Onko kaikilla keski-ikäisillä oikeasti kymppitonneja säästössä?
Olen nelikymppinen, ja mulla on säästötilillä n.6000 e, ja tämänkin summan kerryttäminen on ollut työlästä.
Ei vaan yksinkertaisesti jää kovin paljon ylimääräistä rahaa, josta säästää.
Asuntolainaa on makseltu n.10 vuotta, joten seinissä on toki kiinni sitten hieman enemmän.
Tuli vaan mieleen toisesta ketjusta, jossa todettiin että 20 000e säästöt on vaatimaton summa nelikymppiselle. Itse saan vaan haaveilla tuosta - ehkä eläkkeeseen mennessä on saman verran säästössä!
Kommentit (326)
Olen 49v sinkku mies. Omassa kerrostalo kaksiossa asun. Lainaa omasta vielä jonkin verran. Kaksi sijoitus asuntoa joista toinen velaton. Säästössä noin 10 000€. Joka kuukausi laitan säästöön. Välillä enemmän laitan riippuu laskujen määrästä. Tykkään säästää ja tulee turvallinen olo kun tietää että rahaa on jemmassa. En käytä alkoholia ja tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Lokkeilu=elellään kumppanin rahoilla. Sinkkuna voitas ottaa noista summista tuo kymppi. Muuten ei saa kokoon noita rahamääriä.
Oon sinkkunainen ja saanut omin pikku kätösin kasaan reilussa kahdessakymmenessä vuodessa noin 250 000 euroa nettovarallisuutta. Lisäksi olen sitten semilokkeilemalla saanut toisen mokoman eli perinyt. Että se siitä lokkeilusta.
Ei ole säästössä mitään. Nettotulot n. 1800/kk pääkaupunkiseudulla. Eläkkeeseen 1,5v. En usko eläväni mihinkään satavuotiaaksi, miksi säästäisin. Jos en kuole ennen eläkeikää niin leipäjonoihin sitten :) . Siinähän on myös sosiaalista kanssakäymistä ja muut euron lounaat ja aamiaiset mukaanlukien. Kakarasta asti töitä painaneena eläke ei kuitenkaan tule olemaan hääppöinen. Näillä mennään :)
Täytyy jo katsoa valmiiksi toimijoita ja paikkoja :)
Ei ole säästöjä. Tulot on pienet ja kaikenlaisia lainoja on (asunto-, auto- ja remonttilainat). Miehellä jää palkasta käteen n. 2800e/kk, mulla hieman vähemmän. Rahat on kuluneet yleensä jo viikkoa ennen palkkapäivää...
No ei ole mitään säästöjä eikä omistusasuntoa. Olen 38 v. Olen kasvattanut kolme lasta aivan yksin, lasten isä kuollut emmekä olleet naimisissa. Vanhempani ja heidän vanhempansa ovat myös olleet köyhiä, eli mitään apuja en ole saanut.
Jätkäshenkilö 49 vuotta Turku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on esim. 20ke ? Ilmoitetaanko kaikki rahaa koskevat kryptoina? Valaiskaa tyhmää pirkanmaalta.
Onko kaikki pirkanmaalaiset noin tyhmiä?
No foi fittu.
Miksi sitä tuhatlukua ei voi kirjoittaa asiallisesti niin kuin aikuiset, esim. tuo yllä oleva luku 20 000?
Eikö tämä kilovitsi milloinkaan mene pois muodista? Kuinka monta vuosikymmentä se jaksaa olla uusi ja nokkela älynväläys teille moderneille, muodikkaille ja meneville veitikoille?
Tämä teidän "kilojeuronne" on samanlainen tosi uusi juttu kuin tämä toinenkin Ujopiimä -kirjan stoori jostain 1970-luvun lopulta:
-Mikä on vihreä ja pitää kovaa meteliä keittiössä?
-Stereoherne.
