Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekaannutko sinä sukulaisnuorten opiskeluihin yms? Miksi?

Vierailija
10.06.2021 |

Meillä sekaannutaan. Sekaannuttiin yläkoulun ja lukion valintaan. Tungettiin mielipiteineen siihen mitä yliopistoa saa harkita jne.

En ymmärrä miksi ja millä oikeudella.

Teettekö te tällaista? Miksi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilasjuhlissa on kohteliasta, että juhlakalu kertoo suunnitelmistaan. Mutta esim. lukiovalinta ja myös yliopistovalinta on nuoren oma asia. Toki voi kysyä nuoremmilta unelma-ammatista, jos hän on jollekin tietylle alalle kallellaan.

Vierailija
2/11 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee.

Mutta omassa kotona painostettiin joka asiassa. Ja isovanhemmat puuttuvat jokaiseen asiaan ja tuputtavat lapsenlapsille koulutuksista yms. Yleensä viljaillen ”Tertun tytär pyrki yliopistoon lukemaan lääketiedettä…” tai ”olisihan se kiva saada sukuun juristi…tai pappi”

Tällaista oli oma lapsuus ja stana jatkavat vieläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis stalkataan lukioihin päässeet ja sitten alkoi soittorumba miten lasta ei ainne lukioon päästää kun ei se siellä pärjää.

Koko lukion ajan ja kutettiin miten oli väärä valinta. Sen jälkeen alkoi neuvominen mitä sen jälkeen saa opiskella.

Yläkoulu haukuttiin aikoinaan myös

Kyseiset neuvojat ei ole itse käyneet lukiota tai tiedä yliopistosta yhtään mitään.

Laitettiin lopulta estot päälle kun kukaan e i enää jaksanut.

Ap

Vierailija
4/11 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä siis stalkataan lukioihin päässeet ja sitten alkoi soittorumba miten lasta ei ainne lukioon päästää kun ei se siellä pärjää.

Koko lukion ajan ja kutettiin miten oli väärä valinta. Sen jälkeen alkoi neuvominen mitä sen jälkeen saa opiskella.

Yläkoulu haukuttiin aikoinaan myös

Kyseiset neuvojat ei ole itse käyneet lukiota tai tiedä yliopistosta yhtään mitään.

Laitettiin lopulta estot päälle kun kukaan e i enää jaksanut.

Ap

Säälittävää. Hyvä, ettette ole tekemisissä.

Vierailija
5/11 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin siskontytölle, että kannattaa opiskella jotain, millä työllistyy. Tyttö ja vanhempansa olivat neuvostani hyvin tuohtuneita. Nyt, kuusi vuotta myöhemmin tyttö on valmistunut AMK:sta tekemättä päivääkään alansa töitä, ollut työttömänä ja opiskelee nyt ammattikoulussa työllistävämpää alaa.

Tekisi mieli sanoa, että mitäs minä sanoin, mutta parempi olla hiljaa.

Vierailija
6/11 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens viikolla selviää nuorimman lapsen lukiopaikka. Saas nähdä mikä sota siitäkin taas syttyy.

Vierailija
7/11 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sekaannu. Ja ihan siksi, että mulla ei ole mitään annettavaa kenellekään.

Vierailija
8/11 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sekaannu. Joskus olisi kiva kysyä esim. miten opinnot sujuvat tai onko valittu ala mieluinen ja odotusten mukainen, mutta en uskalla, ettei nuori ahdistu. Siksi olen valinnut välinpitämättömyyden leiman.

Vierailija
9/11 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sekaannu, koska ei kiinnosta. No okei, sen verran oli taannoin pakko sekaantua, että korjasin erästä sukulaista, joka tuohtuneena selitti ihan jotain puuta heinää lapsensa yliopisto-opiskeluista, ja kuinka hänen lastaan oli niiiiin väärin kohdeltu. Ja tässäkään tapauksessa en muutoin millään lailla puuttunut, kunhan vain kerroin asian oikean laidan.

Vierailija
10/11 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan kun on aihetta, ohjaan jos kysytään.

Vierailija
11/11 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain sukulaiselta pitkän valituskirjeen kun en mennyt peruskoulun jälkeen lukioon vaan ammattikouluun. Kävin tosin iltalukionkin myöhemmin, vaikka ei siitä erityistä hyötyä ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi