Järjenvastainen vauvakuume... onko kohtalotovereita?
En tajua miten mua voi vaivata vauvakuume. Meillä on kolme lasta, 6v, 4v ja 1v3kk. On ollut aina selvää, että kolme lasta on meille aivan ehdoton maksimi. Kuopuksen vauvavuosi on niin tuoreessa muistissa ettei mulla todellakaan ole mitään ruusuisia kuvitelmia vauvanhoidosta...tälläkin hetkellä kuopus nukkuu huonosti ja haluaa että koko päivä kanniskellaan, tekee hampaita. Olen useaan otteeseen vannonut etten enää koskaan halua kokea raskautta enkä synnytystä, ja haaveillut adoptiolapsesta sisarusparven jatkoksi. Nyt kuitenkin vaivaa vauvakuume suureksi yllätyksekseni ja melkein kauhukseni! Onko muita joilla kaikki syyt ja elämäntilanne ja ihan kaikki muukin selkeästi osoittaa ettei uutta vauvaa kannata haaveilla, ja silti vauvat pyörii mielessä?
Mulla on järjenvastainen vauvakuume ja tulee kai aina olemaan. Ei auta. Mulla on 3v ja 1,4v. Jälkimmäinen lapsi toi koliikkia, tulehduskierteitä, syömisvaikeuksia jne. Eka vuosi oli yhtä tuskaa. Lapset ovat tässä, mutta silti heti kun kuopus täytti vuoden niin vauvakuume nosti päätään. Ei kai sille mitään mahda. Itse aion vaan yrittää pitää jalat maassa ja järjen päässä. Kolmas lapsi nyt tietäisi vain takuuvarmasti vanhempien totaali uupumista ja kenties avioeroa. Mutta siis tiedän tunteesi hyvin.