Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnantajat eivät vastaa hakemuksiin

Vierailija
06.06.2021 |

Olen hakenut töitä jo jonkin aikaa ja tuntuu, ettei tästä tule mitään. Työnantajat eivät edes vastaa hakemuksiin. Jos vastaus on ei, niin kertoisivat edes sitten. Tällä hetkellä 5 hakemusta "odottamassa". Vanhimmasta yli kuukausi, uusin lähetetty vähän vajaa viikko sitten. Hakemus on kyllä mennyt perille. Luulisi, että joihinkin tulisi vastaus nopeasti, kun ilmoituksessa luki "paikka täytetään heti sopivan henkilön löydyttyä" eli lukevat hakemuksia sitä mukaan, kun niitä tulee. Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta työnhausta. Meneekö tämä aina näin?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vastaa, vaikka haastattelussa lupaavat ilmoittaa. Haastattelussa tuskin on kovin monta henkilöä.

Vierailija
42/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa eivät välttämättä vastaa ilmoituksessa annettuun yhteystietoon yhteyttä ottaessa. Haastattelussa saattavat antaa kuvaa, että pitäisi olla ollut aktiivinen tai jonkun tuttu, mutta kun eivät kommunikoi, vaikeaa on. Sitten saattavat kuitenkin palkata ulospäin ennestään heille tuntemattomalta vaikuttavan. Koskee osaa paikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tullut tänä vuonna yli sata työhakemusta.

Yksi työnhakija soitti.

Palkkasin hänet.

Lähinnä vain ärsyttää ne puhelut. En sen perusteella kuka soittaa ja kuka tee päätelmiä millaisia ovat työntekijöinä.

Osaan lukea. CV:ssä sopisi olla kaiken oleellisen ja kirjeessä voi sanoa sen mitä haluaa minulle sanoa. Puhelua ei tarvitse mihinkään.

Neljä tänä vuonna palkannut.

Vierailija
44/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut töitä markkinoinnin asiantuntijana firmoista jotka ovat… niin juuri markkinoinnin ja julkisuuden asiantuntijoita.

Ja heidän oma viestintänsä on sitä ettei edes KAHDESSA haastattelussa olleelle hakijalle ilmoiteta mitään.

Ja sitten on niitä jotka lupailee että kyllä sovitetaan jokaiselle haastattelussa olleelle ja saat kahden viikon päästä sen automaattisähköpostin. Ei anna hyvää kuvaa työnantajana.

Vierailija
45/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaimmillaan hakijoita voi olla satoja. Kirjoittele sitten siinä kaikille heipat että anteeksi mutta nyt ei valittu sinua ja kivaa kesää.

🤦‍♂️

Itse vastaan vain niille, jotka haastateltiin. Muiden osalta jos ei parissa viikossa tajua, että valinta ei ole kohdistumassa sinuun, eiköhän se myös kerro syistä, miksi ei.

Vierailija
46/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaimmillaan hakijoita voi olla satoja. Kirjoittele sitten siinä kaikille heipat että anteeksi mutta nyt ei valittu sinua ja kivaa kesää.

🤦‍♂️

Itse vastaan vain niille, jotka haastateltiin. Muiden osalta jos ei parissa viikossa tajua, että valinta ei ole kohdistumassa sinuun, eiköhän se myös kerro syistä, miksi ei.

Ei kerro.

En hae itse tuollaisiin paikkoihin uusiksi. Muistan myös jos pitää nykyiseen työhön ostaa jotain.

Vierailija
47/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin 8kk aikana 400 hakemusta, nyt 14kk jälkeen olen edelleen työtön, yhteensä työttömyyttä takana 12v3kk ja ei ole työpaikkaa tulossa näillä näkymin. Olen mun työttömyyden aikana lähettänyt tuhansia hakemuksia, oiskohan mun jo aika lopettaa.

Vierailija
48/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilla oli huono. Ensin lupasivat tyyliin ylihuomiseksi päätöksen. Vastauksen tulo venyi siitä, niin laitoin viestiä. Lupasivat palata asiaan viimeistään seuraavalla viikolla. Odotin taas ”yliaikaa” ennen kuin lähetin uudelleen viestiä ja tiedustelin missä vaiheessa rekrytointi menee, kun oli tullut toinen työtarjous. Ei kuulunut vastausta. Viikkojen päästä massapostiviesti ”Valintamme ei valitettavasti tällä kertaa osunut sinuun.” Arvasin kyllä, koska eivät enää vastanneet viestiin ja työpaikkailmoituskin julkaistiin uudelleen mutta olisi ollut korrektia päivittää hakijaa missä mennään, kun lupasivat tiedottaa nopeammin ja antoivat ryhmähaastattelussa sitä kuvaa, että töitä on tarjolla. En jaksanut vastata heidän palautepyyntöön rekrytointiprosessin onnistumisesta.

Vierailija
49/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤦‍♂️

Mä en ole enää ostanut yhden firman tuotteita sen jälkeen, kun en saanut edes sitä "valitettavasti tällä kertaa.."-viestiä. Kerroin myös useille ihmisille kuinka huonosti rekrytointi hoidettiin siinä paikassa. Saitte siis roppakaupalla huonoa mainosta.

Vierailija
50/50 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko soittaa?

Joku kouvostoliittolainen ikivanha legenda. Jos on hakijana tosi vahvoilla, lähettävät sähköpostia tai soittavat kyllä ihan itse.