Megsille ja Harrylle on syntynyt tyttö!
Kommentit (655)
...nimivalinnassa kyse lienee lähinnä mediahuomion maksimoimisesta. Ketäpä tämä uutinen muutoin kiinnostaisi.
Siis ne omi lapsilleen kuningattaren ja tulevan kuninkaan lempinimet :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
harri alkaa heräämään horroksestaan. mekki vie 6-0. harria. mutta kohta harri herää.
on karmea herätys harrilla.
ipanan nimi on täysin pottuilua. pahemman kerran.
mihin mekki koskee. niin kaiken tuhoaa.
Kiusanteko 95v. kuningatarta kohtaan jatkuu, nyt (viattoman) lapsen nimen muodossa.
HM-pari ei herää kuplastaan, ennenkuin heidät herätetään.
Herättäjän osa taitaa langeta Charlesille, jos muu ei auta ennen lopullista sekoamista.
M.Obama yritti jo varoittaa HM-paria "minä-minä-minä" -asenteestaan sopimattomana ex-brittikuninkaallisille, mutta ei tainnut mennä perille.
Britannialla ja Yhdysvalloilla on perinteisesti lämpimät ystävyyssuhteet. Yksi soitto valkoiseen taloon, ja kiusanteko on ohi, jos brittihovi niin haluaa. White House taitaa kulisseissa vaikuttamisen.
Onpas tämä pari tärkeä, ihan presidenttiä myöten pitää käydä läpi heidän tekemisiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lili is named after her great-grandmother, Her Majesty The Queen, whose family nickname is Lilibet. Her middle name, Diana, was chosen to honor her beloved late grandmother, The Princess of Wales." näin lukee H&M omalla Archewell säätiön sivulla. Että kyllä sen kuningattaren lempinimi on Lilibet ilman h:ta.
Mutta joo ihan hieno nimi :)
Eli häntä kutsutaan nimellä Lili. Ei pitäisi häiritä kenenkään mielenrauhaa tuo nimi.
Onneksi ei sentään Camilla, Charlesin elämän suuri rakkaus.
Se se olisi tulevan kuninkaan mielenrauhaa häirinnyt niin, että olisi saattanut isän ja pojan välit rikkoutua peruuttamattomasti.
Ei edes Elizabeth, vaan lempinimi Lilibet. Silti, kiusa se on pienikin kiusa, kuten välirikoista molempien perheisiin tunnetut Hrr ja Megs hienovaraisesti antavat ymmärtää...
Mitä veikkaatte, kuinka monta sivua tähän ketjuun tulee? Maailman puhutuin pariskunta.
Jotenkin oudot nimet. En tykkää itse tuollaisista lempinimimäisistä oikeista nimistä. Pidän klassisista nimistä. Nimistä tulee copycat vaikutelma.
Yksi narsistinen tuttava nimesi oman lapsensa omaksi lempinimekseen. Siis ihan samankaltainen nimi kuin itsellä, ollut varmaan omana lempinimenä joskus. No, tuosta lapsesta ei tullut sentään Meggie. Mutta vähän outo valinta. Ehkä tää on jenkkimäistä, siellä on tosi paljon erikoisia nimiä. Varsinkin julkkiksilla mutta myös afroamerikkalaisilla. Tää on erilaista kulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
harri alkaa heräämään horroksestaan. mekki vie 6-0. harria. mutta kohta harri herää.
Kiusanteko 95v. kuningatarta kohtaan jatkuu, nyt (viattoman) lapsen nimen muodossa.
Herättäjän osa taitaa langeta Charlesille, jos muu ei auta ennen lopullista sekoamista.
M.Obama yritti jo varoittaa HM-paria "minä-minä-minä" -asenteestaan sopimattomana ex-brittikuninkaallisille, mutta ei tainnut mennä perille.
Britannialla ja Yhdysvalloilla on perinteisesti lämpimät ystävyyssuhteet. Yksi soitto valkoiseen taloon, ja kiusanteko on ohi, jos brittihovi niin haluaa. White House taitaa kulisseissa vaikuttamisen.
Onpas tämä pari tärkeä, ihan presidenttiä myöten pitää käydä läpi heidän tekemisiään.
Tuossahan vasta spekuloidaan, eikä esitellä faktoja. Lukutaito ja luetun ymmärtäminen?
Ei kannata ottaa totena kaikkea, mitä palstalla pohdiskellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vauvaonni on aina ihanaa, ja kiva että hovin jäsenet olivat onnitelleet paria pienen Lilin syntymästä.
Kuitenkin, pakko sanoa tuosta nimiasiasta, että itseäni lähinnä kummastuttaa tuo suora kuningattaren hellittelynimen käyttö etunimenä. Dianan ymmärrän, ja sopii mielestäni oikein kauniisti toiseksi nimeksi. Kuitenkin, mielestäni hellittelynimi on varsin henkilökohtainen, ja erityisesti koska tämä oli prinssi Philipin käyttämä hellittelynimi rakkaalleen. Mielestäni on siis todella erikoista antaa lähisukulaiseen hellittelynimi tyttärelle etunimeksi.
Mielestäni kummeksuttavaa on nimenomaan hienotunteisuuden puute, sillä mikäli nimessä olisi haluttu viitata kauniisti kuningattareen, olisi se voitu tehdä paljon tyylikkäämmin. Ehkä kyseessä oli jonkin asteinen välien lämmittely-yritys, mutta mielestäni erikoinen.
Nimenomaan tämä. Jos oikeasti olisi haluttu lähteä hovista, vihataan firmaa tms. Niin miksi ihmeessä lapsi pitää nimetä hovin kaikkien tunnetuimpien jäsenten mukaan? Kuten kirjoitit, jos oikeasti olisi haluttu (paino sanalla) kunnioittaa, viittaus elisabethiin olisi voitu tehdä ei-niin-ilmiselvällä tavalla. Mielestäni on todella tökeröä nimetä suoraan lapsi Elisabeth Dianaksi, kuten nyt on tehty.
Tosin mikäs minä olen sanomaan. Tämä nimi oli vaan jostain syystä hyvin ennalta arvattavan amerikkalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hovi ja kuningatar tässä on tärkeitä, ja silmille ei hypitä. Tulevat sen kyllä huomaamaan. Ois jo pitänyt tajuta. Mutta kun ahneus, julkisuudenhakuisuus ja omahyväisyys kumoavat viimeisenkin järjenrippeen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvaonni on aina ihanaa, ja kiva että hovin jäsenet olivat onnitelleet paria pienen Lilin syntymästä.
Kuitenkin, pakko sanoa tuosta nimiasiasta, että itseäni lähinnä kummastuttaa tuo suora kuningattaren hellittelynimen käyttö etunimenä. Dianan ymmärrän, ja sopii mielestäni oikein kauniisti toiseksi nimeksi. Kuitenkin, mielestäni hellittelynimi on varsin henkilökohtainen, ja erityisesti koska tämä oli prinssi Philipin käyttämä hellittelynimi rakkaalleen. Mielestäni on siis todella erikoista antaa lähisukulaiseen hellittelynimi tyttärelle etunimeksi.
Mielestäni kummeksuttavaa on nimenomaan hienotunteisuuden puute, sillä mikäli nimessä olisi haluttu viitata kauniisti kuningattareen, olisi se voitu tehdä paljon tyylikkäämmin. Ehkä kyseessä oli jonkin asteinen välien lämmittely-yritys, mutta mielestäni erikoinen.
Nimenomaan tämä. Jos oikeasti olisi haluttu lähteä hovista, vihataan firmaa tms. Niin miksi ihmeessä lapsi pitää nimetä hovin kaikkien tunnetuimpien jäsenten mukaan? Kuten kirjoitit, jos oikeasti olisi haluttu (paino sanalla) kunnioittaa, viittaus elisabethiin olisi voitu tehdä ei-niin-ilmiselvällä tavalla. Mielestäni on todella tökeröä nimetä suoraan lapsi Elisabeth Dianaksi, kuten nyt on tehty.
Tosin mikäs minä olen sanomaan. Tämä nimi oli vaan jostain syystä hyvin ennalta arvattavan amerikkalainen.
B-sarjan näyttelijällä surahtanut kunnolla hattuun A-list Celebrity-elämä, mutta kyllä tämä käytös karsii Obamat ym. tasokkaat kontaktit ystävälistalta. Toisaalta, mitä väliä, kunhan rahaa tulee ja nimi pysyy otsikoissa.
