Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko se lapsilla kehuskelu on alkanut teidän somessa?

Vierailija
05.06.2021 |

Saiko työkaverin poika hymypatsaan tai naapurin lapsi kympin keskiarvon?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole viitsinyt kysyä, kun mun lapsellani on kuitenkin parempi keskiarvo kuin heidän lapsellaan.

Niin kuin onkin.

Vierailija
22/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva lukea, kun ihmiset ovat iloisia ja ylpeitä. Kenenkään onni ei ole multa pois -päinvastoin. Suomalaiset saavat opetellakin enemmän arvostamaan ja olemaan avoimesti ylpeitä itsestään, lapsistaan, läheisistään tai vaikka ystävistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapsillaan kehuminen on tänä vuonna ansaittua ja oikeutettua.

Koulu on ollut ihan järkyttävän stressaavaa ja uuvuttavaa tänä vuonna ainakin täällä Helsingissä.

Ja jokainen abi ja ysiluokkalainen on ollut aivan rajalla. Hattua nostan!

Vierailija
24/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin ihan rehdisti ja suoraan miten ylpeä olen lapsestani, kun sai stipendin. On tehnyt sen eteen älyttömästi töitä ja ansaitsee kyllä hehkutuksen. Ihan sama mitä joku työkaveri tai naapuri siitä ajattelee.

Miksi työkaverin tai naapurin pitäisi saada tietää stipendistä? Mikset voi jakaa tietoa vain sukulaisille ja läheisille ystäville?

Vierailija
25/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai luokan kieroin kakara hymypatsaan, ja mamma heti julkaisi kuvan patsaasta älyttömien hehkutusten kanssa. Kyseistä tyyppiä lapset äänestäneet ja kertoneetkin siitä kohteelle itselleen, kun toivovat että "toivottavasti se en ole minä joka on tulilinjalla ens vuonna". Todella surullista.

Vierailija
26/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan nämä "kympin oppilaiden" vanhemmat kehuvat, ja mikäs siinä, jos lapsi on moiseen julkisuuteen lupansa antanut. 

Meidän pojat ovat aina olleet hyvin aktiivisia (ei opiskelumielessä!) ja kouluarvosanat keikkuvat 5-8 välillä. On tuettu, on haettu apuja erityisopeilta, on tukiopetusta ja ovat itsekin tsempanneet omalla tasollaan. Ei ole hymypatsaita eikä stipendejä saatu. Paitsi nyt! Vanhin poika kävi opinnoissaan tosi alhaalla, ja oli riski jo joutua pois koulusta (ammattiopinnot), mutta sitten päätti että hän kyllä pärjää ja saa opinnot ajan tasalle. Näin vain koronakeväänä poika teki näyttötyöt ja suoritti aineopinnot. Ja kaikkien yllätykseksi sai tsemppari-stipendin. Mä olen niiiiin onnellinen ja ylpeä pojan puolesta, ette uskokaan. Se loi poikaan uskoa omiin kykyihinsä ja intoa jatkaa opintoja samaan malliin.

Mutta enhän mä siitä somessa kertonut, vaikka kuinka olisin halunnut koko maailmalle tämän kuuluttaa. Ja juuri siksi, kun pääsääntöisesti ihmiset suhtautuvat näihin hyvinkin kylmästi ja julmasti.

Vierailija
27/58 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan nämä "kympin oppilaiden" vanhemmat kehuvat, ja mikäs siinä, jos lapsi on moiseen julkisuuteen lupansa antanut. 

Meidän pojat ovat aina olleet hyvin aktiivisia (ei opiskelumielessä!) ja kouluarvosanat keikkuvat 5-8 välillä. On tuettu, on haettu apuja erityisopeilta, on tukiopetusta ja ovat itsekin tsempanneet omalla tasollaan. Ei ole hymypatsaita eikä stipendejä saatu. Paitsi nyt! Vanhin poika kävi opinnoissaan tosi alhaalla, ja oli riski jo joutua pois koulusta (ammattiopinnot), mutta sitten päätti että hän kyllä pärjää ja saa opinnot ajan tasalle. Näin vain koronakeväänä poika teki näyttötyöt ja suoritti aineopinnot. Ja kaikkien yllätykseksi sai tsemppari-stipendin. Mä olen niiiiin onnellinen ja ylpeä pojan puolesta, ette uskokaan. Se loi poikaan uskoa omiin kykyihinsä ja intoa jatkaa opintoja samaan malliin.

Mutta enhän mä siitä somessa kertonut, vaikka kuinka olisin halunnut koko maailmalle tämän kuuluttaa. Ja juuri siksi, kun pääsääntöisesti ihmiset suhtautuvat näihin hyvinkin kylmästi ja julmasti.

Missä sitä kylmää ja julmaa suhtautumista on? Omassa somessani ainakin kaikkien postauksiin lastensa saavutuksista on tullut vain kehuja, onnitteluja ja positiivista palautetta. Ehkä se negatiivisuus on omassa mielessäsi, kun olet aiemmin harmitellut poikasi huonoa menestystä ja ajatellut ikävästi muista, joiden lapset ovat menestyneet.

Vierailija
28/58 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin ihan rehdisti ja suoraan miten ylpeä olen lapsestani, kun sai stipendin. On tehnyt sen eteen älyttömästi töitä ja ansaitsee kyllä hehkutuksen. Ihan sama mitä joku työkaveri tai naapuri siitä ajattelee.

Lasta ei siis voi kehua ihan vain kasvotusten? 

Miksi ihmeessä lähetät massaviestin lähimmille 200-2000 tuttavalle, jotka eivät edes tunne lastasi, saati ole kiinnostuneita hänen koulutodistuksestaan.

Vierailija
29/58 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on ihmistyypistä ei 10:n todistuksesta. Meillä lapsi kehutaan ja isovanhemmat ilahtuvat. Työkavereille ja tutuille on ihan sama millaisen todistuksen vieras lapsi saa. Jokaisella on omat ilonsa ja murheensa.

Vierailija
30/58 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole FB:ssa, pitää siis ottaa kopio lapsen todistuksesta ja jakaa se naapureiden postilaatikkoon. Töissä sitten ilmoitustaululle. 😳

Vierailija
31/58 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole FB:ssa, pitää siis ottaa kopio lapsen todistuksesta ja jakaa se naapureiden postilaatikkoon. Töissä sitten ilmoitustaululle. 😳

No teepä sitten vaikka niin. 🤦‍♀️

Vierailija
32/58 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä omakehuja lapsen kautta oli seinä täynnä. Myönnän, että tuntui pahalta. Oman lapseni kouluvuosi meni pilalle kiusaavan opettajan takia. Sain tietää kiusaamisesta vasta, kun lukuvuosi oli jo loppumassa: lapsi ei halunnut/osannut kertoa siitä kotona aiemmin. Kiusaaminen näkyi sitten todistuksessakin. Lapsi ei enää jaksanut opiskella, ja opettajan arvosteluja en pidä objektiivisena.

Vierailija
33/58 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut pojalle kun 1 hymypoikapatsas ja 3stipendiä peruskoulun ala-asteella ja yläasteella ysin stipendi ja sitten lukio yli 9  ja Hgin yliopisto. 

Vierailija
34/58 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hehkuttais omalla nimellä somessa. 

Vierailija
35/58 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat pätee ja pönkittää omaa ekoa lapsen kautta.  Todella typerää

toimintaa.  Oma lapseni jos saa jonkun stipendin olen nöyrä ja kiitollinen, enkä ala

somessa laulamaan.

Moni lapsi ei myöskään itse haluaisi, että niitä asioita levitellään pitkin somea, vaikka olisikin hyviä uutisia.

Vierailija
36/58 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistun välttämään nuo siten, etten ole Facessa, Instassa tms.

Vierailija
37/58 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koska en seuraa lapsellisia tyyppejä.

Vierailija
38/58 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toimintaa.  Oma lapseni jos saa jonkun stipendin olen nöyrä ja kiitollinen, enkä ala

somessa laulamaan.

Sitten ovat he jotka vihaavat lapsiansa ja ilkkuvat sarkastiseen sävyyn heistä somessa. Se on HUUMORIA katsokaas eikä yhtään totta. 

Vierailija
39/58 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

somessa laulamaan.

:D Mitäs luet somesta toisten vanhempien kehuja lapsistaan? Jos itse toimit toisin, niin tee se, mutta älä moiti toisten toimintaa tässä suhteessa, ei ole sinulta pois kuitenkaan. Itse olet typerä arvostellessasi menestyneiden lasten vanhempia, joilla on oikeus olla ylpeä hyvin menestyneistä lapsistaan elämässään. 

Joo, ei yleensä niiden "ei niin hyvin" -menestyneiden lasten vanhemmat mitään huutelekaan lastensa huonosta menestymisestään elämässään jostain syystä että; ja vissiinkin se osittaissyy on itse vanhemmissakin, kun lapsensa ei menesty hyvin arvosanoin elämässään tai ylipäätänsä.

Johan on taas markkinat. Mitäs te itse luette täältä netistä kaikkea mistä ette pidä tai minkä takia menee hermot ja käytte kaikkien päälle? Tosi reilua, opetatte samaa niille lapsillenne. Tämä on fakta.

Vierailija
40/58 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neverminder kirjoitti:

En osaa sanoa, kun en ole vaivautunut tsekkaamaan ihmisten viimeisiä saavutuksia/marttyyritekoja aikoihin...

Kukapa sitä epäonnistumisia haluais jakaa?

Kyllä ne jakaa ja silloin pitää kehua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän