Runollinen tytön nimi, jossa olisi o-kirjain?
Saa olla pitkä nimi myös. Tykkään Onervasta ja Sanelmasta ja niin edelleen. Kiitos!
Kommentit (10)
Louhetar
Kaihotar
Kaino/Vieno
Unhotar
Tenhotar
Venhotar
ja Wellamo vielä tuplaweelläkin ;)
Loimutar
Loitsutar
Ainotar
Lounatuuli
Vieno-Helinä/Vanamo
Eloisa
Iloisa
Valoisa
Valoria
Loviisa
Elodia
Melodia
Elove(e)na
Eleanor
Muita:
Sointu
Soineli
Lumo
Runo (tai esim. Runo-Meri, yksi sen niminen onkin)
Soila
Tuomi
Auvoisa
Onneliina
Onneli
Olena
Omega
Oriana
Ofelia
Ottilia
Oktavia
Louna! Todella kaunis runollinen nimi josta myös O-kirjain löytyy!
Routa ja Ouna.
Angervo
uniikki Loimukukka
Mun mielestä kannattaa olla varovainen oudompien o- (ja u-)loppuisten nimien kanssa. Mieltyvät helposti mieshennimiksi (takana kai aika lähellä oleva feminiini/maskuliini-erotus). a-loppuiset ovat vastaavasti taas enemmän naistennimiä...
Suosin itse erikoisempia nimiä, mutta mun mielestä on tärkeää, että nimestä tietää heti, onko kyseessä tyttö vai poika.
OnnellinenMamma:
Mun mielestä kannattaa olla varovainen oudompien o- (ja u-)loppuisten nimien kanssa. Mieltyvät helposti mieshennimiksi (takana kai aika lähellä oleva feminiini/maskuliini-erotus). a-loppuiset ovat vastaavasti taas enemmän naistennimiä...
i]Joo niin minustakin yleensä varsinkin a-loppuiset kuullostavat herkästi naisen nimiltä. Varmaan yksi " räikeimmistä" esimerkeistä nimien päinvastaisesta sukupuolesta on Pirkko ja Pirkka... No, mutta itse ehdotin Angervoa tytölle nimeksi ja vaikka tämä päättyy o-kirjaimeen, miellän kukan nimen jotenkin selkeästi naiselle kuuluvaksi. Angervoa on kuitenkin annettu molemmille: 39 miestä ja 90 naista tähän päivään mennessä, 2 tyttövauvaa on nimetty tänäkin vuonna.
No, sitten taas Kuisma on miehen nimi, Kielo ja Vuokko naisten.
Luontoaiheisista on vielä " sukupuolimäärittelemättömiä" nimiä ainakin Pellava (1m/5n) 1n tänä vuonna
Okra (1m/1n)
Oksa (1m/1n)
Salama (40m/27n) 1m tänä vuonna
Viima (4m/3n)
Varjo (6m/1n)
Puro (2m/3n) 1n tänä vuonna
Kaira (2m/3n)Sumu (1m/1n)
Tuli (7m/5n)
Käpy (2m/6n)En kyllä muita kukkia ole keksinyt, jotka miehen niminä olisivat...
Anteeksi, kun meni nyt vähän OT. Listasin vain ihan huvikseni. :)
Kaunotar
Kaunokki
Aallotar
Helokki
Mimosa
Vanamo
Vellamo
Pellamo
Luonnotar
Suometar