Kyllä te niin nokkelia olette, te kilottajat, ja on tämä teidän kilonne tosi uusi oivallus. Onnittelut omaperäisyydestänne! Itse en olisi tuollaista keksinytkään.
On aika härskiä käyttää tuota lyhennettä tietäen ettei sitä kaikki ymmärrä, vanhuksista varmaan valtaosa ei.
Asuntolainaa maksettu 10 v, säästössä n. 31 000€
En pidä todellakaan itsestään selvyytenä asiaa ja olen kiitollinen että on saatu säästettyä.
Lapsia 4.
Ikää 30v kummallakin.
Minulla on rahastossa n. 12000€. Käyttötilillä yli 5000€.
Opintolainaa on noin 5500€ ja asuntolainaa yhdessä kumppanin kanssa n. 100 000€ jäljellä. Todennäköisesti nostan vielä jonkin verran opintolainaa.
Kumppanilla on omat säästönsä ja osakkeensa.
Tosin ihan vielä en ole keski-ikäinen, mutta päälle kolmekymppinen kuitenkin.
Noin 140 000, asunto, mökki ja talo. 37 v. Tähtäimenä minimissään miljoona, että pääsee yrittäjäksi tekemään, mitä haluaa. On myös palava halu tehdä kateelliseksi yksi hirveä ihminen. Pitää säästö- ja sijoitusmotivaatiota yllä. :D
nuukuus ja säästäväisyys liittyy horoskooppi merkkiin , kauris on supersaita sekä neitsyt , myös rapu ja skorpioni pihtaavat rahojaan , neitsyt ja skorpioni jättävät laskut muiden naksettaviksi ,
tästä on kokemusta omassa suvussa , kauriilla varmaan on eniten säästöjä supernuuka kun on .
tässä eläkeläisenä säästyy rahaa kun kulkee junalla kaikkialle , en pidä lemmikkejä , syön usein
kaurapuuroa joka pitää nälån 1 päivän ja pysyttelen kotona telkan ääressä eli vaurastua voi
hyvinkin jos on malttia ettei koske säästöihinsä , kulutustavarat voi ostaa käytettyinä Torilta
oman ok-talon hankkiminen on 2- teräinen miekka , kun avioliitossa olleen parin aviomies kuolee ja leski tietysti omistaa puolet talostaan ja toisen päädyn perii puolison jälkeläiset tai pahimmil-laan pesää tulevat repimään miehen sisarukset kun lapsia ei ole , nuo vaativat puolet mieheni varallisuudesta eli säästöistä ja vaativat myymään talomme jonka omin käsin rakensimme , entäs jos miehellä olis avioton tai aiempi lapsi edellisistä suhteistaan ja jos tuota lasta ei mistään löytyisi niin en pääsisi taloamme koskaan myymään ja voisin joutua konkurssiin jos on asuntolainaa vielä maksamatta . eli pitäs vaatia molemminpuolinen testamentti mahdollisen
puolison kuoleman takia . entäs jos ulkopuolisilla perijöillä ei olis rahaa maksaa perintöverojaan
niin meneekö kuolinpesään kuuluva talomme pakkohuutokauppaan ?
kilowatti ilmoitetaan KWH eli 1000 wattia on yksi K , kyllä jokaisen pitäisi tämän verran tietäå että mistä tuo tonni ilmoitetaan K
No on. Koti on jo velaton ja työelämää takana 20-30 vuotta, väkisinkin jää jemmaan
talonrakentanut kirjoitti:
oman ok-talon hankkiminen on 2- teräinen miekka , kun avioliitossa olleen parin aviomies kuolee ja leski tietysti omistaa puolet talostaan ja toisen päädyn perii puolison jälkeläiset tai pahimmil-laan pesää tulevat repimään miehen sisarukset kun lapsia ei ole , nuo vaativat puolet mieheni varallisuudesta eli säästöistä ja vaativat myymään talomme jonka omin käsin rakensimme , entäs jos miehellä olis avioton tai aiempi lapsi edellisistä suhteistaan ja jos tuota lasta ei mistään löytyisi niin en pääsisi taloamme koskaan myymään ja voisin joutua konkurssiin jos on asuntolainaa vielä maksamatta . eli pitäs vaatia molemminpuolinen testamentti mahdollisen
puolison kuoleman takia . entäs jos ulkopuolisilla perijöillä ei olis rahaa maksaa perintöverojaan
niin meneekö kuolinpesään kuuluva talomme pakkohuutokauppaan ?
