Onko olemassa töitä, jotka ovat vielä kurjempia ja huonosti palkattuja kuin siivous?
Itselläni tulee lähinnä mieleen vain puhelinmyyjä ja feissarin työ, jotka ovat siivoustakin huonompia hommia.
Kommentit (66)
Kodinkonemyyjä. Tyyliin Gigantti tai Power.
Metalliala on ehkä huonoin, etenkin jos on jossain räkäisessä pajassa kokoonpanijana tms. Raskasta, keho menee paskaksi ennen kuin on täyttänyt 50v, keuhkot menee paskaksi metallipölystä ja kaasuista ja savuista, työkaverit on kamalia vajaita juntteja, surkea TES, palovammojen ja sähköiskujen vaara jne jne. Terveys ja elämä menee todella halvalla.
Raksan lankari vuokrafirman kautta.
Siinä uudiskohteen kattoa siivotessa rojuista, sun muusta jäätyneestä paskasta - 32 asteen pakkasella, perus tukun halvimmilla työvaatteilla, voin kertoa että kyrpi
( 9 krs + 50m mäen päällä ).
Tätä pari tuntia, ja sitten sisälle roudaamaan pumppukärryillä tiililavoja ( 350-400 kg), ja levykuormia ( 700-1200 kg) valamattomalla lattialla, eli haistapaska vanerilevypoluilla, jotka on aina kieroja ku politikot.
- 32 vaihtui +20 lennosta, ja taas kyrpi.
Loppupäivän juokset kerrosten 1-9 välillä tehden kaikkea sitä hunajaa mitä ei amatimiesten tarvitse tehdä + kaikki ulkona kylmässä tehtävät vmäiset hommat.
Hissiä ei luonnollisesti oltu rakennettu, eikä hetkeen ollut tulossakaan ( iso projekti, ei mikään kerrostalohomma ).
Pohjosen kohde, eli talvi oli piiiiitkä ja kylmä, mahdoton pukeutua välikerrosten avulla, koska olosuhteet vaihtui lennosta jatkuvaan.
Käytännössä aina liian kylmä, tai kuuma.
6kk tein, ja kiitti mulle riitti.
Harva tässä maassa, oisi moiseen ralliin ja sykkimiseen kyennyt.
// Ent duunari, nykyinen julkisen puolen kynäniska.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistövälittäjä. Niillä ei oo lomaa ja 6 pv työviikko ja ei peruspalkkaa, 5 prosaaa pärjää ja loput ei
200 000e vuodessa huono???
Sairaanhoitaja omasta mielestään.
Jännä, että lähihoitajaa ei ole vielä mainittu. Työssä paljon kirjaimellista ulostetta, virtsaa, oksennusta jne. Sitä ei siivoojakaan joudu siivoomaan, vaan hoitaja itse siivoaa muun työn ohessa. Väkivalta päivittäistä, mm. ulosteilla sotkemista, sylkemistä, kuristamista jne. Palkka niin huono, ettei riitä elämiseen tai perheen perustamiseen.
Yhdellä tuhannesta kiinteistövälittäjästä pyyhkii hyvin ja loput saa jonkun tonnin kuussa
Eikö liene pääministerin paikka vielä huonompi. Kansakunnan kusitolppa kuten Sipilä sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi tänään "freelancer" siivooja. Oli about 5 tuntia..en kysynyt hintaa, mutta varmaan +200€ ja kalenteri täynnä. Ei mun mielestä mitenkään erikoisen huonosti. Oli kyllä ahkera tyttö. Ilo seurata ahkeraa naista.
mies53v
Juu, siis siivojan hommaakin on niin monenlaista. Osa hommista on tosi raskasta fyysisesti ja osa sitten ei lähellekään samaa luokkaa. Vähän eri olla esim. toimistosiivoojana kuin teollisuussiivoojana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi tänään "freelancer" siivooja. Oli about 5 tuntia..en kysynyt hintaa, mutta varmaan +200€ ja kalenteri täynnä. Ei mun mielestä mitenkään erikoisen huonosti. Oli kyllä ahkera tyttö. Ilo seurata ahkeraa naista.
mies53v
Juu, siis siivojan hommaakin on niin monenlaista. Osa hommista on tosi raskasta fyysisesti ja osa sitten ei lähellekään samaa luokkaa. Vähän eri olla esim. toimistosiivoojana kuin teollisuussiivoojana.
Varmaan joo, mutta tämä ainakin ansaitsi rahansa😉 Teki oikeesti hienoa työtä. Respect!
mies53v
Vierailija kirjoitti:
mies53v
siivousfirma joka käärii rahat ja siivooja siivoo pienellä palkalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
siivousfirma joka käärii rahat ja siivooja siivoo pienellä palkalla
Periaatteessa homma ku homma, niin minimivelotus 30-35 € / h + alv.
Yritystoimintaa enemmän, niin rupeaa peruspuurtaminen kannattamaan.
Huom, ei mitään ukko.fi shaibaa, kevytyrittäjyys on pelkkää välistävetoa, siinä missä renkinä toimiminenkin.
Vierailija kirjoitti:
Metalliala on ehkä huonoin, etenkin jos on jossain räkäisessä pajassa kokoonpanijana tms. Raskasta, keho menee paskaksi ennen kuin on täyttänyt 50v, keuhkot menee paskaksi metallipölystä ja kaasuista ja savuista, työkaverit on kamalia vajaita juntteja, surkea TES, palovammojen ja sähköiskujen vaara jne jne. Terveys ja elämä menee todella halvalla.
Jep.
Ja jotkut vielä kadehtii metallin hyviä palkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Suurtalouskeittiö. Siivoojia ja heidän työtään sentään arvostetaan, mutta keittäjiä ei.
Ei sitä arvosteta, mutta huono työn jälki huomataan ja siitä huudetaan.
Mä saan siivoamalla sen saman 2500 kuin muutkin duunarit. Julkisella, kaikilla lisillä, tosin iltoja en viitsi tehdä. Ei ole kiire eikä hiki. Veikkaanpa, että joitakin kurjempia ja huonommin palkattuja hommia on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että lähihoitajaa ei ole vielä mainittu. Työssä paljon kirjaimellista ulostetta, virtsaa, oksennusta jne. Sitä ei siivoojakaan joudu siivoomaan, vaan hoitaja itse siivoaa muun työn ohessa. Väkivalta päivittäistä, mm. ulosteilla sotkemista, sylkemistä, kuristamista jne. Palkka niin huono, ettei riitä elämiseen tai perheen perustamiseen.
Toiset siivoaa ja toiset ei, "apuna" laitetaan kroonikko väärin päin ja annetaan olla niin kauan kunnes laitoshuoltaja tulee paikalle. Mutta suurin osa onneksi siivoaa edes pahimmat pois ja jättää viimeistelyn meille.
Ei kannattaisi haukkua vajaiksi tärkeän työn tekijöitä, haluaisitko mieluummin itse hakea postisi jostain postikeskuksesta sen sijaan, että ne tulee kotiin?