Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajat eivät vastaa hakemuksiin

Vierailija
06.06.2021 |

Olen hakenut töitä jo jonkin aikaa ja tuntuu, ettei tästä tule mitään. Työnantajat eivät edes vastaa hakemuksiin. Jos vastaus on ei, niin kertoisivat edes sitten. Tällä hetkellä 5 hakemusta "odottamassa". Vanhimmasta yli kuukausi, uusin lähetetty vähän vajaa viikko sitten. Hakemus on kyllä mennyt perille. Luulisi, että joihinkin tulisi vastaus nopeasti, kun ilmoituksessa luki "paikka täytetään heti sopivan henkilön löydyttyä" eli lukevat hakemuksia sitä mukaan, kun niitä tulee. Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta työnhausta. Meneekö tämä aina näin?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jos olet tosi kiinnostava, saatetaan vastata heti.

2. Useimmiten kaikille vastataan vasta sitten, kun haastatteluun kutsutut on valittu. Se tapahtuu 1-2 viikossa hakuajan jälkeen. Pahimmillaan saatetaan vastata vasta sitten, kun henkilö on aloittanut hommassa. Siihen menee useampi kuukausi.

3. Osa ei edelleenkään vastaa mitään, mutta se on aika pieni osa.

Vierailija
2/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä menee menee pitkä aika haun loppumisajan jälkeen, että tulee "valintamme ei kohdistunut sinuun". Jos taas työnantajaa kiinnostaa haastatella sinua, niin sitten kyllä pätee, että jo hakuajan aikana tulee kontakti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut viimeisen vuoden aikana n. 30 eri työpaikkaan, yhdestäkään en ole kuullut mitään. Suurimpaan osaan hakemistani paikoista täytän kaikki vaatimukset, mutta kukaan ei vain ota mitään yhteyttä. Alussa soitin itse hakemiini paikkoihin, mutta pikkuhiljaa se into on hyytynyt kun mennyt jo perille että jos eivät ota yhteyttä, ei se asia itse soittamalla muutu.

Vierailija
4/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2. Useimmiten kaikille vastataan vasta sitten, kun haastatteluun kutsutut on valittu. Se tapahtuu 1-2 viikossa hakuajan jälkeen. Pahimmillaan saatetaan vastata vasta sitten, kun henkilö on aloittanut hommassa. Siihen menee useampi kuukausi.

Eli siis suomeksi sanottuna, minua ei vaan haluta töihin?

Ap

Vierailija
5/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko soittaa?

Vierailija
6/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut tänä vuonna yli sata työhakemusta.

Yksi työnhakija soitti.

Palkkasin hänet.

Vierailija
7/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Työnhaku on tosi vaikeaa! Koska olet ekaa kertaa hakemassa töitä, haet todennäköisesti sellaisia paikkoja, joita voi hakea sadat muutkin ihmiset. Et erotu sieltä joukosta. Eikä sulla ilmeisesti ole työkokemusta. Niistä 200 hakijasta ainakin sadalla on.

Vierailija
8/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Työnhaku on tosi vaikeaa! Koska olet ekaa kertaa hakemassa töitä, haet todennäköisesti sellaisia paikkoja, joita voi hakea sadat muutkin ihmiset. Et erotu sieltä joukosta. Eikä sulla ilmeisesti ole työkokemusta. Niistä 200 hakijasta ainakin sadalla on.

Juu ei ole kokemusta, mutta miten voin koskaan saada kokemusta, jos minulle ei anneta edes mahdollisuutta päästä töihin?

Ap

Vierailija
9/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin vuodessa 200 hakemusta, ei ainuttakaan haastattelua, vaikka soittelin. 90% ei vastattu mitään, ettei tullut valituksi.

Vierailija
10/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko soittaa?

Miksi ihmeessä? :D

Vierailija
11/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tullut tänä vuonna yli sata työhakemusta.

Yksi työnhakija soitti.

Palkkasin hänet.

Kaikissa työpaikkailmoituksissa ei ole numeroa, johon voisi soittaa. Ja joissakin on ihan kielletty, ettei pidä soitella perään.

Vierailija
12/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juu ei ole kokemusta, mutta miten voin koskaan saada kokemusta, jos minulle ei anneta edes mahdollisuutta päästä töihin?

Ap

Niinpä. Tämän saman kanssa me kaikki taistelemme. Sehän ei lopu siihen ensimmäiseen työpaikkaan, vaan sitten kun haluat päästä urallasi eteenpäin, se ei onnistu, koska ei ole kokemusta siitä haetusta tehtävästä.

Vierailija
13/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kutsua haastetatteluun ei tule, niin tietää ettei mahdollisuuksia haettuun työhön ole.

Ei enää ketään palkata summassa, näkemättä ensin hakijaa livenä.

Jokaista työpaikkaa kohti on useita kymmeniä hakijoita, jopa satoja.

Työnantajalla on totisesti varaa valita niistä omasta mielestään parhaimmista vielä kaikkein parhaimmat.

Vierailija
14/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään suurin osa ei vastaa mitään eli ovat huonoja työnantajia.

Vierailija
15/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hiljattain hakenut paikkoja niin ei ne nyt vastaile. Ei jaksa näin kuumalla istua lukemassa hakemuksia ja vielä haastattelut tarttis järkätä kuumalla, ei helkata tuu mitään. Kattellaan kuhan ilmat taas viilenee. 

Ärsyttää kyllä ja samassa tilanteessa ollaan täälläkin. Ei mitään reaktiota hakemuksiin. Joskus paikka ilmestyy uutena taas avoimeksi vaikkei edellisenkään kierroksen hakijoille ole vastattu. Opiskelijana näistä puhutaan laajemmin ja vinkataan toisillemme mielenkiintosista paikoista. Tulee myös käytyä läpi paikat, jotka ei vaivaudu vastaamaan edes sitä kiitos-ei-kiitos. Osalla on  enemmän työkokemusta takana eli ihan untuvikoista ei edes puhuta. LAskee aika lailla firman kiinnostavuutta työnantajan jos ei edes näin alkeellista osaa rekrytoinnista kyetä tai viitsitä hoitaa. Hakeminen kun tapahtuu netin kautta niin ei voi kun ihmetellä miksei voi laittaa jotain massajakelua kaikille hakijoille ettei tärpännyt. Ei luulis paljoa vaativan.

Vierailija
16/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kutsua haastetatteluun ei tule, niin tietää ettei mahdollisuuksia haettuun työhön ole.

Ei enää ketään palkata summassa, näkemättä ensin hakijaa livenä.

Jokaista työpaikkaa kohti on useita kymmeniä hakijoita, jopa satoja.

Työnantajalla on totisesti varaa valita niistä omasta mielestään parhaimmista vielä kaikkein parhaimmat.

En koskaan sanonut, että minua pitäisi näkemättä palkata. Ihmettelen vaan, miksi ei voi lähettää vastausta vaikka vastaus olisi vain ei. Jää vain odottavainen ja tyhjä olo, kun ei oteta yhteyttä. Ja yhteyden otolla takoitan haastattelukutsua, en sähköpostia, jossa lukee "sinut on palkattu!".

Vierailija
17/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmillaan hakijoita voi olla satoja. Kirjoittele sitten siinä kaikille heipat että anteeksi mutta nyt ei valittu sinua ja kivaa kesää.

Vierailija
18/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaimmillaan hakijoita voi olla satoja. Kirjoittele sitten siinä kaikille heipat että anteeksi mutta nyt ei valittu sinua ja kivaa kesää.

Ei kenellekään tarvitse mitään personoitua viestiä kirjoittaa. Nykyään sinulla tarvitsee olla vain yleisesti kirjoitettu valmis pohja ja vain klikkaat henkilöt joille sen lähetät. Kestää muutaman minuutin.

Vierailija
19/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekrytointiohjelma tekee tuon napin painalluksella.

Ja vaikka tarvitsisi tehdä käsin, se tunnin työ maksaa itsensä takaisin parempana brändinä ja hakijakokemuksena.

Työnantajat vaan haluavat ajatella, että se yksi valittu on hyvä ja loput paskoja, vaikka ei se niin mene. Se nyt rannalle jäänyt hakija voisi olla todella hyvä toiseen työhön talossa, mutta sepä ei tuollaisen kokemuksen jälkeen hae uusiksi.

Vierailija
20/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤦‍♂️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän