Mies syyttää minua erosta ja on kamalan vihainen
Meillä on kaksi pientä lasta, mies halusi itse erota, minä en olisi lasten takia halunnut. Hän on ihan kamalan vihainen ja syyttää koko ajan minua erosta. Sanoo että ero on yksin minun vika ja minun syy.
En kuitenkaan ole pettänyt enkä mitään sellaista, en pelannut perheen rajoja enkä ole mikään shoppailuriippuvainen, en ole alkoholisti, en edes nalkuttaja vaan ihan tavallinen perheenäiti. Vikoja minussa tietenkin on kuten jokaisessa ihmisessä mutta ei mielestäni mitään aivan hirveää.
En ymmärrä tätä tilannetta. Miten ero voisi olla yksin minun syy ja miksi mies on niin hirveän vihainen ja koko ajan minua erosta syyttää. Hän ei suostu sanomaan vastausta miksi eron syy on yksin minun, kuulemma vain on.
Neuvoja?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä neuvoa tarvitset? Mies on halunnut erota syystä X, jota hän ei suostu sinulle paljastamaan. Sinä elät nyt omaa elämääsi ilman miestä ja anna hänen olla niin vihainen kuin on, ei sillä enää ole sinulle mitään väliä.
Se on vain hyvä asia, kun olet päässyt eroon sinua vihaavasta miehestä. Harmi, kun lapset ovat vielä niin pieniä, ja joudutte pitämään yhteyttä heidän vuokseen vielä pitkään.
Neuvoja siihen miten saan miehen lopettamaan. On lapsia kohtaan todella väärin että hän huutaa heidän kuullen minulle miten ero on yksin minun syy ja lapsille suoraan jankkaa samaa asiaa. Olen monta kertaa käskenyt häntä lopettamaan, jos ei muuten niin edes lasten vuoksi. Ei usko.
Ap
Voisiko tuosta tehdä lasun. Ei noin pieniä lapsia oikeasti voi päästää olemaan sellaisen ihmisen kanssa, joka tuollaisia puhuu. Lapsille aivan liian rankkaa. Ota myös lastenvalvojan yhteyttä ja kerro tämä huolesi.
Olemme siis vasta ihan hetki sitten muuttaneet erilleen ja muutama päivä sitten laittaneet avioerohakemuksen eteenpäin, vielä hetkeen avioero ei siis aikoihin vielä edes astu voimaan, lastenvalvojallekaan ei olla vielä päästy.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä neuvoa tarvitset? Mies on halunnut erota syystä X, jota hän ei suostu sinulle paljastamaan. Sinä elät nyt omaa elämääsi ilman miestä ja anna hänen olla niin vihainen kuin on, ei sillä enää ole sinulle mitään väliä.
Se on vain hyvä asia, kun olet päässyt eroon sinua vihaavasta miehestä. Harmi, kun lapset ovat vielä niin pieniä, ja joudutte pitämään yhteyttä heidän vuokseen vielä pitkään.
Neuvoja siihen miten saan miehen lopettamaan. On lapsia kohtaan todella väärin että hän huutaa heidän kuullen minulle miten ero on yksin minun syy ja lapsille suoraan jankkaa samaa asiaa. Olen monta kertaa käskenyt häntä lopettamaan, jos ei muuten niin edes lasten vuoksi. Ei usko.
Ap
Voisiko tuosta tehdä lasun. Ei noin pieniä lapsia oikeasti voi päästää olemaan sellaisen ihmisen kanssa, joka tuollaisia puhuu. Lapsille aivan liian rankkaa. Ota myös lastenvalvojan yhteyttä ja kerro tämä huolesi.
Ei taida lastensuojelu manipulointiin puuttua. Mies varmasti sitäpaitsi kieltää koskaan toimineensa niin.
Taitaa olla hyvä että mies halusi erota.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla hyvä että mies halusi erota.
Tämä.
Ihan ensin sinun pitää saada mies lopettamaan sinun syyttelysi lapsille. Hänhän aiheuttaa nyt pahaa oloa omille lapsilleen. Sen jälkeen koitat selvittää teidän välinne. Siis lapset ensin, sitten aikuiset.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensin sinun pitää saada mies lopettamaan sinun syyttelysi lapsille. Hänhän aiheuttaa nyt pahaa oloa omille lapsilleen. Sen jälkeen koitat selvittää teidän välinne. Siis lapset ensin, sitten aikuiset.
