Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vastata napakasti sille, joka kommentoi vuokralla asumistani?

Vierailija
08.06.2021 |

Kuten "kannattaisi alkaa säästää omaa asuntoa varten"

Jos kysyjälle ei mene jakeluun asiallinen ja selkeä vastaus "se on henkilökohtainen asiani"

Mitä vastaan?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon ostaminen on aika vanhanaikaista.  Mieluummin laittaa rahat rahastoon ja osakkeisiin ja antaa vaikka osinkotuottojen maksaa elämisen kulut. 

Vierailija
22/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haist. v. on hyvä ja asiallinen vastaus tuollaisille änkkääjille.

Vaan kannattaako sitä tehdä esim. kahvipöydässä kaikkien kuullen?

Ap

Ei kannata, koska ei kannata alentua moukkien tasolle. Fiksuinta on olla kuin ei kuulisikaan ja puhua ihan muista asioista. Toinen vaihtoehto on kysäistä kohteliaasti, milloin vastapuoli aikoo aloittaa säästämisen käytöstapakoulutusta varten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sanonut, että olen tyytyväinen vuokralla asuja. Kokemus on omistusasumisesta. Ei se kivaa ollut. Palasin vuokralle ja näin hyvä.

Paras ystäväni sai asuntonsa vasta maksettua. Tyytyväinen ole hänen puolesta. Itse en halua omistaa.

Vierailija
24/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä sinä ulosottovelkainen mitään luottoa saisit tai omaisuutta keräisit? Veljesi vain vittuilee. Tosin pankissa työuransa tehnyt äitinikään ei millään saanut päähänsä ulosottoni aikana etten pysty velkaantumaan. Melkein joka kuukausi otti puheeksi ettet sitten ota enää lainaa. Että ehkä joiltakin sitten puuttu ruuvi tai pari.

Vierailija
25/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vastata napakasti vaan pitää jyrähtää ja sen jälkeen iskeä nyrkkiä pöytään : D

Vierailija
26/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että säästät kyllä, mutta et asuntoa varten ja juuri olemalla vuokralla.

Voit lisätä että juntit ja paikallaan elävät omistavat asunnon jossa asuvat. Sitten voit sanoa että tiesitkö että sijoittamalla saat varallisuudellesi huomattavasti paremmat voitot. Lopuksi että kyllä sinun kannattaisi myydä murjusi ja laittaa ropisi johonkin kestävään.

Vierailija
27/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuollaiselle mitään tarvitse vastata. Itse aina vain nauran.

Köyhien vikinää. Mulla on varaa maksaa vuokraa.

Vierailija
28/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano et ettei sille kuulu sun asiat ja voit samalla kysyä että miksi pitäisi oma asunto ostaa? Mulla on varaa mutta asun vuokralla koska mua ei kiinnosta ostaa asuntoa. Miksi ostaisin?

Vierailija
29/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aina, että en halua ostaa asuntoa yksin. Sinkku olen.

Vierailija
30/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on veli joka kymmenisen vuotta sitten hurahti veganismiin ja isojen yhtiöiden vihaan (pahoittelen tätä kaikille ei-saarnaaville vegaaneille; veljeni on yksi niistä jotka pilaavat teidän maineenne) ja yrittää joka kerta kun ollaan perheenä koolla, alkaa puhumaan siitä, mitä kukaan ei jaksa. Yleensä silloin vain kysyn hänen avovaimoltaan (joka on myös vegaani, mutta niitä fiksuja jotka eivät saarnaa) jotain arkielämään liittyvää, eli jätän huomiotta ja vaihdan puheenaihetta. Jos olen yksin veljen kanssa tilanteessa, alan puhua jostain mikä kiinnostaa meitä molempia tai jotain yleistä (korona on ollut hyvä keskustelunkääntäjä lähiaikoina).

Vierailija
31/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asuntovelkainen joutuu pian elämään 530 netto kuukaudessa, kun kaupan alalta ja palvelualalta loppuu paljon työpaikkoja. Asuntovelkainen ei saa toimeentulotukea. Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, perintö asuntoja tulee melkein kaikille. Työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä.

Vierailija
32/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan huolehdi vain omista asioistasi.Älä työnnä nokaasi minun asioihin. Muualla maailmaa on sääntö vuokralla asutaan.Vain Suomi on tilastojen kärkeä pitää omistaa ja 50v.maksaa velkaa.Kun jää eläkeelle ,on jo niin sairas ei nauti asuminen,kun ylityöt uuvutaneet ymm.Raihnainenkin ja kuolla kupsahtaa.Ilman että olisi kerinyt nautii elämä,kun sitä velkaa ,velan päällä ja esitetään rikasta.Eri asia ne joille rahaa kilahtaa perintönä ja mikäs on ostella ja leveillä perintö rahoilla, ei kerrota perintö rahat mahdolisti kaiken..

Vierailija
33/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni asuntovelkainen joutuu pian elämään 530 netto kuukaudessa, kun kaupan alalta ja palvelualalta loppuu paljon työpaikkoja. Asuntovelkainen ei saa toimeentulotukea. Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, perintö asuntoja tulee melkein kaikille. Työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä.

Miksi ei saisi? Ei velka tai omistusasunto ole este toimeentulotuen saamiselle. Ihan koska tahansa voit asian tarkistaa Kelan sivuilta. 

Vierailija
34/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloussanomissa oli jo ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä.

Ja kyllä palvelualaltakin loppuu, eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, suuret ikäluokat jo 75-vuotiaita. Työikäisiä on vähemmän ja moni työttömänä, ei he mene eläkeläisten tilalle asiakkaaksi parturiin, ravintolaan eikä vaatekauppaan eikä tee remontteja.

Vierailija
35/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistä sinä ulosottovelkainen mitään luottoa saisit tai omaisuutta keräisit? Veljesi vain vittuilee. Tosin pankissa työuransa tehnyt äitinikään ei millään saanut päähänsä ulosottoni aikana etten pysty velkaantumaan. Melkein joka kuukausi otti puheeksi ettet sitten ota enää lainaa. Että ehkä joiltakin sitten puuttu ruuvi tai pari.

Niin, sitten kun velat on maksettu, sitten minun hänen mielestään kannattaisi alkaa säästää omaa asuntoa varten. Hän siis tietää tilanteestani, ja kerroin myös että kohta olen kuivilla veloistani. Heti alkoi tuo puhe asunnon ostamisesta. Ja tosiaan, vaikka velkasaldo on 0, niin maksuhäiriömerkinnät säilyvät jonkin aikaa. Ja minulla oli UO:ssa myös kaksi luottokorttia, joista toinen on siihen pankkiin jonka asiakkaana olen ollut vuosikaudet. Kyllä tuosta luottokorttivelan ulosmittauksesta taatusti joku leima jonnekin jää, eli puhtaat luottoteidotkaan eivät välttämättä pelasta siinä vaiheessa. 

Ap

Vierailija
36/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi? Ei velka tai omistusasunto ole este toimeentulotuen saamiselle. Ihan koska tahansa voit asian tarkistaa Kelan sivuilta. 

Asumiskulut jää monella liian pieneksi, kun lasketaan pelkkä yhtiövastike, asuntolaina ja yhtiölaina ei ole laskuja toimeentulotuessa.

Vierailija
37/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumiskulut jää monella liian pieneksi, kun lasketaan pelkkä yhtiövastike, asuntolaina ja yhtiölaina ei ole laskuja toimeentulotuessa.

Jos omistaa mökin niin ei saa toimeentulotukea, ei edes lapsiperhe. Työmarkkinatuki 2 lapsen vanhemmalle on 660.

Vierailija
38/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sanonut että en halua sitoutua yhteen kämppään, enkä isoon asuntolainaan. Viimeisen 10v aikana olen muuttanut 4krt, se on just vuokra-asunnossa paras puoli, että kytkimen nostaminen on niin helppoa. Jos naapuriin muuttaa kiljuvia kakaroita, juoppoja tai räksyttävä koira, mä vaihdan kämppää.

Vierailija
39/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin ennen omistusasunnossa ja totesin ettei se sovi mulle. Siihen asuntoon joutuu vangiksi, koska on velkaa pankille ja ennen kuin se on maksettu ei pääse muuttamaan vapaasti tarpeen tullessa. Nyt sain myytyä asunnon vuosien yritysten jälkeen ja asun omasta tahdostani nyt vuokralla, se on yhtä kuin vapaus. Olisi kyllä vieläkin mahdollista muuttaa taas osakkeeseen, mutta olen valinnut että että mieluummin vuokralla.

Aivan kuin minun kirjoitus!!

Täysin samaa mieltä! Olen suorastaan helpottunut kun ei ole sitä pankkilainaa ja nyt voi mennä ja tulla miten haluaa! Ostin veneen ja se oli parempi sijoitus sinkulle kun oma asunto. Mulle täydellinen. Mulla on ihan paras vuokranantaja ja todella halpa vuokra, jota ei tulla nostamaan ikinä.

Näin on niin paljon parempi.

Vierailija
40/78 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin ennen omistusasunnossa ja totesin ettei se sovi mulle. Siihen asuntoon joutuu vangiksi, koska on velkaa pankille ja ennen kuin se on maksettu ei pääse muuttamaan vapaasti tarpeen tullessa. Nyt sain myytyä asunnon vuosien yritysten jälkeen ja asun omasta tahdostani nyt vuokralla, se on yhtä kuin vapaus. Olisi kyllä vieläkin mahdollista muuttaa taas osakkeeseen, mutta olen valinnut että että mieluummin vuokralla.

Aivan kuin minun kirjoitus!!

Täysin samaa mieltä! Olen suorastaan helpottunut kun ei ole sitä pankkilainaa ja nyt voi mennä ja tulla miten haluaa! Ostin veneen ja se oli parempi sijoitus sinkulle kun oma asunto. Mulle täydellinen. Mulla on ihan paras vuokranantaja ja todella halpa vuokra, jota ei tulla nostamaan ikinä.

Näin on niin paljon parempi.

Joopa joo.