Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vastata napakasti sille, joka kommentoi vuokralla asumistani?

Vierailija
08.06.2021 |

Kuten "kannattaisi alkaa säästää omaa asuntoa varten"

Jos kysyjälle ei mene jakeluun asiallinen ja selkeä vastaus "se on henkilökohtainen asiani"

Mitä vastaan?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöissä voi yllättäen rapsahtaa 10 000 euroa joku remontti mikä tulee kaikille. Vuokralla ei tule.

Vierailija
62/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että sijoitusneuvojasi sanoi asunnon olevan huonoin sijoituskohde. Siispä säästät ja sijoitat pörssiosakkeisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka tämä ihminen on? Tarvitseeko sinun olla tekemisissä hänen kanssaan ja jankkaako hän vaan oman asunnon säästämisen tärkeydestä, vaikka olet jo sanonut, että se on sinun oma asiasi?

Kyseessä on oma veljeni, jonka kanssa haluan pysyä väleissä. Hänestä on avoliittonsa myötä tullut tuollainen, kun naisensa on varakkaamasta perheestä, ja naisella oli jo kaksikymppisenä säästötilillä omaa taloa varten, se nainen itse kehuskeli mulle. Sen naisen kanssa en ole missään tekemisissä, en edes somessa. 

Ongelma onkin siinä, että veljeni vastaa "enhän minä voi pakottaa", kun kerta vastaa jotain että en aio ostaa asuntoa nyt.

Olen lisäksi juuri selviämässä pitkään jatkuneesta ulosotosta, kun ylivelkaannuin vipeillä. Se oli oma turmioni, mutta oppirahat on kohta maksettu. Haluan kyllä alkaa säästämään, mutta ihan siihen mihin itse haluan. Haluan nauttia elämästä ja haaveena on mm. matkustelu. Ei tosiaan houkuttele ajatus velassa elämisestä tämän jälkeen, mitä olen käynyt läpi (vaikka kyse onkin ihan eri tyyppisestä velasta). 

Eli veljeni ei ymmärrä puhetta, vaan hänestä on tullut kuten se nainen, jossain omassa kuplassaan elävä. 

Veljesi jankkaa luultavasti siksi, koska ei ymmärrä, miksi maksat mielummin vuokranantajalle tietyn summan kuin lyhentäisit sillä omaa asuntoa ja maksaisit vastiketta ja 20 vuoden kuluttua asuisit todella halvalla ja rahaa jäisi enemmän vaikka siihen matkailuun. Jos saat tämän selitettyä hänelle, miksi nykyvaihtoehto on sinusta parempi, niin hän varmasti jättää sinut rauhaan. Toinen vaihtoehto on sanoa asiasta niin, että hän loukkaantuu.

Vierailija
64/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okistusasumiseen liittyy aina pieni riski. Vesivahingot sun muut mitä tulee myydessä esiin. Ne jää sun harteille sit.

Vierailija
65/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että sijoitusneuvojasi sanoi asunnon olevan huonoin sijoituskohde. Siispä säästät ja sijoitat pörssiosakkeisiin. 

Jossain ihmisen on kuitenkin asuttava. Jos asuu vuokralla, eikä äidin peräkamarissa, niin miksi ei saman rahan käyttäisi oman asunnon lainaan ja kuluihin ja LISÄKSI säästäisi ja sijoittaisi pörssiosakkeisiin?

Vierailija
66/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaam aleikum.

Vierailija
67/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiöissä voi yllättäen rapsahtaa 10 000 euroa joku remontti mikä tulee kaikille. Vuokralla ei tule.

Kenenkään omistusasujan lompakosta ei haeta kerralla sitä kymppitonnia vaan sitten maksellaan pikkuhiljaa rahoitusvastiketta. Luuletko että nuo eivät siirry vuokriin jollain aikavälillä?

Vierailija
68/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolla alueella arvo voi myös laskea. Jonkun Tehtaan tms sulkeminen saattaa laskea asunnon arvon. Muuttotappiokunnassa ei saa omiaan myydessä pois. Asunto voi olla taakka.

Vierailija
69/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos remontit siirtyy vuokriin voi pakata kamat ja siirtyä omaa hintatasoa vastaavaan asuntoon.

Vierailija
70/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasopimuksen tekohetkellä on selvää mistä maksaa. Aina voi lähteä.

Vierailija
71/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsi olevansa vapaa vuokralla asuessaan, koen itse samoin. Ei paina velkataakka mieltä. Moni luulee, että vuokralla asuessa maksaa vain kallista vuokraa, mutta ei se mene niin. Musta on ollut ihanaa, kun aina vaikka, kun jääkaappi tms.hajoaa, niin vuokranantaja hoitaa uuden laittoineen päivineen. Jos tarvitsee rempata, vuokranantaja hoitaa. Aina voi soittaa jos tarvitsee apua ja heti on joku huoltomies auttamassa. Huojentavaa.

Sinä kuitenkin ne jääkaapit ja rempat vuokrassasi maksat. Monen mielestä on vieläkin vapaampaa ja "ihanampaa", kun saa itse valita tarpeisiinsa sopivan jääkaapin ja mieleiset kaakelit.

Vierailija
72/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipöydässä katsoisin tonnin seteli-ilmeellä kysyjää ja vastaisin "onko se kruunu sen kirkkaampi, jos pankki omistaa asunnon?"

Vierailija
73/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka tämä ihminen on? Tarvitseeko sinun olla tekemisissä hänen kanssaan ja jankkaako hän vaan oman asunnon säästämisen tärkeydestä, vaikka olet jo sanonut, että se on sinun oma asiasi?

Kyseessä on oma veljeni, jonka kanssa haluan pysyä väleissä. Hänestä on avoliittonsa myötä tullut tuollainen, kun naisensa on varakkaamasta perheestä, ja naisella oli jo kaksikymppisenä säästötilillä omaa taloa varten, se nainen itse kehuskeli mulle. Sen naisen kanssa en ole missään tekemisissä, en edes somessa. 

Ongelma onkin siinä, että veljeni vastaa "enhän minä voi pakottaa", kun kerta vastaa jotain että en aio ostaa asuntoa nyt.

Olen lisäksi juuri selviämässä pitkään jatkuneesta ulosotosta, kun ylivelkaannuin vipeillä. Se oli oma turmioni, mutta oppirahat on kohta maksettu. Haluan kyllä alkaa säästämään, mutta ihan siihen mihin itse haluan. Haluan nauttia elämästä ja haaveena on mm. matkustelu. Ei tosiaan houkuttele ajatus velassa elämisestä tämän jälkeen, mitä olen käynyt läpi (vaikka kyse onkin ihan eri tyyppisestä velasta). 

Eli veljeni ei ymmärrä puhetta, vaan hänestä on tullut kuten se nainen, jossain omassa kuplassaan elävä. 

Kysy aina vastapalloon takaisko ne sun asuntolainan. Eiköhän siihen lopu nuo puheet.. :)

Vierailija
74/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos remontit siirtyy vuokriin voi pakata kamat ja siirtyä omaa hintatasoa vastaavaan asuntoon.

Vuokralla maksat aina niitä remppoihin ja yllätyksiin varattuja kuluja, tuli remontintarvetta tai ei. Kyllä vuokranantaja osaa laskea että itselle jää sopiva tuotto myös yllättävien kulujen jälkeen, ei kukaan tappiokseen sijoitusasuntoja ostele. Kyllä vuokranantaja ottaa sitä puskuria vuokrasta. Tietysti vaikea ajallisesti sanoa, milloin mikäkin remppaan menevä euro on tullut vuokralaisen pussista vuokranantajan tilille, ainakin osin remppoja kuitenkin maksellaan jo etukäteen.

Vierailija
75/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa valita edes jääkaapin tai Aidan väriä. Kaikki on samanlaista rivitalossa kuten taloyhtiö päättää vaikka asunto olisi oma.

Vierailija
76/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli siitä ettei ne ole vuokralaiselle yllätyksiä. Jos kirjoitat vuokrasopimusta niin tiedät onko juuri sinulla maksukykyä asuntoon.

Vierailija
77/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljesi jankkaa luultavasti siksi, koska ei ymmärrä, miksi maksat mielummin vuokranantajalle tietyn summan kuin lyhentäisit sillä omaa asuntoa ja maksaisit vastiketta ja 20 vuoden kuluttua asuisit todella halvalla ja rahaa jäisi enemmän vaikka siihen matkailuun. Jos saat tämän selitettyä hänelle, miksi nykyvaihtoehto on sinusta parempi, niin hän varmasti jättää sinut rauhaan. Toinen vaihtoehto on sanoa asiasta niin, että hän loukkaantuu.

Todella harvassa taloyhtiössä asutaan "todella halvalla". Kaikenlaista remonttia tulee, ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
78/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttotappiokunnassa on oikein kätevä asua vuokralla. Kokoajan jää rahaa säästöön. Ei ole edes perillisiä, mitä ihmettä tekisin omistusasunnolla.