Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vastata napakasti sille, joka kommentoi vuokralla asumistani?

Vierailija
08.06.2021 |

Kuten "kannattaisi alkaa säästää omaa asuntoa varten"

Jos kysyjälle ei mene jakeluun asiallinen ja selkeä vastaus "se on henkilökohtainen asiani"

Mitä vastaan?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole muuta vaihtoehtoa, kun vastata napakasti takaisin, että "minä vaan tykkään elättää asunnon varsinaista omistajaa, v*ttuaks se sulle kuuluu".

42/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ojenna oikea käsivartesi kyseistä henkilöä kohden niin, että kämmenpuoli on ylöspäin ja käsi nyrkissä. Tämän jälkeen nosta keskisormesi ylös. Voit halutessasi pyytää henkilöä painumaan hornaan tai naisen sukupuolielimeen tai sitten haistamaan suoliston lopputuotosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että vuokralla asuminen on edullista eikä tarvitse tuskailla ison asuntolainan kanssa.

Vierailija
44/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin ennen omistusasunnossa ja totesin ettei se sovi mulle. Siihen asuntoon joutuu vangiksi, koska on velkaa pankille ja ennen kuin se on maksettu ei pääse muuttamaan vapaasti tarpeen tullessa. Nyt sain myytyä asunnon vuosien yritysten jälkeen ja asun omasta tahdostani nyt vuokralla, se on yhtä kuin vapaus. Olisi kyllä vieläkin mahdollista muuttaa taas osakkeeseen, mutta olen valinnut että että mieluummin vuokralla.

No mutta... eikös se joku lkv-ketju kiven kovaan väittänyt että oma asunto ei kahlitse ja muuttamaan pääsee helposti. Mutta vakavasti ottaen...

- Pätkätyöläinen ei voi ostaa asuntoa jos on töissä/työttömänä puolet ajasta.

- Asumisoikeuskämppä riittää oikein hyvä minulle, ainoastaan sijainti voisi olla himpun verran parempi.

- Enemmän rahaa käytössä sen sijaan että kituuttaisin elämäni parhaat vuodet säästäen seiniin.

- Ei ole omia jälkeläisiä, joten omaisuuden perisi valtio tai joku kaukainen sukulainen ellen luopuisi siitä ajoissa.

Vierailija
45/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi olevansa vapaa vuokralla asuessaan, koen itse samoin. Ei paina velkataakka mieltä. Moni luulee, että vuokralla asuessa maksaa vain kallista vuokraa, mutta ei se mene niin. Musta on ollut ihanaa, kun aina vaikka, kun jääkaappi tms.hajoaa, niin vuokranantaja hoitaa uuden laittoineen päivineen. Jos tarvitsee rempata, vuokranantaja hoitaa. Aina voi soittaa jos tarvitsee apua ja heti on joku huoltomies auttamassa. Huojentavaa.

Vierailija
46/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haist. v. on hyvä ja asiallinen vastaus tuollaisille änkkääjille.

Vaan kannattaako sitä tehdä esim. kahvipöydässä kaikkien kuullen?

Ap

Kahvipöydässä kaikkien kuullen voi kyllä ihan hyvin sanoa, että "olen tietoinen mielipiteestäsi, koska olet huomautellut asiasta jo monta kertaa aiemminkin. Edelleen, minun asumismuotoni on oma asiani eikä se sinulle kuulu vähääkään. Voisitko ystävällisesti vihdoin ymmärtää tämän ja lopettaa aiheesta jankuttamisesi."

Vierailija
47/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaselle pitäis sanoa, että kannattaisko sun itse opetella käytöstapoja ja hankkia oma elämä.

Vierailija
48/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä sinä ulosottovelkainen mitään luottoa saisit tai omaisuutta keräisit? Veljesi vain vittuilee. Tosin pankissa työuransa tehnyt äitinikään ei millään saanut päähänsä ulosottoni aikana etten pysty velkaantumaan. Melkein joka kuukausi otti puheeksi ettet sitten ota enää lainaa. Että ehkä joiltakin sitten puuttu ruuvi tai pari.

Niin, sitten kun velat on maksettu, sitten minun hänen mielestään kannattaisi alkaa säästää omaa asuntoa varten. Hän siis tietää tilanteestani, ja kerroin myös että kohta olen kuivilla veloistani. Heti alkoi tuo puhe asunnon ostamisesta. Ja tosiaan, vaikka velkasaldo on 0, niin maksuhäiriömerkinnät säilyvät jonkin aikaa. Ja minulla oli UO:ssa myös kaksi luottokorttia, joista toinen on siihen pankkiin jonka asiakkaana olen ollut vuosikaudet. Kyllä tuosta luottokorttivelan ulosmittauksesta taatusti joku leima jonnekin jää, eli puhtaat luottoteidotkaan eivät välttämättä pelasta siinä vaiheessa. 

Ap

Veljesi tietää tilanteestasi, mutta silti ei ymmärrä, että kaikki eivät haaveile entistä suuremmista veloista heti kun on edellisistä päässyt eroon?

Vierailija
49/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaan suoraan, ettei sossurahat riitä asuntosäästämiseen.

Vierailija
50/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano vaan suoraan, ettei sossurahat riitä asuntosäästämiseen.

Olen kyllä töissä. Palkastani on ulosmitattu, tt-tukea ei edes voisi ulosmitata.

Ap

Vierailija
51/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on vuokralla asuminen oma valintasi. Tarkoitat varmaan, ettei sulla ole muuta mahdollisuutta.

Vierailija
52/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. HyLa.

Vierailija
53/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt vastapalloon.

Paljonko sulla olikaan asuntovelkaa?  

Niin paljon, kauanko maksat sitä takaisin?

Ai kolmekymmentä vuotta. Meinasit sitten jämähtää yhteen paikkaan

Vierailija
54/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin ennen omistusasunnossa ja totesin ettei se sovi mulle. Siihen asuntoon joutuu vangiksi, koska on velkaa pankille ja ennen kuin se on maksettu ei pääse muuttamaan vapaasti tarpeen tullessa. Nyt sain myytyä asunnon vuosien yritysten jälkeen ja asun omasta tahdostani nyt vuokralla, se on yhtä kuin vapaus. Olisi kyllä vieläkin mahdollista muuttaa taas osakkeeseen, mutta olen valinnut että että mieluummin vuokralla.

Aivan kuin minun kirjoitus!!

Täysin samaa mieltä! Olen suorastaan helpottunut kun ei ole sitä pankkilainaa ja nyt voi mennä ja tulla miten haluaa! Ostin veneen ja se oli parempi sijoitus sinkulle kun oma asunto. Mulle täydellinen. Mulla on ihan paras vuokranantaja ja todella halpa vuokra, jota ei tulla nostamaan ikinä.

Näin on niin paljon parempi.

Joopa joo.

😄 kuulenko katkeraa kitinää 😂😂 menikö tunteisiin kun mulla menee hyvin! Ai niin, sanoinko vielä että olen nainen! Kyllä, omistan oman purjeveneen ja elän vapaasti miten haluan ilman että pankki hengittää niskaan!

Vierailija
55/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa että et halua omistaa seiniä 😂

Vierailija
56/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon, että asun vuokralla, koska ei ole löytynyt sopivaa ostettavaa. 

Vierailija
57/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole raatorehellinen. Olin tyhmyyttäni velkakierteessä ja opin niitä maksaessani rahan arvon ja taloudenpidon. Minulla ei ole rahaa ostaa taloa/asuntoa käteisellä ja en halua uudestaan velkaiseksi seuraavaksi 50 vuodeksi, jonka lisäksi joudun sitten maksamaan kaikki asunnon korjauksesta ja muusta johtuvat kulut olematta koskaan varma, saanko myytyä sen tarpeen tullen. Pidän nyt taloudestani hyvää huolta ja säästän tulevaisuuttani varten, mutta tulevaisuuteeni ei kuulu omistusasunto. Nyt teillä on vastaus. Jos haluatte, voin tulostaa sen teille seinälle kehystettäväksi, josta voitte sen jatkossa lukea kun mieleenne tulee kysyä asiaa uudestaan.

Kysyttävää?

Vierailija
58/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein sellaiset ihmiset kommentoivat muiden vuokralla asumista, keiden kaikki tulot menevät omistusasunnon maksuun. Heillä on silti vastike maksettavana mikä voi olla 200 euroa/kk. Ei rivitaloasunnon maksamisesta kaikki tule itselle. Pari tonnia vuodessa menee vastikkeisiin.

Vierailija
59/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi maksettavaksi tulee mahdolliset taloyhtiön remontit mitä ei ole suunnitellut. Vuokralla ongelmaa ei ole.

Vierailija
60/78 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy häneltä miten vuokralla asuminen estää säätämisen omaan asuntoon tai sitten sano hänelle, että vain kahjot asuvat omistuasunnossa näinä päivinä.  Tai sitten sanot, että  minulla on asiat niin hyvin, että on varaa asua vuokralla ja nauttia kaikista sen hyvistä puolista.