Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Vilttiketju vko 34 ***

21.08.2006 |

Sateen keskeltä huomenet uuteen viikkoon!

Arvasin, että vesisade alkaa, kun illalla vein pyykit ulos kuivumaan... Tuleepahan huuhdottua ne sitten sadevedellä puhtaiksi.

Viikonloppu meni mukavasti, kun oli sukulaisia kyläilemässä. Tosin uhmaikäisen ja tempperamenttisen lapsen kanssa ei aina mene nuo ajatukset yksiin ja meteliä riittää...

Stiipliinallepeukut ja varpaat pystyyn, että vielä saisitte kolmannen pikkuisen!

Itsellä myös alkaa olla pillit pussissa. Vauvakuume sinänsä ei ole hellittänyt, mutta kovasti mietin loppuelämää lapsettomana. : (

Kai tälläkin joku tarkoitus on. Mene ja tiedä. Minä en ole halukas hormonihoitoihin lähtemään, ellei ole ihan pakko ja mies taas ei halua adoptiolasta... Joten ehkä elämme kaksin ja keskitymme koiriin ja toisiimme.

Tulipas synkkää tekstiä, höh. Eihän tän viikon näinpitäny alkaa, kun viikonloppuna oli mukavaa ja makkarissakin tapahtui taas jotain ; ).

Toivottavasti muu Vilttiketju jaksaa pitää hännän pystyssä, roikun minäkin täällä sivuilla ja kirjuuttelen työn lomassa.

Siispä toiveikasta viikkoa itse kullekin.

-Haavis-

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninnulilla on samat tunnelmat kuin mulla hyvin usein. Mieli on aika maassa, pupupuuhat ei huvita ja muutenkin vajavainen olo. Ja Majitan kanssa ollaan samalla viivalla myöskin, meilläkin ollaan neljä vuotta asian kanssa tahkottu.

Kovin paljoa ei puhuta vauvatouhuista eikä juuri muustakaan, menny suhde alamäkeä jonkin aikaa. Itsellä sellainen olo, että kunhan kodin hoidan jotenkuten ja teen raksalla ja pihalla hommia iltamyöhään, niin siinä edes on jotain hyötyä kehäraakista.

Totesinkin kerran, että jos olisin eläin, niin mut ois lahdattu jo aikaa sitten, kun ei kerran tuo jälkipolvi tietään meille löydä...

No, tunnelmista ja ajatuksista varmaan paistaa läpi, että menkat tekee tuloaan. Kummallista on se, että viimeiset kolme kiertoa olen ollu vailla PMS-oireita. Ei sillä, että niitä kaipaisin, mut outoa, kun tähän saakka ne on vaan pahentunu koko ajan. Ainoa oire on KIUKKU muutamaa päivää ennen menkkojen alkua. Ja turvotus mahassa.

Toivotaan, että piakkoin joku Vilttisläinen saa iloisia uutisia, ettei nyt vallan vaivuta murheen alhoon! Selmiinan vierailukin jo piristi, antaa aina toivoa uudelleen, kun joku ' kohtalotoveri' saa plussan!

Valmiiksi jo hyvät viikonloput kaikille, en varmaan huomenna enää ehdi koneelle. Kun nuo työt painaa päälle...

--Haavis--

Vierailija
22/37 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ovat kunnossa=-)

määrä 75 milj., (väh. 40 milj. pitäis olla), liikkuvuus 59% (väh.50%),

rakennevikaisia 9% (10%), vasta-aineet normaalit, pesu ok, valkosoluja hiukan tavallista enemmän, mutta ei kuulema haittaa. Yksi asia ainakin nyt selvitetty ja näinhän arvelinkin asian olevan. Helpotti kuitenkin!

Käärö, anteeksi! Olen ollut kyllä laittavinani sinut listalle, mutta en sitä kyllä nyt sieltä löytänyt=( Lista kulkee aina tässä viikkopinon mukana.

Laitatko vielä lyhyen esittelyn, niin lisään tuonne. Ja anteeksi vielä!!

Täti ei tullut vielä viime yönä, mutta on vielä viikko aikaa siihen, että olis oikeesti myöhässä. Ei siis kiirettä testaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ovat kunnossa=-)

määrä 75 milj., (väh. 40 milj. pitäis olla), liikkuvuus 59% (väh.50%),

rakennevikaisia 9% (10%), vasta-aineet normaalit, pesu ok, valkosoluja hiukan tavallista enemmän, mutta ei kuulema haittaa. Yksi asia ainakin nyt selvitetty ja näinhän arvelinkin asian olevan. Helpotti kuitenkin!

Käärö, anteeksi! Olen ollut kyllä laittavinani sinut listalle, mutta en sitä kyllä nyt sieltä löytänyt=( Lista kulkee aina tässä viikkopinon mukana.

Laitatko vielä lyhyen esittelyn, niin lisään tuonne. Ja anteeksi vielä!!

Täti ei tullut vielä viime yönä, mutta on vielä viikko aikaa siihen, että olis oikeesti myöhässä. Ei siis kiirettä testaamiseen.

Vierailija
24/37 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä. Laittaiskohan vielä kolmannen kerran..

Vierailija
25/37 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senniina:

[size=3][color=FF69B4]♥ [size=4]♥ [size=5]♥ [color=CD2990] Vilttiketju [size=5][color=FF69B4]♥ [size=4]♥ [size=3]♥

[size=3][color=FF3030]Pino siis meille pitkään lasta yrittäneille, [color=DC143C] jotka odotamme vilttiketjussa omaa vuoroamme päästä " peliin" . [size=3][color=CD5B45]Jaetaan yhdessä tunteita lapsen saamisen toivosta, tuskasta ja pettymyksistä. Sekä kaikesta muustakin maan ja taivaan välillä.

[color=lime]♥ [color=green]♥ [color=00FF7F]♥ [color=4EEE94]♥ [color=00FFFF]♥ [color=00CDCD]♥

[size=2][color=0000EE]Anna-liisa[color=green]

Ikä:toukokuussa 30v., Miehen ikä:Ensi kuussa 38v

Lapsia entuudestaan:2 poikaa,kesällä vanhempi täyttää 9v. ja nuorempi ensi kuussa 4v.

Kauanko ollut yritystä:Nyt kolmatta yritetty kohta 2 vuotta.

[color=0000EE]Haavemaa[color=green]

Ikää mulla 28, miehellä 33.

Ensimmäistä toivottu 10/02 alkaen.

Eteläisessä Suomessa asustellaan koirun kanssa maaseudulla.

[color=0000EE]Katri72[color=00CD66]

Ikä: vm -72, Miehen ikä: vm -72

Lapsia: ei lapsia ennestään

Yritystä takana: Yritys aloitettu 02/03, toistaiseksi saldona kaksi km (07/05 ja 12/05).

[color=0000EE]ki-ra[color=00CDCD]

Ikä: 22v, mies 25v.

Lapsia: ekaa kuumeillaan

Yritys aloitettu 03/05.

[color=0000EE]Käärö[color=green]

[color=0000EE]Majita[color=00CD66]

Ikä: 25 Miehen ikä: 31

Ei lapsia entuudestaan.

Yritystä takana 4 vuotta. Tuloksena vain 1 kemiallinen raskaus.

Diagnoosi: endometrioosi, joka leikattu 04/06 onnistuneesti.

[color=0000EE]Naksu[color=lime]

Oma ikä 26 v.ja miehen ikä 25 v.

Lapsia: Ensimmäisestä haaveilemme

Yritys alkanut syyskuussa 05, nyt 05/06 toinen tero-kierto menossa.

[color=0000EE]Pömppö79[color=green]

Ikä: vm -79, Miehen ikä: vm -79

Lapsia: Tytär 01/03

Yritystä takana: Yritys aloitettu 04/04, tähän mennessä saldona kaksi km (tuulimuna + alkuraskauden km), nyt taas clomit käyttöön!

[color=0000EE]Ria73[color=lime]

Ikä : 33, Miehen ikä: 29

Lapsia ennestään: 1 Poika 4,5vuotias. Km 4/06, kohdunulkoinen.

Yritys aloitettu: En oikeesti muista miten kauan, mutta jos nyt lasken tosta kohdunulkoisen jälkeen yrityksestä ni vuoden.

[color=0000EE]Senniina[color=4EEE94]

Ikä: 37, Miehen ikä: 32

Lapsia entuudestaan: clomipoika 12/99 ex-liitosta, nyk.miehellä ennestään kaksi lasta. Ehkäisyä ei käytössä -93 jälkeen. " Kunnolla" yritystä 09/05, clomit 01/06-05/06. Tutkimuksiin 08/06.

