Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää hyvä ihmiset eläkö sitku kun jään eläkkeelle-elämää!

Vierailija
08.06.2021 |

Jos on varaa, irrottautukaa työelämästä vielä kun on terve ja pystyy nauttimaan elämästä. Kun jäät eläkkeelle olet vähintään 65 v ja vanha. Moni ei oikein tajua, että oikeasti on jo vanha kun jää eläkkeelle. Jos edes elät sinne asti. Moni ei elä. Ja vaikka elät, niin max muutama hyvä ja terve vuosi aikaa ennen kuin krempat ja sairaudet iskee. Sitten kuoletkin jo pois tai suuri eläkkeesi menee hoitokodin maksuihin.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ois olla eläkkeellä 20-40vuotiaana , bailausta ,matkustelua yms.

Sitte loppuikä töissä .

Vierailija
42/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taytyy sanoa että näin ansiosidonnaisella ollessani viimeiset puolivuotta ovat olleet elämäni seesteisimpiä aikoja. Ei stressiä ei huolta huomisesta. Saa vaan olla ja nauttia elämästä. Eläkeikä pitäisi laskea max 50 ikävuoteen. Sitten kaikille 2000€ tasaeläke.

Ne tehköön työtä hamaan vanhuuteen asti jotka siitä nauttivat.

Ja valtiohan voi ottaa hyvin lainaa, että me voimme jäädä eläkkeelle ajoissa ja saada siitä hyvä korvaus. Lapset ja lapsenlapset voi sitten huolehtia, että ne velat tulee maksetuksi takaisin. Itse olemme onneksi silloin jo haudassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras ratkaisu on että elät juuri nyt parasta elämää. Miksi odottaa eläkeikään? Siis tämähän ei tarkoita etteikö ota vastuuta elämästä ja ei käy töissä vaan tee sitä mikä tekee elämästä mieluisaa. Jos työ paskaa niin selvitä voisitko tehdä muutaman tunnin vähemmän ja korvaa se vaikka itsensä kehitykseen

Eli voit siis asua talvet Espanjassa, koska työnantaja antaa joka talvi kolme kk vapaata? Ei taida ihan onnistua työelämässä.

Vierailija
44/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

65 vuotias ei ole ollenkaan vanha, jos hän on muutoin terve.

Siinä on hyvää elämää jäljellä vielä 15 vuotta.

Omassa suvussani ja ystävien piirissä, on 80 vuotiaita naisia ja miehiä, jotka edelleen ajavat autollaan.

Matkustavt paljon, hoitavat mökkinsä peruna-ja yrttimaat, kolaavat omakotitalonsa pihat lumesta jne.

Tärkeintä on pitää kunnostaan huolta jo ajoissa.  Se on terveys mikä määrittää ihmisen vanhuuden.

Se ratkaisee, miten jaksaa toimia, olla aktiivinen, harrastaa ja asua omassa kodissaan lopun elämänsä.

Totta kai aina on näitä teräsmummoja ja vaareja. Vähemmistönä kuitenkin ja oletko sinä se? Suurin osa on huonokuntoisia ja 65 v on kyllä vanha.

Ohiksena... No eihän tuo pidä ollenkaan paikkaansa. 65-vuotiaalla naisella on tilastojen mukaan edessään vielä yli 17 elinvuotta.

Ei siis todellakaan tarvitse olla mikään teräsmummo tai vaari.

Toki elää kannattaa ennen eläkkeelle jäämistäkin, mutta kun on aikoinaan valinnut utselleen ammatin viisaasti, se työnteko ei suinkaan haittaa muuta elämää. Päinvastoin minä ainakin aion jatkaa työtäni freelancerina vielä eläkkeelle jäätyäkin, se pitää mielen virkeänä.

Ja aika harvalla on sellaisia miljoonasäästöjä, joilla sekä elättää itsensä työttömänä ennen eläkeikää JA sitten kompensoi surkeaa eläkettä, joka on väistämättä edessä, jos jää ennen eläkeikää pois töistä.

Kai tajuat, että se lakisääteinen eläkekin hädin tuskin riittää elämiseen, saati sitten jos se lasketaan osin nollatuloista?

Muutenkin aloituksestasi ja kommenteistasi kuuluu lävitse parikymppisen ihmisen täydellinen tietämättömyys eläkkeestä, ikäennusteista sekä vielä päälle päätteeksi tolkuton ikärasismi.

Annapa kun arvaan, olet pätkätyöläindn ja kärkyt kuusikymppisen kollegasi vakkaripestiä...? Kuule, ei se ole sanottua, että sitä pannaan enää avoimeksi, vaikka se kollega ottaisikin ja tekisi taloudellisen harakirin lähtemällä työelämästä ennen aikojaan.

Tai että juuri sinut siihen avoimeen työpaikkaan palkattaisiin...

Tämä. Keskimääräinen työeläke on noin puolet palkkatasosta eli alle 1,7 tonnia ja siis se on työeläke, etkä pääse edes siihen, jos olet jäänyt työttömäksi ennen eläkeikää. Tuolla ei kyllä paljon "eletä", joten hulluhan se on, joka ehdoin tahdoin jää ennen eläkeikää vapaaehtoisesti töistä pois! Hullu tai perintörikas.

Miten 1700€ ei riittäisi eläkeläisellä elämiseen? Mihin sitä rahaa menisi enemmän?

Vierailija
45/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tähän ketjuun tuli paljon noita oman elämänsä hannu hanhia. Myönnän olevani kateellinen. Odotan yhä, että mun elämäni pääsisi alkamaan 50+ vuotiaana ja tiedän, että sitä ei enää tapahdu vaan parhaat päivät on ohitse.

Vierailija
46/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi ois olla eläkkeellä 20-40vuotiaana , bailausta ,matkustelua yms.

Sitte loppuikä töissä .

Mahtava uusi näkökulma! Ja ihan totta!

Vierailija
47/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ollut normaalipainoinen/hoikka, liikkunut kohtuullisen paljon (esim juossut 10 km lenkkejä), syönyt monipuolisesti, en juo mutten ole absolutistiksan, elänyt sosiaalisesti aktiivista elämää ja olen lisäksi positiivinen ja optimistinen luonne. Minulla on pari lasta ja hyvä ja tasapainoinen ydinperhe. Mulla on hyvät perintötekijät, isomummuni ja mummuni ovat eläneet yli 93-vuotiaiksi. Olen nyt 48v.

Ja silti sain syöpädiagnoosin vuosi sitten. On erittäin todennäköistä, että tämä on viimeinen kesäni.

Onneksi olen elänyt koko työikäni siten, että olen harrastanut ja matkustellut aina kun on ollut mahdollista. En ole elänyt sitku-elämää. Ja vaikka matkani päättyykin kesken, en kadu mitään. Teen edelleen töitä vaikka olisin oikeutettu eläkkeeseen. Eniten surettaa 8-vuotias pieni poika joka jää äidittömäksi, mutta onneksi täysi-ikäiset sisarukset ovat luvanneet auttaa isää hänen huolenpidossaan❤️.

❤️

Vierailija
48/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän tällä hetkellä sitku-elämää. En toki omasta tahdostani, vaan koronan vuoksi.

Mulla on tosi rankka työ ja paljon ylitöitä. Olen tottunut lomilla matkustelemaan paljon, jota en ole nyt pystynyt 1,5 vuoteen tekemään.

Minulla on myös paljon sellaisia ympärivuotisia liikuntaharrastuksia, joista saa työasiat nopeasti pois mielestä ja jotka ovat todella mukavia. Harmi vaan, että koronan vuoksi osa näistä liikuntapaikoista on ollut kiinni.

Joten koronavuotena ei ole muuta tekemistä kuin työ, työ, työ.

Ehkä kun päästään taas matkustamaan, ajatukseni muuttuu.

Tiedän vain, että jos NYT jäisin eläkkeelle, eläkkeeni olisi niin pieni, ettei olisi varaa matkustaa. Siihen on kuitenkin vielä useampi vuosi jäljellä, jollei yt-neuvotteluissa jää luu käteen.

Vierailija
49/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joka hoette, että en minä kuole kuin 100 v koska syön ja elän terveellisesi. Tiedän lukuisia tapauksia, joissa on terveistä terveimmät elämäntavat omaava kuollut lenkkipolulle. On puputettu salaattia, ei juotu, ei poltettu, on liikuttu jne.

Tietenkin sitten on näitä ikänsä ryypänneitä ja polttaneita jotka eivät kuole millään. Mutta ei terveelliset elämäntavat suojele ketään.

Vierailija
50/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taloudellinen turva tuo mukavuutta elämään. En missään nimessä haluaisi jäädä työelämästä nyt pois selviytymään pienillä tuloilla. Omalta osaltani elämänlaatu kyllä huononisi, koska ei olisi varaa tehdä samoja asioita kuin ennen. Ei kaise tarkoita ettei elä elämäänsä, jos on vielä työelämässä. 

Vierailija
51/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääliks käy ihmiset ketkä jotuu töitä tekeen elääkseen.oisitte alkanu nuorena sijoittamaan.

Vierailija
52/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taytyy sanoa että näin ansiosidonnaisella ollessani viimeiset puolivuotta ovat olleet elämäni seesteisimpiä aikoja. Ei stressiä ei huolta huomisesta. Saa vaan olla ja nauttia elämästä. Eläkeikä pitäisi laskea max 50 ikävuoteen. Sitten kaikille 2000€ tasaeläke.

Ne tehköön työtä hamaan vanhuuteen asti jotka siitä nauttivat.

Ja valtiohan voi ottaa hyvin lainaa, että me voimme jäädä eläkkeelle ajoissa ja saada siitä hyvä korvaus. Lapset ja lapsenlapset voi sitten huolehtia, että ne velat tulee maksetuksi takaisin. Itse olemme onneksi silloin jo haudassa.

Onneksi minulla ei ole lapsia. 😏

Vierailija
53/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haaveile eläkkeelle jäämisestä, voin tehdä töitä vaikka hautaan saakka. Pointti on se, että valitsee ammatin joka tuo elämään sisällön ja tarkoituksen. Jos ei viihdy työssään, sitten vaihtaa alaa. Minusta on erikoista että edelleen on vallalla ajatus että ihminen on onnistunut, kun hän luo pitkän uran yhtä ja samaa tahkoa vääntäen. Se oli mahdollista joskus, ei enää. Sama juttu avioliiton suhteen, pitäisi olla 60 vuotta saman pallinaaman kanssa, koska se on niin ihailtavaa. Tylsää se on, ei mitään muuta!

Vierailija
54/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei olisi taloudellisten syiden vuoksi mikään pakko olla töissä, mutta en keksi vapaa-ajalle tekemistä. Nytkin ärsyttää olla lomalla. Ajatus 15 vuoden lorvimisesta kauhistuttaa. Mitä ihmettä ihmiset oikein tekevät eläkkeellä?

Vierailija
55/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa suvussani ja ystävien piirissä, on 80 vuotiaita naisia ja miehiä, jotka edelleen ajavat autollaan.

Matkustavt paljon, hoitavat mökkinsä peruna-ja yrttimaat, kolaavat omakotitalonsa pihat lumesta jne.

Tärkeintä on pitää kunnostaan huolta jo ajoissa.  Se on terveys mikä määrittää ihmisen vanhuuden.

Se ratkaisee, miten jaksaa toimia, olla aktiivinen, harrastaa ja asua omassa kodissaan lopun elämänsä.

Juuri näin. Sinänsä olen ap:n kanssa samaa mieltä, koska isäni ja veljeni ovat kuolleet ennen eläkeikää. Muuten olen ihmetellyt miten eri tavalla ihmiset vanhenevat ja väitän, että OSAKSI syynä on ihan asenne. Olen harrastuksen myötä tavannut paljon n. 70-80 -vuotiaita, jotka elävät hyvin aktiivista elämää ja ovat elämännälkäisiä. Jos lonkka kremppaa, se leikataan ja jatketaan menoa. Suvussani maalla on sitten näitä, jotka ova niin vanhoja, niin vanhoja, ja tässähän se elämä sitten jo olikin, katsoisin Kauniit ja rohkeat jos näkisin, nyt tuijotan ikkunasta ulos.

Lisään vielä sen, että tässä taustalla on paljolti koulutustausta ja se asenne, joka on AINA ollut elämään. Suvussani on näitä, joille onni ja autuus on joku TV:n aivoton komediasarja, jonka parissa sitten rentoudutaan, kun elämä on muuten niin kurjaa ja tylsää. Älyllinen uteliaisuus on täysi nolla. Edessä päin ei ole mitään odotettavaa (paitsi sen ohjelman seuraava jakso), eikä IKINÄ ole asetettu esim. mitään tavoitteita. Jos vastaan tulee ongelma, siitä nuristaan, ratkaisemisen sijaan. En haluaisi kuulostaa kovalta, mutta itselleni on tullut tosi kova vimma elää ihan toisenlainen elämä, vaikka sitten kuulostankin joltain kaupunkihienostelijalta.

Ei rauhallisessakaan elämässä mitään vikaa ole jos siitä itse nauttii.

En tarkoitakaan, että permanentti ojossa pitäisi juosta tapahtumasta toiseen, vaan enemmän sitä, että käyttää älliään. Siis edes pyrkisi ratkomaan aina vaikeampia ristikoita, jos sellainen kiinnostaa. Jos ei aivoja käytä, ei ne kohta enää käykään.

Vierailija
56/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Sinänsä olen ap:n kanssa samaa mieltä, koska isäni ja veljeni ovat kuolleet ennen eläkeikää. Muuten olen ihmetellyt miten eri tavalla ihmiset vanhenevat ja väitän, että OSAKSI syynä on ihan asenne. Olen harrastuksen myötä tavannut paljon n. 70-80 -vuotiaita, jotka elävät hyvin aktiivista elämää ja ovat elämännälkäisiä. Jos lonkka kremppaa, se leikataan ja jatketaan menoa. Suvussani maalla on sitten näitä, jotka ova niin vanhoja, niin vanhoja, ja tässähän se elämä sitten jo olikin, katsoisin Kauniit ja rohkeat jos näkisin, nyt tuijotan ikkunasta ulos.

Lisään vielä sen, että tässä taustalla on paljolti koulutustausta ja se asenne, joka on AINA ollut elämään. Suvussani on näitä, joille onni ja autuus on joku TV:n aivoton komediasarja, jonka parissa sitten rentoudutaan, kun elämä on muuten niin kurjaa ja tylsää. Älyllinen uteliaisuus on täysi nolla. Edessä päin ei ole mitään odotettavaa (paitsi sen ohjelman seuraava jakso), eikä IKINÄ ole asetettu esim. mitään tavoitteita. Jos vastaan tulee ongelma, siitä nuristaan, ratkaisemisen sijaan. En haluaisi kuulostaa kovalta, mutta itselleni on tullut tosi kova vimma elää ihan toisenlainen elämä, vaikka sitten kuulostankin joltain kaupunkihienostelijalta.

Pidän outona, että teet tästä maalaisuus vs. kaupunkilaisuus -kysymyksen. Yhtä lailla lähiöissä makailee myös sitä passiivista ikäväestöä, joka kuluttaa aikaansa Kaunareita katsellen ja naapureita kytäten. Ja maaseudulla on ikäihmisiä, jotka nikkaroivat, retkeilevät, matkailevat, liikkuvat luonnossa ja ovat aktiivisia paikallisyhdistyksissä.

Vierailija
57/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämästä voi nauttia vaikka töitä tekisikin. Minulla on yli 10 vuotta eläkeikään ja se antaa sisältöä elämääni. Voin jatkaa töitä yli eläkeiän jos töitä ja terveyttä piisaa.

Vierailija
58/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mt-eläkkeellä nuorena. Nyt opiskelemaan ja töihin. Toiveet on kovat ja pelkään vain, että jos ei silti tule elämään mitään merkityksellisyyttä, tekis mieli vain vetää johto seinästä.

Vierailija
59/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat on suht hyväkuntoisia kun suurin osa jäi eläkkeelle jo alle 60 v tai 60,v. Toista on nykynuorilla.

Älä puhu, kun et tiedä. Minä, 1946 syntynyt pääsin eläkkeelle 64 vuotiaana. Harva vaemaan on päässyt paljon aikaisemmin. Virkamiehet pääsivät silloin 60 vuotiaana, mutta harvalle niitä virkoja riitti. Kunhan taas yeitetään mollata suuria ikäluokkia.

Vierailija
60/84 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni työkaveri kuoli ensimmäisenä eläkepäivänä sydänkohtaukseen. Urheilijamies oli hyvät elintavat aina ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi