Muita naisia, joita v*tuttaa oletus, että olet joku ehtoinen leipuriemäntä?
Leipominen ja emännöinti ei ole mun juttu. Ei kiinnosta. Käytän sen ajan mieluummin muuten.
Vituttaa, jos kutsun kavereita oluelle niin eivät oikein innostu, vaan mieluummin pitäisi kotisohvalla kahvitella pullaa mussutellen. Muttakun minua ei kiinnosta leipoa sitä pullaa... argh.
Kommentit (488)
Meillä mies tykkää tehdä pullaa ja laittaa ruokaa. Avustan tarvittaessa ja teen ruokaa satunnaisesti helpottaakseni toisen kolmevuorotyön ohella.
Vastineeksi pidän meillä pyykin pyörimässä ja viikkaan pyykit, koska liikkuvilla ihmisillä on sitä tuntuu olevan aina.
Kukaan ei ole olettanut mitään, vaan meillä kotityöt on jakaantuneet aina.
Jos tulee vieraita, tarvittaessa ostetaan kaupasta ilman huonoa omaatuntoa.
En ole koskaa jaksanut lähteä mukaan ulkopuolelta tuleville odotuksille elämästäni niin saan usein kommentteja olevani erilainen ja boheemi. Mielestäni olen ihan tavallinen valtaväestöön kuuluva ihminen,joka vain ei elä ulkopuolelta tulevien odotusten mukaan vaan tässäkin suhteessa annan tilaa hänelle, joka haluaa hoitaa jonkun osa-alueen taloudesta ihan mielellään.
Olen ehkä yksinkertainen kaupunkilaisnainen, mutta mietin kovin, että mitä tämä emännöinti oikein konkreettisesti ja käytännössä on? Sitä että keittää kahvit ja laittaa pullat pöytään? Vai mitä?
N42
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä yksinkertainen kaupunkilaisnainen, mutta mietin kovin, että mitä tämä emännöinti oikein konkreettisesti ja käytännössä on? Sitä että keittää kahvit ja laittaa pullat pöytään? Vai mitä?
N42
Huolehtii, että tarjottavaa on yllin kyllin, siivoaa kuppeja pöydästä ja tuo aina vaan uutta tarjottavaa. Sillä välin, kun emäntä häärii ruoan parissa ja keittiössä, isäntä juttelee vieraiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
Huolehtii, että tarjottavaa on yllin kyllin, siivoaa kuppeja pöydästä ja tuo aina vaan uutta tarjottavaa. Sillä välin, kun emäntä häärii ruoan parissa ja keittiössä, isäntä juttelee vieraiden kanssa.
Eli emännöidessä ei itse voi eikä ehdi kunnolla seurustella. Kuulostaa kyllä kurjalta. Ymmärrän ap:ta.
N42
Olen ratkaissut asian niin, että mies emännöi ja minä istun vieraiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
Järkyttävää. Ymmärrän, jos isäntä tai emäntä kysyy haluatko lisää kahvia, mutta yleensä kyllä ne pöydässä olevat tarjottavat riittää eikä koko ajan tarvitse sählätä ja kantaa mitään lisää. Jos menen jonnekin kylään, niin kyllä haluan keskustella ihan molempien kanssa enkä odota mitään palvelijaa/passaajaa, joka vaan häärii ruokien kimpussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
Todella taitava emäntä onnistuu tekemään kaiken tuon siten, että vieraat eivät oikein edes huomaa, miten asiat tapahtuvat. Näin heille ei tule tunnetta, että emäntä joutuu raatamaan heidän vuokseen. Asiat vain näyttävät tapahtuvan ja samalla emäntä onnistuu pitämään keskustelua yllä, eikä hylkää vieraita puuhaillakseen keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
Järkyttävää. Ymmärrän, jos isäntä tai emäntä kysyy haluatko lisää kahvia, mutta yleensä kyllä ne pöydässä olevat tarjottavat riittää eikä koko ajan tarvitse sählätä ja kantaa mitään lisää. Jos menen jonnekin kylään, niin kyllä haluan keskustella ihan molempien kanssa enkä odota mitään palvelijaa/passaajaa, joka vaan häärii ruokien kimpussa.
Jos on iso juhla tai pitkä ilta, tarjottavat vaihtuvat pöydässä ruokailusta jälkiruokiin ja kahvipöytätarjottaviin sekä yöpalaan. Silloin on pakko siivota pöytää välillä.
Olen 99 % varma, että AP trollaa. :D Peukku ylös: samaa mieltä. Peukku alas: eri mieltä.
Keskustelu on silti ollut mielenkiintoista. Tässä on silti melko monta trollin merkkiä.
- Ap provosoi tahallaan ja on onnistunut suututtamaan osan molempien koulukuntien ihmisiä
- Ap usuttaa kaupunkilaisia ja maalaisia vastakkain selvästi tahallaan
- Ap:n kirjoitustyyli ja kirjoitusvirheiden määrä vaihtelee
- Maaseudun elämän kuvaus on melko mustavalkoista. AP joko liioittelee ja värittää vahvalla värikynällä, tai sitten keksii asioita omasta päästään
- Osa sekä vastustavista, että puolustavista kommenteista on kirjoitettu Ap:n kanssa samalla tyylillä
- On valinnut tahallaan aiheen, joka on oikea ongelma, mutta vetänyt ongelman kuvauksen överiksi
- Tarina on hieman ristiriitainen. Esim. syy, miksi emännöinti ahdistaa on jäänyt epäselväksi. Aloituksessa emännöintiä vain sivutaan ja kun AP tajuaa, että pullaa saa kaupasta ja itseleivottua kuorossa vaativat ystävät kuulostavat epäuskottavalta, ongelma onkin yhtäkkiä "emännöinti". Se, että miksi emännöinti ahdistaa vaihtelee sen mukaan, kenen kommenttiin AP vastaa...
Vierailija kirjoitti:
Todella taitava emäntä onnistuu tekemään kaiken tuon siten, että vieraat eivät oikein edes huomaa, miten asiat tapahtuvat. Näin heille ei tule tunnetta, että emäntä joutuu raatamaan heidän vuokseen. Asiat vain näyttävät tapahtuvan ja samalla emäntä onnistuu pitämään keskustelua yllä, eikä hylkää vieraita puuhaillakseen keittiössä.
Arvostan heitä, jotka tämän taidon osaavat mutta tämä vaatimus siitä, että vieraat eivät saa ahdistua, luo emännälle vielä suurempia paineita. Jos isäntä ei ole paikalla ja tarjoilu pienimuotoista, osa saattaa ahdistua myös siitä vieraiden viihdyttämisen roolista, erityisesti jos samaan aikaan pitää huomaamattomasti kestitä.
Yksi raivostuttava piire emännöinnissä minulle itselleni on se, että asun alueella jossa kaikki kursailevat. Koen todella vaivaannuttavaksi sen, että minun pitää aina se kolme kertaa pyytää pöytään, pyytää ottamaan lisää jne. Kuin kivirekeä vetäisi. Ja ei, tähän ei auta mikään. Tätä täytyy vain sietää jos täällä haluaa asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan heitä, jotka tämän taidon osaavat mutta tämä vaatimus siitä, että vieraat eivät saa ahdistua, luo emännälle vielä suurempia paineita. Jos isäntä ei ole paikalla ja tarjoilu pienimuotoista, osa saattaa ahdistua myös siitä vieraiden viihdyttämisen roolista, erityisesti jos samaan aikaan pitää huomaamattomasti kestitä.
Yksi raivostuttava piire emännöinnissä minulle itselleni on se, että asun alueella jossa kaikki kursailevat. Koen todella vaivaannuttavaksi sen, että minun pitää aina se kolme kertaa pyytää pöytään, pyytää ottamaan lisää jne. Kuin kivirekeä vetäisi. Ja ei, tähän ei auta mikään. Tätä täytyy vain sietää jos täällä haluaa asua.
Samaa mieltä, että luo vaan lisää paineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
Tämän vuoksi äitini oli halunnut lapsuudenkotiini tupakeittiön. Että voi jutustella vieraiden kanssa siinä tarjoiluja puuhatessaan.
Vierailija kirjoitti:
- Maaseudun elämän kuvaus on melko mustavalkoista. AP joko liioittelee ja värittää vahvalla värikynällä, tai sitten keksii asioita omasta päästään
Selvästi pitää hauskaa myös niiden kaupunkilaisten kustannuksella, joilla on taipumusta ylimielisyyteen maalaisia kohtaan. Porukka uskoo kaiken ja pääsee röyhistelemään rintaansa. :D :D Tai no, osa selvästi epäilee että Ap:n kuvailemaa paikkaa ei ole olemassa. (Lievemmässä mittakaavassa ilmiö on toki olemassa.)
Vierailija kirjoitti:
Kuin kivirekeä vetäisi. Ja ei, tähän ei auta mikään. Tätä täytyy vain sietää jos täällä haluaa asua.
Tämä tiivistää emännöinnin nihkeyden, etenkin jos pöydässä istuu vanhempaa sukupolvea. Semmosia juntturoita, että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi pitää hauskaa myös niiden kaupunkilaisten kustannuksella, joilla on taipumusta ylimielisyyteen maalaisia kohtaan. Porukka uskoo kaiken ja pääsee röyhistelemään rintaansa. :D :D Tai no, osa selvästi epäilee että Ap:n kuvailemaa paikkaa ei ole olemassa. (Lievemmässä mittakaavassa ilmiö on toki olemassa.)
Moikka AP, ottaako päähän, kun ihmiset ei enää niele sun roskaasi ja yläpeukuta sua täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moikka AP, ottaako päähän, kun ihmiset ei enää niele sun roskaasi ja yläpeukuta sua täällä?
Saan nautintoa erityisesti alapeukuista. ;) Ap
Voidaanko unohtaa AP ja jatkaa kiinnostavaa keskustelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan nautintoa erityisesti alapeukuista. ;) Ap
Sun kommenttien suosio tuo varmaan orkut sitten joka kerta. Luuseri :D
Vierailija kirjoitti:
Sun kommenttien suosio tuo varmaan orkut sitten joka kerta. Luuseri :D
Tervetuloa kerhoon! Eiköhän olla kaikki täällä AV:lla luusereita, poislukien ne jotka keskustelevat vauvoista. Saan nautintoa myös tämänkaltaisista kommenteista, joissa aikuinen alentuu haukkumaan tuntematonta, kuin joku päiväkoti-ikäinen. Ap
Missä vastaavassa paikassa? Vankilassa? Kerro missäpäin Suomea oikeat ystävät painostavat, niin tiedän pysyä poissa sieltä.
-Eri