[color=0000EE]Shannon75[color=00CD66]

mun ikä 30 sekä miehen ikä 30.

Lapsia: ent.liitoista: pojat 9 ja 7 v., miehellä 7 v. tytär, yhteinen poika 2v. Km 04/06, 08/06

[color=0000EE]Stiipiliina[color=green]

ikää 36 ja miehellä 38

Lapsia: mulla yksi (11-vuotias), miehellä ei yhtään

yritystä jo 1 vuosi 2 kk

[color=0000EE]Sätky[color=4EE94]

Ikä: itse olen vm -75, mies on -74

Lapsia entuudestaan: tyttö 12/03 (Clomeja käytin silloinkin)

Yritys aloitettu: 06/05. Tällä hetkellä käytössä Clomit ja Luget. Metut tulee vielä kesäkuussa mukaan.

[color=0000EE]Taina[color=00FF7F]

Ikä: 28, Miehen ikä: 30

Lapsia entuudestaan:-

Kauanko ollut yritystä: suurinpiirtein 5kk

[color=0000EE]viivi82[color=4EEE94]

Ikä: -vm82, Miehen ikä:-vm77

Ei lapsia aiemmin.

Yritystä takana n.10kk.

[color=0000EE]-viltsu-[color=00CD66]

Ikä: 35, Miehen ikä: 30

Lapsia entuudestaan: pojat 08/01 ja 06/04

Kauanko ollut yritystä: suurinpiirtein 1 v 3kk

[color=0000EE]BB76[color=4EEE94]

lasta yritetty 03/05 lähtien, ei entuudestaan lapsia.

Olemme molemmat 29 vuotta.

[color=0000EE]Kääryle[color=4EEE94]

Vuosi takana pikkukakkosen yritystä. Minä 34v. mies 32v ja tyttö 3v. Menkat kesti kesäkuussa kaksi viikkoa (kyseessä ei ollut km). Tuon pitkittyneen vuodon johdosta kävin lääkärillä ja nyt kai tutkitaan muutekin tarkemmin olisiko joku oikeasti vialla.

[color=FF3030][size=5]♥ [color=DC143C][size=4]Onnellisesti plussanneet Vilttiketjulaiset!! [color=FF3030][size=5]♥

[color=CD5B45][size=2]Silvain [color=CD2990]plussaa 20.3.06, LA 27.11.06, yrityistä 03/05 alk. [color=deeppink]♥

[color=CD5B45]suuma [color=CD2990]plussaa 10.4.06, LA 16.12.06, yrityistä 05/05 alk. [color=deeppink]♥

[color=CD5B45]Selmiina [color=CD2990]plussaa 30.4.06, LA 9.1.07, yrityistä 05/05 alk. [color=deeppink]♥

[color=CD5B45]Beijaflor [color=CD2990]plussaa 1.5.06, LA 8.1.07, yrityistä reilu 1v. [color=deeppink]♥

[color=CD5B45]Bien [color=CD2990]plussaa 2.5.06, LA 7.1.07, yritystä: tytär 06/03, sen jälkeen ei ehkäisyä [color=deeppink]♥

[color=CD5B45]Isabelluska [color=CD2990]plussaa .5.06, LA 21.1.07, yritystä 2.5v.[color=deeppink]♥

[color=CD5B45]Limonadi [color=CD2990]plussaa .5.06, LA 4.2.07, yrityistä vajaa 1v. [color=deeppink]♥

[color=CD5B45]KJ25 [color=CD2990]plussaa 29.5.06, LA 8.2.07, yrityistä 01/05 alk. [color=deeppink]♥

[color=CD5B45]anzq79 [color=CD2990]plussaa 2.7.06, LA 7.3.07, yritystä vajaa 1v. [color=deeppink]♥

[color=CD5B45]kantri80 [color=CD2990]plussaa 13.7.06, LA 19.3.07, yritystä 06/04 alk. [color=deeppink]♥

Vierailija
26/37 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se heitti jonku ihmeen kursiivin tuohon päälle osittain, mutta saahan tuosta selvää noinkin=)

Vierailija
27/37 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti käyn pyörähtämässä, onpas täällä ollut aktiivista kirjoittelua :o) pitääkin oikein ajan kanssa lukaista pino, jos vaikka illalla ehtis. Uusiakin näyttää tulleen, tervetuloa!