Avioliitto ja lesken asumisoikeus. Ei ole sun murhe miten perilliset hoitaa veronsa. Vero on myös pieni, koska sun hallintaoikeus taloon voi olla pitkäkin.
40v tänä vuonna ja on 65 000 e säästössä. Asuntoa ei ole, eikä omaisuutta juuri muutenkaan. Tämäkin kertynyt viimeisen 5 vuoden aikana pääosin, sitä ennen jouduin elämään jatkuvasti kädestä suuhun. Nyt yritän ottaa vähän kiinni menetettyjä vuosia eli elän köyhän lapsuuden ja nuoruuden lisäksi ilmeisesti vielä köyhän keski-iänkin.
Vierailija kirjoitti:
kilowatti ilmoitetaan KWH eli 1000 wattia on yksi K , kyllä jokaisen pitäisi tämän verran tietäå että mistä tuo tonni ilmoitetaan K
Kilowattitunti, kWh. Kilowatti, kW. Ja ne on ihan eri asia.
kultaa tuli ostettua koruina Dubaista 1991 aika rutkasti, kultakello lakkasi käymästä , jouduin myymään nuo kullat 2005 kun jäin työttömäksi , sain saman summan kuin olin niistä maksanut,
aikamoinen riesa on jalometallien kotona säilyttäminen , monasti uni ei tahdo tulla kun murehtii
josko nuo kullat on tallessa , mutta jos erehtyy jollekin juoruamaan omaisuudestaan niin kyllä
varmasti saa varautua siihen että rosvot ennenpitkää tunkeutuu kotiin etsimään niitä ja vievät
mennessään, kyllä paras paikka on pankin tallelokero , tosin sekin voi olla epävarma riippuen
miesystävästä kun oma kaverini tallusteli minun pankkiini uuden naisystävänsä kanssa mukanaan minun passini jolla pääsivät lokerolleni tutkimaan , mitään ei ollut viety mutta lokeroni toiseksi
käyttäjäksi oli kirjattu tuo entinen mieskaverini Jaatinen , se olis varmaan tyhjentänyt lokeroni
jos olisin kuollut äkisti nuorempana . perillinen ei olisi tiennyt mitä siellä säilytin ,
Näin vihervasemmistolaisena hieman nolottaa myöntää, mutta onhan sitä kertynyt kun on tuolta oikeistolta tullut niin reilusti noita kaikenlaisia tukia. Tietenkin sitä on vuosikymmeniä myös tehty töitä kevyesti toki ja kiitos ammattiliiton neuvottelemien palkankorotusten sekä muun hankkimani omaisuuden olen melko hyvin toimeentuleva. Tarkoituksena olisi jäädä eläkkeelle ennen viidettäkymmenettä ikävuotta tahikka varhemmin jos onnistuneesti menee taloudellisesti. Kun vaatimattomasti elää niin kivaa rentoa työvapaata aikaa saattaa ehtiä viettää tuollaiset nelisenkymmentä vuotta jos isovanhempien ikään elää
Ahaa. Itse olen eronnut kahden teinin äiti. En saa elatusmaksuja, vuoroviikot. Lapsilisät puoliksi lasten isän kanssa. Voidaan siis ehkä sopia, että en lokkeile yhteiskunnan enkä miehen rahoilla? Säästöjä on kymmeniätuhansia, omalla työllä ansaittuja. Jos siis yhden ihmisen tuloilla ja perheen menoilla onnistuu, miksi ei onnistu sinkulta?