Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ystäviä jotka ei vastaa viesteihin tai puheluihin?

Vierailija
04.06.2021 |

Viesteihin vastataan monen päivän viiveellä ja lyhyesti. Puhelimitse jos koittaa saada kiinni ei voi kovin kiireellistä asiaa olla koska saa soitella moneen kertaan ja useana päivänä että onnistaa. Alkaa mennä hermo.

Kommentit (219)

Vierailija
161/219 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks Honkanen on sellane jos sille soittaa vaikka illalla ja se ei vastaa nii pitää laittaa puhelin äänettömälle kun se saattaa soittaa takas aamuyöllä kolmelta.

Vierailija
162/219 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Rasittavaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/219 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandraa kirjoitti:

Siitä voi vetää aika helposti johtopäätökset jos toinen ei vastaa soittoihin ja saat viestiin vastauksen päivien viiveellä. Ihmiset kuitenkin elävät (valtaosa) jatkuvassa symbioosissa puhelimensa kanssa, eli huomaavat kyllä soitot ja viestit.

Tämä 

Vierailija
164/219 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alexandraa kirjoitti:

Siitä voi vetää aika helposti johtopäätökset jos toinen ei vastaa soittoihin ja saat viestiin vastauksen päivien viiveellä. Ihmiset kuitenkin elävät (valtaosa) jatkuvassa symbioosissa puhelimensa kanssa, eli huomaavat kyllä soitot ja viestit.

Tämä 

Ok. Asia selvä. Erikoista ettei sitä voi sanoa.

Vierailija
165/219 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laske tuollaisia ystävikseni eli ei ole. Kyllä ystävä vastaa kohtuullisen ajan sisällä.

Tämä. Tuttuva vastaa monen päivän päästä. Viestii vain ettet merkitse mitään

Vierailija
166/219 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sellainen, joka ei vastaile ahkerasti. Nuorempana kyllä, mutta en enää. Ei siinä ole mitään henkilökohtaista yleensä, en vain jaksa vastailla.

Riippuu myös kuka viestittää ja jaksaako ihan kaikkeen vastata 

Vierailija
167/219 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on puhelin ollut äänettömällä jo pari vuotta. Viesteihin toki vastaan ja läheiset tietävät, että en vastaa puheluihin. Fobia puhelimen käyttöön on ollut jo 20 vuotta.

-Autisti-

Et oo autisti, vaan idiootti. 🤮

Vierailija
168/219 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kavereita kyllä on jotka eivät vastaa aina, mutta kaikki ystävät kyllä vastaavat aina.

Jopa ihmiset ymmärtäisi tän.

jos toistuvasti ei vastaa tai vastaa aina viiveellä, kyseessä ei ole ystävä vaan kaveri, yksinkertaista.

ainut vaan että kaikki ei ymmärrä.

Vierailija
169/219 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kavereita kyllä on jotka eivät vastaa aina, mutta kaikki ystävät kyllä vastaavat aina.

jos toistuvasti ei vastaa tai vastaa aina viiveellä, kyseessä ei ole ystävä vaan kaveri, yksinkertaista.

*jospa :D

Vierailija
170/219 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ystävät vastaavat ainakin seuraavana päivänä. On ollut tuttuja, jotka eivät vastaa, mutta en sen jälkeen ole ottanut heihin enää yhteyttä. 

Vierailija
171/219 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävyys kestää kyllä vaikkei viestittelisi päiviin, viikkoihin tai edes kuukausiin 

Joo ei tarvitse viestitellä, mutta en pidä ystävänä, joka ei vastaa viestiin päiviin, viikkoihin tai kuukausiin. 

Vierailija
172/219 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihmiset, kenellä on lapsia, lähisukulaisia, puoliso ja jotka heidän kanssaan ja takiaan tarkistavat usein, onko viestejä tai soittoja tullut, ovat joskus vähän loukkaantuneet, kun en ole heti vastannut johonkin viestiin. Minulla kun ei näitä lähipiirin ihmisiä ole, joille pitäisi päivittäisiä menoja ja muita asioita viestitellä, niin ei ole tapana tutkia viestejä kovin usein, niin en ole vaan huomannut. Ystävät viestittelevät sen verran harvoin, että ei tule edes päivittäin tarkistettua viestejä. Tämä syynä minulla. Ystäviä tosiaan aika vähän, olen paljon yksin.

Vierailija
173/219 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä on, mutta olen oppinut olemaan välittämättä siitä. Yleensä vastaamattomuudesta stressaaminen saati loukkaantuminen vain pahentaa tilannetta.

Ainoastaan yhden itsemurhan tehneen kaverin kohdalla olen miettinyt, olisiko pitänyt huolestua siitä ettei hän vastannut moneen vuoteen. Ehkä vastaamattomuus ei ollutkaan pelkkää välinpitämättömyyttä, vaan johtui siitä että hänellä oli ongelmia? Hän kyllä vastasi lopulta, mutta kuoli pian sen jälkeen.

Vierailija
174/219 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu vain omasta puolestasi. Meillä muilla on monia syitä olla vastaamatta.

Vierailija
175/219 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Hän viihtyy omissa oloissaan ja haluaa kulkea osin omia polkujaan. Puhelin on äänettömällä ja hän vastaa kun siltä tuntuu. Toisaalta hän on mukava ja hän on hyvää seuraa. Hän voi tulla illanistujaisiin, juhliin ja on siellä sosiaalinen.Sitten hän voi olla taas pitkään kadoksissa ilmestyäkseen taas uudelleen muidenkin elämään.

Vierailija
176/219 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa vähän tympii se, että aina jotkut tekevät olkiukon niin, että "ystävä AINA vastaa usean päivän tai viikonkin viiveellä, jos ollenkaan, ja vaikuttaa, ettei välitä tai arvosta ystävyyttä" väänetään väitteeksi "AINA pitäisi olla saatavilla 24/7 ja kaiken pyöriä ystävyyden ympärillä". Hyvin kaukana toisistaan nuo ovat, eikä enää puhuta samasta asiasta.

Itse ajattelen asian näin. Ihmisellä on oikeus kokea, että ystävän ajanpuute ei mahdollista sellaista ystävyyttä, jota itse haluaisi ja sitten todeta, että ehkä tämä ei ole minua varten. Ihmisillä on myös oikeus olla käyttämättä puhelinta, pitää äänettömällä, tai pitää vastailua alhaisella prioriteetilla. Siksi molempien on hyvä olla samalla kartalla odotuksista eikä se ole väärin keneltäkään, että ei käydäkään yks yhteen.

Minulla ei ole ongelmaa vastailun viiveen kanssa, jos kaveri on minulle syynsä ja tapansa kertonut ja säädän odotukseni ystävyyden luonteesta ja yhteydenpidosta sen mukaiseksi. Ongelma tulee, jos keskinäinen viestintä on kaikinpuolin niin ontuvaa, että selittämättä tulee näitä pitkiä katkoksia ja kun tiedän ystävän olevan sen verran sosiaalinen ja näppärä ja nopea puhelimen kanssa, että voisi ihan lyhyen viestin laittaa, että kiirettä pitää ja hän vaikka soittelee lähiaikoina, ja tekisikin ehtiessään niin. Kyllä sitä muuten on oletettava, että taitaa olla ennemmin taakka kuin ilo se yhteydenpito hänelle.

Vierailija
177/219 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo enää. Sellaisia kyllä on joita joskus pidin ystävinä, mutta kun yhteydenpito harveni ja lopulta viesteihin ei enää vastattu tai vastattiin monen päivän jälkeen, niin ne ystävyydet ovat sitten muuttuneet tuttavuudeksi ja jääneet kokonaan. Välillä ajattelen että harmin paikka, mutta yhteydenpidon on oltava vastavuoroista. Ei voi mitään, ihmiset menevät omassa elämässään omiin suuntiin ja joskus ystävyys vaan loppuu. Mulla on nykyään kolme ystävää ja he vastaavat viesteihini ja minä heidän. 

Vierailija
178/219 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävyys kestää kyllä vaikkei viestittelisi päiviin, viikkoihin tai edes kuukausiin 

Niin kestää. Vastaamattomuutta tai vastaamisen venyttämistä ystävyys ei kestä.

Vierailija
179/219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu vain omasta puolestasi. Meillä muilla on monia syitä olla vastaamatta.

Jos toistuvasti ei vastaa ehdotuksiin, kysymyksiin tai vastaa niihin aina viiveellä, kyseessä ei ole niin hyvä ystävä kuin saatat haluta 

Vierailija
180/219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sellainen, joka ei vastaile ahkerasti. Nuorempana kyllä, mutta en enää. Ei siinä ole mitään henkilökohtaista yleensä, en vain jaksa vastailla.

Riippuu myös kuka viestittää ja jaksaako ihan kaikkeen vastata 

Juurikin näin! Riippuu siitä KUKA viestittää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi