Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikilla keski-ikäisillä oikeasti kymppitonneja säästössä?

Vierailija
08.06.2021 |

Olen nelikymppinen, ja mulla on säästötilillä n.6000 e, ja tämänkin summan kerryttäminen on ollut työlästä.

Ei vaan yksinkertaisesti jää kovin paljon ylimääräistä rahaa, josta säästää.

Asuntolainaa on makseltu n.10 vuotta, joten seinissä on toki kiinni sitten hieman enemmän.

Tuli vaan mieleen toisesta ketjusta, jossa todettiin että 20 000e säästöt on vaatimaton summa nelikymppiselle. Itse saan vaan haaveilla tuosta - ehkä eläkkeeseen mennessä on saman verran säästössä!

Kommentit (326)

Vierailija
321/326 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin vihervasemmistolaisena hieman nolottaa myöntää, mutta onhan sitä kertynyt kun on tuolta oikeistolta tullut niin reilusti noita kaikenlaisia tukia. Tietenkin sitä on vuosikymmeniä myös tehty töitä kevyesti toki ja kiitos ammattiliiton neuvottelemien palkankorotusten sekä muun hankkimani omaisuuden olen melko hyvin toimeentuleva. Tarkoituksena olisi jäädä eläkkeelle ennen viidettäkymmenettä ikävuotta tahikka varhemmin jos onnistuneesti menee taloudellisesti. Kun vaatimattomasti elää niin kivaa rentoa työvapaata aikaa saattaa ehtiä viettää tuollaiset nelisenkymmentä vuotta jos isovanhempien ikään elää

Nyt olisi oiva tilaisuus alkaa rehelliseksi ja unohtaa tuo vihervasemmistolaisuus ja olla rehellisesti ihan normaali.

Vierailija
322/326 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kukaan ei ole niin pösilö, että makuuttaa nykyisillä koroilla millään tilillä euroakaan.

Ja sijoitukset onnistuu aina täydellisesti 😆😆😆

Ei ne jossain FTSE tai SN&P indeksirahastossa kauheasti vikaan pääse menemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/326 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiole mitään säästössä, mutta mulle on perintöä tulossa kun vanhemmat tuosta kupsahtavat lähivuosina.

ARVAATTE VISSIIN SYYN...

324/326 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ihan mielenkiinnosta. Te, joilla on monta kymmentä tuhatta tai jopa satoja tuhansia euroja säästössä / sijoituksissa / rahastoissa, niin mitä teette rahoilla tai mitä varten ne ovat säästössä? Onko ajatus käyttää niitä johonkin jossain vaiheessa vaikka johonkin kivaan vai ovatko ne "pahan päivä varalle"? Tai siis, kun eihän rahalla tee mitään, jos ei sillä tee mitään. Niin nautitteko niistä säästöistänne vai kerrytättekö esim. perintöä tuleville sukupolville?

Vierailija
325/326 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullava kirjoitti:

Hei, ihan mielenkiinnosta. Te, joilla on monta kymmentä tuhatta tai jopa satoja tuhansia euroja säästössä / sijoituksissa / rahastoissa, niin mitä teette rahoilla tai mitä varten ne ovat säästössä? Onko ajatus käyttää niitä johonkin jossain vaiheessa vaikka johonkin kivaan vai ovatko ne "pahan päivä varalle"? Tai siis, kun eihän rahalla tee mitään, jos ei sillä tee mitään. Niin nautitteko niistä säästöistänne vai kerrytättekö esim. perintöä tuleville sukupolville?

Perintöäki joo ja mielenrauhaa. Myös ne sijoitukset alkaa helpottaa arkea, ei siis tarvitse kitsastella ikuisesti vaan se jo säästetty raha tuottaakin kohta itsekseen ja tilistä voi sitten vapaammi ostella mitä tekee mieli.

Vierailija
326/326 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullava kirjoitti:

Mun on tarkoitus nyt keskittyä omaan elämään töiden sijaan seuraavat 1-3 vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi