Terveys romahtaa karanteenissa, mutta lääkäriin ei pääse
Olen nyt siis jo 18. päivää karanteenissa (perhealtistuminen) ja jäljellä on vielä ainakin 13vrk jos kukaan muu ei enää sairastu. Tosin vaikka sairastuisikin, niin minulla tuskin on mahdollisuutta viedä testeihin oman terveydentilani takia.
Itse en ole saanut tartuntaa, mutta kärsin kroonisesta kivusta ja käytän sen hoitoon lääkärin määräyksellä Subutexia.
Minun oli tarkoitus tavata lääkäri reseptin uusimista varten, mutta se peruuntui karanteenin takia ja nyt lääkkeet ovat olleet viikon ajan loppu.
Kärsin todella kovista kivuista, lääkettä ei saa lisää ennen kuin karanteeni loppuu ja oikeasti en pysty edes huolehtimaan lapsistani tai tekemään heille ruokaa. Jokainen tunti on pelkkää selviytymistä.
Mitä h*lvettiä oikein teen?
Kommentit (50)
Soitat sinne, missä kipuasi on hoidettu. Kerrot tilanteen ja kysyt, mitä teet. Monissa paikoissa onnistuu nyt pandemian aikana myös etävastaanotto.
Eikö ole netin kautta toteutettavia lääkärikäyntejä?
Vierailija kirjoitti:
Etkö pääse verkkolääkärille? Soittaisin päivystykseen.
Lääkäri ei suostu uusimaan reseptiä ilman tapaamista paikan päällä. Olen soittanut yksityisille terveysasemille jos sieltä saisi apua, mutta heti kun kerron että kyse on Subutexista niin on vain kylmästi todettu että ota yhteyttä lääkäriin joka sen määräsi.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset lapset?
11, 7 ja 2.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Netin kautta ei kirjoiteta opioideja, rauhoittavia jne vahvempia lääkkeitä. Itse sain netin kautta puhelinajan lääkärille rauhoittavien uusinnasta.
Ota ap nyt yhteys terveyskeskukseen ja selitä tilanteesi. Toimiiko kaupungissasi proklinik jonka kautta voit ottaa yhteyttä?
Siis miksi et pääse lääkäriin jos olet käynyt testissä eikä sulla ole tartuntaa?
Auttaako joku muu lääke? Jos yksityinen määräisi väliaikaisesti jotain muuta.
Mun mielestä tuo on lääkärien etiikan vastaista jättää ihminen ilman apua.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi et pääse lääkäriin jos olet käynyt testissä eikä sulla ole tartuntaa?
Koska olen karanteenissa. Karanteenia ei voi lyhentää negatiivisella testituloksella.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärsin niin, että perheenjäsenellä/-jäsenillä todettu korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netin kautta ei kirjoiteta opioideja, rauhoittavia jne vahvempia lääkkeitä. Itse sain netin kautta puhelinajan lääkärille rauhoittavien uusinnasta.
Ota ap nyt yhteys terveyskeskukseen ja selitä tilanteesi. Toimiiko kaupungissasi proklinik jonka kautta voit ottaa yhteyttä?
On proklinik, mutta sieltä ei saanut muuta apua kuin ohjeen jättää sähköinen uusimispyyntö OmaKannassa.
Olen soittanut terveyskeskukseen jo viidesti, ja joka kerralla on lupailtu selvittää mitä vaihtoehtoja olisi. Mitään ei ole kuitenkaan selvitelty, vaan vastaus on ollut joka kerta tuo sama.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärsin niin, että perheenjäsenellä/-jäsenillä todettu korona.
Joo, ensin oli vanhimmalla ja nyt keskimmäisellä. Minä ja nuorin ollaan selvitty terveinä.
-ap
Sovi, että tapaat lääkärin ulkona 5m etäisyydellä toisistanne. Voit pysyä autossasi, jolloin karanteenisi ei katkea.
Potilasasiamieheen yhteyttä, joku saa nyt ottaa vastuun ja hoitaa! Käsittämätöntä, ettei jo voimassaolevaa lääkettä voi uusia etäyhteydellä, varsinkin kun sulla on todella hyvä syy olla menemättä vastaanotolle.
Ylipäänsä suututtaa ihan törkeästi, kun sairaita ihmisiä pallotellaan tuolla tavalla. Itse kärsin 7 vuotta ja lopulta olin puoli vuotta sairaslomalla, että sain lääkärit uskomaan, ettei tällainen peli vetele. Vain päätin hakea saikkua niin kauan, että alkaa tapahtua. Halusin elämäni takaisin ja oli senpäiväinen talvisota, että alta pois. Viimein uskoi, sain toisen lääkkeen ja jo kahdessa päivässä muutuin entiseksi itsekseni. Älä luovuta, kyllä sinä itse tiedät parhaiten, mitä tarvitset.
No ota korona siltä muksultasi ja toivo että pääset sairaalahoitoon. Siellä sitten varmaan saat Subutexia.
Olisiko pieni vinkki sinulle, ettei subutexiä tipu enään.
Sano lääkärille että joudut ostamaan katukaupasta tai ulkomailta jos et saa oikeaa apua.
Etkö pääse verkkolääkärille? Soittaisin päivystykseen.