Minusta on tullut huonotuulinen ja kiukkuinen ja tyly, mistä voi johtua?
Olin ennen aurinkoinen ja iloinen ja kohtelias ihminen. Nyt olen huonotuulinen, kiukkuinen ja tyly ihmisiä kohtaan. En siis räyhää mutta en ole erityisen ystävällinenkään, lyhytsanainen ja tyly sanoisin enkä siedä yhtään mitään temppuilua ja vedätysyrityksiä suuntaani, silloin ärjäisen heti. No en pidä itsestäni tällaisena sitten yhtään enkä haluaisi tällainen olla. Joka aamu kun herään lupaan itselleni että tänään olen ns. hyvä ihminen, kohtelias muille ja perusiloinen, ainakin vähintään neutraali. Ja epäonnistun lupauksessani jo ennen lounasaikaa.
Mistä tällainen voi johtua ja miksi en saa muutettua itseäni mukavammaksi vaikka haluan ja yritän?
Kommentit (49)
Stressaatko välillä asioista? Saattaa johtua siitä
Vierailija kirjoitti:
Olet hyvä juuri tuollaisena kuin olet.
Kiitos tsempistä. Mutta en usko olevani kovin mukava ihminen enää. Läheisenikin ovat ihmetelleet tylyyttäni. En siis halua olla tyly itsekään. Ap
Onko sulla mukavia ihmisiä ympärillä? Musta tuli tyly, kun psykopaatti vainosi 10 vuotta.
Minulle on Ap käynyt samoin, oli kuin omaa tekstiä olisi lukenut. Kuitenkin itse tiedän että stressikuormani on suhteettoman suuri töissä ja on ollut sitä jo pari vuotta. Alkaa jo näkyä. En itsekään haluaisi olla tällainen, sillä ennen olo oli kiinnostavampaa ja mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Stressaatko välillä asioista? Saattaa johtua siitä
On stressiä kyllä, paljonkin. Mutta elämässäni on ollut ennenkin useita pahempiakin stressijaksoja enkä silti ole koskaan ennen muuttunut tällaiseksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla mukavia ihmisiä ympärillä? Musta tuli tyly, kun psykopaatti vainosi 10 vuotta.
Ei oikein ole. Tai siis periaatteessa on hyvinkin mukavia läheisiä olemassa, mutta erilaisista kiiresyistä puolin ja toisin emme ole ehtineet juuri tavata aikoihin. Ne ihmiset jotka arjessani on läsnä eivät ole mukavia, osa ilkeitä jopa. Paitsi tietenkin lapseni, aivan ihana tyyppi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein ole. Tai siis periaatteessa on hyvinkin mukavia läheisiä olemassa, mutta erilaisista kiiresyistä puolin ja toisin emme ole ehtineet juuri tavata aikoihin. Ne ihmiset jotka arjessani on läsnä eivät ole mukavia, osa ilkeitä jopa. Paitsi tietenkin lapseni, aivan ihana tyyppi.
Ap
Ehkä vastasit Ap juuri omaan kysymykseesi. Jos ihmiset ympärilläsi ovat ilkeitä, kyllä se sinuun heijastuu ajan kanssa. Syö sielua.
Hormonitoiminta muuttuu ku ikää tulee lisää.
Kuukaudesta voi olla puolet ajasta pinna kireällä. Tähän auttaa liikunta, lepo ja hyvin terveellinen ravinto.
Johtuu siitä että ihmiset on tosi rasittavia.
Ylipaino tuota aiheuttaa. (sivusta)
Olet tullut keski-ikään!
Aurinkoinen muiden miellyttäminen on voimia vievää pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Olet tullut keski-ikään!
Aurinkoinen muiden miellyttäminen on voimia vievää pidemmän päälle.
Olen 44.
Mutta olin kyllä energisempi, elämään tyytyväisempi ja onnellisempi sellaisena kuin ennen. Koskaan en ole ollut mikään miellyttäjä vaan ihan jämäkkä ihminen.
Ap
Minua ainakin on kohdeltu niin törkeästi, että olen hyvin varautunut ihmisten seurassa nykyisin. Perusolettamus minulla nykyisin on se, että "kukaan ei kaipaa hymyä tai kauniita sanoja minulta".
Ennen hymyilin ja olin vilpittömän kohtelias, mutta sain vain todella tylyä ja suorastaan ilkeää kohtelua, joka meni kiusaamiseksi ja uhkailuksi minua kohtaan. Käytännössä kukaan ei ollut takaisin mukava minulle ja pahimmillaan sain haistattelua kiitokseksi. Yhdelle ihmiselle ostin oikeasti hienoja ja kalliita kukkia ja lahjoja, ja häneltä en saanut edes kiitosta kertaakaan.
Odotan sitä päivää, että muutan joskus pois Suomesta vielä, vaikka se päivä olisi vasta vanhuuseläkeiässä. Sitten saan taas olla oma aurinkoinen itseni. Suomessa menisi vain helmiä sioille, joten olen alistunut käyttäytymään huonosti "maassa maan tavalla", kunnes pääsen kivempaan ympäristöön, jossa on inhimillisempiä ihmisiä.
Olet persuuntumassa. Yksi naapuri kävi saman prosessin läpi: ennen mukava ja rento tyyppi alkoi netistä ammentamaan "totuuksia" ja vuoden päästä ei mitään muuta tehnyt kuin huusi kurkku suorana mtiasista ja i??misaatiosta ynnä muuta täysin hourupäistä paskaa, millä ei ollut mitään tarttumapintaa hänen arkimaailmaansa. Onneksi muutti pois.
Olet hyvä juuri tuollaisena kuin olet.