Minusta on tullut huonotuulinen ja kiukkuinen ja tyly, mistä voi johtua?
Olin ennen aurinkoinen ja iloinen ja kohtelias ihminen. Nyt olen huonotuulinen, kiukkuinen ja tyly ihmisiä kohtaan. En siis räyhää mutta en ole erityisen ystävällinenkään, lyhytsanainen ja tyly sanoisin enkä siedä yhtään mitään temppuilua ja vedätysyrityksiä suuntaani, silloin ärjäisen heti. No en pidä itsestäni tällaisena sitten yhtään enkä haluaisi tällainen olla. Joka aamu kun herään lupaan itselleni että tänään olen ns. hyvä ihminen, kohtelias muille ja perusiloinen, ainakin vähintään neutraali. Ja epäonnistun lupauksessani jo ennen lounasaikaa.
Mistä tällainen voi johtua ja miksi en saa muutettua itseäni mukavammaksi vaikka haluan ja yritän?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on satavarmasti provo. Muutamat seikat paljastavat sen.
Vainiin. Kerrohan mitkä seikat mielestäsi. Kiinnostaa, sillä provo tämä ei ole. Enkä keksi miksi joku provoilisi tällaisella aiheella edes.
Ap
Itsellä samoja ongelmia. Olen kohta 40v.
Olen kotona oikea pirttihirmu miestäni kohtaan, joka taas on kiltti luonteeltaan. Suutun silmittömästi mitättömistä asioista, otan itseeni ja komentelen kotona. Usein aiheena siivous tms tai jos koen että mikua ei olla huomioitu/ kuultu.
Kadun kokoajan sanomisiani ja käytöstäni ja häpeän itseäni.
Olen aina vähintäänkin ärtynyt, toisinaan räjähdysherkkä.
Ennenaikaiset vaihdevuodet? Kierukan syy? Masennus? Alakuloisuutta on toisinaan, saattaisi olla lievää masennusta ainakin. Mikään harrastus ei suuresti kiinnosta, haluan vain olla ja tehdä mukavia, kevyitä asioita. En ole kunnianhimoinen enkä kiinnostunut etenemään urallani, olen tyytyväinen näin mutta toisaalta koen etten ole yhtä hyvä kuin muut ihmiset.
Töissä on isein stressiä.
Jotain tälle on tehtävä.
Kierukka pois ja sitten työterveyteen juttelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Olen kotona oikea pirttihirmu miestäni kohtaan, joka taas on kiltti luonteeltaan. Suutun silmittömästi mitättömistä asioista, otan itseeni ja komentelen kotona. Usein aiheena siivous tms tai jos koen että mikua ei olla huomioitu/ kuultu.
Ennenaikaiset vaihdevuodet? Kierukan syy? Masennus? Alakuloisuutta on toisinaan, saattaisi olla lievää masennusta ainakin. Mikään harrastus ei suuresti kiinnosta, haluan vain olla ja tehdä mukavia, kevyitä asioita. En ole kunnianhimoinen enkä kiinnostunut etenemään urallani, olen tyytyväinen näin mutta toisaalta koen etten ole yhtä hyvä kuin muut ihmiset.
Jotain tälle on tehtävä.
Kierukka pois ja sitten työterveyteen juttelemaan?
Minä olen ollut pillereitä syödessä tuollainen. Onko kierukka kupari vai hormoni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä.
Terveisin koko ajan äreämpi tahi suorasukaisempi 40+ nainen. Johtunee sekä hormoneista että kyllääntymisestäMitä on kyllääntyminen?
Suomennos sanasta saturaatio. En tosin keksi miten saturaatio liittyy aloituksen aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain tälle on tehtävä.
Kierukka pois ja sitten työterveyteen juttelemaan?Minä olen ollut pillereitä syödessä tuollainen. Onko kierukka kupari vai hormoni?
Hormoni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain tälle on tehtävä.
Kierukka pois ja sitten työterveyteen juttelemaan?Minä olen ollut pillereitä syödessä tuollainen. Onko kierukka kupari vai hormoni?
Hormoni
Minä paranin kun lopetin kokonaan hormoniehkäisyn. Mies ei tosin ollut oikein innoissaan siitä että kondomit oli ainoa vaihtoehto (en voinut ottaa kuparikierukkaa).
Ehkäpä estrogeenitasosi on laskussa. Normaalissa kuukautiskierrossa estrogeenitason kohoamisen yksi vaikutus naisen kehossa on se että hän on sosiaalisempi, keskustelevampi mukautuvampi ja pyrkii miellyttämään muita. Sitten taas kun ovulaatio on ohi, estrogeenitaso laskee, kunnes on kuukautisten alussa alhaisimmillaan. Ja matala estrogeenitaso kuukautisten alkamisen tienoilla on yksi syy kärttyisyyteen, lyhyeen pinnaan ja tiuskimiseen.
Oletko omaksunut intersektionaalisen feminismin maailmankatsomukseksesi?