Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko se lapsilla kehuskelu on alkanut teidän somessa?

Vierailija
05.06.2021 |

Saiko työkaverin poika hymypatsaan tai naapurin lapsi kympin keskiarvon?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten seuraa postaukset yliopistoihin ym.pääsystä.

Vierailija
2/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa ihmisten iloita silloin, kun on ilon aika. Riittää tässä maailmassa surtavaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän todistukset taskussa ja hyvää kesää päivityksiä. Mun puolesta saavat kehuskella. Hyvä on että on kehuttavaa. Toiselle 10 on huippusuoritus ja toiselle 7 on yhtä huippu. Feedeissä näkyy kivasti Unicefin kympin todistuksia.

Vierailija
4/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat pätee ja pönkittää omaa ekoa lapsen kautta.  Todella typerää

toimintaa.  Oma lapseni jos saa jonkun stipendin olen nöyrä ja kiitollinen, enkä ala

somessa laulamaan.

Vierailija
5/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, miten sinua ap. vaivaa se niin satasilla, että joku kehuu lapsien menestystä elämän taitekohdissa eli esim. valmistuessaan ammattiin tai suoritettuaan tutkinnon, ja vieläpä huippuarvosanoin? 

Kateusko vaiko se, että itselläsi ei ole mitä kehua tai edes moittia, eli sinulla ei ole omia lapsia lainkaan, niin eipähän sitten ole, mitä kehuisitkaan; eikös niin?

Vierailija
6/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat pätee ja pönkittää omaa ekoa lapsen kautta.  Todella typerää

toimintaa.  Oma lapseni jos saa jonkun stipendin olen nöyrä ja kiitollinen, enkä ala

somessa laulamaan.

:D Mitäs luet somesta toisten vanhempien kehuja lapsistaan? Jos itse toimit toisin, niin tee se, mutta älä moiti toisten toimintaa tässä suhteessa, ei ole sinulta pois kuitenkaan. Itse olet typerä arvostellessasi menestyneiden lasten vanhempia, joilla on oikeus olla ylpeä hyvin menestyneistä lapsistaan elämässään. 

Joo, ei yleensä niiden "ei niin hyvin" -menestyneiden lasten vanhemmat mitään huutelekaan lastensa huonosta menestymisestään elämässään jostain syystä että; ja vissiinkin se osittaissyy on itse vanhemmissakin, kun lapsensa ei menesty hyvin arvosanoin elämässään tai ylipäätänsä.

Vierailija
7/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, kun en ole vaivautunut tsekkaamaan ihmisten viimeisiä saavutuksia/marttyyritekoja aikoihin...

Kukapa sitä epäonnistumisia haluais jakaa?

Vierailija
8/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten, jos vanhemmat kertovatkin lapsensa päässeen arvostettuun yliopistoon? Onhan se vanhempienkin osuus jonkinlainen, että lapsi menestyy, ei huonoista oloista mitään huippusuorittajia tulekkaan. 

Toisaalta mitä kehumista siinä sitten on, jos joku kysyy, mihinkäs se sinun laudatur-arvosanoin kirjoittanut ylioppilaslapsesi nyt sitten on päässyt opiskelemaan tulevaa ammattiaan varten tai jopa valmistuu maisteriksi tai jo arvostetusta yliopistosta väittelee tohtoriksi? Ja voihan siinä sivussa kehua ne stipenditkin, mitkä lapsi on koko kouluaikansa saanut eri asteilta, heh, ottaako päähän typerä ap.?

Kehutaan vaan ihan tahallaan lapsiamme tollasten ap:n kaltaisten ihmisten takia, jolla näyttää olevan ärsytyskynnys alhaisella tasolla.

Vierailija
9/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan postannut, kun aikoinaan omat lapseni hyväksyttiin jopa ulkomaille yliopistoon opiskelijaksi ja suomalaisiin yliopistoihin pääsivät pääsykokeiden ja hyvien ylioppilastodistuksen arvosanojen vuoksi.

Nyt kun ovat jo valmistuneet aikoja sitten ja ovat opiskelleidensa tutkintojen jälkeen omien alojensa töissä, niin so what, vaikka kerronkin ihmisille, jotka kyselevät, missäs päin ne minun ja puolisoni yhteiset aikuiset lapsemme nykyään vaikuttavat; en kehuskele, enkä pönkitä omaa egoani lasteni suorituksillaan.  Mutta olen toki kiitollinen minäkin, että lapseni ovat menestyneet tähän astisessa elämässään, mutta kuten me kaikki ihmiset tiedämme, elämämme on meillä kaikilla itse kullakin arvaamatonta, ja voimme yhtenä hetkenä menettää kaiken e.t.c.

Vierailija
10/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin ihan rehdisti ja suoraan miten ylpeä olen lapsestani, kun sai stipendin. On tehnyt sen eteen älyttömästi töitä ja ansaitsee kyllä hehkutuksen. Ihan sama mitä joku työkaveri tai naapuri siitä ajattelee.

Vierailija
11/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luojan kiitos ole missään somessa.

Kehun omia lapsiani heille itselleen suoraan.

Vierailija
12/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten sieppaa päivitykset joissa ensin ollaa muka vaatimattomia " tyttärelläni ollut raskas koronavuosi, keskiarvo 9,2 mutta ensi vuonna toivottavasti tämä on jo ohitse"

Vierailija
13/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes käyttää jotain Facebookia (siellä kai lapsia eniten fiilistellään) enää? Ihan sama mitä joku siellä selittää lapsistaan, ei kiinnosta, ulkona on hyvä sää.

Vierailija
14/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa ihmisten iloita silloin, kun on ilon aika. Riittää tässä maailmassa surtavaakin.

Kuka on iloitsemista kieltänyt? Onko pakko leveillä somessa?

Vierailija
15/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä huomannut. Tykkään kyllä kuulla, jos ihmisillä menee hyvin ja saan osallistua iloon.

Vierailija
16/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla uuvatilla olen nähnyt.

Muutama ihan järkeväkin postaus.

Vierailija
17/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin ihan rehdisti ja suoraan miten ylpeä olen lapsestani, kun sai stipendin. On tehnyt sen eteen älyttömästi töitä ja ansaitsee kyllä hehkutuksen. Ihan sama mitä joku työkaveri tai naapuri siitä ajattelee.

Lasta ei siis voi kehua ihan vain kasvotusten? 

Vierailija
18/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kehuin ihan reilusti facessa kaikkien edessä ja tägäsin kuvaan facessa olevan lapsen. Tämän tein osittain siksi, että lapsellani on nyt murrosiässä aika heikko itsetunto ja haluan että hän saa olon siitä että minä todella olen ylpeä hänestä. Tämä asia oli lapselleni merkityksellinen, tiedän sen.

Vierailija
19/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasta ei siis voi kehua ihan vain kasvotusten? 

Ei, koska silloin koko maailma ei näe sitä kuinka mahtava meidän eetujenna onkaan... mammathan tuolla hakee sulkia hattuunsa ja tykkäyksiä ja lipitystä. Lapsesta niin väliä...

Vierailija
20/58 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kehuin ihan reilusti facessa kaikkien edessä ja tägäsin kuvaan facessa olevan lapsen. Tämän tein osittain siksi, että lapsellani on nyt murrosiässä aika heikko itsetunto ja haluan että hän saa olon siitä että minä todella olen ylpeä hänestä. Tämä asia oli lapselleni merkityksellinen, tiedän sen.

Saattaa olla, että lapsesi häpeää silmät päästään. Seinäjoelta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi