Mies syyttää minua erosta ja on kamalan vihainen
Meillä on kaksi pientä lasta, mies halusi itse erota, minä en olisi lasten takia halunnut. Hän on ihan kamalan vihainen ja syyttää koko ajan minua erosta. Sanoo että ero on yksin minun vika ja minun syy.
En kuitenkaan ole pettänyt enkä mitään sellaista, en pelannut perheen rajoja enkä ole mikään shoppailuriippuvainen, en ole alkoholisti, en edes nalkuttaja vaan ihan tavallinen perheenäiti. Vikoja minussa tietenkin on kuten jokaisessa ihmisessä mutta ei mielestäni mitään aivan hirveää.
En ymmärrä tätä tilannetta. Miten ero voisi olla yksin minun syy ja miksi mies on niin hirveän vihainen ja koko ajan minua erosta syyttää. Hän ei suostu sanomaan vastausta miksi eron syy on yksin minun, kuulemma vain on.
Neuvoja?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MLL:n sivuilla kehotetaan tuollaisessa tilanteessa olemaan lastensuojeluviranomaiseen yhteydessä.
Mitä lastensuojelu konkreettisesti tekisi?
Ei varmaan oikein mitään.
Ei lastensuojelua kannata sotkea asioihin.
Parisuhteessa on kaksi ihmistä ja erossa syitä on aina kahdessa ihmisessä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää usein paikkaansa mutta ei aina. Jos toinen on esim alkoholisti persoonallisuushäiriöinen niin syy eroon voi olla ihan hänessä vain, tai jos pettää vaikka.
Kun pääsette lastenvalvojalle, siellä voi sopia vaihdot johonkin puolueettomaan paikkaan. Ei tarvitse edes toista kohdata. Nytkin toki voi noin toimia, jos saa avuksi jonkun sukulaisen tai tuttavan. Isälle voi kertoa että kommunikointi vain viesteillä. Saattaa toki silti jatkaa lapsille pahan puhumista, kuten oma eksäni teki. Itse kerroin lapsilleni vain, että kaikkea ei kannata uskoa, mitä isi minusta puhuu. Muuten en pahaa itse hänestä ole puhunut. Lapset kyllä itsekin tajuaa. Tosin teillä lapset vielä suht pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää usein paikkaansa mutta ei aina. Jos toinen on esim alkoholisti persoonallisuushäiriöinen niin syy eroon voi olla ihan hänessä vain, tai jos pettää vaikka.
Juu jos on alkoholisti tai persoonallisuushäiriöinen puoliso, silloin voi osoittaa sormella erotilanteessa.
Pettäminen on taas eriasia, sehän voi johtua todella monista syistä, jokainen tietää että jos parisuhde on
kunnossa kukaan ei hyppää aidan toiselle puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu jos on alkoholisti tai persoonallisuushäiriöinen puoliso, silloin voi osoittaa sormella erotilanteessa.
Pettäminen on taas eriasia, sehän voi johtua todella monista syistä, jokainen tietää että jos parisuhde on
Tästä olen vahvasti eri mieltä. Pettäjä on kyllä ihan yksin syyllinen pettämiseensä. Pettäminen on valinta jonka voi olla tekemättä. Vaikka parisuhde olisi huono. Toki syy huonoon parisuhteeseen voi olla molemmissa mutta syy pettämiseen on yksin pettäjässä.
Ahdistava mies. Olisiko jotenkin flipannut päästä?
Mielenkiintoinen ketju..nimittäin minulla on puoliso, nainen joka harrastaa tätä manipulaatiota meidän lapsiamme kohtaan ja itse tunnen olevani parisuhteessa pattitilanteessa kaiken pettämisen, kiristämisen ja uhkailub jälkeen..
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ketju..nimittäin minulla on puoliso, nainen joka harrastaa tätä manipulaatiota meidän lapsiamme kohtaan ja itse tunnen olevani parisuhteessa pattitilanteessa kaiken pettämisen, kiristämisen ja uhkailub jälkeen..
Ei nämä tosiaan sukupuolisidonnaisia asioita ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä olen vahvasti eri mieltä. Pettäjä on kyllä ihan yksin syyllinen pettämiseensä. Pettäminen on valinta jonka voi olla tekemättä. Vaikka parisuhde olisi huono. Toki syy huonoon parisuhteeseen voi olla molemmissa mutta syy pettämiseen on yksin pettäjässä.
Näin. Pettäjät vaan mielellään syyttää muita teoistaan eivätkä halua kantaa itse vastuuta omista teoistaan.
Eiköhän syy ole miehessä ja hänellä huono omatunto asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku pettäjä käynyt alapeukuttamassa tätä.
Sun miehen pitäisi mennä terapiaan. Ei toi oo normaalia ja vielä lasten kuullen...huhhuh. Lapsille voi tulla ties mitä traumoja tai ei halua isompana enää nähdä isäänsä, sitten kun voivat itse päättää, sanovat vain että en mä sitä hullua jaksa kattella. Miehen pitäisi saada itsensä nyt kuntoon, lasten takia.
Vierailija kirjoitti:
Sun miehen pitäisi mennä terapiaan. Ei toi oo normaalia ja vielä lasten kuullen...huhhuh. Lapsille voi tulla ties mitä traumoja tai ei halua isompana enää nähdä isäänsä, sitten kun voivat itse päättää, sanovat vain että en mä sitä hullua jaksa kattella. Miehen pitäisi saada itsensä nyt kuntoon, lasten takia.
Millä saa terapiaan sellaisen joka ei halua mennä?
Mitä lastensuojelu konkreettisesti tekisi?