Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveys romahtaa karanteenissa, mutta lääkäriin ei pääse

Vierailija
10.06.2021 |

Olen nyt siis jo 18. päivää karanteenissa (perhealtistuminen) ja jäljellä on vielä ainakin 13vrk jos kukaan muu ei enää sairastu. Tosin vaikka sairastuisikin, niin minulla tuskin on mahdollisuutta viedä testeihin oman terveydentilani takia.
Itse en ole saanut tartuntaa, mutta kärsin kroonisesta kivusta ja käytän sen hoitoon lääkärin määräyksellä Subutexia.
Minun oli tarkoitus tavata lääkäri reseptin uusimista varten, mutta se peruuntui karanteenin takia ja nyt lääkkeet ovat olleet viikon ajan loppu.
Kärsin todella kovista kivuista, lääkettä ei saa lisää ennen kuin karanteeni loppuu ja oikeasti en pysty edes huolehtimaan lapsistani tai tekemään heille ruokaa. Jokainen tunti on pelkkää selviytymistä.
Mitä h*lvettiä oikein teen?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL:n sivulta kopioitu karanteenissa oleville:

Jos joudut lähtemään lääkäriin, käytä kasvomaskia tai sen puuttuessa peitä suu ja nenä kertakäyttönenäliinalla.

Lähdepä siis lääkäriin uusimaan reseptiäsi, jos oiekasti olet sen tarpeessa.

Vierailija
42/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko pk-seudulla? Joku muksuista voisi käydä ostamassa subua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän on liioittelun makua tässä. Ihan "terveys romahtaa" pelkän kivun takia, vaikka ilmeisesti mitään sairautta tai vammaa ei kuitenkaan ole? Ei se kipu vahingoita sinua mitenkään, olet nyt vain normaalisti ja huolehdit lapsistasi kuten kuuluu.

Karanteenin jälkeen saat taas lääkettä, eli ei tarvitse kauaa jaksaa.

Miten ihmeessä hoidat lapsiasi, jos olet niin kivulias että et pysty liikkumaan?

En ole ap, mutta inhottaa tuommoinen vähättely. Sulla ei ilmeisesti ole ollut ikinä vaikeita kipuja jotka estää normaalielämän.

En minä heitä hoidakaan. Kaksi vanhinta huolehtivat nuorimmasta, päivä kuluu piirrettyjä tuijottamalla ja vanhin lapsista tilaa valmista ruokaa kotiin.

Vierailija
44/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö pääse verkkolääkärille? Soittaisin päivystykseen.

Lääkäri ei suostu uusimaan reseptiä ilman tapaamista paikan päällä. Olen soittanut yksityisille terveysasemille jos sieltä saisi apua, mutta heti kun kerron että kyse on Subutexista niin on vain kylmästi todettu että ota yhteyttä lääkäriin joka sen määräsi.

-ap

Subutex on erittäin koukuttava ja vahva lääke, ei potilasta tuntematon lääkäri sitä puhelimitse tietenkään uusi. Jos kipulääkkeenä käytät, pitäisi löytyä edes hieman kevyempi valmiste.

Vierailija
45/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä omakantaan uusimispyyntö. Uusivat yleensä suht nopeasti.

OmaKannassa ei uusita huumeita milloinkaan.

Vierailija
46/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän on liioittelun makua tässä. Ihan "terveys romahtaa" pelkän kivun takia, vaikka ilmeisesti mitään sairautta tai vammaa ei kuitenkaan ole? Ei se kipu vahingoita sinua mitenkään, olet nyt vain normaalisti ja huolehdit lapsistasi kuten kuuluu.

Miten ihmeessä hoidat lapsiasi, jos olet niin kivulias että et pysty liikkumaan?

En ole ap, mutta inhottaa tuommoinen vähättely. Sulla ei ilmeisesti ole ollut ikinä vaikeita kipuja jotka estää normaalielämän.

En minä heitä hoidakaan. Kaksi vanhinta huolehtivat nuorimmasta, päivä kuluu piirrettyjä tuijottamalla ja vanhin lapsista tilaa valmista ruokaa kotiin.

Et hoida lapsiasi?? Kaksivuotias alaikäisten sisaruksiensa hoidettavana? Olet todella vastuuton.

Vierailija
47/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et hoida lapsiasi?? Kaksivuotias alaikäisten sisaruksiensa hoidettavana? Olet todella vastuuton.

Hoitaisin jos pystyisin. Mutta en pysty, kun en edes sängystä pääse ylös.

-ap

Vierailija
48/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitaisin jos pystyisin. Mutta en pysty, kun en edes sängystä pääse ylös.

-ap

Ei kaksivuotias kuulu sisarusten hoidettavaksi. Etkä voi niitä sisaruksia pikkuisen hoidosta vastuuttamaan. Pian ovesi takana on sossuporukkaa. Suuteli on silloin huolissasi vähäisin.

Vierailija
49/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta — koronan takia karanteenissa/eristyksissä olevien ihmisoikeudet eivät toteudu. Meilläkin oli kummaltakaan aikuiselta kysymättä kirjoitettu jokaisen (5-henkinen perhe) Omakantaan ”ruokahuolto järjestetty”, vaikka ei tosiaan ollut eikä asiaa meiltä kysytty. Minulle tuli rytmihäiriöitä eristyksen aikana ja avun saanti oli nihkeää, lääkäri ilkeä jne.

Eristys ei muutenkaan voinut täysin toteutua koska jätteet meidän oli silti käytävä viemässä taloyhtiön jätehuoneeseen. Jätteitä perheessämme syntyy kaksi Ikea-kassillista/vrk.

Kannattaisi kyllä vähän miettiä tuota tuottamanne jätteen määrää.. Ensinnäkin, vähemmän valmisruokaa, niistä tulee hirveästi roskaa. Ja lajittele! Toi määrä ei ole mahdollista paitsi jos tunget kaikki jätteet sekaisin etkä vaivaudu edes maitotölkkiä litistämään.

Vierailija
50/50 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipu kuolee huutamalla

Alastomana lattialla

...

Keneen sattuu ja kuinka paljon,

siitä kyse elämässä

Kai on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme