdesta kaupunginosasta tulee nyssen kyytiin mitä ihmeellisempää kaduntallaajaa. Muutenkin ainakin se Tampereentien ympäristö näyttää tosi karulta kerrostaloineen. Mutta fiilis voi olla ihan eri jos siellä asuu. 

Vierailija
19/82 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttäkää hyvät ihmiset Annalan kerrostalo alueita, Nekalan pienkerrostaloja, Multisiltaa, Tesomaa, Hervantaa ja ylipäänsä alueita joissa on 70-,80-luvulla rakennettuja kaupungin kerrostaloja joissa on kipsiseinät.

Vierailija
20/82 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainataan tännekin tuolta suomi24:stä hyvä yhteenveto (kirjoitettu lokakussa 2016)  Tesoman muodonmuutoksesta:

"

Toki tämä on kaupungin vanhin lähiö, jota ei ole huomioitu kaupunkikehityksessä vuosikymmeniin. Ja sekin on totta, että täällä asuu paljon väkeä, jonka tulot asettuvat keskiarvon alapuolelle, mutta se ei toistaiseksi ole rikos. Satun myös tietämään, että täällä on myös hyvätuloisempia 'soluja'.

Pubien vakikävijöitäkin näkyy, ja varmaan niitä nistejäkin joskus jossain liikkunut, mutta asuinpaikkana tämä on todellakin jotain muuta kuin jokin huumehörhöjen valloittama ghetto. Tesoma on vanhan maineensa vanki, sen voin sinulle omakohtaisesti kuuden vuoden asumisen jälkeen kertoa kolmen lapsen isänä. 

Alla hieman lisätietoa siitä, mitä kaikkea Tesomalla tapahtuu. Povaan pitkää etsintää jos yrität löytää Tampereelta kaupunginosaa, jossa tapahtuisi tällä hetkellä enemmän kuin täällä. Toki, Tesomahan ei ole kaupunginosa, vaan suunnittelualue, joka sisältää useampia kaupunginosia (Tesomajärvi, Ikuri, Tohloppi, Rahola, Ristimäki). Tesomaksi kutsutaan yleensä Tesomajärven kaupunginosaa, joka sijaitseen ostarin länsipuolella.

Tesoman rakennushankkeita: 

1. Tesoman uusi kauppakeskus (valmistuu 2017):

http://www.bst-ark.fi/kohde/tesomantori/

Kauppakeskukseen tulee kaupallisten tilojen lisäksi kaupungin palveluita, kuten kirjasto, terveysasema, neuvola, hammaslääkäri.

2. Upea uusi palloiluhalli nykyisen yläkoulun ja tulevan uuden yhtenäiskoulun viereen.

(valmis! nyt!):

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tesoman_palloiluhalli

3. Tesoman uusi jäähalli (vanhan tilalle, valmis 2017):

http://www.rakennusfakta.fi/tesoman-jaahalli-tuomarinkatu-7/project.html

4. Tesoman uusi yhtenäiskoulu (valmis 2018!):

http://www.tampere.fi/tilakeskus/rakennuttaminen/kaynnissaolevatrakennus...

Yo rakenteilla olevien ja valmistuneen palloiluhallin kokonaisinvestointi pienelle alueelle Tesomalla yhteensä noin 75 miljoonaa euroa."

jatkuu toisessa viestissä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi