Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies syyttää minua erosta ja on kamalan vihainen

Vierailija
06.06.2021 |

Meillä on kaksi pientä lasta, mies halusi itse erota, minä en olisi lasten takia halunnut. Hän on ihan kamalan vihainen ja syyttää koko ajan minua erosta. Sanoo että ero on yksin minun vika ja minun syy.

En kuitenkaan ole pettänyt enkä mitään sellaista, en pelannut perheen rajoja enkä ole mikään shoppailuriippuvainen, en ole alkoholisti, en edes nalkuttaja vaan ihan tavallinen perheenäiti. Vikoja minussa tietenkin on kuten jokaisessa ihmisessä mutta ei mielestäni mitään aivan hirveää.

En ymmärrä tätä tilannetta. Miten ero voisi olla yksin minun syy ja miksi mies on niin hirveän vihainen ja koko ajan minua erosta syyttää. Hän ei suostu sanomaan vastausta miksi eron syy on yksin minun, kuulemma vain on.

Neuvoja?

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä hän sitten sinua syyttelee? Osaako eritellä mitään tekoja tai käytöstä vai onko ainoa asia se ero? 

En tiedä, onko kovin hedelmällistä ja fiksua tai edes mahdollista, mutta itse tekisin sinuna varmaankin niin, että istuttaisin miehen pöydän ääreen ja pyytäisin pakittamaan hieman. Kuvittelette ajan ennen eroa ja pyydät miestä kertomaan, mikä on pielessä ja miten ero voitaisiin välttää. Siinä ei ainakaan voisi vedota pelkästään eroon vaan olisitte edelleen siinä ikään kuin pariskuntana. Mitä hän tekisi toisin tai mitä toivoisi sinun tekevän toisin. 

Huutaa vain että ero on yksin sinun syy ja yksin sinun vika. Kun yritän kysyä miten niin ei vastaa vaan huutaa vain että on. Mitään keskusteluyhteyttä ei siis ole.

Ap

Vierailija
22/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mahoton sentää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä nostaa.

Vierailija
24/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä toisesta korvasta ulos. Aika näyttää sinulle totuuden. Vika on miehen omassa päässä joten ei ole ongelmasi. Te olette nyt eronneet eikä hänen tunne-elämä ole enää sinun murheesi.

Vierailija
25/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mennä toisesta korvasta ulos. Aika näyttää sinulle totuuden. Vika on miehen omassa päässä joten ei ole ongelmasi. Te olette nyt eronneet eikä hänen tunne-elämä ole enää sinun murheesi.

Kyllä se on minun murheeni, koska hän lasten kuullen ja lapsille puhuu noita syyttämispuheitaan vihaisena.

Ap

Vierailija
26/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinä neuvoa tarvitset? Mies on halunnut erota syystä X, jota hän ei suostu sinulle paljastamaan.  Sinä elät nyt omaa elämääsi ilman miestä ja anna hänen olla niin vihainen kuin on, ei sillä enää ole sinulle mitään väliä.

Se on vain hyvä asia, kun olet päässyt eroon sinua vihaavasta miehestä. Harmi, kun lapset ovat vielä niin pieniä, ja joudutte pitämään yhteyttä heidän vuokseen vielä pitkään.

Vierailija
27/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroihin erikoistunut parisuhdeterapeutti osannee auttaa selvittämään syyn. Siellä kysytään asioita ja tappelu/perusteeton syyttely ei onnistu.

Vierailija
28/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä miehen vihalle ja miehen puheille voi yhtään mitään, vaikka me mitä neuvoisimme. 

Vierailija
29/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä neuvoa tarvitset? Mies on halunnut erota syystä X, jota hän ei suostu sinulle paljastamaan.  Sinä elät nyt omaa elämääsi ilman miestä ja anna hänen olla niin vihainen kuin on, ei sillä enää ole sinulle mitään väliä.

Se on vain hyvä asia, kun olet päässyt eroon sinua vihaavasta miehestä. Harmi, kun lapset ovat vielä niin pieniä, ja joudutte pitämään yhteyttä heidän vuokseen vielä pitkään.

Neuvoja siihen miten saan miehen lopettamaan. On lapsia kohtaan todella väärin että hän huutaa heidän kuullen minulle miten ero on yksin minun syy ja lapsille suoraan jankkaa samaa asiaa. Olen monta kertaa käskenyt häntä lopettamaan, jos ei muuten niin edes lasten vuoksi. Ei usko.

Ap

Vierailija
30/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, uskon sinua, sinä yksipuolisesti asiasta kertova. Mies vain yhtäkkiä halusi täydellisestä liitosta erota ja syyttää sinua, Joo-o

Vierailija
31/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroihin erikoistunut parisuhdeterapeutti osannee auttaa selvittämään syyn. Siellä kysytään asioita ja tappelu/perusteeton syyttely ei onnistu.

Eipä tuo minnekään terapiaan ole suostunut kanssani.

Ap

Vierailija
32/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, uskon sinua, sinä yksipuolisesti asiasta kertova. Mies vain yhtäkkiä halusi täydellisestä liitosta erota ja syyttää sinua, Joo-o

Missä väitän, että avioliittomme oli täydellinen?

Ap

Vierailija
33/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näissä voisi olla molemmat puolet tarinasta? Ei millään. Mutta silti ihminen voi hakea tukea ja neuvoja itselleen, vaikka se toinen ei olisi koko ajan läsnä kertomassa omaa puoltaan asioista.

Vierailija
34/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että syyttää sua erosta, mutta sitten ei suostu kuitenkaan kertomaan miksi halusi erota. No, ero on kuitenkin tuore juttu, tuskinpa hän jaksaa tota vihanpitoa loputtomiin. Ole sinä se fiksumpi osapuoli ja pysy asialinjalla. Rauhoittunee aikanaan, viimeistään sitten kun löytyy uusi nainen.

Vierailija
35/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse terapiaan itsesi vuoksi. Minullakin on lapset samalla ikäerolla ja muistan, millaisia he olivat siinä iässä. Sinuna kertoisin lapsille, ettet ole syy eroon, mutta älä mustamaalaa miestäsi heille, vaikka hän selvästi mustamaalaa sinua. 

Miehesi ei ole selvästi kunnossa. Jotakin on hänelle tapahtunut, mutta sen aika näyttää, että onko se masennus, ikäkriisi, pettäminen, omien odotuksien pettyminen. Sinä voit omalta osaltasi tehdä sen, että pidät huolta itsestäsi, lapsistasi ja etsit henkistä tukea lähipiiristä ja esim. juuri terapiasta.

Vierailija
36/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene itse terapiaan itsesi vuoksi. Minullakin on lapset samalla ikäerolla ja muistan, millaisia he olivat siinä iässä. Sinuna kertoisin lapsille, ettet ole syy eroon, mutta älä mustamaalaa miestäsi heille, vaikka hän selvästi mustamaalaa sinua. 

Miehesi ei ole selvästi kunnossa. Jotakin on hänelle tapahtunut, mutta sen aika näyttää, että onko se masennus, ikäkriisi, pettäminen, omien odotuksien pettyminen. Sinä voit omalta osaltasi tehdä sen, että pidät huolta itsestäsi, lapsistasi ja etsit henkistä tukea lähipiiristä ja esim. juuri terapiasta.

Kiitos, terapiaan yksin meneminen on ihan hyvä idea. Se voisi kyllä auttaa minua. Osaisitko neuvoa mitä kautta sellaiseen pääsisi? Menenkö siis vain lääkäriin vai miten?

Ap

Vierailija
37/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluyhteyttä ei ole, älä siis yritä keskustella. Ole yhteydessä vain välttämättömät eli lapsiin liittyvissä asioissa ja jos äijä alkaa jankuttaa ja huutaa sinulle, älä reagoi mitenkään, sanot vain omat sanottavasi ja poistut tilanteesta kuin et olisi kuullutkaan mitään.

Vierailija
38/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvoja siihen miten saan miehen lopettamaan. On lapsia kohtaan todella väärin että hän huutaa heidän kuullen minulle miten ero on yksin minun syy ja lapsille suoraan jankkaa samaa asiaa. Olen monta kertaa käskenyt häntä lopettamaan, jos ei muuten niin edes lasten vuoksi. Ei usko.

Ap

Annat vaan möyhötä. Ymmärrän, että se on vaikeaa, mutta se on ainut mitä voit tehdä. Kuten olet huomannut, keskusteluyritykset ja puolustelu ei toimi vaan provosoivat miestä lisää. Lopeta ne ja anna olla. Ei se yksin jaksa kovin kauaa öyhöttää kun ei saa sinua enää vedetyksiä mukaan vääntöön.

Vierailija
39/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Annat vaan möyhötä. Ymmärrän, että se on vaikeaa, mutta se on ainut mitä voit tehdä. Kuten olet huomannut, keskusteluyritykset ja puolustelu ei toimi vaan provosoivat miestä lisää. Lopeta ne ja anna olla. Ei se yksin jaksa kovin kauaa öyhöttää kun ei saa sinua enää vedetyksiä mukaan vääntöön.

Kiitos, kokeilen näin. Mutta miten suojelen lapsia siltä möyhöämiseltä ja siltä että hän ihan rauhallisenakin hetkenä selittää ja jankkaa lapsille että oli täysin äidin syy ja yksin äidin vika että isä lähti?

Ap

Vierailija
40/98 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi