Älkää hyvä ihmiset eläkö sitku kun jään eläkkeelle-elämää!
Jos on varaa, irrottautukaa työelämästä vielä kun on terve ja pystyy nauttimaan elämästä. Kun jäät eläkkeelle olet vähintään 65 v ja vanha. Moni ei oikein tajua, että oikeasti on jo vanha kun jää eläkkeelle. Jos edes elät sinne asti. Moni ei elä. Ja vaikka elät, niin max muutama hyvä ja terve vuosi aikaa ennen kuin krempat ja sairaudet iskee. Sitten kuoletkin jo pois tai suuri eläkkeesi menee hoitokodin maksuihin.
Kommentit (84)
Mun vanhemmat ymmärsi elää ja tehdä.
Isä ei ehtinyt eläkepäivistä "nauttia" kuin muutaman vuoden ennen kuin sairaus vei.
Onneksi eli sitä ennen.
Ja en tarkoita mitään älytöntä vaan sitä että matkustelivat kun oli mahdollisuus ja tekivät ja toteuttivat asioita kun oli aikaa ja mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä38452 kirjoitti:
Jos joku mulle sanoisi, että elät enää 5 vuotta, niin sanoisin itseni irti heti.
Huomenna joku voi kertoa sinulle, ettet elä enää kuin 3 vuotta.
Mikset siis lopeta työtä jo nyt?
Kyllä mä ihan tosissani sitä mietinkin, mutta ei säästöni ole niin isot, että eläisin niillä seuraavat 40 vuotta jos sitten sattuisinkin elämään niin kauan. Minulla meni edellinen työpaikka jossa olin 24 vuotta ja ei olisi haitannut olla hetken aikaa kotona, mutta kävi niin hassusti, että ainut työpaikka johon laitoin hakemuksen niin palkkasi minut ja palkkakin nousi kivasti ...... mutta, töitä on niin pirusti.
Ongelma tuossa on se etä kun kerrot nykyisille sukupolville tuon ohjeen, joka kyllä olisi ollut osuva edellisille sukupolville, he elävät kuin viimeistä päivää 25-30v tienoilla. 35-40v iässä moni kaverini elää paljon köyhemmin kuin kolmekymppisinä. Velkaa tuli otettua niin paljon että siinä vaiheessa kun auto alkoi olemaan vanha ja kämppään tuli ne kymppitonnin rempat, elintaso laski.