Menettekö töihin kovissa menkkakivuissa?
Vai jätättekö menemättä? Menkat ei ole sairaus mutta voivat olla osalla naisista ihan s**tanallisen kivuliaat.
Kommentit (96)
Täälläkin yksi joka kärsi vuosia kamalista kivuista ja äärettömän runsaasta vuodosta. Mitkään kipulääkkeet siihen ei juurikaan auttaneet. Oksensin ja pyörtyilin kivusta. Sitten sain minipillerit ja vuodot loppui, siihen loppui myös kivut. Töihin en todellakaan kyennyt pahimpina päivinä.
Menkkakipuun voi vaikuttaa omilla ruokailu ja liikuntatottumuksilla joten olisi väärin että omasta huolimattomuudesta johtuen jättäisi menemättä töihin
Jos käytätte tamponeja niistä tulee kivut eikä menkoista
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin yksi joka kärsi vuosia kamalista kivuista ja äärettömän runsaasta vuodosta. Mitkään kipulääkkeet siihen ei juurikaan auttaneet. Oksensin ja pyörtyilin kivusta. Sitten sain minipillerit ja vuodot loppui, siihen loppui myös kivut. Töihin en todellakaan kyennyt pahimpina päivinä.
Onko runsas vuoto aina yhteydessä endometrioosiin? Entä jos on vain valtavat kivut ja niukka tai normaali vuoto?
Vierailija kirjoitti:
Menkkakipuun voi vaikuttaa omilla ruokailu ja liikuntatottumuksilla joten olisi väärin että omasta huolimattomuudesta johtuen jättäisi menemättä töihin
Jaahas, saapuiko itse Maria Nordin palstalle?
Vierailija kirjoitti:
Jos käytätte tamponeja niistä tulee kivut eikä menkoista
Ei kovat kivut liity tamponin käyttöön. Saattaa aiheuttaa pientä epämukavuutta jos asennat sen liian alhaalle.
Vierailija kirjoitti:
Tulepa sanomaan tämä päin mun naamaa, varsinkin kipuhelvetin aikana. Voit olla varma että nyrkki losahtaa.
menin nuorena lääkäriin, kerroin ongelmastani, hän määräsi e-pillerit ja syötäväksi ilman taukoja. 2-3 kertaa vuodessa pidin tauot. Oli mahtava ratkaisu ongelmaan. Myöhemmin sitten asennettiin hormonikierukka, joka poisti kuukautiset kokonaan.
Jos ei halua hormoneja, niin lääkäri voi kirjoittaa särkylääkettä
Menen. Endometrioosi yhdistettynä 9 päivää kestäviin runsaisiin menkkoihin. Eihän sitä kerkeäsi tehdä töitä jos oli joka kk 9 päivää saikulla. Kaksi kertaa on ollut pakko lähteä kotiin kun en ole tajuissani pysynyt🙈
Töihin kyllä. Koulusta tulikin sitten lähdettyä herkemmin kotiin.
Mulla ei pillerit juuri auttaneet, mutta hormonikierukka kyllä. Lekuri sanoi ettei normaalisti näin nuorelle laita, mutta mikään muukaan ei auttanut. Siihen lisäksi kipulääkkeet niin jotenkin pystyy toimimaan. En ole joka kk poissa sen takia, liikaa rahanmenetystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulepa sanomaan tämä päin mun naamaa, varsinkin kipuhelvetin aikana. Voit olla varma että nyrkki losahtaa.
Liikunta kyllä oikeasti auttaa kuukautiskipuihin, koska siitä vapautuu endorfiinejä (toimivat kipulääkkeenä myös) ja liikunnan avulla saa myös happea lisää verenkiertoon, josta se kulkeutuu myös kohtuun (joka on lihas), joka sekin auttaa kipuihin. Itse kovista kivusita aikonaan kärsineenä tosin ymmärrän sen, että ei liikuntakaan aina kaikkea kipua poista.
En menkkojen takia sinänsä, vaan endometrioosin. Mars läkäriin selvittämään endometrioosin mahdollisuutta. Se on nimittäin sairaus, vaikka menkat eivät sairaus olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Moi Nordin. Seuraavaksi varmaan ehdotat "oletko kokeillut siunata kivut pois sanoin ja positiivisin ajatuksin"?
Vaikka oot saattanut kokea, että kivut helpottuu tietynlaisella ruokavaliolla omalla kohdallasi, se ei tarkoita, että se toimii kaikilla muilla.
Minullakin on toki lievät menkkakivut lähes katosi kun söin erittäin tiukkaa vegaanidieettiä, sillä menkkoja ei tullutkaan! Wau! Harmi, että lääkäri kielsi semmoisen.
Olen pois töistä joka kuukausi menkkojen aikaan pari päivää ellei osu viikonloppuun. Ei auta lääkkeet ja lääkärissä käynti.
Onneksi on ymmärtäväinen pomo.
Olen yksi niistä harvoista joille kuukautiset ovat kamalinta ikinä. Sitä kipua ja oloa ei voi verrata mihinkään, ei edes synnytykseen ilman kivunlievitystä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pois töistä joka kuukausi menkkojen aikaan pari päivää ellei osu viikonloppuun. Ei auta lääkkeet ja lääkärissä käynti.
Onneksi on ymmärtäväinen pomo.
Olen yksi niistä harvoista joille kuukautiset ovat kamalinta ikinä. Sitä kipua ja oloa ei voi verrata mihinkään, ei edes synnytykseen ilman kivunlievitystä.
Mielenkiinnosta: eikö lääkäri ole ehdottanut sinulle yhdistelmäpillereitä ja niiden syömistä ilman taukoja vai eikö yhdistelmäpillerit sovi sinulle, josta syystä se vaihtoehto on rajattu pois? MInusta kenenkään ei pitäisi kärsiä turhan takia kuukautiskivuista ja kun siihen on nykyisin ratkaisuja, niin ne pitäisi käyttää. Kaikki lääkärit vain eivät tunnu olevan tietoisia tuostakaan tavasta käyttää e-pillereitä. Se on kyllä yhtä helvettiä kun kouristaa ja sattuu ja oksettaa samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunta kyllä oikeasti auttaa kuukautiskipuihin, koska siitä vapautuu endorfiinejä (toimivat kipulääkkeenä myös) ja liikunnan avulla saa myös happea lisää verenkiertoon, josta se kulkeutuu myös kohtuun (joka on lihas), joka sekin auttaa kipuihin. Itse kovista kivusita aikonaan kärsineenä tosin ymmärrän sen, että ei liikuntakaan aina kaikkea kipua poista.
Minkälaista liikuntaa suosittelet sellaiselle, joka pyörtyy konttausmatkalla vessaan ja oksentaa särkylääkkeenkin ulos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista liikuntaa suosittelet sellaiselle, joka pyörtyy konttausmatkalla vessaan ja oksentaa särkylääkkeenkin ulos?
Tämä! Mut on kuukautiskipujen takia viety pari kertaa ambulanssilla sairaalaan, kun on taju lähtenyt eikä mikään lääke auta (ei, ei edes en täällä niin varmoina mainostetut reseptilääkkeet). Synnytys oli mulle helpompi kuin monet kuukautiset, synnyttäessä sentään sai kunnon kivunlievityksen. Mun kuukautiskivut vastaa synnytyskipuja, kuukautiset vaan täytyy yksin kärvistellä kotona, vessan lattialla maaten.
Sairastan endometrioosia, jota on leikattukin. Leikkaus vaan ei juurikaan helpottanut tilannetta, oikeastaan jopa vähän lisäsi päivittäistä kipuilua.
On endometrioosi(kivut yleensä 8-9) ja ylivuotavat menkat, en mene.