Kyllä, ehdottomasti lapset ensin. Mutta miten? Olen sanonut monta kertaa miten lapset tästä kärsii mutta ilmeisesti sillä ei ole miehelle väliä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä hän sitten sinua syyttelee? Osaako eritellä mitään tekoja tai käytöstä vai onko ainoa asia se ero?
En tiedä, onko kovin hedelmällistä ja fiksua tai edes mahdollista, mutta itse tekisin sinuna varmaankin niin, että istuttaisin miehen pöydän ääreen ja pyytäisin pakittamaan hieman. Kuvittelette ajan ennen eroa ja pyydät miestä kertomaan, mikä on pielessä ja miten ero voitaisiin välttää. Siinä ei ainakaan voisi vedota pelkästään eroon vaan olisitte edelleen siinä ikään kuin pariskuntana. Mitä hän tekisi toisin tai mitä toivoisi sinun tekevän toisin.
Huutaa vain että ero on yksin sinun syy ja yksin sinun vika. Kun yritän kysyä miten niin ei vastaa vaan huutaa vain että on. Mitään keskusteluyhteyttä ei siis ole.
Ap
Mitäs jos vastasit miehelle että joo, sovitaan että ero on kokonaan mun syyni ja nyt kun asia on sovittu niin siitä ei enää puhuta. Sitten kun mies kumminkin vielä jankuttaa asiasta, niin vastaat että joo, tämä asiahan on jo sovittu, lakkaa jankuttamasta. Koska et yrityksistäsi huolimatta saa keskusteluyhteyttä mieheen niin voisit koittaa saada syyttelyn loppumaan vähättelemällä asiaa että joo joo, on mun vika joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ehdottomasti lapset ensin. Mutta miten? Olen sanonut monta kertaa miten lapset tästä kärsii mutta ilmeisesti sillä ei ole miehelle väliä. Ap
Voisikohan lastenvalvoja auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan lastenvalvoja auttaa?
Ohis mutta miten? Lastenvalvojan tehtävä on lähinnä vahvistaa sopimukset.
Olette vasta hetki sitten muuttaneet erillenne. Onko virallista sopimusta lasten tapaamisesta tai vuoroasumisesta? Jos ei, niin ilmoitat miehelle että tapaamisoikeus järjestetään virallisia teitä ja vasta kun mies lopettaa öyhkäämisen. Siihen asti lapset ovat vain äidillä.
Vierailija kirjoitti:
Olette vasta hetki sitten muuttaneet erillenne. Onko virallista sopimusta lasten tapaamisesta tai vuoroasumisesta? Jos ei, niin ilmoitat miehelle että tapaamisoikeus järjestetään virallisia teitä ja vasta kun mies lopettaa öyhkäämisen. Siihen asti lapset ovat vain äidillä.
Ei ole virallista sopimusta. Eropaperit ihan vasta laitettu. Voinko oikeasti ilmoittaa tuollaista? Virallisesti siis ollaan vielä naimisissa.
Ap
Sanot napakasti, että ero on kokonaan miehesi udea ja siten miehesi syy. Piste.
Jospa lapset ovat kaivanneet äitiä, joten sitten ylläpitää tarinaa, että ero oli sinun syysi.
Vierailija kirjoitti:
Jospa lapset ovat kaivanneet äitiä, joten sitten ylläpitää tarinaa, että ero oli sinun syysi.
Öö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei kestä itsensä kanssa pahaa oloaan. Saattanut pettää ja haluaa nyt peilata omaa tuskaansa sinuun. On helpompi erota, kun voi laittaa eron toisen piikkiin. Myös jatko on helpompaa, kun voi valheellisesti sysätä kaiken vian ex-kumppaniin.
Näihin kannattaa aina kiinnittää deittimarkkinoillakin huomiota. Että miksi erosi.
Hän jankkaa lapsillekin että kaikki on yksin äidin syytä eikä suostu lopettamaan sitä. Minusta aivan kamalaa lapsia kohtaan :( .
Ap
Tässä raja on ylitetty kirkkaasti.
Todella ala-arvoista hämmentää lapsia ja hakea heistä liittolaisia. Exäsi ampuu kovilla. Herätä se leijonaemo itsessäsi ja pidä puoliasi. Perskules, mikä luuserimies!
Luojan kiitos pääset eroon hänestä.
Jos vielä kerrankin syttää sua, vaadit selkeän perustelun, miksi noin sanoo. Jos ei mitenkään yhtäkään perustelua pysty muodostamaan, sopii pitää päänsä kiinni!
Jospa vain sanot, että niin on minun syy ja hyvä näin.