Lil- bet eli pikku veto!
Räppäri nimi
Vähän samaa nimikategoriaa kuin Kardashianin lapsien nimet. Outoja ja jotenkin tyylittömiä.
Milloinkohan nähdään kuva Lilistä? Nimet ovat kivat mutta mietin että on erikoista että Archien nimet(kun olivat vielä hovissa) eivät noudattele mitään perinteitä eli hänellä ei ole näitä suvussa kulkeva perintönimiä, kuten esim. Albertia/Charlesia/Phillipiä, mutta nyt Lilin kohdalla näitä käytetään vaikka hovista on lähdetty.
Ehkä Archien nimi kuvastaa heidän silloista haluaan irtautua hovista ja vastaavasti Lilin nimi on jonkinlainen sovitteluyritys? En usko Elisabethin tästä nyt pahastuneen, suvussahan on vaikka kuinka monta hänen mukaansa nimettyä lasta jo. Ehkä hänestä on kiva, että Philipin antama lempinimi "elää" edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lainkaan tunne voimakkaita tunteita tätä koko kuninkaalliskohua kohtaan, mutta pistää se hymyilyttämään, että esikoisen nimeksi pistetään prinssi Georgen lempinimi ja toisen lapsen nimeksi kuningattaren lempinimi :D
Kirjoitin aivan samaa, mutta kommenttini poistettu???
No ne on meksunpalvojat jotka kommentteja poistattaa.
Amerikassa nimi annetaan sairaalassa ennen poistumista, koska nimi kirjataan myös syntymätodistukseen. Eli nimi annettu jo. Amerikassa ei kasteessa anneta nimeä. Toki nimen voi vaihtaa...
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna sukuun on kastettu jo kaksikin Philipiä, mutta sehän on vaan tietenkin hienoa av-mammojen mielestä.
Miten kastaminen tähän vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna sukuun on kastettu jo kaksikin Philipiä, mutta sehän on vaan tietenkin hienoa av-mammojen mielestä.
Miten kastaminen tähän vaikuttaa?
Oikean nimen antaminen toiseksi nimeksi on sitä paljon puhuttua kunnioittamista, mutta intiimin lempinimen antaminen etunimeksi ei.
Doria kutsui Megsua lempinimellä Flower, joten nimi Lili viittaa tietysti itseensä Megsuun. On saanut siis ujutetuksi itsenä kuningattaren ja Dianan joukkoon. Charlesin tullessa kuninkaaksi pojantytär saa prinsessan arvonimen, jolloin prinsessa Lili on ikään kuin Megsun suurin unelma toteutuneena tyttären kautta.
Lilibet-nimellä yritetään saada amerikkalainen yleisö uskomaan, että heillä on erityisen läheinen suhde kuningattareen, vaikka välit isiin ovatkin huonot. Tavoitteena on taloudellinen menestys. Kenties lastenvaatemallisto tms. on tulossa kuvioihin. Lastenkirjoja, ohjelmia.
En usko, että Megsu itse tavoittelee presidenttiyttä, mutta mahdollista voisi olla, että hän kannustaa tytärtään pyrkimään myöhemmin USAn presidentiksi. Archie taas jää piiloon tyyliin The Me You Can't See.
Eikö heillä ole mitään omaa? Archie oli Williamin George-pojan yksityinen lempinimi perheen sisällä, ja nyt Lilibet, joka Ellun yksityinen lempinimi perheen sisällä. Ja kun Meghanin äidin puolen sukua ei mitenkään huomioitu (paitsi jos sielläkin on joku Diana), siinäpä totuus siitä kuinka paljon Meghan oikeasti välittää omasta perheestään. Mautonta ja törppöä, ja aivan linjassa sen kanssa, miten tämä pariskunta yleensäkin toimii. Ainoa pelastava asia olisi, jos olisivat kysyneet Ellun mielipidettä nimenvalinnasta etukäteen, ja tämä olisi pitänyt sitä hyvänä ideana.
Tämä turhaakin turhempi pariskunta näyttää olevan esillä lähinnä vain negatiivisten asioiden kautta, ja tästäkin ihanasta asiasta, tyttären syntymä, saavat epäonnistuineilla nimivalinnoilla aikaan negatiivisen uutisen. Taito sekin?