Kuinka kauan on ok tuntea haluttomuutta synnytyksen jälkeen?
Mikä on sopiva aika, ennenkuin täytyy alkaa pelkäämään että mies oikeasti menee vieraisiin? Onko joku aika milloin asialle täytyisi tehdä jotain, lopettaa imetys tms?
Tämä on ensimmäinen kerta koko aikuisiällä, kun kyseiset hommat eivät kiinnosta yhtään.
Kommentit (116)
Tottakai vauva tulee ykkösenä. Pohdin vain asiaa yleiseltä kantilta. Mieheni sanoi joskus eräästä ystävästään, ettei ymmärrä miten tämä jaksoi tuolloin elää lähes puoli vuotta ilman seksiä, kun vaimonsa oli haluton synnytyksen jälkeen. Mieheni totesi, että itse olisi lähtenyt vieraisiin jo kauan aikaa sitten, ja niin kuulemma moni muukin hänen kaveripiiristään.
Nyt kun asia on ajankohtainen omalla kohdallamme, en voi olla miettimättä noita sanoja.
Teit lapsen miehen kanssa joka uhosi menevänsä vieraisiin jos äiti ei lapsen syntymän jälkeen jaksa haluta seksiä? Miksi?
Ei siihen mitään aikarajaa ole, seksi ei varmasti ole ekana mielessä jos synnytys on ollut vaikea ja vauva esim. valvottaa.
Tosimies jaksaa kyllä odottaa eikä painosta tai esitä vaatimuksia.
Se haluttumomuus voi jatkua loputtomiin, täysin yksilöllistä. Kannattaa vaan yrittää seksiä ilman halujakin niin halut saattaa hitusen palautua. Olen palannut petipuuhiin joka lapsen synnyttyä 2pv-6vk synnytyksestä palautumisen mukaan
Yök. Sinäkin saat varmaan miehesi mielestä mennä nopeasti vieraisiin jos hän vaikka sairastuu vakavasti tms.?
Vierailija kirjoitti:
Se haluttumomuus voi jatkua loputtomiin, täysin yksilöllistä. Kannattaa vaan yrittää seksiä ilman halujakin niin halut saattaa hitusen palautua. Olen palannut petipuuhiin joka lapsen synnyttyä 2pv-6vk synnytyksestä palautumisen mukaan
Terv. Mies
Itse olin haluton niin kauan kuin imetin. Toisesta lapsesta vuoden ja toisesta 1.5 vuotta.... ei voinut vähempää kiinnostaa.
Meillä on rouvan haluttomuus jatkunut 10 vuotta...
Miettikää tarkasti teettekö lapsia, se sekoittaa naisen pään täysin.
Mies ei varmaan antaisi sinulle vapaata pano-oikeutta muihin miehiin, jos hänellä eturauhassyövän seurauksena kyvyt menisivät.
Haluja ja halukkuutta ap ei voi pakottaa. Niistä stressaaminen estää tehokkaasti halujen palaamisen.
Sellaiset 2 kk taisi mennä synnytysten jälkeen että eka kerran oli taas seksiä.
Haluatko haluta vai oletko tyytyväinen? Muista ettet elä vain miestäsi varten ja on k*sipää jos pettää sua, eikä aattelee myös vauvaa
Olemme harrastaneet seksiä synnytyksen jälkeen muutaman kerran, kun olen siihen miehen mieliksi suostunut. En kuitenkaan koe minkäänlaista halua, ja miehen kosketus ei tunnu hyvältä. Haluaisin haluta, ja toisaalta haluaisin vaan nukkua ja keskittyä vauvaan.
Vauva nyt 9 vkoa.
Vierailija kirjoitti:
Olemme harrastaneet seksiä synnytyksen jälkeen muutaman kerran, kun olen siihen miehen mieliksi suostunut. En kuitenkaan koe minkäänlaista halua, ja miehen kosketus ei tunnu hyvältä. Haluaisin haluta, ja toisaalta haluaisin vaan nukkua ja keskittyä vauvaan.
Vauva nyt 9 vkoa.
Niin, AP tässä.L
Vierailija kirjoitti:
Rouvasi varmaan haluaa, mutta ei halua sinua.
Itsellä on mennyt 2kk synnytyksestä,. Kun viikottainen seksi elämä on taas jatkunut. Lapsia on 3. Fyysinen tai psyykkinen sairaus on pätevä syy olla ilman pidempään. Yks terapeutti joskus kirjoitti : jos pidät puolisoasi puoli vuotta ilman... Sillon olet antanut hänelle luvan mennä vieraisiin.
Biologisesti todistettu asia on, että naaras ei koe tarpeellisen lisääntymisen jälkeen enää seksuaalista viettiä samaan urokseen, jos sen kanssa tehty jälkikasvu on täynnä. Et tarvitse miestäsi enää lisääntymismielessä. Halusi palaavat vasta seuraavan, uuden siittäjän kanssa.
Miks avasin tän ketjun 😪 miks maailmassa on noin oksettavia perheenisiä? Mua vähä etoo tää et miehen mieliksi täytyy panna vaikka se suunnilleen ällöttää.. miten miehiä voisi samalla tavalla vaatia antamaan meille naisille jotain mistä ne sais traumoja? Mun mielestä tästä puuttuu nyt empatia täysin.
Menepäs vaatimaan toisen kehoa niin hän menettää itsemääräämisoikeus oikeutensa ja kunnioituksensa sua kohtaan.. Mut pitää se vaan kaikkien käydä läpi tuo tie, vitti et ahdistaa miehet ja niiden seksihimot 🙄
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä. Ei kaikkien. Minä olisin sinuna lähteny tuosta ajat sitten jo.
Vaikea kysymys. Imetys vaikuttaa naisen hormoneihin selkeästi. Niin vaikuttaa myös läheisyys tai sen puute miehen hormoneihin. Oksitosiinia syntyy fyysisessä läheisyydessä myös miehelle ja se on rakkaushormoni. Mielestäni seksi on suhteen liima, eikä sitä kannattaisi kokonaan hylätä. Jollet halua yhdyntää, voisiko seksiä harrastaa muilla tavoin. Hormonit pyörittävät meitä naisia niin vahvasti, että joskus kannattaa ajatella asioita myös rationaalisesti ja kummankin osapuolen koettaa asettua toisen asemaan.
Sairas ajatus että lopettaisit vauvan imettämisen vain miehesi seksuaalisten halujen vuoksi. Mies on aikuinen ja vastuussa omista teoistaan, älä laita vauvaasi kärsimään miehesi vuoksi.