Täällä loma siis jatkuu, eilen käytiin korkeasaaressa ja tänään ollaan menossa kylpylään.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille.

P.S Senniina, mun tietoihin voi päivittää: yritys aloitettu 11/04.

Plussaisia tuulia kaikille!

Vierailija
28/37 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tässä uudemmat tiedot:

Majita

Ikä: 25 Miehen ikä: 32

Ei lapsia entuudestaan.

Yritystä takana 4 vuotta 4kk. 1 kemiallinen raskaus -03.

Diagnoosi: endometrioosi, laparoskopia tehty 04/06.

Kiitos Senniina ku jaksat päivitellä!

Käärö, varsin mielenkiintoinen juttu toi sun ovuloimattomuus. Sanoit et sulla on säännöllinen kierto ja ovisoireet tulee. Kuinka pitkä kierto sulla on? Minkälaiset ovisoireet? Nouseeko sulla lämmöt, ootko mittaillut? Mä oon tähän mennessä ajatellut et jos on normaalipituinen säännöllinen kierto niin ovis kyllä tapahtuu. Niin tuntuu gyneniki ajattelevan. Se pisti mut mittaamaan lämpöä 3 kierron ajan pari vuotta sitten, ja päätteli niistä käyristä että ovis tapahtuu. Se olikin ainoa tapa millä mun ovuloimista on tutkittu. Oon myös itse ajatellut että koska ovisoireet on niin vahvat, niin ovulaation täytyy tapahtua. Mulla siis aina kova toispuoleinen alavatsasärky (niin että kävelykin vaikeaa) ja samoihin aikoihin nännit kipeytyy. Limoja ei kyllä yleensä juuri tule. Nyt oon alkanu miettimään, että mitä jos mä en ovuloi? Aattelin ehkä tikuttaa ekan kerran elämässäni nyt seuraavassa kierrossa... sais vähän varmuutta, jos sen oviksen sieltä bongaisin. Niin, ja mulla on myös endo kuten sulla, käärö.

Muutenki musta tuntuu et mut on tutkittu vähän hutiloiden. Miehen simpat tutkittiin, ne oli hyvät. Onnea muuten Senniina! Se on niin ihan tunne ku saa ne positiiviset uutiset... Niin, sitten tosiaan kartoitettiin nuo lämmöt, putket on tutkittu ja ne on auki. Munasarjat on päällepäin normaalit. Hormoneja tutkittiin verestä yhden kierron aikana mutta vain yhden päivän verestä, muistaakseni heti menkkojen alettua. Eihän sillon nää mitään esim. ovikseen liittyvistä hormoneista? No, taidan kysyä lapsettomuuspuolelta näistä enemmän, tässä ryhmässä ei välttämättä niin olekaan näistä kokemuksia ihmisillä... Niin ja endohan mulla on hyvin lievä, ei pitäs vaikuttaa hedelmällisyyteen, sanoi gyne.

Sori tää omanapaisuus nyt... pyörii vaan nää asiat niin vinhasti välillä päässä. Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
29/37 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän Majitan tiedot ensi viikon pinoon ja jos Käärökin laittaisit niitä tietoja uudestaan..

Ymmärrän hyvin tuon omanapaisuuden..Kenelläpä ei nämä asiat pyörisi päässä kokoajan! Mullakaan ei ole lääketieteellistä näyttöä ovuloimattomuudesta. Kierron epäsäännöllisyys kuulema viittaa siihen ja se, että en saanut ovistestiin plussia, kun ainokaista yritettiin.

Kyllä kai se on mahdollista, ettei ovuloi, vaikka kierto oliskin säännöllinen. Kivut viittaavat muniksien kasvuun, itse irtoamista ei tunne. Se on kuulema lääketieteellinen fakta. Kannattaa ehkä kuitenkin tutkituttaa juuri tuo ovisasia tarkemmin eikä niistä tikuistakaan varmaan haittaa olisi!

Vierailija
30/37 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä on ahkerasti kirjoiteltu. Ja uusiakin on tullut mukaan. Tervetuloa vaan munkin puolesta. Mulla myös pyörii nää asiat tällä hetkellä oman navan ympärillä. Yritän sit taas aktivoitua enemmän kun asiani hieman selkenevät. Eilen olin lääkärissä naistenklinikalla. 2 lääkäriä katto ultralla kun ensimmäisen piti konsultoida erikoislääkäriä. Oli sen verran epäselvä tuo mun tilanne. Sikiötä ei löytynyt, ilmeisesti kuivunut pois. Istukkakudosta ja mitä lie raskausmuodostumaa löytyi. Pähkäilivät metotreksaatti eli pistoshoidon ja leikkauksen välillä. Päädyttiin pistoshoitoon.Mun raskaushormoniarvot siis nousseet tasaisesti koko ajan. Sain eilen pistoksen. Maanantaina uudelleen verikokeisiin. Keskiviikkona verikokeet ja iltapäivällä lääkäri ja ultra. Jos ei arvo lähtenyt laskuun joudun leikkaukseen. Arghh niin rasittava tilanne. En oo varmaan koskaan elämäni aikana ollut näin poikki sekä henkisesti että fyysisesti. Nyt ei auta kuin odottaa mitä tuleman pitää.

Tsemppiä kaikille teille tasapuolisesti. Lupaan paneutua sit taas asioihin paremmin kunhan mun tilanne hieman selkiytyy. Huomenna pitäisi alkaa kovempien kipujen. Se on kuulemma merkki siitä että lääke tehoaa.

Shannon lievästi sanottuna alakuloisena

Vierailija
31/37 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senniina: ei mitään hätää vaikka esittelyäni ei sieltä löytynyt, mietin vain olenko sitä eis koskaan laittanu tänne, huono muistinen kun olen..eli tässä:

Itellä ikää 23 v. ja miehellä muutama vuos enemmän. Pohjois-suomessa asustellaan. Yritys aloitettu 04/06. 06/05 endo epäily, 01/06 todettu ovuloimattomuus ja endo epäily vahvistettu. Clomit oottaa kaapissa.

Onnea Senniina teille miehen hyvistä simppatesteistä, yksi vaihtoehto pois suljettu.

Majita: mulla on kierto siis suht säännöllinen, 26-27, pari kertaa on ollu alle ja pari kertaa yli. Ovis oireita on limat, masun kipuilu toiselta puolelta ja sitten muutaman päivän päästä nännit kipeytyy, harvoin koko rinnat. Tosin noita limoja on useempana päivänä. Joskus mittailin lämpöjä, mutta niissä ei selvää nousua ollu ennemminkin laskua. Mulla on joskus puol toista vuotta sitten otettu verikokeita ja ne muka näytti normaaleilta, mutta ovistikuilla en 3 kk aikana saannu koskaan plussaa. Mulla tuo endo on myös hyvin lievää ja kohdun takana jossain, kiinnikkeitä ei ainakaan suurempia ollu jotka mitää haittais,tämän selvityksen sain ultrassa AVA-klinikalla talvella jolloin ovuloimattomuus selvisi. Kerroin lääkärille nuo samat oireet ja sen lämpöjen mittailun ja tikutuksen, sanoi heti epäilevänsä ovuloimattomuutta, mutta halusi varmistaa sen ultralla(sillo oli kp15) ja ultra vahvisti molempien epäilykset oikeiksi, oikeella oli yks 11mm rakkula, mutta aivan liian pieni siinä vaiheessa kiertoa ja muut oli olemattomia.

Shannon-75: eiköhän jokainen ymmärrä jotta haluat purkaa nyt vain omia tuntojasi etkä jaksa paneutua toisten asioihin, se on ymmärrettävää tuossa sinun surullisessa ja varmasti raskaassa tilassa/tapauksessa. Toivottavasti arvosi alkavat laskea jottei leikkausta tarvitsisi tehdä ja pääsisit kunnolla parantumaan ja kuntoutumaan raskaasta kokemuksesta! Oikein paljon voimia tulevaan!!

Jaahas, olikohan siinä taas jutustelua kerrakseen, omassa navassa ei mitään raportoitavaa, kierron puolta väliä mennään taas, mutta nuo puuhailut ei oikein luonnistu näin kahdelta vuorotyöläiseltä ja ei siitä lapsen saannin kannalta oo mitää hyötyä ollu, kivaa se on silloin kun siihen aikaa on!

Vierailija
32/37 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä " pelissä" mukana..Ärsyttää, kun en yhtään tiedä, onko menkat myöhässä vai ei! Keskivertokierron (28) mukaan on pari päivää, mutta jos ovis oli la, kuten luulen, niin vielä on piinattavaa viikonlopun yli. Testiä en halua tehdä, vaikka vähän kahden vaiheilla olenkin. Mieli ailahtelee muutenkin, välillä olen ihan varma, että nyt kyllä tärppäs ja sit taas kohta ihan maani myynyt. Tiedätte varmaan..Mihinkään " etukäteisoireisiin" en usko ja siksi olen ihan varma, että täti kurvaa paikalle hetkellä millä hyvänsä.

Shannonille voimia! Epäselvät tilanteet ovat niiin rassaavia. Voin hyvin kuvitella sen henkisen ja fyysisen paineen, jonka alla nyt painiskelet=(

Kirjoittele vaan omaa napaa, sitähän me kaikki tehdään ja tsempataan toisia, kun voimia on.

Päivitykset teen listaan maanantaina. Esittelystäsi Käärö. En kyllä muista, että olisin sitä aikaisemmin nähnyt..Multakin tosin menee paljon ohi, hatara kun on pää.

Tiistain polikäyntiä ootellessa,

Senniina

Vierailija
33/37 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille! t. toistaiseksi vielä täditön Senniina

Vierailija
34/37 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Senniina oot vielä täditön! Täällä nimittäin ollaan tädillisiä

:((. Menkat siis alko tänään (kp 27) ja meinas oikeesti ruveta jo vähän " piinattamaan" jo eilen ,kun ed. kierto oli vaan 21 päivää ja olin ton oviksenkin kanssa tässä kierrossa ihan hukassa. Ei ollu mitään ihan selviä oireita eikä limoja, joten en tienny vielä alkuviikosta millon sen tädin noin oikeesti pitäis saapua.Joopa, joo taas. Kyllähän se pirulainen vaan jaksaa aina yllättää. Rinnatkin on vielä ihan kipeet, vaikka yleensä päivää ennen menkkoja aristus loppuu ja olinkin jo ihan varma tänä aamuna, kun rinnat oli edelleen arat , ettei ne menkat ainakaan tänään voi vielä alka-mutta alkoihan ne sit kuiteski. Voi vide!

Päivän " huippukohta" oli sit tietysti vielä tekstiviesti eräältä kaukaiselta ystävältä, joka ilmoitti että heille on nyt syntynyt vauva...Ja sekin vauva kun sattui olemaan heille " vähän vahinko" . Minäkin voisin jo tässä vaiheessa ottaa mielihyvin vastaan ihan isonkin vahingon;)

Tervetuloa uusille ketjulaisille (en nyt muista tähän hätään nikkejä)

Ja onkos muita piinailemassa kuin Senniina?

Joka tapauksessa aurinkoista viikonlopun alkua kaikille!

T: Stiipiliina

Vierailija
35/37 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senniinalle tsemppiä piinaan :o) toivottavasti täti ei tule vaan on sinun vuorosi plussata! Ja onnittelut muuten niistä hyvistä simppatuloksista.

Shannonille voimia ja lohtu/myötätuntohalaus. Tilanteesi kuulostaa tosi ikävältä...

Stiipiliinalle myös myötätuntoinen rutistus, kurja se täti kun aina osaakin yllättää...muakin vetää joka kierrossa jollain konstilla nenästä. Ei taida olla tässä parin vuoden yritysaikana kahta samanlaista kiertoa. Mahtaneeko kellään olla kierrot kaikki ihan samanlaisia oireiltaan ja olotiloiltaan...

Ninnulille tsemppiä piinapäiviin, toivottavasti sullakin olis meille positiivisia uutisia :o)

Selmiinalle onnellisia odotuksen päiviä, tuo puolivälihän on sitä ihanaa hehkunta aikaa :o) Kiva kuulla sinusta ja hienoa, että kaikki on mennyt hyvin.

Haavemaa: piinapäivät sielläkin menossa vai? Tsemppiä sinullekin, toivottavasti se tärppi nyt kohtapian tulisi teillekin :o)

Endosta, käärö ja majita, mulla on myös riesana endo. Se poistettiin laparoskopiassa, mutta n.6kk kakkosen syntymästä oireet palasivat ja ovat pahentuneet oikeestaan koko ajan. Gynen mukaan tämä mun endoni häiritsee toiminnallaan kiinnittymistä, sillä onnistun ilmeisesti raskautumaan mutten pysymään raskaana, sillä joitakin kertoja tässä parin vuoden aikana on testiin tullut vahva plussa, mutta silti alkaa vuoto. Ja parissa kierrossa on tullut vuodon jälkeen vasta testiin plussaa vaikken oliskaan ollut raskaana. Tällä hetkellä olen pysynyt lujasti päätöksessäni olla testailematta turhia ennen kuin kp39 on täynnä, se on pisin kiertoni. Tuo endo kun sekoittelee kiertoja ja lyhimmillään mulla on kierto ollut 22 päivää ja pisimillään 38 päivää. Nyt olen sitten jonossa laparoskopiaan kun en halunnut hormonilääkitystä. Kakkosta yrittäessä oli sama vika, eli testit näyttivät plussaa ja sitten alkoi vuoto. Laparoskopia mulle tehtiin silloin aikoinaan kierron lopussa ja viikko laparoskopiasta testit näyttivät plussaa, piti testata kymmeniä kertoja ennenkuin vasta uskoin, että kakkonen on pysynyt kyydissä. Gynen mukaan meillä ei olis vielä kakkostakaan ellei sitä lapaa olis aikoinaan tehty ja endo poistettu...ja nyt kolmosesta haaveillaan, voi olla että ihmeen kaupalla tulenkin raskaaksi ilman mitään toimenpiteitä mutta mahdollisuus siihen on tosi olematon...

Vitamore total; minä söin sitä kolme kiertoa enkä huomannut mitään vaikutusta oikein mihinkään... edes menkkamigreeniin ei tuonut helpotusta puhumattakaan yöhikoilusta, joka mulla yleensä alkaa viikko ennen menkkoja. Helokkiöljykapseleita söin reilun puolivuotta, sen verran huomasin, että niitä syödessä kierto oli 28-29 päivää ja nyt 2 kiertoa kun en ole niitä syönyt niin toinen oli 32 päivää ja toinen 34 päivää. Mutta tällä hetkellä en syö mitään muuta kuin multitabseja. Helokkiöljykapseleita pitää taas ostaa kun löydän sellaisen jättipurkin jostain.

Mulla nyt kait kp7. Eilen kuulin verikoetulokset ja mulla on kaikki arvot kohdollaan, jopa kolesterolit ovat hyvissä lukemissa vaikka ylipainoa on vielä 10 kiloa. Tosin reilun 20 kilon pudotus auttoi noiden arvojen laskemiseen näemmä huimasti. Ihmetytti ne mun kilpirauhas ja prolaktiiniarvot, jotka olivat normaalirajoissa vaikka maitoa valui taas viikonloppuna rinnoista... mutta kaipa se sitten on ihan normaalia kun on vasta vajaa 1 vuosi imetyksen lopettamisesta.

Ihanaa aurinkoista ja leppoisaa elokuun viimeistä viikonloppua kaikille!

Vierailija
36/37 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se hyvä että on muitakin jotka on samassa tilanteessa kuin minä, tai no hyvä ja hyvä..paremmin jaksaa tätä harmaata arkea kun saa tukea.Luin erään viestin ( en muista nimimerkkkiä) että hänelle oli todettu kohdun ulkoinen raskaus..olen myös kokenu sen 05/06.olin sairaalassa yhden yön, yhdelllä sytostaattipiikillä meni kesken..lääkäri pelotteli leikkauksella mutta onneksi sitä ei tarvittu. se oli vaikeaa miehellekin..mutta yhdessä selvittiin ja nyt yritetään kovalla innolla jospa jonain päivänä tärppäis.

oma nyytti on molempien suurin haave..joka kerta kun menkat alkaa on se aina yhtä suuri pettymys..aina saa itkua vääntää...mutta jospa se jonain päivä olisi positiivinen syy itkeä.

siili- sipinen

Vierailija
37/37 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä jännityksellä ootan että alkaako menkat vai..tietenkin toivon ettei alkais.

kaveri joka on viimesillään niin kehottaa menemään lääkäriin mutta se ei oikein innostas kun tuntuu että lääkärit ei tee mitään muuta kun määrä verikokeisiin, joissa sain tarpeeksi juosta jo toukukuussa kun oli kohdun ulkoinen raskaus.

Onkohan olemassa mitään mikä helpottais raskaaksi tulemista..esim. vitamiineja tai jotain muuta sellasta?

Siili-sipinen