Mitä fyysisiä oireita stressi on sinulle aiheuttanut?
Mitä oireita stressistä voi tulla? Itsellä ollut viimeisen vuoden aikana kaikenlaisia oireita, sitä ennen olen ollut terve. Mitään muuta eroa ei ole entiseen, kuin kova stressi. Lääkärissä käyty ja ei ole vakavaa.
Kommentit (389)
Heikotusta, pahoinvointia, rytmihäiriöitä, hengenahdistusta yms.
Vierailija kirjoitti:
vatsaoireet näkyy vastauksissa suurena ryhmänä, niistä kehittyy aikaamyöten autoimmuunitauti, joka vaatii loppuikäiset lääkkeet vaikka itse tauti olisikin vuosia lepotilassa. Se stressi kannattaa oikeasti purkaa, ammatti apua olisin itse hakenut 30v. sitten, jos olisin tiennyt sitä olevan saatavilla.
Enkä todellakaan tarkoita, että vika olisi korvien välissä, ei ole.
Stressi todellakin on korvien välissä. Aivot reagoivat liian suureen kuormitukseen ja siitä ne fyysiset oireet myös aiheutuvat, aivoista.
Lähimuistin heikentyminen. (Ryöstössä.)
Lukiossa ainakin unettomuutta ja rytmihäiriöitä. Ja jotain ahdistushäiriötä varmaan myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni epämiellyttävää tunnetta vatsassa (ei varsinaisesti kipua, mutta jännityksen kaltaista tunnetta), päänsärkyä, unettomuutta ja hiustenlähtöä. Hiustenlähtö oli voimakasta ja sen vuoksi hakeuduinkin lääkäriin, mutta muuta selitystä ei löytynyt kuin työstä ja opiskelusta koitunut stressi. Lisäksi vaikeampaa keskittyä ja muisti takkuilee.
vitamiinit?
rauta/ferritiini (joo pakko tunkea tähänkin keskusteluun)?
Vitamiinit, niin mitä niistä? Niiden puute syynä? Ehkä, mutta miksei sitten myös mineraalit, hivenaineet, hyvät rasvahapot, entsyymit, aminohapot...
Unettomuus, lihominen, hiustenlähtö, väsyminen, hitaus, henkiset ongelmat
Väsymystä, ärtymystä (tosin kyseessä on enemmänkin psyykkinen oire), toistuvia suolisto-/mahaongelmia, epämääräisiä tulehdustiloja kehossa (verikokeissa huomattu) ja pää-/hartia-alueen kipuja. Kaikki oireet eivät välttämättä tulleet suoraan stressistä vaan yksi oire on aiheuttanut toisen. Kun pitkäaikainen työn aiheuttama stressi helpotti, samalla helpotti myös edellä mainitut oireet.
Pahoinvointi, vatsakipu, ruokahaluttomuus, ripuli -> seurauksena raju laihtuminen, hiustenlähtö, iho-ongelmat ja totaalinen voimattomuus
Uniongelmat, päänsärky, sydämen tykyttelyä, väsymystä, keskittymisongelmat,aivosumu
Unettomuutta, lihassärkyä, rytmihäiriöitä, olin usein kipeänä.. Ja yllättäen kaikki loppui kuin seinään kun erosin silloisesta poikaystävästä. En edes silloin tajunnut, että kaikki johtu suhteen aiheuttamasta stressistä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on stressi?
Odota kunhan kasvat aikuiseksi niin tulet huomaamaan.
Hiusten lähtö, laihtuminen, uniongelmat. En ollut ennen yhtään tyytyväinen hiuksiini mutta ikävöin niitä nyt 😔
Ei muuta kuin unettomuutta, ruokahaluttomuutta, ärtyneisyyttä, keskittymiskyvyttömyyttä, joitakin mainitakseni.
Krooninen vatsakipu, oksentelu, ruikuli, pieretys. Ihottuma, unettomuus, hiustenlähtö, kohonnut verenpaine, astman puhkeaminen, ruokahaluttomuus, yleinen vitutus, kynsien pureskelu, mielihalu paiskata tiili naapurin auton ikkunasta läpi. Niska-hartiajumi, selkäsärky, päänsärky, hampaiden narskuttelu, painajaisunet.
Kun jatkuvasti stressaa, kaikki alkaa häiritä ja vaivata ja köysikiikku houkuttaa.
Suosittelen lämpimästi olosuhteiden muuttamista vähemmän stressaaviksi, esim. nakkaamaan sohvanhajustajan pellolle.
mulla puhkee huuliherpes jos tulee kunnon stressi
Sydämen tykytystä, kova fyysinen väsymys( ei jaksa enää niin paljon harrastaa liikuntaa) uniongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Tuuhenevatko hiukset, kun stressi helpottaa? Vai jäävätkö hiukset ohuiksi?
Tiedoksi yleisesti, että rautakuurin jälkeen lähtee hiuksia ja se on normaalia. En itse tätä tiennyt, joten oli yllätys itselleni ja samaan aikaan rautaa syöneelle tyttärelle. Täälläkin moni puhuu alhaisista ferritiini-arvoista, joten joa otatte rautakuurin ja sen loputtua hiuksia lähtee runsaasti niin johtuu vain siitä raudasta, ei enää esim. stressistä.
Jatkuvat migreenikohtaukset (saattoi olla kaksi kohtausta viikossa), ja puhkesi refluksitauti. Migreeni on parempi nykyään, refluksitauti jäi ikuiseksi seuralaiseksi ja joudun olemaan refluksidieetillä varmaan loppuikäni. Jos refuksitauti oli parempi, oli sen sijaan muita epämääräisiä vatsaoireita. Leukanivelet tulehtuivat kun purin hampaita koko ajan yhteen.
Migreeni, sydämentykytykset, herpes, äksyily ja kestov*tutus, etova tunne.... onhan näitä. Onneksi sentään nukun hyvin
Hartiat menee jumiin. Päätä särkee. Joskus hartiat olleet niin jumissa, että oksettaa. Kuntosalilla ei pysty käymään pahimman stressin aikaan, koska lihakset ei toimi normaalisti ja kertyy maitohapot pienilläkin painoilla. Myös syke voi nousta herkemmin. Kun olin viime keväänä äärimmilleni stressaantunut, itkin lenkkipolulla. Yritin hölkätä ja tuntui, että syke hakkaa ja kurkkua painaa. Kesälomalla pääsin yli stressistä ja pystyin juoksemaankin. Nyt on stressi taas niin kovalla vaihteella, että oireet ovat palanneet.