Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa ja jopa kauhistuttaa kesäkuun tuleva leikkaus

Vierailija
18.05.2025 |

En enää tunne, että olisin turvallisissa käsissä kun terveydenhuolto Suomessa on mielestäni heikentynyt. Juuri luin, että TYKS Akuutissa on sattunut lukuisia vähältä piti kuoleman tapauksia kun ei olla pystytty tarjoamaan jatkoapua tai kirjaamaan sisälle sairaalaan, lisäksi omat kokemukset eivät ole parhaimmasta päästä. On unohdettu soittaa vaikka luvattu, ei ole annettu oheita vaikka on luvattu, ei ole kommentoitu asioita joita kuuluisi kommentoida jo työnsä puolesta. Nyt olen ihan raunioina pelosta että mitä tuleman pitää, näenkö viimeisen kevääni, näitä kauheuksia pyörii mielessä koko ajan. Jopa rutiinileikkaukset on töpeksitty ja potilas on menetetty. Pelko on jopa aiheellinen ja oikeutettu. Pelkääkö joku muu myös ?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin pelotti, niinpä kävin leikkauttamassa itseni yksityisellä. Toki maksoi, mutta selvisin hengissä ja leikkauskin onnistui. Mielenrauha.

Vierailija
2/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin pelotti, niinpä kävin leikkauttamassa itseni yksityisellä. Toki maksoi, mutta selvisin hengissä ja leikkauskin onnistui. Mielenrauha.

Yksityisellä on monen raajat pilattu leikkaamalla. Polvileikkaus onnistui siten, että käveleminen muodostui entistä vaikeammaksi. Maksoi maltaita ja ei onnistunut. Ei sana yksityinen ole 100 % tae mistään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee varmaan hyvin. Niissä voi olla pätevämmät. Kunhan saa kipuasiat kuntoon leikkauksen jälkeen, eikä tulehduksia tulisi ja voisi kysellä sitä ennen miten kipu hoidetaan. Ehkä ne säheltäjät on jossain muissa viroissa. Onko sukua turvaksi tai joku tukihenkilö.

Vierailija
4/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuolet, sittenhän ei haittaa. Halvaantuminen tai muu Metallican One-biisin kaltainen skenaario voisi kyllä olla kammottava.

Vierailija
5/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se menee varmaan hyvin. Niissä voi olla pätevämmät. Kunhan saa kipuasiat kuntoon leikkauksen jälkeen, eikä tulehduksia tulisi ja voisi kysellä sitä ennen miten kipu hoidetaan. Ehkä ne säheltäjät on jossain muissa viroissa. Onko sukua turvaksi tai joku tukihenkilö.

Ei ole ketään tukihenkilöä, pitänee selvityä yksin puhelimen kanssa. Aivan romuna tässä ollaan, ajattelen vain, että tippuihan se helikopterikin Eurassa ja 5 ihmistä putosi kuolemaansa ja nuoret ajoivat ojaan ja 2 kuoli, lapset sairastavat ja ovat sairaalassa pitkiä aikoja, joten ei kai minulle pahempaa satu, se luo turvaa kun miettii miten muille ihmisille on tahtomattaan käynyt, eivät ole tienneet koska viimeinen mutka matkassa tulee vastaan. 

Vierailija
6/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin julkisella puolella leikkauksessa, pelotti, mutta kaikki meni kuitenkin hyvin.

Vierailija
7/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että leikkaus meni hyvin. Itse näkisin yliopistosairaalan turvallisimmaksi. Jos alkuperäisessä leikkauksessa menisi jotain pieleen, apu löytyy todennäköisesti sieltä. Myös yksityisten hankalat komplikaatiotspaukset päätyy lopulta julkiseen hoitoon.

Vierailija
8/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että leikkaus meni hyvin. Itse näkisin yliopistosairaalan turvallisimmaksi. Jos alkuperäisessä leikkauksessa menisi jotain pieleen, apu löytyy todennäköisesti sieltä. Myös yksityisten hankalat komplikaatiotspaukset päätyy lopulta julkiseen hoitoon.

Kyllä, tuohon ei juurikaan tehdä mitään. Menet yksityiselle ja maksat ja kun tulee ongelmia tai jälkipyykkiä eivät enää juurikaan ole kiinnostuneita. Ei yksityisellekään pääse heti, itse sain odottaa 5 viikkoa ajanvarauksesta. Melkoista pallottelua mihin menee.

Vierailija
9/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tuohon ei juurikaan tehdä mitään. Menet yksityiselle ja maksat ja kun tulee ongelmia tai jälkipyykkiä eivät enää juurikaan ole kiinnostuneita. Ei yksityisellekään pääse heti, itse sain odottaa 5 viikkoa ajanvarauksesta. Melkoista pallottelua mihin menee.

Odotin leikkausta julkiselle vuoden ja 9 kuukautta. Yksityiselle pääsin 2 viikossa. Tarkistin kirurgin taustat ennen hakeutumista hänen vastaanotolleen. Minua ohjeistettiin ottamaan heihin heti yhteyttä jos komplikaatioita tulee, ei tullut. Leikkauksen jälkeen oli vielä kontrollikäynti, mitä julkisella ei useinkaan ole. Oma kokemukseni oli todella hyvä.

Vierailija
10/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse menin sen takia yksityissairaalaan leikattavaksi, että halusin leikkaajaksi kokeneen kirurgin. Kirurgini oli yksi Suomen parhaista. Julkisessa sairaalassa on onnen kauppaa kuka leikkaa. Henkiin jää ihan varmasti, mutta leikkaustulos voi olla huonompi.

Vierailija
11/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin julkisella puolella leikkauksessa, pelotti, mutta kaikki meni kuitenkin hyvin.

Niin olin minäkin enkä osannut pelätä ollenkaan. Kaikki kun meni erinomaisen hienosti. Ammattilaiset siellä homman hoitaa. Ole luottavainen ap !

Vierailija
12/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lta on nyt unohtunut että lähtökohdalla on vaikutusta lopputulokseen. Pa**asta ei tule kultaa vaikka kuinka yritettäisi.

Vierailija
13/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ketään tukihenkilöä, pitänee selvityä yksin puhelimen kanssa. Aivan romuna tässä ollaan, ajattelen vain, että tippuihan se helikopterikin Eurassa ja 5 ihmistä putosi kuolemaansa ja nuoret ajoivat ojaan ja 2 kuoli, lapset sairastavat ja ovat sairaalassa pitkiä aikoja, joten ei kai minulle pahempaa satu, se luo turvaa kun miettii miten muille ihmisille on tahtomattaan käynyt, eivät ole tienneet koska viimeinen mutka matkassa tulee vastaan. 

Jospa ne hoitsut on mukavia, ainakin joku niistä osaa myös rauhoittaa peloissa. Katastrofiajattelu ehkä ruokkii itseään, vaikka kaikki menisi ihan hyvin ja jos on yksin menossa. Luulen että moni pääsee ihan kotiin kuitenkin ja sitten on taas kivempaa. Ymmärrettäviä pelkoja kyllä, jokainen meistä on vähän hysteerikko ja ilman sitäkin noita miettii. Mitä kivaa voisi lukea jos on hereillä ja jaksaa, tai ristikot.

Vierailija
14/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vasta julkisella puolella tosi isossa leikkauksessa, enkä voi kuin kehua saamaani hoitoa ihan kokonaisuudessaan. 

Vierailija
15/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotin leikkausta julkiselle vuoden ja 9 kuukautta. Yksityise

On hyvä että vielä joillakin on hyviäkin kokemuksia, sekin antaa ainakin toivoa. Ap

Vierailija
16/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lta on nyt unohtunut että lähtökohdalla on vaikutusta lopputulokseen. Pa**asta ei tule kultaa vaikka kuinka yritettäisi.

Miksi sinulla vuotaa vaippa, eikö ruokajonossa ollut parempaa laatua -eri-

Vierailija
17/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääliöpotilas. Siellä yksityissairaalassa ei ole minkäänlaista teho-osastoa, jos asiat menee pieleen. Anestesialääkäri ei huonolla tuurilla ole hoitanut yhtäkään hätätapausta yli kymmeneen vuoteen. Mitään eri erikoialojen päivystystävalmiutta ei ole. Moninkertaistit leikkausriskisi menemällä yksityiselle.

Vierailija
18/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että "lukuisia läheltä piti kuoleman tapauksia (sic)". Ihan vähän kuolleita vai? Jätä sitten menemättä, jos et uskalla. Normaali leikkaukseen menijä odottaa elämäänsä parantavaa leikkausta innolla.

Vierailija
19/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti jotain psyyken puolen vaivoja? Vaikutat täydeltä sekopäältä. Jätä menemättä. Tiedä, jos jossakin vaikka sattuu skuuttiurmakin. Mieti sitä.

Vierailija
20/32 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat paperille pelkosi ja avoimet kysymyksesi ja keskustelet siitä sitten polilla vaikka hoitajan tai leikkaavan lääkärin kanssa, jos tapaat hänet vielä enne leikkausta. Kun lähdet kotiin, niin kysyt ennen lähtöä millaisilla oireilla pitää tulla takaisin, mihin pitää ottaa yhteyttä ja ylipäätään kaikki mielessäsi olevat kysymykset.

Minut leikattiin viime kuussa mediassa haukutussa sairaala novassa ja hoito oli tosi hyvää. Ennen leikkausta lääkäri kertoi leikkauksen riskeistäkin, joten olin hyvin informoitu. enne kotiinlähtöä sain kotihoito-ohjeetkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme